Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitähän sitä seuraavaksi tekisi elääkseen?  (Luettu 14560 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 28.12.2006 21:42:18 »

Hei
Oliskohan yhdeksäs eri työpaikka menossa ja taas tuntuu siltä että ei kestä enää hetkeäkään. Masentavaa, kun jotain on kuitenkin elääkseen tehtävä vaikka sanotaankin ettei terve ruumis työtä kaipaa.  Tongue  Noh, vähän on kuitenkin helpottanut oloa ajatus, että kunhan vaan jaksat pakertaa niin niillä rahatukoilla mitä töistä irtoaa, saat sitten vapaa-aikana harrastaa juuri niitä asioita mitkä tuottavat todellista iloa elämään. Smiley

Anyway, voisitteko työntää miestä mäessä ja pohdiskella kanssani mitä kartta kertoisi.
Kaikki kommentit ovat arvokkaita, kukin tavallaan......

Vielä lisää pohjatietoa, aikaisemmin koettua..... muovityöntekijä, ohutlevyseppä, puuseppä, tekninen tuotesuunnittelu, myyjä, insinööriksikin tuli välillä luettua eli viisautta löytyy vaikka muille jakaa, polymeroija (kemian tehtaassa läträämistä),  tutkimusavustaja ja silmälasihioja. Kaikissa näissä on kyllä ollut omat hyvät ja huonot puolensa, mutta vielä pitäis jaksaa vähintään 28 vuotta. Aaaaaaargh. buck2

Kartasta  aurinko :kalat:ja 3.huonessa kuu kaksoset askendentti skorpioni
10.  huone tyhjä  vaaka ,6.huone tyhjä harka, 2.huone tyhjä  kauris vaaka
saturnus  oinas ja 3. huonessa ja jupiter  rapu ja 8. huoneessa

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 28.12.2006 22:19:33 »

maanmittausinsinööri
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 29.12.2006 06:57:12 »

Mielenkiintoista...hmm... Huh....kerro vielä lisää miten päädyit tähän näinkin selkeään ratkaisuun.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 29.12.2006 11:54:51 »

mielleyhtymien summa,
ensinnäkin lähettäisin sinut jo terveyssyistä metsään kaiken tuon
kemikalioläträämisen jälkeen,
toisekseen nuo edelliset ammatit kertovat tarkkuudesta,
lienetkö samaa  uranus pluto neitsyt sukupolvea kuin minäkin,
toisaalta tuo saturnus merkuriuksen huoneessa voi piirtää terävänkin mars-viivan,uutta luovan viivan tai pystyttää rajapaalun ojanvarteen,
suunnittelee ensin toimistossa ja lähtee sitten maastoon,
2 huoneen  kauris ja toisen on pakko olla vesimies  vesimies eikä vaaka ?kuvaisi yhteisöllisiä arvoja,vastuunkantamista yhteisestä
perimästämme,ympäristöstä,
vastapäätä jupiter käyttää yhteisiä varoja ja valtaa,
jakaa maata tonteiksi,kotien rakentamiseksi,vesi- ja viemäriverkon vetämiseksi jne,  jupiter rapu,muodonmuutos maisemaan
härkä liittyy maahan,maaseutuun,miksei maanomistukseen(vaikka itse en ole koskaan mieltänyt ajatusta että maata voi omistaa,lainassahan se meillä on sen ajan kun sitä tallaamme,"omistaminen" lisää vallan tunnetta,muttei valitettavasti aina vastuuta sen maankäytön suhteen,
siis tämä oma kommentti ohi sinun karttasi,mutta kun en saa suutani kiinni kun tilaisuus kerta tarjoutuu..)
härkä kuutosessa on myös ahkera,pitkäjänteinen puurtaja(oiskohan itellä sama....?)kylvää asemakaavan maastoon ja näkee kokonaisuuden
visiona mielessään  aurinko kalat,
mc vaaka luo harmonisen kokonaisuuden (oiskohan itellä....?) ja
iskee tontinrajan diplomaattisesti naapurusten välille,
 askendentti skorpioni tykkää penkoa syitä ja seurauksia,
jos vesiputki vedetään tuosta niin kuinka käy lämpöputken sijoituksen kanssa (onko nämä edes tähän ammattiin kuuluvia,on kait..)jne,
tykkää myös keskittyä omassa rauhassa hommaansa ilman hössöttäjiä ympärillä,vois kavuta maastossa vaarallisiinkin paikkoihin,vähän vuorikiipeilyä siinä sivussa,
 aurinko kalat miellän jostain syystä vaeltajaksi,
johtuu ehkä yksittäisestä tapauksesta sinänsä,hän kiersikin koko pallon..ja mielikuvia tuottaa hänen päänsä, siis sinun,
ja  kuu kaksoset räklättää ne kaiken kansan kuultavaksi,
lainaa kyllä vähän muittenkin ajatuksia ja on utelias näkemään visioidensa toteutuvan siinä lähipiirissä..

oma kummipoika valmistui maanmittausinsinööriksi,
halusi lapsena lentäjäksi, aurinko kaksoset,
toinen tuntemani ammatissa  aurinko neitsyt,
molemmat kyllä maatalon poikia,siitäkin ehkä luontorakkaus,
halu metsään,
ja mikset sinäkin vihdoin voisi yhdistää työn ja huvin kuten skorpioni usein tekee:harrastuksesta ammatin,
siis että työstäkin voi nauttia,eikä tehdä sitä setelitukon takia,
jotta vapaalla voisi nauttia,puolet elämästä pakkopullaa??
karttasi huoneet ovat muutes  aika linjakkaasti omieni kanssa yksissä,
osittain,
että tämmöstä,
räcker det nu,insenjööööör?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 29.12.2006 18:09:20 »

Minusta lotraaminen sopii Kalalle oikein hyvin.

Ehdotukseni on LVI-ala.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 29.12.2006 21:27:50 »

-Jokunen vuosi sitten kokeilin jo sitä metsässä rämpimistä ihan vaan harrastuksena. Olihan siellä ihan kiva astella, antaa metsän niinikään kuin tulla luokse, napsia kuvia kuivuneesta kävystä ja niin edelleen. Mutta sitten rupes ottaan aivoon se jatkuva hirvikärpästen nyppiminen eikä ne valokuvatkaan aina onnistuneet , marjojakaan ei löytynyt ja sienetkin oli liian kuivan kesän jäljiltä sama kun rusinoita poimis. Eli metsästä ei tule minulle ammattia kun olen enemmän kaupunkilaishiiri kuin maalaishiiri.

-Ammattiasiaan palatakseni tutkimusavustaja haistelee liuottimia muuten monin verroin enemmän kun tavallinen duunari. Ja tutkimusavustajahan on ravintoketjussa paljon ylempänä duunaria.

- samaa sukupolvea ollaan ja olihan se vesimies  Embarrassed, maailman hukkuminen roskaan kyllä toki huolettaa ja itse valitsen mielummin sen ympäristöä vähän kuluttavan tuotteen (kunhan se ei maksa tyyliin "idiooteilta rahat pois", mutta ei minua kyllä jaksa muuten yhteisön asiat liikuttaa.

- vaelteleva kala osuu kyllä oikein hyvin, mutta sitä toteutan jo harrastuksissa niin paljon ettei jos työssä tarvis liikkua niin silloin pukkais ihan taatusti stressiä. Stressiä pukkaa nytkin, mutta sitten vasta disperiinin kanssa naimisissa oltaiskin. Angry

- toinen osuma tulee siitä että kyllä mun skorpiooni haluais tehdä asiat ihan itsekseen ja just niin kun sille itselle se parhaiten sopii.

-Jos kalat on kuin luotuja putkimiehiä, niin insinöörin logiikalla härkä kyntää maata eli maajussi, jousimies vois olla vaikka....sotilas ja sänkitukka...kun on niin tarkka osumaan ja vaaka ei tarvitsisi lihatiskillä puntaria ensinkään vaan näppituntumalta gramman tarkkuudella.Shocked
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 29.12.2006 21:40:07 »

ethän sinä ole hiiri ollenkaan..
"ja tutkimusavustajahan on ravintoketjussa paaaaaaljon ylempänä kuin duunari.."
insinöörin logiikalla arvoistansa ammattia etsii hän..
ehkäpä se kaksoskuu kaipaa vaihtelua parin vuoden välein,
kerkeehän tuossa kokeilla montakin julkisivua,
yksityisyrittäjyyskin vois olla vaihtoehto
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 30.12.2006 01:07:59 »

-jep, kyllähän ne kaksoset osansa on varmasti vaatinut, sitä en voi kyllä mitenkään kieltää. Minulla oli muuten jo nuorena selvä punainen lanka siitä, että kun lähden yhdestä työpaikasta niin se on silloin kaluttu luu mihin ei enää palata vasta kun kylkiluut näkyy.
Pari kertaa olen omaa ohjesääntöä mennyt rikkomaan. Ensimmäinen oli kyllä vaan vakavan huomautuksen paikka koska palasin samaan firmaan mutta täysin eri hommaan. Toinen sitten olikin jo pahempi, josta tätä tuomiota nyt kärsitään eli samaan hommaan palasin. idiot2

-Yksityisyrittäjyyttä on harkittu jo viimeiset 20 vuotta ja taidanpa harkita vielä seuraavatkin 20. Isäni ja äitini olivat kumpikin eri yrittäjiä joten sitäkin elämää on sivusta ja aika läheltä seurattu. Ei siinä mitään, kyllä täältä sitkeyttä ja tahtoa riittäis ongelma vaan on siinä yhdessä sanassa, minkä jo mainitsitkin eli arvoistansa.
Tässä sitten noustiinkin kohti skorpionia, mikä on selvästi vahvistunut minussa kun ikääkin on 40. Kaikki kuitenkin toimii moitteettomasti, mitä nyt vähän yskää joskus tuppaa olemaan. laugh Lisäksi kun ne kaksoset vielä muistuttaa tässäkin siitä että muista tehdä elämässä muutakin kuin työtä.

- au-kaloista jos saan vielä sen verran, että haaveet ovat tärkeitä ja pitää olla tavoitteita, mutta jotkut asiat vaan kannattaa pitää pelkästään haaveina. Työksi muutettuna tavoitteet on sillä hetkellä menetetty ja haaveet kaatuu, sanoisi Jore Marjarantakin. Cry

- Noin yleistäen voisin todeta, ennenkuin joku ehdottaa täydelliseksi seuraavaksi ammatikseni laadunvalvontainsinööriä konepajalla (voiko tarkempaa ihmistä enää olla olemassa, kotonakin kaikki on vatupassissa, takkapuutkin  police ), että tosiasiassa olen totaalisen kyllästynyt tähän tekniseen pilkun-kröhöm-! mitä kohti tämä maailma on koko ajan menossa yhä kovempaa vauhtia. Täydellisessä maailmassa miehillä voisi olla esimerkiksi autotallissa hobbyhallista tilatut lehtipuhaltimet ja 118-osaiset chromi-vanadium, fully polished työkalusarjat ja naisilla puutarhakäsineet jotka sopivat täydellisesti silmien ja ulkopuvun värisävyyn.

positiivisin ajatuksin
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #8 : 30.12.2006 01:18:17 »

Siispä sideerinen veskari ... kuu härkä ja nousu vaaka, i suppose  Huh
Ehdotan: KOKKI ja OMA ravintola - gourmet-erikoisuuksia  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 30.12.2006 01:26:26 »

Minulle tuli taas mieleen tuosta Kuu - Kaksosista, että se kannattaisi varmaan ottaa "pääohjaajaksi" kun miettii sitä suuntaa, sillä se antaa mahdollisuuksia, mutta toisaalta rajoittaa eniten noista muista merkeistäsi. Mahdollisuudet ovat sosiaalisuudessa, puhumisessa, aktiivisuudessa - mutta negatiiviset puolet siinä helposti kyllästymisessä. Tarvitsisit selvästi työn, joka olisi vaihtelevaa päivittäin - sellaista sinulla ei tuossa listassasi oikein ole ollutkaan, vaan aikamoisia puurtamisammatteja on ollut? Sinulle minä suosittelisin ihan tuon Kuu Kaksosten perusteella jonkinlaista asiakaspalveluammattia, tai jotain missä työskennellään muiden ihmisten kanssa, ehkä saaden erilaisia määräyksiä, tehtäviä tai järjestelyjä, joita sinun pitäisi sitten järkkäillä ja hoitaa. Siitä voisi tulla vaihtelua ainakin. En valitettavasti oikein osaa suoraan sanoa mikä se tällainen työ olisi, mutta jotenkin näkisin että sinulle päivittäinen vaihtelu voisi olla sellainen mikä saisi ehkä jaksamaan sitä työtä hieman kauemmin. Vai mitäs itse mietit?
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
kooky
Vieras
« Vastaus #10 : 30.12.2006 08:50:01 »

Lainaus
Noh, vähän on kuitenkin helpottanut oloa ajatus, että kunhan vaan jaksat pakertaa niin niillä rahatukoilla mitä töistä irtoaa, saat sitten vapaa-aikana harrastaa juuri niitä asioita mitkä tuottavat todellista iloa elämään.

mitä mahtaisi nää asiat olla, voisiko sieltä löytää suuntaa?

olen itse tasan tarkkaan huono neuvomaan toisten ammattiasioita kun ei tuo omakaan ole selkeä. Smiley

mutta kokemuksella sanon, että se kannattaisi olla jotain joka edes hieman kutsuu itseä.

Lainaus
Kirjoittanut: Ippuska 
Lainaus
Siispä sideerinen veskari ... kuu härkä ja nousu vaaka, i suppose 
Ehdotan: KOKKI ja OMA ravintola 

sideerinen veskari on sosiaalinen ja omaa yleensä paljon kontakteja erilaisiin ihmisiin...ja Härkä kuuta miellyttää kauneus, taide, musiikki,hyvä ruoka ja varmasti myös taloudellisen turvallisuuden saaminen ja laadukkaat tavarat...joten tuossa ravintolajutussa voisi voisi olla perää. Smiley Taikka sitten hmm...taidekauppias tai kuvanveistäjä.Luomuviljelijä...luontaistuotekauppa? tai fysioterapeutti, hieroja...härkää. kirjakauppa, divari...veskaria ja härkää...

tosin nuo taidehommat tuppaa usein olemaan nälkä ammatteja  Cheesy

voisin kuvitella että olet musiikinystävä, ravintolaan sitten vähintään karaoke. Hienointa tietysti olisi pianisti sinne gourmet illallisten taustalle.

joo...ainahan sitä voi kehitellä mielikuvia, mutta vain itse sitä tietää.

« Viimeksi muokattu: 30.12.2006 08:59:10 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 30.12.2006 08:56:38 »

- Tuota sideeristä puolta en ole vielä ehtinyt tutkiskella yhtään. Ainoastaan tiedän että sen niminen asia on olemassa ja that's it. Vertauskuvallisesti ilmaisten, olo on kuin pikku Tonylla joka on ison repun kanssa kävelemässä kouluun ala-asteelle. Äiti on kertonut että yläasteella siten opiskellaan sideerinen nimistä oppiainetta, kunhan ensiksi on opeteltu lukemaan ja laskemaan. Isäkin huuteli sohvalta mukamas vitsikkäästi, että koulun paras tunti on ruokatunti. Ja pikku Tony on sekaisin päästään, mutta ymmärtää kyllä hyvän ruuan merkityksen ja yrittää keskittää ajatusta. kalat
Kokki on käynyt kanssa mielessä, mutta nyt paljastan lisää syviä tunteita itsestäni; - minä pelkään itseäni-.
Skorpioni vasemmalla olkapäälläni käskee komentantavasti muistamaan ulkoisen arvokkuuden ja itsekurin yhteistyön. Oikealla olkapäällä puolestaan lipevä, niin itseensä tyytyväinen kalat taas sumuisin silmin ihmettelee tuollaista nipotusta ja ivallisesti nauraen sanoo "maailma on nauttimista varten".
Eli nyt suomen kieltä, minä söisin kuormasta KOKO ajan ja lopulta kuolisin ylipainon aiheuttamaan sydäriin. The End  Cry

- Hyvä hyvä Ebenia, paljon osuu kohdalleen ja otetaan esiin viestistäsi seuraavia:

sosiaalisuus, myyjänä ollessani huomasin toki että erilaisten ihmisten tapaaminen on ihan virkistävää ja myyjän kun tarvitsee tuntea asiakas paremmin kuin psykiatrin jota voi herättää sen ostohalun jota se raukkaparka yrittää niin kovasti piilotella. Toisten kanssa helpompaa kun toisten, mutta eihän se psykiatrikaan aina onnistu.

puhuminen, joo, kyllä saan tekstiä silloin aikaiseksi kun sitä haluan ja aihe kiinnostaa. Tämä ei kyllä ole ihan toteutunut noissa teknisen työn ammateissa, eikä niissä hirveästi mahdollisuuksiakaan ole. Huono sille porakoneelle on alkaa juttelemaan, voi olla että valkotakkiset tulisi hakemaan kotiin aika pian.

aktiivisuus tämä on ollut joka työpaikassa mukana, mutta mielestäni pointti ei olekaan työssä itsessään vaan omassa itsessä. Eli minulle ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia tehdä vähintään kolmea asiaa yhtä aikaa. Saakohan tästä kiittää sitä oinasta siellä saturnuksessa ja 3. huoneessa?

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #12 : 30.12.2006 09:15:11 »

Lainaus
olemassa, kotonakin kaikki on vatupassissa, takkapuutkin   ), että tosiasiassa olen totaalisen kyllästynyt tähän tekniseen pilkun-kröhöm-! mitä kohti tämä maailma on koko ajan menossa yhä kovempaa vauhtia. Täydellisessä maailmassa miehillä voisi olla esimerkiksi autotallissa hobbyhallista tilatut lehtipuhaltimet ja 118-osaiset chromi-vanadium, fully polished työkalusarjat ja naisilla puutarhakäsineet jotka sopivat täydellisesti silmien ja ulkopuvun värisävyyn.

no ainakin sulla on sana hallussa, oliko se sitten sideerinen ilmaelementtinen vesimies aurinko taikka trooppinen kaksoset kuu. enempää en sekoita aihetta... Lips Sealed

mutta ymmärrän tuon ahdistuksen mikä voi tulla tekniikan kanssa.

tietokone näkyy olevan sellainen masiina jolle voi edes puhua...ööö...internet ala? webbitoimittaja?

joo...ei multa nyt tule mitään rakentavaa. mutta toivotan voimia.
eihän se terve ihminen työtä kaipaakaan. Cheesy Undecided

elämä on.... buck2 joskus...
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 30.12.2006 09:24:07 »

Lainaus
mitä mahtaisi nää asiat olla, voisiko sieltä löytää suuntaa?

näitä sivuutinkin jo jonkin verran aikaisemmassa vastauksessa, ehkä aika kalamaisen epäselvästi. Anteek, ku ei toi ajatus aina tarkennu vaikka kuinka pinnistää.
Nämä asiat on kuitenkin niitä juttuja mitkä haluan pitää siellä haaveiden puolella ja intensiivisenä harrastuksena, vaikka aikaa kuluukin hyvän osa-aikatyön verran. Tämän jutun syvällisempi selittäminen on sen verran pitkä juttu että sitten sitä vasta harhailtaiskin ja palstatilan ylikuormittumisesta tulis jatkuvia varoituksia.

Esteettisesti kaunis, sopusuhtainen asia on ilo minun vanhoille silmille eli kaiken kokoista ja näköistä kulttuuria on mukava nautiskella kunhan ei haukkaa liian suurta palaa joka tarttuu kurkkuun ja aiheuttaa tukehtumisvaaratilanteen.
Olisi todella hienoa olla niin taiteellisesti lahjakas ihminen että eläisi sillä ja maailmaan jäisi palanen minusta muillekin kuin omille lapsilleni. Valitettavasti olen vaan taiteilijan mielellä varustettu ihmispolo teknisen insinöörin ruumiissa.
Mutta pää pystyyn! onhan sitä kaikkea kivaa mihin kaksonen voi sormensa työntää.

Minun kohdalla toteutuisi aivan loistavasti tämä taiteellinen nälkä ammatti kuten osuvasti kuvailit. Ja voi olla että se kuuluisa juomapuolikin olisi myös edustettuna.

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #14 : 30.12.2006 09:36:22 »

Lainaus
Nämä asiat on kuitenkin niitä juttuja mitkä haluan pitää siellä haaveiden puolella ja intensiivisenä harrastuksena, vaikka aikaa kuluukin hyvän osa-aikatyön verran. Tämän jutun syvällisempi selittäminen on sen verran pitkä juttu että sitten sitä vasta harhailtaiskin ja palstatilan ylikuormittumisesta tulis jatkuvia varoituksia.

mutta sehän on hyvä että tälläinen asia yleensä on elämässä mukana  Wink

Lainaus
Valitettavasti olen vaan taiteilijan mielellä varustettu ihmispolo teknisen insinöörin ruumiissa.

sinunhan se ruumis on, eikä insinöörin.

heko heko....joo, jatkamisiin...koitan rajoittaa ettei multa taas karkaisi nettimopo käsistä. Cool
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: