Äänestys
Kysymys: Mikä merkki suomalaiset olisivat?
Oinas - 2 (2.9%)
Härkä - 12 (17.4%)
Kaksoset - 0 (0%)
Rapu - 5 (7.2%)
Leijona - 8 (11.6%)
Neitsyt - 5 (7.2%)
Vaaka - 2 (2.9%)
Skorpioni - 3 (4.3%)
Jousimies - 2 (2.9%)
Kauris - 23 (33.3%)
Vesimies - 3 (4.3%)
Kalat - 4 (5.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 54

Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suomalaisten heimon aurinkomerkki  (Luettu 65153 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #90 : 30.12.2006 01:55:26 »

Pitipä vielä silmät sikkarassa palapelin jälkeen katsoa mitä täällä fundeerataan. Suuria asioita.

Ensinnäkin nuo unionit. En voi olla mukaan laittamatta näitä vanhoja unioineja tai sen tapaisia.

Niiden kaikkien takaa löytyy myös se 'rauha' mikä oikeastaan on turva, voimakkaampi olotila.
Sitten löytyy kaupankäynti ja kulku.
Ja varmasti löytyy myös valta.

Ne mitkä suomalaisiin vaikuttivat, oli varmaankin Hansa, saksalainen kauppaliitto.
Sitten oli myös Kalmarin unioni, taistossa saksalaisten monopoliin, kunnes tanskan kuningas kävi liian ahneeksi, kaupankäynti ei riittänyt vaan meni ja valloitti koko Ruotsin. Viimeksi on sitten Pohjolaa ollut turvamassa ja edistamässä Norden, mikä olisi ollut ihan tarpeeksi hyvä Eurooppa-Unionin rinnalle.

Kaupallisuudesta puhtain liitto lienee Norden, joka perustuu hyvin paljon kulttuurivaihtoon, vapaisiin rajoihin ja työnhakuun.

Onko siis mitään uutta? Mielenkiintoista aikaa elämme.

Eikö mekin kansana, mikä se lieneekin ollut, olla kuitenkin valloittajakansoja sitten mitä historiasta yleensä tiedetään. Vaikea on nimetä juuri ne alkuasukkaat, meillä he ehkä lähinnä ovat olleet saamelaiset. Siis emme sen kummempia. Eikä valloittamiseen liity mitään kovin kaunista. Se on riistämistä ja heikompien syrjäyttämistä aina.

Minusta on kuitenkin ihanaa olla 'maalainen'. Siis maapallolainen, telluslainen. Siihenhän meidän kaikkien tulisi kiinnittää yhä suurempaa huomiota, eikä etsiä voimavaroja nurkkakunnittain.

Mutta mielenkiintoisia nämä asiat ovat, se miten historia, kulttuuri ja olosuhteet ihmistä muokkaavat.

MIU-MAU KIRJOITTAA ILMENNYKSEN LAISTA:
Lainaus
Se on yksi luonnonlaeista; ilmennyksen laki. Energia ilmentyy hienommasta karkeampaan. Kaikki näkyvän maailman tapahtumat ovat ensin olemassa henkisessä todellisuudessa.
Lainaus

Jäin tuota miettimään. Jos ajatus on jo energiaa, niin tarkoittaako Miu-Mau, että se kaikki jo luo tulevaa ja on joskus oleva materian hahmossa. Sillähän me kaikki voisimme aloittaa maanlaajuisen unionin rakentamista ajatuksissa.  smitten smitten

« Viimeksi muokattu: 30.12.2006 01:58:10 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Miu@Mau
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #91 : 30.12.2006 11:48:49 »

Lainaus
tarkoittaako Miu-Mau, että se kaikki jo luo tulevaa ja on joskus oleva materian hahmossa. Sillähän me kaikki voisimme aloittaa maanlaajuisen unionin rakentamista ajatuksissa.   

Jep, puolet meni ajatuksistamme yksiin, eli se puoli, että kaikki voimme aloittaa tulevaisuuden rakentamisen ajatuksissamme ja se tulee joskus näkyväksi todeksi. Mutta mielestäni olisi aika kääntyä sisäänpäin, ihan oikeasti, eikä yrittää järjellä ymmärtää koko maailmaa. Yhdistyminen (ennen kuin kaikki osat tuntevat paikkansa kokonaisuudessa) on vaarallista. Unioni ajatukset on siis syytä unohtaa kunnes kaikki ovat siihen henkisesti valmiita, minä en ole!!
Pitäisi rohkeasti olla suvaitsematta asioita elämässämme, jotka eivät näytä tuottavan meille iloa eivätkä lisää hyvinvointiamme.

Silloin kun meillä on maailma täynnä itsensä tuntevia ehjiä ihmisiä, tänne saadaan rauha. Ei sillä, että yritään viimeiseen asti ymmärtää tai hyväksyä esim. maahamme tapoja, joita emme parhaalla tahdollammekaan pysty ymmärtämään. Vaikkapa lasten (tai aikuisten) ympärileikkaukset! Minun ei tarvitse hyväksyä sellaista omassa henkilökohtaisessa moraalissani, koska asialle ei ole mitään sellaista selitystä, joka ylittäisi käsitykseni ihmiskehon ja elämän pyhyydestä.

Kääntäisin siis päin vastoin koko ajatuksen suvaitsevaisuudesta;
Minulla esim. henkilökohtaisesti ole mitään syytä ymmärtää islamilaisten oikeutta vaahdota omassa televisiossaan pyhää vihaa ja "vääräuskoisten" kurkkujen viiltämistä, samalla kun täällä (euroopassa) pyydellään heti anteeksi humoristisia piirroksia kun he kokevat ne niin pirun loukkaavina! Kumpikahan onkaan loukkaavampaa? Meille ei edes oma kallis arvomme "sananvapaus" ole siis niin arvokas asia, että siitä kannattaisi pitää kiinni islamilaisten maiden painostuksen alla. Mitä ihmeen suvaitsevaisuutta se on, että "rättipäät" saavat julkisesti uhata sodalla koko kristittyä maailmaa, mutta heitä vastaan ei saa sanoa mitään  Huh

Ymmärrätääkö teistä kukaan mikä mielestäni on vialla nykyisessä suvaitsevaisuudessa? Jokaisen olisi siis syytä kehittää oma henkilökohtainen syvä moraalinsa ja pysyä sen takana, minkä tuntee oikeaksi. Eikä keinoihin saa missään nimessä lukeutua mikään toisten ajatusten tai käyttäytymisen muuttaminen, vaan jokainen pitäköön oman piirinsä niin "puhtaana" kuin voi. Eli pitää itsestään kaukana asiat, jotka vahingoittavat itseä. Olipa se sitten tyrannisoiva puoliso, pomo, omat sukulaiset tai mikä tahansa. Ei ole muuta keinoa kuin aloittaa maailman parantaminen omasta henk.koht. elämästään.

Silti minun elämäntehtäväni tässä kehitysvaiheessani on myös Suomen irrottaminen EU:sta, jotta pääsisimme taas kääntämään uuden sivun kansakuntamme historiassa. Voisimme olla edellä kävijöitä rauhan rakentamisessa omalla esimerkillämme, nythän emme pysty vaikuttamaan edes YK:ssa omalla tavallamme. Niin pitkään kun olemme Unionissa, jonka tehtävä on "sovittaa yhteen jäsenmaiden politiikat" meillä ei ole toivoa paremmasta huomisesta. Tuo lause kun ei jätä mitään vaihtoehtoja vaan on ehdoton. Ja voitte kuvitella millaista väkivaltaa joutuu käyttämään, että saa 25 maan politiikat "sovitettua yhteen".

"Niin kuin kaikki värit saavat alkunsa valkoisesta väristä, rakkaudesta saavat alkunsa kaikki voimat.

Rakkaus yhdistyneenä tietoon tuottaa viisauden.

Rakkaus yhdistyneenä ymmärrykseen tuottaa myötätunnon.

Rakkaus yhdistyneenä selkeään ajatteluun, tuottaa oivalluskyvyn.

Kun saamme selkeytettyä ajattelumme riisumalla pois kaikki turhat halut, pääsemme taas pienen matkan eteenpäin koko universumin henkisen kehityksen tiellä. Yksilön tahdosta tulee lopulta maailman tahto.

Hyvää matkaa kaikille, kohtaamme kyllä perillä  angel
tallennettu

Aurinko   20°   49'   Oinas   9. huone
Kuu   7°   46'   Leijona   11. huone
Merkurius   6°   36'   Härkä   9. huone
Venus   3°   17'   Oinas   8. huone
Mars   28°   12'   Skorpioni   4. huone
Askendentti   7°   49'   Neitsyt
Asterix
Vieras
« Vastaus #92 : 30.12.2006 13:00:22 »

Miu@Mau, olet kyllä loistava esimerkki ihmisestä,
jonka pitäisi matkustaa muuallekin kuin vain
naapurikuntaan 20 km päähän.

On aivan turha oikeuttaa laput silmillä puhutut
rasistisilta ja muiden kansallisuuksien epä-arvostavat
asenteet "suvaitsevaisuudella" ja "rakkaudella".

Minä kritisoin joitain epäkohtia suomessa,
kokemuksella, että olen asunut suomessa
enemmän tai vähemmän lähes puolet elämästäni. Smiley

Kritisoin sitä paitsi suoraan päin naamaa suomalaisille
itselleen,
enkä valita muista kansallisuuksista
ja heidän tavoistaan heidän selkänsä takana,
kuten sinä ja monet muut "rättipäistä" ja muista
kansallisuuksista, naivisti vailla syvempää kokemusta
elää ko. kulttuurissa ja maassa.

Sen toisen puolen, minkä olen asunut muualla,
antaa laajemman perspektiivin,
- yllätys-yllätys, pikkuinen suomi
kun ei ole koko maailma. Smiley

Voisinko kuvitella kritisoivani esim. Iranilaisia
tai Venäläisiä?
En, minulla ei ole hajuakaan millaista on asua
ko. maissa ja kuinka pitkälle juontavat
ja kuinka monisyisiä heidän ongelmansa ovat.

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #93 : 30.12.2006 13:30:28 »

Ymmärrän, että kaikilla mailla on samanlaisia kokemuksia sodista ja, että nekin ovat itse vastanneet itsestään. Kirjoittamieni rivien välistä voi varmaan helposti aistia sen suomalaisen uhon ja tietynlaisen junttiuden, joka ajattelee ettei se siltikään tee meistä sellaisia kuin muut.

Sinun kirjoituksista ei tule rivienvälistä ilmi muutakuin
tietty naiviuus ja tietojen puutteellisuus. Smiley

Meidän mielenmaisemassamme on enemmän itäistä vaikutusta kuin muiden eurooppalaisten mielissä. Se ilmenee tiettynä sisäänpäin kääntyvyytenä, vaikka ulkoisesti alammekin aina enenevissä määrin ilmentää läntisen ihmisen ominaisuuksien mukaisia, ulkoiseen maailmaan suuntautuvia pyrkimyksiä...
JNE....

Ei pidä paikkaansa. Keski-Eurooppa täynnänsä Venäläistä
ja Itä-Eurooppalaista alkuperää olevia ihmisiä.
Toinen suunta on nykyisten arabien jälkeläisiä.

Käsite "länsimaat" ei ole mitään tekemistä rotukehityksen
ja ihmisevoluution kanssa.
Se kylmänsodan aikana keksitty poliittinen ilmaisu tietyistä maista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4nsimaat

Luepa historian läksysi paremmin.  coolsmiley

tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #94 : 30.12.2006 14:01:21 »

Heh! Kunnon kalsketta!  Shocked

Minä näen, jos nyt selaisen historiankin lehtiä, niin ainakin yhden hyvän asian unioneissa.

Se on aina herättänyt oman nurkkakuntalaisuuden/kansallisuuden heräämistä. Että mitäs me ollaankaan? Mitä meillä on? Millä me erotutaan muista? Mitäs hyvää meillä on itsellämme?

On hyvä olla valveilla.  Wink
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #95 : 30.12.2006 14:39:13 »

"Suomalaisen heimon merkkejä tältä ajalta";  Wink

Usvametsän neito

Rölli:
Kun kerran metsässä kuljeksin,
hämärän tulleen huomasin,
ja puiden lehdet olivat pudonneet
Ja sumupilvet laskeutui,
ja ympärilleni kietoutui,
ja taivaan linnut olivat vaienneet
Mikäs paikka tämä oikein on,
näin usvametsän aution
ja silloin kuulin laulun ihmeellisen...

Mä huomasin metsässä neitosen
ja se neitonen oli surullinen
ja poskellaan mä näin kyyneleen
Usvametsän neitonen
hän kertoi läpi kyynelten
tarinansa surullisen
ja se oli niin ihmeellinen,
että minä ymmärtänyt oikein en

Neito:
Oon usvametsän vanki tään
ja ainiaaksi tänne jään
vaikka viihdy täällä en mä ollenkaan
Tahtoisin mennä pois
kauniimpaa varmaan muualla ois
mutta löydä en kai tietä milloinkaan

Rölli:
No lähdepä sitten matkaani mun,
Röllimetsään opastan sun,
siellä kukkii metsä ja puut ja laulaa lintujen suut,
niin laulaa lintujen suut

Neito:

En poistua täältä saa
tää on minun kotimaa
vaikkei ruoho täällä enää kasvakaan
Jos ajatella kauniisti
sä osaisit niin varmasti
saisit kaikki kukat kukkimaan

Rölli:
Mutta enhän minä kauniita
osaa paljon ajatella
kun tuhma täytyy olla mun, minä muuten auttaisin sun,
muuten mä kyllä auttaisin sun

Neito:

Voi eikö kukaan kaunista,
osaa enää ajatella,
vain niin voi tämän metsän pelastaa
Jos yrittäisit kuitenkin,
mä iloiseksi tulisin
ja kauniiksi myös muuttuis tämä maa

Rölli:

No minäpäs koetan ajatella
jotain hyvin kaunista,
rakkaus ja ystävyys, ne ovat kauniita,
nehän ne ovat kauniita

Neito:

Nyt linnut tulevat takaisin,
kai huomaat se jo sinäkin
ja puiden lehdet ovat kasvaneet
Metsä jälleen kaunis on
ei kukaan ole onneton,
ovat kaikki tänne takaisin saapuneet

Rölli:

Ovat kaikki tänne takaisin saapuneet

Rölli & neito:

Ovat kaikki tänne takaisin saapuneet

-Säveltäjä/sanoittaja   Tuppurainen Allan Rauli Kristian-
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #96 : 30.12.2006 15:01:23 »

pah, jokainen "liitto" luodaan "turvaksi", mutta miksi luoda uhkakuvia taivalle ja liittoutua "uhkan" vuoksi, mitä ei ole, jos sitä ei luoda.

Ei myöskään ole olemassa "me" ja "he" muuta kuin pelokkaiden ihmisten mielissä.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #97 : 30.12.2006 15:27:20 »

pah, jokainen "liitto" luodaan "turvaksi", mutta miksi luoda uhkakuvia taivalle ja liittoutua "uhkan" vuoksi, mitä ei ole, jos sitä ei luoda.

No mutta eikö ole parempi varautua etukäteen, kuin sitten siinä hädän hetkellä miettiä että "mitäs jos olisimmekin silloin aikanaan tehneet näin..."?

En voi muuta kuin myötäillä melkeinpä jokaista asiaa mitä Asterix on sanonut. Miu@Mau kaikella kunnioituksella, sinun tiedoissasi on yksinkertaisesti puutteita, eikä ole kovin järkevää lähteä soitellen sotaan ilman soittimia. Siinä olet oikeassa, että islamilaisen maailman ja kristillisyyden välillä on aina ollut kitkaa ja valitettavasti islamilaisuus on täällä kristityssä maassa aikamoinen pyhä lehmä, johon ei saa koskea millään pitkällä kepilläkään - sen sijaan islamilaiset saavat arvostella länsimaisten tapaa elää jatkuvasti. Tämän pointin ymmärrän kyllä, mutta en ymmärrä miten se ihan tarkkaan nyt liittyy tähän topiciin.   Shocked

Minusta on uskomatonta, miten globaalissa maailmassa joku voi vielä kuvitella, että rauha maailmaan syntyy sillä, että jokainen maa huolehtii "omista asioistaan" kaikessa pyhässä itsenäisyydessään. Sitä ollaan kokeiltu ennenkin ja siinä ovat olleet seurauksena kaksi järkyttävää maailmansotaa.  Mitä hyötyä siitä on, että Suomi eroaa liitosta, jonka päätökset vaikuttavat kuitenkin Suomeen tavalla tai toisella - paljon parempi on sitten hypätä siihen pyörään mukaan ja huolehtia mahdollisimman hyvin, että oma ääni tulee myös kuuluviin siinä pyörässä, kun se kuitenkin vaikuttaa meihin. Maailma on nykyään globaali, eikä mihinkään yksityiseen itsenäisyyteen ole enää edes mahdollista - eikä missään tasolla kannattavaa - palata. EU:n koko perusta on rauhan ja turvallisuuden luominen ja siihen pyritään yhteisellä ulkopolitiikalla. EU:n ongelma on nimenomaan se, että koska maita on niin paljon, on vaikea saada mitään tiettyä suuntausta aikaiseksi, jonne lähdettäisiin tarpomaan ja sen takia EU:n "politiikat" ovat koko sen ajan olleet aikamoisen laimeita, mutta kuitenkin periaatteessa positiivishenkisiä. Mitä suuremmaksi EU laajenee, sitä suuremmaksi sen vaikutusalue kasvaa, mutta sitä vaikeampi on muodostaa mitään yhteistä "hyökkäyspolitiikkaa" tai mitään vastaavaa.

Jos sinun kehitysasteesi vaihe on se, että haluat irroittaa Suomen EU:sta, niin täytyy sanoa, että tälle kehitysasteelle tulet hyvin todennäköisesti jäämään.  uglystupid2
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #98 : 30.12.2006 15:28:51 »

Ei myöskään ole olemassa "me" ja "he" muuta kuin pelokkaiden ihmisten mielissä.

Näinpä se on ollut kautta historian. Smiley
Kuinka moni nykyään edes ymmärtää, että kristillisyys,
kuten myös monet muut uskonnot maailmassa ovat
näitä polittisia unioneita, joihin liittyivät
samaa aattetta kannattavat? Wink

Nykyisin jotkin palvovat muinaista Atlantista. Smiley
Aikojen päästä, palvovatko ihmiset mahdollisesti EU:ta
uskontona ja ideologina, jossa
kansat yhdistyivät yhteiseen kehitykseen
ja menestykseen? Wink
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #99 : 30.12.2006 16:37:18 »

No mutta eikö ole parempi varautua etukäteen, kuin sitten siinä hädän hetkellä miettiä että "mitäs jos olisimmekin silloin aikanaan tehneet näin..."?

Juu, jos kyseessä on tsunami niin kyllä, hyvä varautua suunnitelmalla. Mutta kun kyseessä on ihmiset, niin ei. Olen itse täysi pasifisti, ja uskon siihen, että valitsemalla "puoli" ei luoda rauhaa vaan vastakkainasetteluja, jolloin tulee aina kitkaa. Toisaalta ymmärrän senkin, että ilman liikettä ei ole elämää ja ilman vastavoimaa ei ole voimaa. Se on elämää se, eikä paratiisia synny maanpäälle koskaan.

Toki EU on osittain luotu USAN imperiumin vuoksi, mutta minun mielestäni ollaankin menty väärille urille jo kauan sitten, eli EU ei sinänsä ole kuin hitunen tässä suuressa sopassa, mitä on keitelty kautta aikojen. Toisaalta Norjakin pärjää oikein hyvin ilman EU:ta vaikkakin taitaa kuulua Natoon? Eli se siitä sitten.  Grin
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #100 : 30.12.2006 19:12:54 »

Muutama juttu.

Esoteerisen opin mukaan sana 'minä olen, teen tms.' pitäisi kai olla sama kuin 'me'. Mutta onkin kyllä vähän tyhmä puhua me-muodossa, kun puhun vain oman suuni kautta. Joskus pyörrän sen mielessäni juuri niin, että pitkälti minä=me eli kulttuurikiintiö.

Globalisaatiosta. Eiköhän sekin ole käsite, joka on lähtenyt 'länsimaisen' kulttuurin ja ajattelun myötä ja siinäkin taustalla kaupan vapauttaminen suurimpana vauhdittajana. Ideaaliajatus on tietenkin inhimillinen kokonaisuus, tarve ja päämäärä. Olin vain kerran filosofian päivillä missä kaksi maailmaa, länsi ja itä (järki ja tunne sekä maskuliinisyys ja feminiinisyys myös mies ja nainen)olivat mittelöimässä keskenään. Sen jälkeen kun lännen järki oli puhunut, tulivat puhumaan idän hennot naiset ja toivat aika karmean globalisuuden varjon esille eli lännen järjen, jolla syrjäytetään idän henkinen huuhaana ja ihmiskauppa.

Aamulehti mainostikin, että se läntinen globalisaatiojuliste kelpasi vain 'vessapapariksi', kun itä toi todellisuuden esille.

Huh, mutta siitä on vuosia, ja vieläkin karvani ovat pystyssä siitä keskustelusta.
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #101 : 30.12.2006 23:26:12 »

Noin aurinko-Kalana olen moneen kertaan pähkäillyt sitä että se on sekä siunaus että kirous että kokee ymmärtävänsä kaikkia ja kaikkea. Jopa pedofiilia voi ymmärtää kuin oikein alkaa syvällisesti pohtia syntyjä syviä, ja siinä piilee vaara: muistaako ihminen että ymmärtäminen ei suinkaan tarkoita hyväksymistä?

Ei meidän tarvitse hyväksyä kaikkea mahdollista skeidaa mitä maailma on pullollaan jotta meitä ei vahingossakaan nimiteltäisi rasistiksi. Tai jos rasistiksi päätyy sitä kautta ettei hyväksy lasten silpomista (kummankaan! sukupuolen ns. ympärileikkausta eli silpomista!) niin sitten olen itse rasisti ja vielä ylpeä siitä. Minulle on helkkarin se ja sama mikä kansa moisia yököttävyyksiä harrastaa, mutta niitä en hyväksy vaikka joku tulisi ja nylkisi minut siitä hyvästä.

Minkä vuoksi en saisi olla esimerkki tässä asiassa, minkä vuoksi en saisi itsenäni ja suomalaisena kannustaa, jopa vaatia ihmiskuntaa pääsemään pimeistä taikauskoisista tavoistaan? Pääsemään siitä että se esineellistää lapset heti kun nämä pääsevät kohdusta ulos - kauppatavaraahan ne pikkutytöt ovat jotka silvotaan. Poikalasten leikkelyä en oikein ymmärrä myöskään, jotkut sanovat että sen tavan on tarkoitus estää poikia harjoittamasta masturbaatiota. Varsinkin amerikkalaisia kun on tavannut rassata se että lapsella olisi ns. omaa kivaa...

Yäk.

Mutta enivei, en halua olla rähmällään joka suuntaan vain sen takia että aurinko osuu Kaloihin. Ymmärrän jos joku Kalana välillä heittäytyy hyvinkin jyrkäksi, kun kertakaikkiaan kärähtää se käämi siihen loppumattomaan ymmärtämiseen mihin sydän on altis. Johonkin on raja vedettävä! Joskus vihaan jopa sitä epävarmuuden näköisyyttä mikä Kalan turvasta saattaa loistaa... Melkein ymmärrän jopa usean Kalan tarpeen juoda aivot soseeksi, kun alkaa mättää tämä maailma missä "pitää" ymmärtää kaikkea ja ei saisi muka sanoa mihinkään asiaan vastaan, eikä painavaa sanaansa. Kadehdin kyllä tässä asiassa maamerkkien jämptiyttä ja tulimerkkien tahdonvoimaa.

Ei Suomen voima mielestäni ole siinä että hampaattomasti vaan niellään kaikki. Se on siinä että opitaan pikkuhiljaa mieltämään mikä on oikein ja mikä väärin, ja uskalletaan seistä esikuvana muille. Olkoon vaikka välillä vähän ylpeääkin!
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Valo
Vieras
« Vastaus #102 : 30.12.2006 23:47:41 »

Hampaaton nieleminen voi olla myös hyväksymistä asioiden olotiloista.
Maailman moninaisuus ja erilaisuus, yököttävyyskin on itsemme kohtaamista ja hyväksymistä. Eihän egojen tasolla se onnistukaan, joka kansakunnasta - jotka ovat kuitenkin itsejämme - löydetään "vikoja" kun sieltä omasta mentaliteetista, historiasta ja rintamaidon imuutuksesta ei ookaan vielä kaivettu esiin nitä käsiteltäviä asioita.  Maailmassa ja Suomessakin löytyisi niin paljon asioita joita vastaan taistella jotta se ei ikinä lopukaan, vain vastuksesta vapautuminen voi vapauttaa näkemään asioita laajemmin, vai voiko.

Metsätonttu, olet ihanan oikeassa siitä telluslaisuudesta - joka on rakastamaan vapautettujen sydänten unioni.

Oisko se Jättiläistemme maa sittenkin hengen jättiläisten Kalat? Hyväksyntä lähtee itsestä, Suomemmekin muutos jos sitä toivoisimme ja se ehkä onkin tehtävämme täällä turvallisessa maassamme, jotta hiljaisuudessa voisimme jalostaa sen järjen ja sydämen puhtaan toiminnan ja viedä sitä eteenpäin?  Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #103 : 30.12.2006 23:55:52 »

Oikein huokaan,

niin mielekkään ja monivivahteisen keskustelun Triton on pystyttänyt pelkästään kuvitellusta suomalaisuuden aurinkomerkistä.

Tulee mieleen aivan henkien moninaisen värikäs ilotulitus Suomemme tulevalle vuodelle!  :Smiley Grin Angry tickedoff uglystupid2 2funny
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #104 : 31.12.2006 00:10:48 »

Metsis, ihan niin se varmasti on ja voin sanoa että täällä tuntuu jorinoitaan katsoessa että työtä suomalaisena(kin) - siten kun itse sanoin näköjään neuvoksi itselleni totesin - täytyy edelleen tehdä.

*menee pätemään talitinteille*

*"tsirp!" "joopa!" "ttsssirrp!" "elä kuule, kyllä MINÄ tiedän nämä jutut"* *KVAAK" "Kvaak? Shocked Shocked"

Suomalaiset ei oo korvaamattomia tällä maapalalla mutta parhaita mahdollisia tällä hetkellä Wink
Muokkaus: täsmennän, tällä SUOMENniemellä  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 31.12.2006 02:38:22 kirjoittanut Valo » tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9
  Tulostusversio  

Siirry: