Minä heitin tuon
:nin Suomelle lukematta ketjua... hmm... mielenkiintoista.
Ainakin uskon, että se sopii juuri johonkin näistä
,
tai
. Kuuhun voisinkin sopia aikas hyvin. (minulla ei siis ole asiasta fakta tietoa)
Myös
sopii hyvin... varmaan tuo
:kin ehkä jossain mielessä, mutta tuohon merkkiin en ole juurikaan perehtynyt...
Minulla itselläni (nykyään, ei aikaisemmin ollut, kun piti hävetä omaa kansalaisuuttaan, ja ottaa omakseen vääristyneitä kuvia, että sain omia agnstejani purettua)
on suomalaisuudesta monenmoista näkökulmaa; jotenkin täällä on ainakin jotain hyvin syvää, luonnonläheistä ja sellaisella perusrehellisyydellä ehkä juroltakin vaikuttavaa pohjalta nousevaa kansanviisautta, joka siis kumpuaa todella syvältä.
Nuo on minusta nykyään lähinnä huvittavia ajatuksia, että suomalaiset olisivat rujoja, maalaisjuntti juoppoja.
Minusta Suomella ei ole huono itsetunto. Silloin toki esim. kun liityimme eu:hun olin sitä mieltä, mutta olen voinut todeta, että ehkä kannattaa katsoa asioita pidemmälle ja syvemmälle, että näkee käänteisyyksienkin taa. Sen oleellisen.
Itseasiassa olen huomannut, että sitä löytään omasta kansalaisuudestaan uusia puolia ja alkaa nähdä selkeämmin, mitä paremmin oppii tuntemaan itseään. Minulle tulee myös noitarummut, saamelaisuudet yms mieleen.
Näistä eri kaupunkien ihmisten yleistämisestä voisin sanoa että
.
Nyt kesällä itse kun muutin erääseen Suomen kaupunkiin, niin sain kyllä etukäteisinfoa ja varoituksia, että miten on sitten sisäänpäinkääntynyttä ja tylyä porukkaa, varsinkin alkuperäiset asukkaat jne.
No, minä en kun muutenkaan yleensä kuuntele kuin huvittuneena yleistyksiä, niin olen voinut romahduttaa tuonkin käsityksen täysin, ainakin omalla kohdallani.
Minun on otettu sydämellisesti tähän kaupunkiin vastaan.
Niin virastoissa, kaupoissa, naapurit, kaikki kohtaamani ihmiset, ovat olleet avoimia yms. En nyt lähde silti yleistämään toiseenkaan suuntaan, että aah, onpas ihanaa väkeä tässä kaupungissa
, mutta sen voin sanoa, ettei sen kummempaa kuin muuallakaan.