Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsuus Kuuna ja muuta  (Luettu 14460 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #15 : 25.12.2006 15:19:18 »

En nyt osaa suoraan sanoa olinko lapsena jotenkin enemmän kuumerkkini (Vesimies) kaltainen kuin nyt, mutta enpä osaisi esittää kovin eriävää mielipidettäkään. Sitäpaitsi perinteinen äiti = kuu pitää minullakin paikkansa, äitini on aurinko-Vesimies. Myös lapsuuden ympäristö vastaa siltä osin kyllä kuu-Merkurius-yhtymääni Vesimiehessä, että meillä asui paljon porukkaa kun olin pieni (isovanhemmat, tätejä) ja vanhempien kanssa tehtiin myös paljon kesälomareissuja autolla. Erilaisia ihmisiä samoin kuin kommunikaatiotakin siis sisältyi lapsuudenympäristööni varmaan keskivertoa enemmän. Maalaiselämään tosin tuo kuu Veskarissa nyt ei varsinaisesti viittaa, jollei sitten ajatella sitä että Vesimies on usein eläinystävä ja eläinten kanssa olin myös pienenä erittäin paljon tekemisissä.

Lapsuuteni oli kokonaisuutena ihan tasapainoinen ja ainakin muistan paljon enemmän onnellisia ja hyviä kuin huonoja hetkiä. Tätä vahvistaisi ainakin kuuhuni kohdistuvien haastavien aspektien vähyys, Merkurius-yhtymän lisäksi kuuni on sekstiilissä Venukseen ja Chironiin, semisekstiilissä askendenttiin ja bikvintiilissä Saturnukseen - muita aspekteja ei sitten olekaan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #16 : 25.12.2006 16:46:23 »

Minulla on kuu leijonassa ja esiinnyin paljon. AIna kun oltiin kylässä mummolassa niin pidin aina lauluesityksen ja perheen seurassa halusin paljon huomiota. Mutta olin todella ujo, en uskaltanut lapsena puhua oikein edes omille serkuilleni mutta yhtäkkiä siinä teini-iässä minusta tuli kälättäjä joka olen edelleen... Monet ihmetteli kun yhtäkkiä minusta tuli rohkea ja puheliaampi muidenkin seurassa. Perheen kesken olin esiintyjä, aina äänessä ja kun räjähdin niin silloin piti rääkyä nii että varmasti kaikki kuulevat  Grin
Nuorena punastelin paljon  Cool  Embarrassed
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Harschi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 26.12.2006 15:25:12 »

Tässä vois testata myös sitä vaihtoehtoa, että Kuun merkitys vaihtelee sen mukaan, onko päivä- vai yökartta. Päiväkartta on siis sellainen, jossa Aurinko on horisontin yläpuolella, yökartassa horisontin alapuolella.

On olemassa sellainen ikivanha länsimainen planeettajaksosysteemi kuin firdaria, joka menee kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että päiväkartoilla
 - 10 ensimmäistä ikävuotta hallitsee Aurinko,
 - 10-18 -vuotiaana Venus
 - 18-31 -vuotiaana Merkurius
 - 31-40 -vuotiaana Kuu
 - 40-51 -vuotiaana Saturnus
 - 51-63 - vuotiaana Jupiter
 - 63-70 -vuotiaana Mars
 - 71-73 -vuotiaana Kuun yläsolmu ja
 - 73-75 -vuotiaana Kuun alasolmu
Jos elää vielä tätä vanhemmaksi, niin kierros alkaa alusta uudelleen.

Yökartoilla taas
 - 0-9 -vuotiaana hallitsee Kuu
 - 9-20 -vuotiaana Saturnus
 - 20-32 -vuotiaana Jupiter
 - 32-39 -vuotiaana Mars
 - 39-49 -vuotiaana Aurinko
 - 49-57 -vuotiaana Venus
 - 57-70 -vuotiaana Merkurius
 - 70-73 - vuotiaana Kuun yläsolmu
 - 73-75 -vuotiaana Kuun alasolmu
Ja sitten taas alusta uudelleen.

Näihin planeettajaksoihin vaikuttaa ratkaisevasti se, miten ko. planeetta on sijoittunut omalla syntymäkartalla. Jos vaikka Jupiter on huonosti sijoittunut, niin Jupiter-jakso ei tule olemaan mitään onnea ja auvoa, vaikka sitä onnenplaneettana pidetäänkin. Mun kokemuksen mukaan nämä jaksot toimii hyvin.

Nyt voisi siis ajatella, että Kuu liittyisi lapsuuteen erityisesti niillä ihmisillä, joiden kartalla Aurinko on horisontin alapuolella, koska firdariassa ensimmäinen jakso on Kuu. Päiväkartoilla taas lapsuutta voisi kuvata paremminkin Aurinko. Mitä tuumaatte?
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #18 : 26.12.2006 18:03:40 »

Minulla on sekä Aurinko että Kuu horisontin alapuolella...
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 26.12.2006 18:44:37 »

Vau! Tosi mielenkiintoinen tuo Harschin esittämä planeettajakosysteemi...!

Mulla siis päiväkartta, ja tähän mennessä läpikäytynä:
0-10 v  aurinko vesimies (veskari on tuntunut tutulta aina!)
10-18 v  venus  kauris
18-31 v  merkurius kauris
Helmikuussa olen siis siirtymässä kuun aikakauteen: 31-40 v kuu kaksoset

Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, mä olen kokenut MC:ni  kauris läheisemmäksi kuin nousevan merkkini  kaksoset. Tämäpä selittäisi sen...  Cheesy  Eli firdaria mukaillen  kaksoset alkaisi kuumerkin kautta vahvistua vasta 31-vuotiaana. Jonkinlaista muutosta olen elämässäni ennakoinut jo jonkin aikaa, joten saapa nähdä... Täytyykin pistää korvan taakse!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Irish
Vieras
« Vastaus #20 : 28.12.2006 19:06:04 »

Kuu kauriissa.

Minä olin n. 6-vuotiaaksi asti todella iloinen, aina hymyilin ja nauroin, en ikinä kiukutellut ja itkinkin nätisti. Äiti sanoi että minulla ei ollut edes minkäänlaista uhmaikää. Olin kohtelias ja halusin esiintyä vieraille, en jännittänyt.

Sitten kuusi vuotiaana kaikki ikään kuin sortui. Minusta tuli hirveän ujo ja pelokas. Minulla oli kaikki mitä tarvitsin paitsi rajat. Yritin olla tunnollinen ja niin hyvä kuin pystyin, jo ekaluokalla ollessani opettajat sanoivat vanhemmilleni että käyttäydyn todella aikuismaisesti (menin jonon viimeiseksi, selvittelin toisten lasten riitoja)...

Murrosikään asti olin täydellinen ja kiltti lapsi ulkomaailmalle, mutta äidille huusin ja itkin harva se päivä pahaa oloani. En ikinä tuntenut, että hän olisi lohduttanut. Hän vain sanoi että elämässä on jokaisella omat haasteensa.

En saanut äidillistä lämpöä, en kehuja, en moitteita, en rajoja. Sain vain ohjausta ja henkistä rakkausta, sellaista, mitä en sen ikäisenä vielä ymmärtänyt! Minulla oli suuri vastuu; minä itse, koulunkäyntini, syömiseni jne. (äiti ei laittanut ruokaa). En sinänsä syytä äitiä mistään, mutta en voi sanoa muuta kuin että lapsuuteni oli todella outo. Ehkä siksi näin vanhemmiten olen alkanut käyttäytyä lapsellisesti ja ottamaan kaiken vähän kevyemmin, nyt kun siihen on tilaisuus.  Smiley
tallennettu
metsämieli
Kohtuuastroilija
**

Vain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.

Profiili
« Vastaus #21 : 29.12.2006 16:30:19 »

tämäpä mielenkiintoista  Smiley

0-9 -vuotiaana hallitsee Kuu skorpioni ( aspect_sex merkurius ) 6. huone
9-20 -vuotiaana Saturnus jousimies ( aspect_sex keskitaivas , aspect_squ aurinko ja merkurius ja venus , aspect_con uranus ) 6. huone

Äiti on kertonutkin, että lapsena olin hyvin mustasukkainen pikkuveljelleni, kun tämä syntyi ja tykkäsin muksia häntä milloin mistäkin syystä. Lisäksi välillä olin hyvin riehakas ja villi ja en millään meinannut pysyä paikallani. Yleensä ottaen olin kuitenkin rauhallinen lapsi :Smiley
tallennettu

ASC Rapu
AURINKO Neitsyt 5. huone
KUU Skorpioni 6. huone
MERKURIUS Neitsyt 5. huone
VENUS Neitsyt 5. huone
MARS Neitsyt 4. huone
MC Vesimies

Tulijänis
Punainen Itsevallitseva Kuu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #22 : 29.12.2006 17:17:31 »

päiväkartta minullakin,
ja olen aina ajatellut lapsena olleeni enemmän jouskari.
hirveän energinen ja aina keksimässä jotain omituista.

tällä hetkellä olen ajatellut nousumerkkini vahvistuneen ja että jotain minun on opittava, että pääsen takaisin jousimieheksi.  Undecided
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #23 : 02.01.2007 12:15:00 »

Nyt voisi siis ajatella, että Kuu liittyisi lapsuuteen erityisesti niillä ihmisillä, joiden kartalla Aurinko on horisontin alapuolella, koska firdariassa ensimmäinen jakso on Kuu. Päiväkartoilla taas lapsuutta voisi kuvata paremminkin Aurinko. Mitä tuumaatte?

Mielenkiintoinen pointti. Olen syntynyt aamulla, mutta talvi kun oli, niin ennen auringonnousua ja karttani on siis yökartta. Vai 9-20-vuotiaana Saturnus...sen toki voisin allekirjoittaa, olenhan aina paasannut siitä että nousumerkki voi näkyä jo lapsuudessa, mutta ehkä omalla kohdallani syynä onkin tuo Saturnus-jakso. Wink Samaten Jupiter-kausi pitäisi paikkansa siinä mielessä, että matkailua on harrastettu ja työpaikkakin tänä aikana on ollut Jousimies-merkkinen. Täytyy seurata, miten tuo alkava Mars-jakso sitten näkyykään...

Kuusta puheen ollen, sitähän voi myös tarkastella siltä kantilta, millainen itse on äitinä (jos siitä on kokemusta). Lueskelin juuri Erin Sullivanin astrologiakirjaa perhedynamiikasta ja siinä mainittiin, että kuumerkistä voisi päätellä millainen kokemus ihmiselle on äitiys. Esim. kuu-Kauriille se voi olla työteliäs, velvollisuudentuntoinen, kuu-Ravulle varmaankin hyvin tunnepitoinen, jne. Ja tietysti ne aspektit kannattaa tässäkin ottaa huomioon.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: