Äänestys
Kysymys: Mikä merkki suomalaiset olisivat?
Oinas - 2 (2.9%)
Härkä - 12 (17.4%)
Kaksoset - 0 (0%)
Rapu - 5 (7.2%)
Leijona - 8 (11.6%)
Neitsyt - 5 (7.2%)
Vaaka - 2 (2.9%)
Skorpioni - 3 (4.3%)
Jousimies - 2 (2.9%)
Kauris - 23 (33.3%)
Vesimies - 3 (4.3%)
Kalat - 4 (5.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 54

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suomalaisten heimon aurinkomerkki  (Luettu 65194 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 25.12.2006 23:21:37 »

Päädyin valitsemaan Suomi-neidolle Kala-auringon (vaikka vedänkin näin "kotiinpäin" eli itseeni...) koska siihen viittaisivat seuraavat seikat:

- huono itsetunto
- kärkäs syyllistymään ja sen vuoksi loukkaantumaan (=huono kritiikinsietokyky) - kun sitä uskoo kaiken mitä kritiikissä seisoo niin tuleehan sitä paha mieli
- juomisharrastuksen ylikorostuneisuus maassamme (ilmeisesti kyvyttömyys käsitellä ja kohdata kielteisiä tunteita johtaa tähän?)
- vaatimaton ulkonäkö ja kuulema yleinen lihavuus (sanokaa mitä sanotte mutta valitettavasti minusta suurin osa suomalaisista on varsin homogeenistä pallinaamakansaa; ehkä tämä vaaleus ja pyöreänaamaisuus on eksoottista sen mielestä joka ei itse sitä ole!)
- vaatimattomuus
- halu huolehtia käytännöllisesti läheisistä, asiasta sen kummempaa meteliä pitämättä
- korkeat(?) itsemurhaluvut

Ennenvanhaan suomalaisista suuri osa taisi ihan aktuaalisesti olla Kaloja ja Oinaita, kun siittämispiikki osui valon määrän mukaisesti juhannukseen ja 9 kk kuluttua nähtiin tulos. Nykyäänhän toki keinovalon aikakaudella lapsia syntyy milloin vaan.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Asterix
Vieras
« Vastaus #31 : 26.12.2006 00:23:17 »

muistakaa, että ei ole joukkoa "suomalaiset". Kaikki yhteisöt ovat erilaisia puhumattakaan ihmisistä. Jos Asterix & co liikkuvat em. piireissä missä ihmiset ovat tietynlaisia, niin sitä kuitenkaan ei voida yleistää KOKO Suomeen...  Wink

Supistatte suotta kovin mustavalkoiseksi
ilman parempaa tietämystä. coolsmiley

Otanta suomalaisista yhteisöistä ja "heimoista" on
ollut reissun aikana aika laaja. Smiley
Älkää laittako sen syyksi, että mieheni tai varsinkaan minä
olla tavattu monia erilaisia suomalaisia. Wink

Kestäkää nyt vain se tosi asia, ettei maailmassa ole
täydellisiä maita ja kulttuureja
ja kritiikkiä saa osakseen kaikki aina jostain. Grin

Olen ajatellut paremminkin niin, että jos olisi
tavannut vähemmän, niin kuva voisi olla miellyttävämpi
kaikin puolin, vaikka ei kaikki aina tule ihmisistä vaan
ympäristöstä. Wink

Eniten itse pidän iloisista ja vieraanvaraisista Itä-Suomalaisista,
Jyväskylän seutuvilla asustavista, Oulu -ja Kemiläisistä
ja lappilaisista, koska ne ovat rentoja
ja useinmiten hyvällä tuulella koko ajan. Smiley

Turku ja turkulaiset ovat kansainvälisille vieraille
mukavampia
ja kauniimpia näyttää kuin Helsinki ja helsinkiläiset.

Kokemukset Hämeenlinnalaisista ovat, että he ovat
kohteleiaimpia ja hienovaraisempia kuin muut suomalaiset.
Aulanko, Vanajalinna ja Hämeenlinna ovat elämys, joten
siitäkö energia kaupungissa, että he käyttäytyvät
sulavasti kuin aateliset. Wink

Etelä pohjanmaa Vesa Keskisen ponnisteluista huolimatta
on edelleen Suomen stetsonland. Tongue

Eikö se nyt ole parempi, että REHELLISTI ja SELKÄRANKAISESTI
kerron mielipiteeni suoraan suomalaisille itselleen
kuin kertoisin kaiken huonon Itävaltalaisille? Grin 2funny

tallennettu
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #32 : 26.12.2006 11:14:14 »

Hm... Jos oikein heimoittain käy läpi omia kokemuksiaan, niin minulle on jäänyt mielikuva tapaamieni ihmisten perusteella että

- savolaiset osaavat naureskella muiden vahingoille, mutta kun heille itselleen nauraa saa heissä heräämään raivon ja kostonhimon

- karjalaiset ovat erittäin täynnä itseään ja sekaantuvat jokaiseen mahdolliseen asiaan

- turkulaiset + helsinkiläiset osaavat hoitaa omat asiansa siinä samalla kun ovat lähinnä omassa porukassaan (ulkopuolinen varmaankin tuntee että sekaan saa vaikka kuolla eikä kukaan huomaa mitään)

- hämäläiset nauttivat surkeudesta eivätkä halua tehdä millekään asialle mitään, mitä nyt selkään osataan kyllä puukottaa, tamperelaiset erittäin happamia (mistähän johtuu että aina kun netissä joku täysin tööt ihminen mainitsee mistä on, niin aina hän on Tampereelta?)

Suvussani on tuota savolaisuutta ja hämäläisyyttä, joten luulen vähän tietäväni mistä puhun ainakin noiden savolaisten suhteen. Mutta jos jollakulla on parempia kokemuksia niin siitä vaan sitten...

angel
tallennettu

pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #33 : 26.12.2006 12:34:09 »

^ 2funny
Pakko sanoa Triton, että oletpa onnistunut ikäviä ihmisiä kohtaamaan elämässäsi. Grin

tallennettu
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #34 : 26.12.2006 12:46:03 »

Leijona ollut ainakin nousussa suomen
perustamisen aikaan
Tämän tiedon olen kuullut Mr Manniselta
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Asterix
Vieras
« Vastaus #35 : 26.12.2006 13:01:27 »

Missä muuten menee raja karjalaisten ja savolaisten
kesken noin niin kuin maantieteellisesti? idiot2

Pidän muuten aivan erityisesti Inkerin Venäjän Karjalan suomalaisista!
Siis he jotka tunnen. Wink
Toki he ovat Venäläisiä ja nykyisin Venäjällä,
mutta he ovat iloisia, vieraanvaraisia, hyvä luustoisia ja kauniita  kuin Venäläiset, mutta suhtautuvat avoimemmin ja ymmärtävin muihin kansallisuuksiin kuin suomalaiset ja venäläiset.

Suomalaiset menettivät tietyllä tapaa "kansaa jalostavan rodun"
Venäjälle, jossa ne nyt sitten ovat vähän huonossa asemassa,
koska venäläisten silmiin ovat "lehmän silmäisiä suomalaisia".
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #36 : 26.12.2006 13:14:10 »

Minä heitin tuon  skorpioni :nin Suomelle lukematta ketjua... hmm... mielenkiintoista.
Ainakin uskon, että se sopii juuri johonkin näistä  aurinkoaskendentti tai  kuu . Kuuhun voisinkin sopia aikas hyvin. (minulla ei siis ole asiasta fakta tietoa)  Wink Myös  leijona sopii hyvin... varmaan tuo  kauris :kin ehkä jossain mielessä, mutta tuohon merkkiin en ole juurikaan perehtynyt...

Minulla itselläni (nykyään, ei aikaisemmin ollut, kun piti hävetä omaa kansalaisuuttaan, ja ottaa omakseen vääristyneitä kuvia, että sain omia agnstejani purettua)  Wink
on suomalaisuudesta monenmoista näkökulmaa; jotenkin täällä on ainakin jotain hyvin syvää, luonnonläheistä ja sellaisella perusrehellisyydellä ehkä juroltakin vaikuttavaa pohjalta nousevaa kansanviisautta, joka siis kumpuaa todella syvältä.
Nuo on minusta nykyään lähinnä huvittavia ajatuksia, että suomalaiset olisivat rujoja, maalaisjuntti juoppoja.  Grin
Minusta Suomella ei ole huono itsetunto. Silloin toki esim. kun liityimme eu:hun olin sitä mieltä, mutta olen voinut todeta, että ehkä kannattaa katsoa asioita pidemmälle ja syvemmälle, että näkee käänteisyyksienkin taa. Sen oleellisen.

Itseasiassa olen huomannut, että sitä löytään omasta kansalaisuudestaan uusia puolia ja alkaa nähdä selkeämmin, mitä paremmin oppii tuntemaan itseään. Minulle tulee myös noitarummut, saamelaisuudet yms mieleen.

Näistä eri kaupunkien ihmisten yleistämisestä voisin sanoa että  Grin .
Nyt kesällä itse kun muutin erääseen Suomen kaupunkiin, niin sain kyllä etukäteisinfoa ja varoituksia, että miten on sitten sisäänpäinkääntynyttä ja tylyä porukkaa, varsinkin alkuperäiset asukkaat jne.
No, minä en kun muutenkaan yleensä kuuntele kuin huvittuneena yleistyksiä, niin olen voinut romahduttaa tuonkin käsityksen täysin, ainakin omalla kohdallani.
Minun on otettu sydämellisesti tähän kaupunkiin vastaan.
Niin virastoissa, kaupoissa, naapurit, kaikki kohtaamani ihmiset, ovat olleet avoimia yms. En nyt lähde silti yleistämään toiseenkaan suuntaan, että aah, onpas ihanaa väkeä tässä kaupungissa  Wink , mutta sen voin sanoa, ettei sen kummempaa kuin muuallakaan.

tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #37 : 26.12.2006 13:39:43 »

Muiden maiden "heimo-horoskoopeista":

Noista muista kansoista tuli mieleen että koen britit jotenkin kaurismaisina. Siis heidän kulttuurirakenteensa perujahan tämä nykyinen länkkärimäisyys enimmäkseen on, vrt. yleiskieli, commonwealth jne

Ehkäpä eivät niin ahkeruutensa puolesta ole britit tunnettuja, mutta kaikenlaiset kauriisiin liitetyt hierarkiat, luokkajärjestelmät, muodollisuus jne voisi tulla tuota kautta. Eivätkä britit ole myöskään kovin "elävästä sorttia" kansanluonteeltaan, käsittääkseni siellä yksityiselämässä on enemmän tuota temperamenttia näkyvissä jos on ollakseen, ja kauriillahan tuppaa myös olemaan julkinen ja yksityinen rooli erillään..

Makustelen tässä nyt lisää, jotta mihinkäs nuo ruotsalsiet voisi sijoittaa, toistaiseksi koen että vaaka-luonteeseen, muta mietin tätä' vielä vähän lissää..  Smiley

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #38 : 26.12.2006 13:56:52 »

Muiden maiden "heimo-horoskoopeista":

Noista muista kansoista tuli mieleen että koen britit jotenkin kaurismaisina. Siis heidän kulttuurirakenteensa perujahan tämä nykyinen länkkärimäisyys enimmäkseen on, vrt. yleiskieli, commonwealth jne

Ehkäpä eivät niin ahkeruutensa puolesta ole britit tunnettuja, mutta kaikenlaiset kauriisiin liitetyt hierarkiat, luokkajärjestelmät, muodollisuus jne voisi tulla tuota kautta. Eivätkä britit ole myöskään kovin "elävästä sorttia" kansanluonteeltaan, käsittääkseni siellä yksityiselämässä on enemmän tuota temperamenttia näkyvissä jos on ollakseen, ja kauriillahan tuppaa myös olemaan julkinen ja yksityinen rooli erillään.

Briteissä asuneena laittaisin he Oinaiksi.
Ovat suhteellisen itsepäisiä,
jopa aggressiivisia ja juovat hiukan liikaa.

Ei ole olemassa brittiä, joka ei tappele naapurinsa kanssa. Grin

Lisäksi he ovat huligaanimaisia juhlijoita,
sekä naiset että miehet.
Käykääpä vain normaalissa brittiläisessä
yökerhossa tai laittakaa merkille brittituristit
seuraavan kerran kun vierailette etenkin Ibizalla tai muissa
vastaavissa lomakohteissa. :Smiley

Suurin osa briteistä ei suinkaan ole niitä, jotka
eniten suomen mediassa näkyvät ja tiukka hierarkkia
on tavallista suurimmassa osassa Euroopan nykyisiä
ja entisiä kuningaskuntia.

Suomi on Eurooppalaisesti poikkeava maa,
koska maassa ei ole koskaan oikeastaan ollut
kuninkaallisia.
Se on ollut ainoastaan Ruhtinaskunta ja varsin lyhyen aikaa.
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #39 : 26.12.2006 15:31:04 »

"Kerro minulle ystävästäsi niin kerron millainen sinä olet..."  Wink

Seuraan näemmä tätä keskustelua, mutta karvani nousevat pystyyn luotaessa stereotypioita, vaikken voi kieltää etteikö olisi olemassa kollektiivisia mieliä... grr  tickedoff

eihän sille sitten mitään voi.

Minä tykkään pohjalaisesta luonteesta kovasti.

Britit ovat kaksinaamaisia ihmisiä, laittaisin ne sen vuoksi kauriiksi tai häräksi, en missään nimessä oinaaksi! Oinaaksi laittaisin Perun, heillä on käsittämättömän hyvä itsetunto sekä voimaa nousta barrikadeille kun tarvitsee!  Grin

Latinoihmiset yleensä ovat rapuja... tunnetta tunnetta tunnetta!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #40 : 26.12.2006 16:12:31 »

Latinoihmiset yleensä ovat rapuja... tunnetta tunnetta tunnetta!

Hmmm... Scorpioni  aurinko tai  askendentti
tekee kenestä tahansa hiukan tulisen latinon.. :Smiley Wink
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #41 : 26.12.2006 16:38:49 »

Äänestin Kaurista, mutta ehdottomasti Rapu ja Kalat on jotenkin kuvioissa mukana kuin myös Naitsyt sopii hyvin  Wink .
Kauris - eristäydytään vähän niin kuin omiin oloihin ja pidetään omat asiat visusti salassa.
Rapu   - tunteet voimakkaita, mutta anteeksi ei hevillä sitten anneta.
Kalat  - unelmia, haaveita, ja surujen upottamista sitten pullon avulla .
Neitsyt - Tarkkoja, järjestelmällisiä ja ahkeria .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #42 : 26.12.2006 17:59:51 »

Skorpionia pitäisin enemmän salailijana kuin Kaurista. Kauris voi kokea turhanaikuiseksi ja tarpeettomaksi kertoa jotain asiaa (kuten esim. että "rakastan sinua"), varsinkin jos asian pitäisi muutenkin olla itsestäänselvyys. Skorpioni sensijaan oikein salaamalla salaa - luullen kai että jos hänestä/häneltä paljastuu jotain, niin koko maailma menee nurin. Tai ainakin hänen itsetuntonsa. Aika paljon minulle kumminkin tuo huono itsetunto änkeytyy mukaan kuvioihin aina kun ajattelen vesimerkkejä...

Kuvittelen Saksaa Kauriiksi, koska heille vaikuttaa olevan hyvin tärkeää kaikenlainen täsmällisyys, kurinalaisuus ja materiaalinen hyvinvointi. Oinas sopisi kyllä briteille sikäli että hehän ovat älykkäitä, mutta varsinaisia öykkäreitäkin kun sille päälle sattuvat (jopa kuninkaalliset ovat möläyttäneet turvastaan ihan mitä sattuu). Lapsekkaina en kuitenkaan brittejä pitäisi.

Jokaisen kansallisuuden ja heimon kohdalla on mielenkiintoisinta melkeinpä se että heti kun keksii johonkin tiettyyn aurinkomerkkiin liittyviä piirteitä, tulee joku toinen ja löytääkin jostain ihan toisesta merkistä jotain sopivaa. Luojan kiitos ei yksikään heimo tai kansa olekaan niin tasalaatuista massaa että heidät voi kääräistä pakettiin ja julistaa että tuommoinen se nyt sitten on... Tämä pohdiskelu vain on niin kivaa.

Ja varmasti itsekussakin poppoossa on ne hyvät puolensa, minä itse vain olen vähän kitkeröitynyt erinäisten ihmisten kanssa tekemisissä oltuani ja tympiintynyt useimpiin suomalaisiin sakkeihin. Tuulettuminen ulkomailla tekisi terää, mutta se taas ei sovi kustannussyistä meikäläiselle.

Kuulema ei ole elämä sen ihanaisempaa ulkomaillakaan...

:Smiley

tallennettu

Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #43 : 26.12.2006 18:01:59 »

Heps, liittäisin romanikansan Skorpionimerkkiin sikäli että heihin perinteisesti liitetään mm. povaaminen... Vaikka tietysti levottomaan luontoon ja vaelteluun kai sitten sopisi Jousimies.

laugh

tallennettu

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #44 : 26.12.2006 18:40:25 »

On aika mielenkiintoista lukea muiden ajatuksia suomalaisuudesta (ja miksei myös muiden maiden herättämistä mielleyhtymistä). Suomesta saa ihan erilaisen vaikutelman, jos ajattelee "perinteisesti" uutteraa kansaa, tai sitä mitä ollaan nyt: Suomi on muuttunut maatalousyhteiskunnasta moderniksi tietoyhteiskunnaksi, jossa kännyköiden ja kannettavien määrä henkilöä kohti lienee maailman huippuluokkaa.

Vanhan kansan urheilusankarit, esim. Seppo Räty, jonka kuolemattomat lauseet ("Saksa on paska maa" ja "Ooppera - hyi s**tana!") moni muistaa vieläkin. Nykyisin meillä on Tommi Evilä ja Markus Pöyhönen, jotka edustavat vähän toisenlaista urheilijatyyppiä (Tommi Evilä on mielestäni hurjan söpö  Wink)

Tokihan asialla on negatiivisetkin puolensa: tietoyhteiskunnan mukana suomalaisten nuorten miesten fyysinen kunto on rapistunut, ja onhan koko kansassa nähtävillä ns. elintasosairauksia.

Suomessa naisten asema on varsin hyvä verrattuna muihin (kokemuksia Aasian maista), mutta toki naisten palkan eteen on vielä tekemistä...

Eli kyllä sitä Veskari-vaikutusta on hyvinkin mukana tässä kansassa näinä päivinä. Kyllä suomalainen kehtaa ihan hyvin näyttäytyä "suuressa maailmassa" ilman että tarvitsee hävetä juuriaan.

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  

Siirry: