Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsekeskeisyys, omanapaisuus jne.  (Luettu 93757 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #60 : 03.01.2012 21:54:24 »

Jännä miten näitä ketjuja pomppii eteen, joissa on itselle ajankohtaista asiaa... Huh

Mulla on iso ykkös ja kakkoshuoneet; kakkoshuoneessa mm.  aurinko juno mars venus  ja laskusolmu  kauris. Näiden ainakin ajattelen tuovan sitä omanapaisuutta, ylpeyttä ja itsekkyyttä, joiden kanssa teen töitä. Huoh. Minä minä eikä kukaan muu...vai joskos sittenkin?
Karmaa olen myöskin miettinyt viime aikoina...omaani, ja yleisesti. Löysin neptunuksen laskusolmultani, ja sitä tutkiessani löysin ajatuksen, että se olisi siellä kertomassa karmallisesta läheisriippuvaisuudestani. R  pluto oli tuohon alasolmuun tasan tarkassa yhtymässä hääpäivänäni, joka oli ehkä tuon läheisriippuvaisuuden multihuipentuma  Undecided Might be.

Ainakin kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava kärsii sydäntä raastavalla tavalla tilastaan. Voi niitä selviä ja tyyniä hetkiä, kun hän tajuaa kaiken oikean laidan...ikään kuin päivän kirkkaimpia hetkiä. Sitä tuskaa! Tajuta, että koko elämä on vain sitä samaa sekavaa vuoristorataa jossa ajaa jatkuvasti pois luotaan kaiken sen mitä eniten itselleen toivoo ja rakastaa...en ollenkaan ihmettele, että se on niin hankala sairaus parantua...totuuden kohtaaminen on sietämätöntä, eikä sen tuollepuolen saata kurkoittaa, vaikka se voisi olla pelastus.

Narsisti kärsii. Se on selvä. Mutta en tiedä, mistä hän kokee kärsivänsä...tuskin ainakaan omasta sairaasta tilastaan.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #61 : 04.01.2012 14:51:25 »

Minulla on stellium, jonka sanotaan tarkoittavan samaa kuin että olisi 1.huoneessa tai oinaassa paljon tavaraa. Kai se tekee minusta jollain tavalla itsekeskeisen, mutta oinasmaisesti sitä ei itse tajua...  Grin Paitsi kun stelliumissa on osana  merkurius niin se näkyy kyllä kirjoituksessa... minä, minä, minä...  buck2 laskusolmu  sekä dc kauris

Tunnistan jollain tavalla itsessäni tuota maanis-depressiivisyyttä ja sitä miten joskus sabotoi itse kaikista pahiten omat asiansa... Joskus huomasin, että minulla on vihamiehen asteroidi tarkasti auringon päällä. Voisiko se liittyä tähän... itseni pahin vihollinen tai jotain... mutta toisaalta olen hirveän uhrautuvainen, eikä kukaan muu kuin  oinas äitini ole ikinä sanonut minua itsekkääksi. Läheiset tuntuvat enemmän huomaavan  kuu kalat minusta ja  aspect_squ neptunus voi aiheuttaa jonkinlaista itsensä unohtamistakin jopa ja välinpitämättömyyttä itsestä, joka on omituinen vastapaino tuon stelliumin energialle.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #62 : 04.01.2012 15:04:04 »

Mullakin kyllä löytyy  tuota  oinas vaikutusta tosiaan, tottahan sekin siellä vaikuttaa tuohon itsekeskeisyyteen. Oli jotenkin niin itsestäänselvää, etten edes pohtinut koko asiaa Cheesy
Mullakin on vastapainona  kalat paljon tavaraa, ja neppari  aspect_squ  kuu myös...joskin uskoisin sen rankimmat läksyt käyneeni jo läpi, ehkä se ei siellä enään paljon kummittele.
Minä en vaikuta itsekkäältä ja toki teen sen kanssa paljon töitäkin...ns. tiedostan ongelmani.
Mutta silloinkin kun olen itsekäs ja omanapainen, ihmiset eivät yleensä huomaa sitä minusta. Jotkut harvat terävät yksilöt ovat huomanneet.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #63 : 04.01.2012 15:32:01 »

Minä taas ehkä vaikutan joidenkin mielestä ylpeämmältä ja itsekeskeisemmältä kuin oikeasti olen.

Niin ja oinashan ei tunne sanaa itsekeskeisyys, koska se on vain omien oikeuksien puolustamista,  että esimerkiksi pitää huolen, että jos jossain on suklaata tarjolla niin saa siitä osansa. Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #64 : 04.01.2012 16:41:52 »

Itsekkyyttä enemmän mun ongelmani voi olla kyllä ylimielisyys. Ehkä tuo aiempi kommentini siitä että ihmiset eivät huomaa sitä minusta, sopii paremminkin ylimielisyyteen kuin itsekkyyteen  Undecided
tallennettu
huhtikuinen
Kohtuuastroilija
**

Elämäni vaikein ihminen - olen minä itse

Profiili
« Vastaus #65 : 26.01.2012 13:07:11 »

Minun käsittääkseni aito narsisti ei rakasta lainkaan itseään. Itse asiassa rakkaus on hänelle kirosana ja rakastavat ihmiset ovat hyväksikäytettäviä ääliöitä.

Narsistin "itserakkaus" on jonkinlainen puolustusmekanismien viidakko, joiden avulla hän rakentaa täydellistä julkisivua ja estää toisaalta itsensä ja vaikeiden tunteiden kohtaamisen.

Minulla oli suhde tällaiseen mieheen. Ihastuin ja ihmettelin. Hän arvosteli ja aliarvioi perheensä, ex-vaimonsa (eikä pitänyt tyttäreensä yhteyttä), naapurinsa, työkaverinsa. Vanhempansa käyttivät väkijuomia aika paljon hänen lapsuudessaan (myös väkivaltaa vanhempien kesken) ja koko perhe piti kulissia paremmasta väestä yllä.

Jos narsisti jotain "rakastaa", niin yleensä rahaa, valtaa ja seksiä. Narsisti on yleensä hyvin pinnallinen, ulkonäkökeskeinen ja materialistinen, vaikka hänellä voi olla paljon tarkkaa psykologista silmääkin. Hän on myös erittäin taipuvainen erilaisiin addiktioihin. Ihmiset ovat narsistille täysin pelinappuloita, vaihdettavissa olevia hyödykkeitä. Toisaalta hän on muista ihmisistä äärimmäisen riippuvainen, koska tarvitsee kohteen, johon siirtää ahdistuksensa. Hylkääminenhän saattaa viedä narsistin aidosti paniikkiin. Toisaalta tällaisia tilanteita varten narsisti on tehnyt varasuunnitelman. Hän on harvoin kovin kauan yksin.

Yllämainitut asiat tulivat totisesti esiin pikkuhiljaa. Selvisi myös että hänellä oli koko ajan "varalla" toinen nainen puhelinkeskustelujen muodossa. Minulla on hyvät läheiset, olemme paljon yhteydessä ja olen saanut hyvät eväät elämään ennenkaikkea äidiltämme. Hyvä itsetuntoni oli hänelle vaikea nieltävä. Alkoholi vapaa-aikana oli hänen pääharrastuksensa. Hän vahti tekemisiäni ja kuunteli röyhkeästi vieressä puheluitani, tarkasti pari kertaa kännykkäni kunnes ilmoitin että hän loukkaa yksityisyyttäni sekä oli mustasukkainen aikaisemmasta elämästäni/suhteistani.

Kukaanhan ei muuten haksahtaisi narsistiin, ellei tämä osaisi olla ajoittain ihana. Kyllä nämä osaavat tehdä toisesta ihmisestä maailmankaikkeutensa ja huomionsa keskustan ja puhua kauniisti. Kyllä narsisti etsii muista ihmisistä sitä "ihanneminäänsä", jota palvoo siihen asti, kunnes löytää tästä jonkun vian. Lisäksi nämä veijarit ovat vielä varsin sitkeitä tapauksia yrittäessään valloittaa jonkun. Kyllä tällainen imartelee melkeinpä ketä tahansa. Hyvät ja huonot ajat vuorottelevat sitten sellaisissa annoksissa, että suhdetta voi kestää useitakin vuosia tai jopa vuosikymmeniä. Pahimmat tapaukset ovat kuitenkin sellaisia, ettei niitä kestä kukaan muutamaa kuukautta pidempään. Näillä on nimittäin mukana raivokohtauksien ja yleisen manipuloinnin lisäksi silmitön väkivalta.

Raivokohtauksia ja henkistä väkivaltaa alkoi ilmetä, selvinpäin ei kestänyt minkäänlaista keskustelua itsestään. Astrologian kautta olen vähän oppinut löytämään itseäni ja kiitän taivasta siitä että olen itsenäinen ja itsepäinen, toisenlaisella luonteella olisi voinut käydä todella huonosti. Todellinen viha-rakkaussuhde eli ihaili ja vihasi minua suunnattomasti. Mielestäni hän on narsistinen mutta ei patologinen narsisti.

Narsistin maailma on kovin mustavalkoinen. Jos et ole hänen jatkeensa ja ihanneminänsä, hän tuhoaa sinut. Se on oikeasti narsistin tavoite.
Jos hän ei uskalla kajota uhriinsa fyysisesti, niin ainakin henkisesti toisesta tehdään selvää pässinlihaa.

Ja tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa muuallakin kuin amerikkalaisissa kauhuelokuvissa.
tallennettu

Aurinko-härkä h2, kuu-kalat h1, nousu-kauris, merkurius-oinas h1; venus-oinas h2, rx-mars-skorpioni h8. Muita: jupiter-oinas h2, uranus-rapu h6, rx-pluto-leijona ja rx-saturnus-vaaka h7, rx-neptunus-vaaka h8, rx-chiron-kauris h12. MC-jousimies
Sininen Resonoiva Yö, Vesilohikäärme
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #66 : 17.02.2012 17:27:40 »

Mitä mieltä olette tällaisesta yleistyksestä, että Skorpioni mies on lähellä narsistia. Varsinkin kiukutellessaan monta vuotta kun ei saa mitä haluaa, muttei voi sitä ylpeänä myöntää.
tallennettu
Ozimandias
Vieras
« Vastaus #67 : 17.02.2012 20:30:56 »

Mitä mieltä olette tällaisesta yleistyksestä, että Skorpioni mies on lähellä narsistia. Varsinkin kiukutellessaan monta vuotta kun ei saa mitä haluaa, muttei voi sitä ylpeänä myöntää.

Olen sitä mieltä, että tuo on typerää yleistämistä.

-Narsisti skorpioni Mies
tallennettu
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #68 : 18.02.2012 01:35:19 »

Oops... Oletko lukenut Linda Goodmanin kuvauksia aurinkomerkeistä? Skorpionimies on pelottava.
tallennettu
Serena`
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #69 : 18.02.2012 01:49:17 »

kuu kaksoset 12.huoneessa myös..
tallennettu

"You want something. Go get it. Period." - Will Smith, The Pursuit Of Happyness
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #70 : 18.02.2012 02:16:56 »

Ehdottomasti   kuu 12. huone, mutta miksi  kaksoset? Puhuvat liikaa?  kuu  kaksoset 12. huoneessa on varmasti pelottava. Mistä he oikein puhuvat? Ajattelin ensin että harka, koska on itsepäinen ja materialisti.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #71 : 18.02.2012 09:49:08 »

Entäspäs skorpioninainen?  coolsmiley
tallennettu
Serena`
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #72 : 18.02.2012 13:08:09 »

Aaa siis apua en tarkoittanut vastata sinun viestiisi antimoguli vaan vastasin aloittajan viestiin.  Cheesy Anteeksi unohdin mainita että en lukenut muiden aiempia viestejä.. *FACEPALM*  Grin

Pistän tämän aiheen nyt tälle alueelle, sillä minua kiinnostaa tämä asia nimenomaan ASTROLOGISESTI eikä niinkään muuten asiana. Olen nimittäin tässä lähiaikoina tutkinut paljon tiettyjen ihmisten karttoja ja minua kiinnostaisi tietää millaiset aspektit voisivat kertoa kyvyttömyydestä asettua toisen ihmisen asemaan, ehkä empaattisuuden puutteesta ja jonkinlaisesta hyvin omakeskeisestä (en käytä sanaa itsekeskeinen, koska sillä on niin negatiivinen kaiku) maailmankatsomuksesta?

Ainakin tietääkseni saturnuksen aspektit kuuhun voisivat tuoda tunnekylmyyttä ja ehkä empatian tuntemisen vaikeutta. Mitäs muita voisi olla?

Tähän siis vastasin että  kuu kaksoset 12. huoneessa, eli on kyvytön asettumaan toisen ihmisen asemaan, eikä minkään näköistä empatiaa. Peittää sen aluksi todella hyvin koska osaa kysellä "oikeat" kysymykset ja kuvailla eri tunnetiloja todella tarkasti, tuntuu melkein kuin olisi opetellut ulkoa että "tämä tunne tuntuu tällaiselta" ja sitten liuta adjektiiveja perään... Mutta pidemmän tuttavuuden jälkeen sitä alkaa huomaamaan että ei hän oikeasti vain kykene asettumaan toisen sappaisiin...  Undecided Puhuu, puhuu, puhuu, muttei tunne. Voisi sanoa että älyllistää tunteet, niin muiden kuin omansa (jos niitä hänellä nyt alunperinkään on?)

Valitettavasti menin erehdyksissäni rakastumaan tällaiseen henkilöön.. Embarrassed Oppii missä menee suhteen rajat vasta ylittämällä ne..
« Viimeksi muokattu: 18.02.2012 13:15:16 kirjoittanut Serena` » tallennettu

"You want something. Go get it. Period." - Will Smith, The Pursuit Of Happyness
Ozimandias
Vieras
« Vastaus #73 : 18.02.2012 15:41:43 »

Oops... Oletko lukenut Linda Goodmanin kuvauksia aurinkomerkeistä? Skorpionimies on pelottava.

Joo, oon lukenut, kuvaa hyvin ainakin muo. En vaan ymmärrä mikä siinä on pelottavaa. skorpioni On hyvin yksinkertainen ja helppo tulla juttuun. Kohtele hyvin, niin skorpioni antaa vaikka paidan päältään ja sitten jos kohtelet huonosti niin... varaudu pahimpaan, koska sääliä ja armoa ei irtoa. Kaikki tuntemani skorpioni ihmiset on enemmän tai vähemmän tälläisiä, myös minä. 

Lisäksi skorpioni on erittäin rehellinen toisille ja itselleen, totuus ennen kaikkea.

Ja jos joku skorpioni miestä pelkää, niin silloin pelkää sitä, että hän saatta paljastaa ihmisestä jotain, minkä hän ei halua tulevan päivänvaloon. Itse en kaikkia ajatuksiani huutele joka paikassa, mutta mitään salattavaa mulla ei ole.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #74 : 19.02.2012 20:57:53 »

Olen  skorpioni ja kyllä erittäin itsekeskeinen, talonkokoisesta egosta ja itsekkyydestä tunnettu lähipiirissäni, mutta suurin osa tuntemistani muista skorpioneista on aivan kaikkea muuta, ja sanoisin ettei munkaan itsekeskeisyys ole skorpionia vaan peräisin vahvasta jousimies/kauris-painotteisuudesta.

Skorpionit yleisesti ottaen piittaavat ihan liikaa mitä muut ajattelevat ja tästä syystä eivät osaa olla oikeasti itsekkäitä. Ajatelkaapa tulimerkkejä, joille itsekkyys on täysin luonnollista ja joilta muut sen vieläpä hyväksyvät.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  

Siirry: