Minä sanoisin tähän (oman marginaalisen kokemukseni syvällä rintaäänellä
), että eniten kiinnostusta astrologiaan löytyy vaakojen ja kalojen keskuudesta. Ja vähiten aurinko oinaiden ja aurinko skorpionien keskuudesta. Myöskin hyvin vahva neitsyen vaikutus ihmisessä saattaa ajaa asioiden rationalisoimiseen siinä mittakaavassa, että kaikenlainen "usko" jää ulkopuolelle kokemuskentästä / ts. ihminen uskoo vain siihen minkä konkreettisesti silmillään voi havaita todeksi.
En tiedä miksi juuri vaa'at ja kalat sitten eniten... hmm... ehkä vaakojen kohdalla syynä voisi olla puhdas kiinnostus ihmisiä ja kaikkea inhimillistä kohtaan
- kalojen kohdalla syynä puhdas "lumovoimainen" usko kaikkeen "hömppään"
, mutta siis sillä kivalla tavalla hömppään
. (Ja mikäs allekirjoittanut itse on aurinkomerkiltään
? No kalat tietysti
).
Kukaan (livenä) koskaan tuntemani skorpioni ei ole myöntänyt, että tässä voisi olla jotakin totuudellista perää - itseasiassa päinvastoin, kiivaasti ovat väittäneet vastaan
, jos sellaista on mennyt ehdottelemaan
. Aurinko oinaat ovat mielestäni sen verran "vauhti päällä" koko ajan, ettei heillä ole yksinkertaisesti aikaa jäädä tutkiskelemaan astrologian parissa - eikä liioin myöskään pitkäjänteisyyttä, tässä kun ei tule valmista heti - eikä koskaan
. Ja jos jotakuta tälläinen ikuinen matkalla oleminen ja värkkääminen jonkin asian parissa kyllästyttäisi, niin juuri oinaita.
Minulle monet (aurinko) kauriit ovat tämän asian suhteen todellinen "villi kortti", heillä kun yleensä on maallista järkeä ja realistista otetta elämään enemmän kuin omiksi tarpeiksi
- ja silti he ovat usein tästä hyvinkin kiinnostuneita (!) Voisiko tämä johtua siitä, että kauriit ovat viehättyneitä ihmisluonnosta ja myöskin he (usein) pyrkivät hiljaisesti manipuloimaan sitä haluamaansa suuntaan
- mikäs muu parempi tässä asiassa, kuin hiljainen tieto ihmisen todellisesta persoonallisuudesta
?
Tämä oli hyyyyvin mielenkiintoinen ketju
, tässä nyt ainakin aluksi joitakin pohdintoja.