Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uni Jeesuksesta  (Luettu 10202 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
mammamma
Vieras
« : 21.12.2006 14:35:41 »

Tää oli ihan eka kerta. Uni alkoi haudasta, jossa Jeesus makasi ilmeisen kuolleena, silmät auki ja lasittuneena siinä kunnossa, missä hän oli ristiinnaulitsemisen jälkeen. Teki pahaa katsoa naulanreikiä kädessä. Yhtäkkiä hän kääntyi kyljelleen ja kysyi "uskotko sinä minuun?" Hemmetti soikoon että säikähdin, ja pelkäsin, mutta olo oli siittä huolimatta ihmeen turvallinen. Vastasin, että uskon, mutten ilmeisesti kovin vakuuttavasti, koska Jeesus toisti kysymyksen. Toinen kerta ilmeisesti sitten vakuutti... Uni jatkui vielä kaikenlaisella, mutta luulenpa ettei se liity asiaan. Kommentteja!?
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 21.12.2006 14:52:13 »

Mieleeni tulee: Oma sisäinen uskon vahvistus  angel

Tuliko teko tehtyä? *Sisäinen kysymys itsellesi*  Smiley
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 03.01.2007 00:26:29 »

Niin uskotko sinä todella häneen, vai siihen kuvaan joka hänestä on tehty ? Koen vahvasti, että hänellä on sinullekin jotain tärkeää kerrottavaa.  smitten
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #3 : 03.01.2007 21:07:05 »

Niin uskotko sinä todella häneen, vai siihen kuvaan joka hänestä on tehty ? Koen vahvasti, että hänellä on sinullekin jotain tärkeää kerrottavaa.  smitten

Tuossa jälkeenpäin kun ajattelin asiaa, ja tuohon linkittämääni videoon viitaten - Jeesus ei ollut unessani ollenkaan kuolonkalpea. Ja tämä on pistänyt päänuppini ihan sekaisin. Mielessä pyörii seuraavat:

-miksi kavallus ja ristiinnaulitseminen - Jeesuksen aikoina maasta / "maan päältä" katoaminen lienee ollut suht helppoa ilman kuolemaakin(?)
-jos Jeesus lähti todellakin Kashmiriin, miten Egyptissä, jossa on löytynyt Saaraa esittäviä patsaita, on tiedetty Saarasta? Lähtikö Maria omille teilleen? (olettaen että Jeesus ei voinut vaihtaa asuinsijaa Rooman valtakunnan alueella)

Pitkään olen kyllä tiennyt, että minulle opetettu "image" Jeesuksesta ei pidä paikkansa. Tuossa videossa myös oli hyvä huomio se sieni, jolla Jeesuksen huulia ristillä kostutettiin "viinietikalla". Haloo??!?! Kuka ihme yrittäisi etikalla kostuttaa kärsivää? Itse käskisin ainakin sellaisen suksia suolle! Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 03.01.2007 21:20:06 »

Monet Jeesus "mysteerit" on Jeesus minulle itse avannut, mutta tuo ristinkuolema, tai oliko se siis kuolema on jostain syystä edelleen jäänyt arvoitukseksi ja tämä häiritsee välillä... Jotenkin sitä haluaisi selvyyden ja varmuuden asiaan. No ehkä ei ole tarkoitus kaikkea tietää/muistaa.  :Smiley Jokatapauksessa luulenpa että Marian ja Jeesuksen tiet eivät kyllä varmasti ole tuolloin muinoin erkaantuneet.  smitten
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 03.01.2007 21:31:19 »

Monet Jeesus "mysteerit" on Jeesus minulle itse avannut, mutta tuo ristinkuolema, tai oliko se siis kuolema on jostain syystä edelleen jäänyt arvoitukseksi ja tämä häiritsee välillä... Jotenkin sitä haluaisi selvyyden ja varmuuden asiaan. No ehkä ei ole tarkoitus kaikkea tietää/muistaa.  :Smiley
Heikosti uskontoa lukeneena haluan sanova jotaki  Smiley

Mielestäni Jeesus oikeasti kuoli ristilla ja nousi kuolleesta. Ehkäpä koko kristinusko olisi mittakaavaltaankin erilainen jos ylösnousemusta ei olisi tapahtunut.

Raamattuunkin olen koulussa vain uskontotunnilla tutustunut.
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 03.01.2007 21:41:44 »

Mielestäni Jeesus oikeasti kuoli ristilla ja nousi kuolleesta.

Tätä mieltä olen itsekin ollut, että kuoli ristillä. Nykyisin olen ollut epävarmempi...  :Smiley Tuo kuolleista nouseminen taasen on vain vertauskuva siitä, että elämä ei lopu kuolemaan meillä kenelläkään... Niin ja myös minun raamatun tuntemukseni/tutkimiseni on jäänyt lähinnä peruskoulun varaan.  Grin
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 03.01.2007 21:52:29 »

Mielestäni Jeesus oikeasti kuoli ristilla ja nousi kuolleesta.
Tuo kuolleista nouseminen taasen on vain vertauskuva siitä, että elämä ei lopu kuolemaan meillä kenelläkään...
Joskus lukasin jonkinlaisen lyhennelmän tästä kertomuksesta.

Siitä on kolme tarinaa jotka kulkevat kertojien mukaan eri ajassa. Lähes täydellisesti ne kuitenkin tukevat toisiaan.

Miksi haudalle meni ensimmäisenä naisia, joiden sanoja ei tällöin uskottu. Miksi he hakivat lisäapua, todistusta siitä mitä he näkivät. Olisiko raamattun kirjoittajat keksineet lisätä tällaisen kohdan kirjaan.

Myyttien syntytapojakin on joku tutkinut ja myytiksi tämä ei olisi kerennyt muistaakseni seitsemän vuoden kuluessa syntyä. Totta?

En muista kaikkea mitä siellä lukikaan. Osaakohan kukaan sellainen sanoa joka on jo tehnyt ylösnousemuksen, miltä tuntuu, mitä hän tietää ?
tallennettu

Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 03.01.2007 21:56:23 »

Monet Jeesus "mysteerit" on Jeesus minulle itse avannut, mutta tuo ristinkuolema, tai oliko se siis kuolema on jostain syystä edelleen jäänyt arvoitukseksi ja tämä häiritsee välillä... Jotenkin sitä haluaisi selvyyden ja varmuuden asiaan. No ehkä ei ole tarkoitus kaikkea tietää/muistaa.  :Smiley

Mielestäni Jeesus oikeasti kuoli ristilla ja nousi kuolleesta. Ehkäpä koko kristinusko olisi mittakaavaltaankin erilainen jos ylösnousemusta ei olisi tapahtunut.

:Smiley

Jeesuksenhan kerrotaan harjoittaneen
ihmisten kutsumista takaisin kuolleista,
ja on myös esitetty tulkintoja siitä,
kuinka esimerkiksi Lasaruksen kohdalla kyse oli vihkimystapahtumasta.

Jeesus mielestäni opetti ihmisiä vihkiytymään elämään
ja pitämään hengessään kiinni olemassaolostaan
eli hän opetti ihmisiä olemaan riippuvaisia ainoastaan hengestä
- ei kuitenkaan etupäässä mestarin itsensä
vaan itse kunkin hengestä.

Ja omalla kohdallaan otaksun Jeesuksen tulleen haasteeseen,
jossa hän havaitsi olennaisemmaksi pysyä elossa kuin esittää
kuollutta.

Koska Jeesus oli tietoinen Jumala-osastaan
nähtyään sen kävelevän vastaan polkunsa eri kohdissa,
hän myös tiesi kohdallaan olevan enää huiputusta jäädä kuolinasentoon
ja väittää oikeasti kuolleensa "pois",
sillä hän oli liittynyt läsnäolemiseen.

Joten samalla kun Jeesus kieltäytyi kieltämästä itseään "ikuisena elämänä",
hän myös kielsi oinaan, veriuhrin.

Eikä hän olisi voinut tehdä sitä,
ellei olisi ollut muitakin kehossa eläviä,
jotka uskoivat häneen sinapinsiemenenä
ja siten karaisivat Jeesusta tämän koettelemuksissa.

Jeesuskaan ei ollut "saari" - se olisi tehnyt hänestä pelkän fakiirin.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #9 : 03.01.2007 22:08:58 »

Katsoitko Lari tuon videon? Ennen olin itsekin varma, että Jeesus kuoli, nyt en ole ollenkaan varma, varsinkin kun lisää tuohon kaiken päälle tuon uneni. Tietoahan annetaan ihmiselle sopivassa määrin, kaikki oikealla ajallaan ja mitä pystyy käsittelemään...
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 03.01.2007 22:17:53 »

Katsoitko Lari tuon videon?
En huomannut videota ja toisaalta en viitsi katsoakkaan, koska minulle siitä totuudesta ei ole kovinkaan paljoa hyötyä.

Kuollaan me kuitenkin vaikka ylösnousu tehtäisiinkin eläessämmekin jo, tai sitten terkkuina yön pimeinä tunteina tutuille. Mitä väliä, en minä tiedä?

Kokeilin kyllä kaivella sen paikan mistä tietoni löysin, mutta tuloksetta.
tallennettu

Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 03.01.2007 22:34:36 »

Katsoitko Lari tuon videon?
En huomannut videota ja toisaalta en viitsi katsoakkaan, koska minulle siitä totuudesta ei ole kovinkaan paljoa hyötyä.

Kuollaan me kuitenkin vaikka ylösnousu tehtäisiinkin eläessämmekin jo, tai sitten terkkuina yön pimeinä tunteina tutuille. Mitä väliä, en minä tiedä?

Kokeilin kyllä kaivella sen paikan mistä tietoni löysin, mutta tuloksetta.

Vaan onkohan kuolema niin kuin oletimme;
onko sitä "oikeasti kuolemista" olemassakaan
vaiko vain luultua ja tutkimatonta elämässä matkaamista?

Minusta sillä on paljonkin väliä,
miten määrittelemme katoavaisuutemme
kuoleman mittarilla.

Kuten myös sillä,
ettemme pidä sitä tärkeänä
- selvittää, kuinka olemassaolomme suhteutuu kuolemanasenteisiimme.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 03.01.2007 22:48:52 »

Jeesuskaan ei ollut "saari" - se olisi tehnyt hänestä pelkän fakiirin.

Totta tosiaan. Ei ollutkaan.  Wink smitten
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 03.01.2007 23:51:53 »

Tuota, Rauhis, käääk....

Tietenkin olisi kiva tietää vaikka mitä. Tutkijat ovat miettineet varmaan jo hetken aikaa Jeesuksen kuolemaaa ja uudelleen syntymistä. police

Mitä meillä on kädessä tästä sellaista totuutta kuin nykyään hyväksymme 2+2=4, yhteisesti kaikkialla.

Toimiiko reiki, voiko reiki olla niin vahva että se voittaisi syövän/sairauden, voiko pelkällä ajatuksella laittaa huoneeseen valot päälle kytkintä hyväksikäyttäen ja pystytkö muovaamaan kehoasi ajatuksella. Henkilökohtaisesti tällaiset asiat ovat hitusen mielenkiintoisempi aihe kuin Jeesus 2000v sitten. Sillä jotain tällaista voin kokeilla siinä samalla kun pidän automaattireikiä yllä ja käyn kuumana.

Uskon  knuppel2

tallennettu

Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #14 : 04.01.2007 00:07:22 »

Tuota, Rauhis, käääk....

Tietenkin olisi kiva tietää vaikka mitä. Tutkijat ovat miettineet varmaan jo hetken aikaa Jeesuksen kuolemaaa ja uudelleen syntymistä. police

Mitä meillä on kädessä tästä sellaista totuutta kuin nykyään hyväksymme 2+2=4, yhteisesti kaikkialla.

Toimiiko reiki, voiko reiki olla niin vahva että se voittaisi syövän/sairauden, voiko pelkällä ajatuksella laittaa huoneeseen valot päälle kytkintä hyväksikäyttäen ja pystytkö muovaamaan kehoasi ajatuksella. Henkilökohtaisesti tällaiset asiat ovat hitusen mielenkiintoisempi aihe kuin Jeesus 2000v sitten. Sillä jotain tällaista voin kokeilla siinä samalla kun pidän automaattireikiä yllä ja käyn kuumana.

Uskon  knuppel2

Mieli tutkii, sydän oivaltaa.

"Olisi kiva tietää" -asenne hallitsee
niin kauan kuin ihminen luulee sekä kieltäytyy olettamastakaan
eli tyytyy olemaan tietämättömyyden päässä tietämisestään.

Menemmekö illuusioiden läpi niin kauan kuin samastumme siihen,
mitä niistä aiheutuu;
mitä ne ruokkivat
(= tietämättömyyden kuilua)?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: