Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä luit joulun pyhinä?  (Luettu 15042 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 27.12.2006 19:11:48 »

Olen siis utelias.

Ja haluan lukuvinkkejä. Toivon että niistä olisi muillekin.

Itse olen ahmimassa Paolo Coelhon "Pyhiinvaeltaja".

Ja tuo matka polttelee minunkin varpaitani aivan vimmatusti. On jo kengät hankittu.  Cheesy
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 27.12.2006 22:00:32 »

Leland: Aradia

Diana Cooper: Atlantis (kirjassa säväytti ja väräytti vain sen loppuosassa oleva kivitieto-osa  Sad)

Eero Ojanen: Tien filosofia. Kerrassaan ihastuttava kirja, jonka taidan joskus lukea toiseenkin kertaan Smiley

Kaarina Virtanen: Monipuolinen kasvisravinto (just nyt työn alla. Todella taidokkaasti ja asiantuntemuksella  tehty kasvisruokavalio-opas).

Paulo Coelho on minulla etsinnässä, kiva kun muistutit sen olemassaolosta   smitten
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 27.12.2006 22:11:44 »

Mistäs tuon saa käsiinsä? Onko kirjastosta lainattavissa, pihi tiedustelee? Suomeksiko peräti?

Aiemminhan ko. teosta Diana-topicissa siteerasit, joten sen perusteella pakko myöntää että kiinnostaa, kiinnostaa...

Minun käsiini se ainakin tippui kirjastossa. Sinne vaan omaan kirjastoon kirjastontädille vihjailemaan knuppel2, jos eivät vielä ole tajuneet teosta hyllyihinsä ottaa.  Smiley

•   Leland, Charles G. : Aradia, eli, noitaevankeliumi
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #3 : 27.12.2006 22:21:35 »

Mielenkiintoista! Kiitosta vinkistä.

Lisäksi minulla on käsissä tuossa ja osin luettuna myös kirja "Taivaallisia naisia", toim. Leena Mäkitalo, Hildegard-osio kiinnosti eniten, mutta tutustun muutenkin.

Sitten loppuja lueskelen Neale Donald Walschin kirjassa "Huomisen Jumala". Paljon jo toistoa hänen muista kirjoistaan.

Selaillut olen myös lasten sanailuja kirjasta "Paina pappa entteliä".

Ovidiuksen kirja "Rakastamisen taito" on vielä koskematta, hauskoja kuvia katsellut vain.

Onko jollekin tuttu?
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #4 : 27.12.2006 23:20:05 »

minä luin Coelhon Alkemistin. Voi että se on ihana. Kuten kaikki Coelhot. Lisäksi luen Bachin "Silta yli ikuisuuden" kertoo parisieluista...

pitääkin mennä jatkamaan sitä  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #5 : 27.12.2006 23:34:31 »

Tiedänpä erään ystäväni, jonka elämä muuttui täysin, kun hän luki tuon Bachin kirjan. Se oli hänen elämänsä kirja! Se vain loksahti hänellä.

Kirjat ovat ihmeellisiä!
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #6 : 28.12.2006 00:18:46 »

Nora Roberts: Kuoleman hurmio (rakastan Noran kirjoja, mutta vieras virran takia en päässyt vielä loppuun ). Toiseksi tutkin kirjaa Raimo A. Nikula : Ihmisen Sisäpiiri josta pidin hyvin paljon .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #7 : 28.12.2006 00:34:06 »

Diana Cooper: Atlantis (kirjassa säväytti ja väräytti vain sen loppuosassa oleva kivitieto-osa  Sad)

Eero Ojanen: Tien filosofia. Kerrassaan ihastuttava kirja, jonka taidan joskus lukea toiseenkin kertaan Smiley

Kaarina Virtanen: Monipuolinen kasvisravinto (just nyt työn alla. Todella taidokkaasti ja asiantuntemuksella  tehty kasvisruokavalio-opas).

Paulo Coelho on minulla etsinnässä, kiva kun muistutit sen olemassaolosta   smitten

Tuo Eero Ojanen! Hienoa että esittelit hänet tässä!
Eräs niistä harvinaisista filosofeista, jotka uskaltavat ottaa esille ja tutkittavaksi ihmisen henkisen puolen!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 28.12.2006 00:39:00 »

Hans Biedermann;
Knaurs Lexikon der Symbole,
joka on lähinnä luettelon omainen kirja
erilaisista symboleista ja niiden merkityksistä.

Ja hehehe..! 2funny

Tamara Maunosen Suuri unikirja!  2funny Cheesy

"Jo seurustelet unessasi aikamiespojan kanssa,
eräs naishenkilö kanaa sinulle kaunaa".

"Yksisilmäinen henkilö: Menetyksen tuska tulee raastamaan sydäntäsi".

"Silli: Elät todellista arkipäivää".

2funny Grin Cheesy

tallennettu
heguli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 28.12.2006 08:10:34 »

Tänä jouluna minulla oli mahdollisuus rauhassa syventyä ystävältä lainaamiini kirjoihin  Smiley (lapset viettivät ensimmäisen eron jälkeisen joulun isällään).

Luin Diana Cooperin Ihanat enkelit ja Caroline Myss:n Hengen Anatomiaa, joista jälkimmäinen on vielä kesken.

Cooperin kirjan lopussa on ihania  smitten enkeliharjoituksia ja mietiskelytehtäviä/-ohjeita. Suosittelen  smitten
tallennettu

Aurinko,Venus: Kauris
Kuu,Jupiter,Neptunus: Skorpioni
Sideerinen Jousimies
Valkoinen maailmojen sillanrakentaja
Maa-kukko
Lake
Vieras
« Vastaus #10 : 28.12.2006 09:22:24 »

Sain joululahjaksi tuon kaverin tekemän kirjan nimeltä "Ajaton viisaus".
http://en.wikipedia.org/wiki/A.C._Bhaktivedanta_Swami_Prabhupada

Oli ihan mielenkiintoinen. Kritisoitiin mukavasti länsimaista nautinnonhakuista elämäntapaa, lääketiedettä,.. Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #11 : 28.12.2006 09:32:07 »

Minä olen lueskellut (en mitenkään järjestelmällisesti, vaan sieltä täältä) Lori Reidin; Kuun taikaa.

Pari muuta kirjaa on lueskelun alla samanaikaisesti:
Viktor E.Frankl; Elämän tarkoitusta etsimässä ja Lauri Pykäläinen; Ihmiskäsitys, arvot ja kasvatus Franklin ja Böschemeyerin logoterapioissa. Ja muutama muu...
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 28.12.2006 10:33:29 »

Luin ja luen 600 totuutta-sepas on janna kirja.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 28.12.2006 12:36:21 »

Logoterapia eli tarkoitus elämään! Ihastuin kyllä Franklenin(kin) ajatuksiin. Logoterapia voisi meihin suomalaisiin iskeä tänä aikana kuin suggestopedinen kieltenopetus aikoinaan.

Paulo Coelho mainitsee myös Pyhiinvaelluskirjassaan, että jos 'unelma puuttuu' ihminen on henkisesti jo kuin kuollut.

Siis tarkoitus ja unelmat elämään, niin vauhti on taattu!
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 28.12.2006 14:25:01 »

Aivan varmasti  smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: