Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja tyylitaju  (Luettu 29418 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #15 : 19.12.2006 13:55:53 »

Mitenköhän paljon Venus vaikuttaa tyylitajuun?

Mietin vain sitä, että minulla on Venus Ravussa
ja ihastun esim. johonkin neuleeseen niin paljon,
että pidän sitä koko ajan ja kun se menee
kamalan näköiseksi, ostan vastaavan
mallisen ja värisen tilalle. Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 19.12.2006 14:09:27 »

no
venushan se just vaikuttaakin,
oiskohan tuo just vaa an ja härän planeetta??
arvot ja asenteet,jumalatar sinussa,
kauneus ja estetiikka

saturnus-venus-rapu ja knitting pullover.joopati joo,
pehmeää rakennuttua silmukasta silmukkaan,lankakerä ja sielu saa kodin..
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #17 : 19.12.2006 14:33:58 »

Joillekkin tuo lastulevy (mdf, vaneri yms) on rahan vuoksi ainoa vaihtoehto... vaikka halajaisi muuta ja jokaisen  (em. keittiöntasot)hankinnan kanssa ei voi tehdä periaatteella;" olen ilman niin kauan kuin saan sen minkä tahdon!" (tämä on oma mottoni isompien hankintojen suhteen). Tyylitajusta en tiedä, omani on mikä on ja siit en tinki, ellei ihan pakko ole (outo?)  :Smiley  Mieheni arvostaa mukavuutta, käytännöllisyyttä ja lämpöisiä värejä. Vaatteiden suhteen sitten saakin olla melkein aina katsomassa päältä (ettei yritä lähteä tennissukat jalassa ja puku päällä  tickedoff). Hän on siis tuo  harka ja nousu  vaaka 
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 19.12.2006 14:43:40 »

Nikki, vähän off topic kysymys tavallaan, mutta
koska Venus säätelee ihmisen ihastumista asioihin, siis tyyliasioissakin, mutta myös ihmissuhteissa,
niin siksikö tuo Härkämieheni vetoaa minuun niin hyvin? Smiley

uranus avautuva neliö  venus
chiron sulkeutuva neliö  venus
saturnus yhtymä  venus
jupiter sulkeutuva neliö  venus

Minua ja miestäni on välillä luultu sisaruksiksi,
vaikka emme olekaan samannäköisiä,
mutta uskoisin sen samankaltaisuuden tulevan
yleisolemuksestamme ja tyylistämme.

Ystävien ja tuttujen mielestä pelaamme
yhteen kuin kellonrattaat, vaikka ei se nyt
itsestä aina sille tunnu. Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 19.12.2006 14:55:21 »

Joillekkin tuo lastulevy (mdf, vaneri yms) on rahan vuoksi ainoa vaihtoehto... vaikka halajaisi muuta ja jokaisen  (em. keittiöntasot)hankinnan kanssa ei voi tehdä periaatteella;" olen ilman niin kauan kuin saan sen minkä tahdon!" (tämä on oma mottoni isompien hankintojen suhteen).

Sitä suuremmalla syyllä;
Lastulevykalusteet tulevat jumalattoman kalliiksi
pitkällä aikavälillä, kun ne perstuvat ja hajoavat
käsiin todella lyhyessä ajassa ja niitä pitää olla
ostamassa koko ajan uusia.

Minun mottoni, jonka opin kasvatusäidiltäni,
on, että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa.

Kyllä hyviä materiaaleja ja huonekaluja saa edullisestikin,
mutta se vaatii aika paljon kiertämistä ja aikaa. Smiley

Eihän sitä ole pakko heti joka nurkkaa saada täyteen
huonekaluja,
vaan ostaa pikku hiljaa varojen mukaan. Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 19.12.2006 14:59:34 »

asterix
nuo aspektit ovat siis sinun?
neliön avainsana Nummelan mukaan:ideoiden konkretisoiminen,
ehkäpä se on härkämies,joka saa kellonrattaat KONKREETTISESTI
pyörimään,"hallitse,hillitse itsesi" neuvoo neliö,
lähenevä/avautuva neliö vastaa ravun tunneperäistä aloitekykyä,
poistuva/sulkeutuva neliö vastaa saturnuksen sosiaalista vastuuta,
että jotta molemmat sinulla siellä vahvasti "jännitettä"
jumalattarellesi antamassa,
ja oiskohan härkä kun sitä auttaa purkamaan...........

neliösi venukseen kuvaavat myös tuota haluttomuutta /kykenemättömyyttä
tekemään kompromisseja asioissa ,joilla on sinulle ARVOA
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #21 : 19.12.2006 15:02:31 »

Näinpä... itse säästin ja kiertelin 2v., ennen kuin kohtasin sen sohvan jonka tahdoin  smitten
ja näkisitpä minkämoisella keittiönpöydällä ollaan ruokailtu viim.7v  buck2 Monet tarjos jo raha apua, uuden ostoon... ei ne maksa paljoo, ku haet jonkun vaan  idiot2 Nyt on uus täyspuinen  smitten
Keittiöntasot ja kaapinrungot on tuota lastulevyä, just rahan takia. Rakentaessa ei ollut varaa heti satsata... taas säästetään ja kun talles on tarpeeks... saan täyspuu rungot ja kivitasot  smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 19.12.2006 15:25:08 »

asterix
nuo aspektit ovat siis sinun?
neliön avainsana Nummelan mukaan:ideoiden konkretisoiminen,
ehkäpä se on härkämies,joka saa kellonrattaat KONKREETTISESTI
pyörimään,"hallitse,hillitse itsesi" neuvoo neliö,
lähenevä/avautuva neliö vastaa ravun tunneperäistä aloitekykyä,
poistuva/sulkeutuva neliö vastaa saturnuksen sosiaalista vastuuta,
että jotta molemmat sinulla siellä vahvasti "jännitettä"
jumalattarellesi antamassa,
ja oiskohan härkä kun sitä auttaa purkamaan...........

neliösi venukseen kuvaavat myös tuota haluttomuutta /kykenemättömyyttä
tekemään kompromisseja asioissa ,joilla on sinulle ARVOA

On minun. Smiley
Ettei nyt menisi ihan off topiciksi, niin
voidaan jatkaa myöhemmin suhde pohdintaa siihen sopivassa
topicissa. Smiley

Kiitos kaunis kommentistasi. smitten

Mieheni Venus on myöskin Ravussa
ja olen kokenut, että kauneudentajumme on hyvin
samanlainen, jokseenkin mieheni on
pikkutarkempi yksityiskohdissa tuon  askendentti neitsyt :n vuoksi.

Minä olen enemmän kokonaisuuksien ja yleisvaikutelman luoja.
Meidän mielestä nämä kykymme nähdä asiat täydentävät toisiaan
erittäin toimivalla tavalla. Smiley
Ainakin työssä tämä toimii. Smiley

tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #23 : 19.12.2006 15:42:55 »

en tiedä liittyykö tyylitajuun, mutta
ihastelen aina miten hienolta näyttäisi jokin komea hame ja korkokengät. en vain pysty käyttämään sellaisia.  Cheesy heti kun on jotain päällä, minkä kanssa pitäisi sipsutella niin alkaa ahdistaa ja kadehdin ihmisiä joilla lenkkarit.  vaatteiden pitää olla sellaiset että niillä pääsee liikkumaan.  Smiley

sitten siitä tyylistä:
mielestäni oinaat ja skorpparit osaavat olla tyylikkäitä juuri sillä oikealla tavalla, eivät liikaa tai liian kalliin näköisesti ( vaakakauris ? )
nuhjuisuus oikeassa kohdassa on sitä tyyliä.  Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #24 : 19.12.2006 16:07:55 »

Tuli muuten mieleen jännä juttu kulttuuri eroista,
että muualla euroopassa pyritään pukeutumaan
mahdollisimman kalliin näköisesti
ja sitten suomessa huomaa, että ihan vaistomaisesti
laittaa vaatimatonta päälle.

Minulla tulee hiukan turvaton olo,
jos pukeudun Suomessa samoin kuin Itävallassa. idiot2

Sinänsä hassua, että minulla enemmän ulkonäköpaineita
Suomessa kuin Itävallassa, mutta voi johtua siitä,
että olen niitä ihmisiä jotka pitää kovasti
kaikesta kauniista ja näyttävästä
ja jotkin ihmiset Suomessa voi ottaa sen loukkauksena
ja ylikävelynä.

Täällä tulee enemmän ajateltua sitä,
mitä muut pukeutumisestani ajattelevat. Smiley
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #25 : 19.12.2006 16:41:59 »

Tuli mieleen tuosta vaatteilla viestimisestä...Merkkariko se oli?
Pentuna sitä ei meikäläisestä voinut olla huomaamatta, jotta mitä "heimoa" sitä kannatti. Oli keesit, rintamerkit, revityt sukkikset, niitit ja pelit  2funny ehkä jouskaripainotteisuutta siinä ja shokeerausmeininki varmaan merkkarista vitosessa..
Vähän myöhemmin tuli sitten gootti-koukku mukaan, olin pitkään sellainen dekadentti versio jostain 20-30-lukujen filmitähdestä, liekkö kala-merkkaria se..

Nykyisin pukeudun kuin joku vähän pölähtänyt kirjastonhoitaja, joka on päässyt kirppiksellä valloilleen..

Joka tapauksessa tähän tyyliini/tyylittömyyteeni on aina kuulunut tietty ajattomuus, pelkistyneisyys ja mustanpuhuvuus ( venus kauris ?) Suosin usein peittäviä vaatteita kuten pitkiä helmoja tai vähintäänkin takapuolen piilottavia paitoja, lienee tuo uranus-nousu joka ei ruumiskuvansa kanssa ole täysin sinut.. buck2

tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #26 : 19.12.2006 17:31:48 »

Mietin tuota, että hänellä, kuten minulla
on  merkurius kaksoset :ssa, joten kommunikoimme
sanattomasti paljon myös vaatteilla
ja yleisolemuksellamme.

, että meillä tapana
vaatetuksessamme ja yleisolemuksessamme välittää
viestiä muille.
Se voi olla jokin tarkoin harkittu yksityiskohta,
tyyliin, katsotaan miten ihmiset suhtautuvat
tai sitten kokonainen asuvalinta, joka poikkeaa
massasta ja antaa jokin tietynlaisen viestin. Smiley

Cheesy
Tästä tuli auttamattomasti mieleen pariskunnat, jotka käy sunnuntaikävelyllä samanlaisissa tuulipuvuissa. 2funny
Tosin, tiedän kyllä, ettei se siun kohdalla ole sitä, mutta näitähän täällä näkee.
Tosin, miulle se ei ole edes kauhistus, vaikka toiset kammoaa sitä ylikaiken.
Mikäpäs siinä, jos on kivaa kulkea kullan kans samanlaisissa ulkoilupuvuissa, niin antaapi mennä vaan! Wink Smiley
tallennettu
astrofriikki
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 19.12.2006 17:47:47 »

Tyylitaju ei ole pintaa. Eikä siihen tarvitse liittyä elämää hankaloittavia asioita, kuten esim. korkokenkiä tms. Jokainen voi tehdä omasta tyylistään laadukkaan. Tyylitaju on mielestäni tilannesidonnaisuuteen sovitettua oman tyylin, materiaalien ja värien yhdistelyä. Smiley

Eikä sen tarvitse olla välttämättä kallista. Tosin hyvät materiaalit tuppaavat olemaan kalliita. Sad

Tuntemani vaaka- ja härkämiehet ovat tarkkoja pukeutumisestaan ja panostavat ulkonäköön paljon. Samoin vaaka- ja härkänaiset. Mutta näiden merkkien naisedustajille(ainakin tuntemillani) on se ero, että 
vaakanaiset hankkivat tyylin rahalla kun taas härkänaiset maulla(toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu, ei tietenkään päde kaikkiin). Härällä on aistillisuutta, luovuutta, mikä näkyy pukeutumisessa ja sisustuksessa. Kauriit pukeutuvat myös maulla ja hyvin, tosin ehkä hiukan liian varman päälle pelaten(mikä saattaa tuoda tylsyyttä). 

Neitsyihin liitän myös hiukan boheemisuutta, mikä juuri tämän boheemisuuden kautta voi kanavoitua luovuudeksi ja tätä kautta tajunnaksi aistillisuudesta ja tyylistä.

Oma nousumerkkini, jousimies on rennon, mutta silti mahdollisesti olla laadukkaan pukeutumisen edustaja.
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #28 : 19.12.2006 18:54:22 »

Tyylitaju on tietty tosi vaikea aihe. Objektiivista totuutta kun ei ole. Suurin osa kai pitää itseään tai oman merkkinsä edustajia kohtalaisen tyylitajuisena. Ja tottakai pitää, useimmitenhan sitä pukeudutaan ja sisustetaan juuri sen mukaan, mikä omaa silmää miellyttää, toisin sanoen, mitä itse pitää tyylikkäänä tai kauniina.
Joskus telkusta tuli mielenkiintoinen dokkari, missä haastateltiin brittejä eri yhteiskuntaluokista, että mikä näiden mielestä osoittaa hyvää ja mikä huonoa makua. Duunariperheestä lähtöisin olevan tytön mielestä tyylikkyyden huippu oli anopin kirjahyllyssä olevat feikki-antiikkikirjat, jotka oikeasti taisivat olla valokuva-albumeita. Toisessa ääripäässä oli joku lady mikälie, jonka mielestä banaanin syöminen ilman nimenomaisesti tarkoitukseen varattuja aterimia oli käsittämätöntä moukkamaisuutta.

Itsellä tuo  aurinko vaakaaskendentti ja  venus neitsyt ja  kuu kauris teki jossain välissä sen, että kotini ja vaatekaappini olivat sangen askeettiset, maku kun oli varsin varma, varaa ei vaan ollut toteuttaa visioitaan. buck2 Sitten kuljin vanhoissa rytkyissä, mistään kun ei löytynyt silmääni miellyttäviä edullisia vaatteita, joihin olisin raaskinut vähäiset pennoseni uhrata.
Mikään ei ollut mielestäni kamalampaa kuin tyylittömyys, ja olisin mielummin kai ampunut itseni, kuin ottanut lastulevyisiä huonekaluja. Grin

No, menneitä ovat nuo päivät. Kun sain lapsen, aloin tyylikkyyden sijaan panostaa kodikkuuteen sisustuksessa. (pitäähän pienellä pehmoinen pesä olla) Kotonani on tätä nykyä varsin mielenkiintoisia verhovirityksiä (alennuspussilakanoista) ja kiitän IKEAa edullisista huonekaluista. Vaatetukseni hoitavat mm. ruotsalaiset halpaketjut lapsityövoiman avulla...
Ainoa, mistä en tingi, on värimaailman yhteensopivuus.
Jopa siinä määrin, että jos en löydä itseäni miellyttäviä verhoja, laitan ennemmin ne oikean väriset ja kuvioiset pussilakanat ikkunaan...
Vaaka-neitsyt -yhdistelmässä on myös se ikävä puoli, että joskus on tullut tyhjennettyä koko kirjahylly kirjoista, koska esteettinen silmäni on ollut sitä mieltä, että kokonaisuus näyttää paremmalta, mikäli siirrän kirjahyllyä viitisen senttiä vasempaan...  Cheesy
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 19.12.2006 19:25:20 »

Astrofriikin kanssa olen täysin samaa mieltä! Aika samanlaiset näkemykset ovat kyllä, varsinkin tuo härkien luovuus ja tällainen menee todella hyvin nappiin, samoin kuin nuo rahan käyttämiset eri merkeillä. Hyvä Astrofriikki!  smitten
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: