Sivuja: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 72
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: UUSI yleinen jutteluareena  (Luettu 482435 kertaa)
0 jäsentä ja 105 vierasta katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #780 : 07.05.2007 11:14:13 »

Ai tuo Six degrees -juttu on Milgramin? Hänhän on sama heppu, joka teki ne kuuluisat tottelevaisuuskokeet (http://fi.wikipedia.org/wiki/Stanley_Milgram). Olipa mielenkiintoinen tieto. Smiley

En tiedä varmaksi mennä sanomaan onko noin... jotenkin se linkittyi siihen kun tutkailin asiaa, mutta voi olla että erehdyn  Huh
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #781 : 07.05.2007 11:31:59 »

Ok, tarkistin - nähtävästi idea on sama, mutta Milgram itse ei käyttänyt tuota six degrees -nimikettä: http://en.wikipedia.org/wiki/Small_world_experiment. Nähtävästi tuo ajatus oli ollut julkisesti esillä jo aiemmin ja Milgram oli vain yksi niistä, jotka kiinnostuivat tutkimaan sitä. Smiley Mutta mielenkiintoista silti, että hänkin on liittynyt tuohon asiaan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #782 : 08.05.2007 07:45:20 »

Huomenta vain Arkiviisu!  Smiley
Oikein Aurinkoista päivää sinullekin ja kaikille muillekin!
Aamulla taas pukkasi ajatuksiin "loistava pakinan aihe" (ööh, ei siis astroa varten, vaan pöytälaatikkoon), mutta kun avaa wordin ja pitäisi alkaa naputtaa.. "pää lyö tyhjää" eli näemmä se sitten on vain niin, että "allekirjoitukseni mukaan mennään vaan".  Cheesy

Muoks.. heh, no sinä Arkiviisu sen "ajatukseni" tuohon olit jo runon muotoon naputellutkin..  Grin
Eri sanoin se olisi tullut, mutta menee se näinkin..  Grin
« Viimeksi muokattu: 08.05.2007 07:46:59 kirjoittanut *Inanna* » tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #783 : 08.05.2007 17:32:03 »

Minä uskallan olla se ihminen joka olen:
Keskeneräinen, mutta kuitenkin onnellinen,
uuden edessä epävarma
ja kuitenkin tiedonhaluinen.
Joskus ratkaisujen edessä pelokas,
hämmentynyt ajatusten paljouden keskellä,
ja kuitenkin myös pienistä yksityiskohdista haltioitunut.
Epäilevä ja empivä,
sitten taas rohkea ja vakaa,
sanoihin mieltynyt,
sitten taas vaiteliaana syrjään vetäytynyt.
Joskus rikki revitty ja täynnä ristiriitaisuutta,
mutta myös yksipuolinen ja naiivi.
Vielä paljon muutakin minä olen,
jotain, mitä ei aina osaa kuvailla.

arkiviisu siukkuseni tuo laittamasi teksi tosiaan kiteyttää sen mitä tunnen olevani...mitä sitten milloinkin ja kuitenkin kaikkea tuota tasapainoisesti...

tuolla ajattelumallilla pääsee varmasti jollain tavalla pitkälle elämässä...siis mielestäni sanalla sanoen eikös tuo kaikki ole juuri  tätä elämää parhaimmillaan  smitten smitten
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #784 : 08.05.2007 21:04:03 »

smitten Tuo "runonen" kiteyttääkin aika hyvin sen mitä olen nyt itse tässä parin päivän aikana paljon mielessäni pyöritellyt, että mitä on oikeastaan se ns. henkinen mestaruus. Minusta se punnitaan ennen kaikkea arjessa, sillä se ei ole sitä (vaikka voi olla sitäkin) minkälainen käsitys monilla on ns. mestareista että joku menee tyyliin erakoksi vuorille. Siellä voi olla ehkä hyvä piipahtaa ns. "lataamassa akkuja", mutta paljon vaikeampaa ja monesti haastavampaa lienee kuitenkin se että on henkinen mestari ihan arjen keskellä. Ainakin itse olen tätä mieltä. Mietin tuossa Jeesustakin, että eihän hänkään eristäytynyt ihmisistä, vaan päinvastoin hakeutui heidän keskuuteensa. Hän näytti myös aika ajoin niinsanotut "epätäydellisemmät" puolensa, kauniimmin sanottuna sen inhimillisyytensä. Sillä toden totta minulle on varmistunut, että henkinen mestarikaan ei täällä ole ns. "täydellinen" eikä tarvitse ollakaan.  angel smitten
« Viimeksi muokattu: 08.05.2007 21:06:17 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #785 : 09.05.2007 22:03:02 »

buck2 .... tämä "   venus  planeetta pysähtyy nyt tähän" .... eli taivas jo tummuu ja simmu menee ummuun .... kuulostipas pliisulta - että öitsemisiin...kaikille Kiss
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #786 : 10.05.2007 18:08:17 »

Hei haloo minua...  uglystupid2
Olen tässä lähetellyt viime aikoina joitain työhakemuksia ja unohtanutkin jo moiset.
Noh, äsken yhdestä paikasta soitettiin ja pyydettiin huomisaamuna haastatteluun.
Setä sitten sanoi, että ota vain ne todistukset mukaan, jotka haluat, sellaiset mistä voit antaa positiivisen kuvan.
Ja minä sitten tuttavallisen spontaanisti heitin siihen että; "no, taidanpa sitten tulla tyhjin käsin ja naurahdin".
 uglystupid2 2funny Toisessa päässä aivan pieni hiljainen hetki ja sitten jatkoimme puhelua normaalisti.
Arrgghh... onko minulta kadonnut kaikki suhteellisuudentaju ja asiallisuus...
Taitaa olla turha haastattelu..  Undecided
Miten ihmeessä nyt noin tuttavalliseksi heittäydyin...  idiot2
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #787 : 10.05.2007 18:12:36 »

9.5.2007 Merkurius sulkeutuva kolmio Pluto
* Alkaa: 7.5.2007 Päättyy: 10.5.2007
Yhteytesi tuonpuoleiseen maailmaan toimii nyt loistavasti eikä pieni meedioistunnon järjestäminen naapureiden iloksi ole lainkaan huono ajatus tälle illalle.

9.5.2007 Merkurius avautuva sekstiili Kuu
*** Alkaa: 7.5.2007 Päättyy: 10.5.2007
Osaat tänään tuoda tunteesi julki oikealla tavalla ja siksi saat lämmintä tukea monille kotiin ja asumiseen liittyville ajatuksillesi.

12.5.2007 Merkurius avautuva kolmio Aurinko
*** Alkaa: 10.5.2007 Päättyy: 13.5.2007
Kommunikaatiosi on tänään samoilla aalloilla henkisten päämääriesi ja luovuutesi kanssa ja siksi on hyvä aika tehdä kaikenlaisia päätöksiä ja sopimuksia.

 Grin ei oikein mene yksiin nämäkään...  :Smiley
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #788 : 10.05.2007 18:17:45 »

Hei haloo minua...  uglystupid2
Olen tässä lähetellyt viime aikoina joitain työhakemuksia ja unohtanutkin jo moiset.
Noh, äsken yhdestä paikasta soitettiin ja pyydettiin huomisaamuna haastatteluun.
Setä sitten sanoi, että ota vain ne todistukset mukaan, jotka haluat, sellaiset mistä voit antaa positiivisen kuvan.
Ja minä sitten tuttavallisen spontaanisti heitin siihen että; "no, taidanpa sitten tulla tyhjin käsin ja naurahdin".
 uglystupid2 2funny Toisessa päässä aivan pieni hiljainen hetki ja sitten jatkoimme puhelua normaalisti.
Arrgghh... onko minulta kadonnut kaikki suhteellisuudentaju ja asiallisuus...
Taitaa olla turha haastattelu..  Undecided
Miten ihmeessä nyt noin tuttavalliseksi heittäydyin...  idiot2

Mikään ei ole turhaa mikä kohdalle tulee  Wink

... kuulostaa siltä että sinä SPONTTAANISTI vastasit " tyyliin niin Inanna vastasi kuin setä puhelimessa " huusi" ... eli mites nyt sanoisin - että olihan se aika "huolettomasti" häneltäkin sanottu ....että ota mukaan vain ne todistukset ....  Shocked ..... kuulostaa ihan siltä että intuitiosi toimi puolestasi - ja itse tietty parhaiten itsesi tunnet - ja päätät mitä teet - joten ehdotuksena tässä tarjoan eli heitän ilmoille -  ETTÄ MEE IHMEESSÄ KATSOMAA - MISTÄ OIKEIN ON KYSE - niin ei jää vaivaamaan  - eihän maksa kuin vaiva - ja tiedä vaikka mitä syntyisi tai että saat itsellesi ymmärryksen mitä oikein tapahtui.... että älä vielä heitä pyyhettä kehään - VAAN MENE SILLÄ ASENTEELLA ETTÄ SINÄ VALITSET MITÄ TYÖTÄ JA MISSÄ TEET - etkä ollenkaan mene polvillasi möyrien ja nöyristellen ja olemassaoloasi anteeksipyydellen - ehkä jotain on itsessäsi muuttunut JA ihan oivalliseen suuntaan... tuli nyt mieleeni tällaisia  smitten

tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #789 : 10.05.2007 18:22:31 »

Grin ei oikein mene yksiin nämäkään...  :Smiley


12.5.2007 Merkurius avautuva kolmio Aurinko
*** Alkaa: 10.5.2007 Päättyy: 13.5.2007
Kommunikaatiosi on tänään samoilla aalloilla henkisten päämääriesi ja luovuutesi kanssa ja siksi on hyvä aika tehdä kaikenlaisia päätöksiä ja sopimuksia.

.....tässä kyllä jotain... Wink

..eikä tuo meedioistuntokaan kaukana ole ~sinä järjestit se sille "setälle" ihan intuitiolla.... 2funny
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #790 : 10.05.2007 18:26:40 »

*Inanna* .... smitten

Transiitti ... avautuva kolmio =
Avautuva kolmio
Tämä jakso antaa selkeästi palkkion toteuttamastasi ja ylläpitämästäsi uudesta suunnasta elämässäsi. Tällä jaksolla sinulla on mahdollisuus konkreettisesti tehdä suuri harppaus eteenpäin elämässäsi, sillä kaikki mitä tarjotaan on myös toteutettavissa. Ainoa mitä sinulta kysytään on luottamus tähänastista toimintaasi kohtaan ja tuohon varmuuteen perustuva rohkeus ottaa tässä vaiheessa tarvittava riski homman viemiseksi vauhdilla eteenpäin.  https://www.astro.fi/index.php?p=8&up=9#Avautuva_kolmio

...että palkkiojaksoa pukkaa... Cheesy  Kiss
 - nämä nyt minun aivoituksia... tunnetusti untuvikko tässä hommassa.. idiot2
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #791 : 10.05.2007 18:35:13 »

- joten ehdotuksena tässä tarjoan eli heitän ilmoille -  ETTÄ MEE IHMEESSÄ KATSOMAA - MISTÄ OIKEIN ON KYSE - niin ei jää vaivaamaan  - eihän maksa kuin vaiva - ja tiedä vaikka mitä syntyisi tai että saat itsellesi ymmärryksen mitä oikein tapahtui.... että älä vielä heitä pyyhettä kehään - VAAN MENE SILLÄ ASENTEELLA ETTÄ SINÄ VALITSET MITÄ TYÖTÄ JA MISSÄ TEET - etkä ollenkaan mene polvillasi möyrien ja nöyristellen ja olemassaoloasi anteeksipyydellen - ehkä jotain on itsessäsi muuttunut JA ihan oivalliseen suuntaan... tuli nyt mieleeni tällaisia  smitten

Kyllä minä sinne menen katsomaan. Olen vain nykyään vähän huomannut, että "sammakoita pääsee" suustani yhä useammin.
Mutta tosiaan outoa miten minulla oli olo kuin olisin puhunut kaverini kanssa. Olihan se ääni toki miellyttävä ja varmaan hän on ihan rento tyyppi. (tosin olen kuullut aivan päinvastaista, mutta minäpä en kuulopuheisiin perusta)
Kyllä minussa on jotain muutosta tapahtumassa. Eräs melko uusi ystäväni sanoikin minulle juuri, että se mikä nyt minusta ryöpsähtelee ulos "holtittomasti" on sitä aitoa itseäni... että senkus päästelet sammakoita ja teet kaikkia asioita, jotka ei nyt aina vaikuta niin aisalliseltakaan...  Cheesy
Kauhunsekaisella kunnioituksella tässä elän läpi sitä, kun kuoriudun munan sisältä  Grin
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #792 : 10.05.2007 19:48:15 »

Lainaus
Kirjoittanut: *Inanna*
Kyllä minussa on jotain muutosta tapahtumassa. Eräs melko uusi ystäväni sanoikin minulle juuri, että se mikä nyt minusta ryöpsähtelee ulos "holtittomasti" on sitä aitoa itseäni... että senkus päästelet sammakoita ja teet kaikkia asioita, jotka ei nyt aina vaikuta niin aisalliseltakaan... 
Kauhunsekaisella kunnioituksella tässä elän läpi sitä, kun kuoriudun munan sisältä 


.... jeee - kuulostaa niin niin tutulta että ..... minullakin ryöpsähtelee kaikenlaista suustani - että joskus oikein karvat ja hiukset nousee pystyyn kun havahdun kuulemaan - että " kuka puhuu" täh  Shocked ... ja sitten koettaa säilyttää ilmeen tyynenä ja jotenkin päästä loppuun asti SILLÄ siinä vaiheessa kun havahtuu puheillensa - tähän tyyliin NIIN usein alkaa änkyttää ja sekoilla sanoissaan .... että tällaista täällä... tuli tuosta sinun vastauksesta mieleeni yksi juttu omasta sis.soturista  - käynpäs tarkistamasta - jotenkin se meni näin -

" Neptunus avautuva sekstiili Jupiter
Kuulut siihen ikäryhmään, joka luo sosiaalista laajentumista mediaaliselta ja intuitiiviselta pohjalta ottaen huomioon inhimilliset tekijät. Löydät sekä yksityisistä yrityksistä, että yhteiskunnallisista laitoksista muita helpommin tämän inhimillisen osan ja pystyt hyödyntämään sitä omassa elämässäsi. Saatat jopa ihmetellä miksi esim. virastoissa asioiminen on muille niin takkuista ja sinulle ihan helppo nakki. Kyllä koira koiran tuntee eli ammatistasi riippumatta kuulut henkistä kehitystä edistävään porukkaan ja tehän tietysti jaatte toisillenne henkilökuntaetuja niin kuin asiaan kuuluu. "

... edellinen tuli mieleen tuosta kun kirjoitit" ETTÄ Mutta tosiaan outoa miten minulla oli olo kuin olisin puhunut kaverini kanssa. Olihan se ääni toki miellyttävä ja varmaan hän on ihan rento tyyppi. (tosin olen kuullut aivan päinvastaista, mutta minäpä en kuulopuheisiin perusta)."

Onnea matkaan  Cheesy  Kiss



tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #793 : 11.05.2007 00:13:50 »

Ehkäpä Inanna tuo "sammakko" jonka suustasi päästit onkin vain hyväksi. Jäät sillä kenties vielä paremmin mieleen ja on hyvä osoitus siitä että olet persoonallinen ja huumorintajuinen. Se hiljaisuus sen sanomasi jälkeen saattoi johtua ihan vain siitä, että että tuo puhelimessa ollut tyyppi häkeltyi hyvällä tavalla.  Wink coolsmiley Jokatapauksessa tsemppiä!  smitten

Itsellänikin ollut tänään puhelimessa asiointia, vaan aivan toisenlaista.  Cheesy Juttelin taasen sen vappuna tapaamani  jousimies miehen kanssa ja sovimme treffit maanantaiksi.  Wink Jänskättää melkein jo nyt kuin pientä tyttöä, sillä onhan siitä 12-vuotta aikaa kun viimeksi treffeillä kävin. Niin pitkään olin kuitenkin exäni kanssa.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #794 : 11.05.2007 07:46:59 »

Jokatapauksessa tsemppiä!  smitten
Itsellänikin ollut tänään puhelimessa asiointia, vaan aivan toisenlaista.  Cheesy Juttelin taasen sen vappuna tapaamani  jousimies miehen kanssa ja sovimme treffit maanantaiksi.  Wink Jänskättää melkein jo nyt kuin pientä tyttöä, sillä onhan siitä 12-vuotta aikaa kun viimeksi treffeillä kävin. Niin pitkään olin kuitenkin exäni kanssa.[/color]

Kiitos!
Voi, kyllä osaan kuvitella nuo "jänskättämiset"  smitten, minäkin vielä tässä iässä tunnen vastaavissa tilanteissa ihan lapselliselta tuntuvaa kuplintaa ja jänskättämistä vastaavissa tilanteissa.  Cheesy
Nauti treffeistäsi...!  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 72
  Tulostusversio  
 
Siirry: