Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saddamin teloitus ja omat tunteet,,,  (Luettu 20767 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rohana
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #15 : 31.12.2006 16:39:09 »

Itsekin olen kovempien rangaistusten kannalla, mielestäni suomalainen oikeusjärjestelmä rangaistuksineen raiskaajien ja pedofiilien yms. kannalta on aivan naurettava, vrt. omaisuusrikoksiin.
Ymmärtäisin hyvin vanhempana itsekin jos joku pedofiilin uhrin vanhempi ottaisi tussarin käteen ja lähtisi ehdonalaista saaneen (eli ei mitään) rikollisen perään ja ottaisi lain omaan käteensä tuskissaan lapsensa pilatun elämän puolesta.  Cry
Jotenkaan ei kuitenkaan voi puhua samana asiana verraten "kovaa ja riittävää rangaistusta" ja kuolemantuomiota. ?!?
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 31.12.2006 21:46:18 »

Mietinpä itsekin omia tunteitani teloituksesta kuultuani. Vastustan kuolemantuomiota; ei ole minun tai kenenkään muunkaan asia päättää elämästä ja kuolemasta. Olin hyvin surullinen uutisen luettuani, ei niinkään Saddamin, vaan teon vuoksi. Tällaiset tapahtumat muuttavat yhteiskuntaamme vain väkivaltaisempaan suuntaan.
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 31.12.2006 23:34:10 »

إعدام, عمل حاسم, إنجاز, تنفيذ, اعدام, إجراء, أداء

Voi olla, että tästä vasta se sota alkaa.
(Funda-kristityt) amerikkalaiset ovat "puhdistamassa" ja "vapauttamassa" maailmaa muslimista
kuin natsit juutalaista aikoinaan.

Pitääkö kaikkien olla amerikkalaisten alamaisia
ja antamassa luonnonrikkautensa amerikkalaisten kulutettavaksi
ja nähdä itse nälkää ja kärsimystä?
Mitä vapautta se on? idiot2

En minä ainakaan ole tippaakaan kateellinen
niistä miljoonista kiloista ylimääräistä läskiä,
mitä jenkit mukanaan pikku pakosta kuskaa. Tosin
ne läskivuoret taitavat olla niitä köyhimpiä
ameriikkalaisia, jotka on ahmineet turhan paljon
SuperSizeMäkkejä kitusiinsa. Muutaman vuoden
päästä huolestuttavan suuri osuus suomalaisistakin
vähävaraisista nuorista voi alkaa näyttää yhtä
"hyvinsyöneiltä"...

Undecided
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 01.01.2007 06:06:21 »

:Smiley

Hammurapista hamaan tulevaisuuteen kulkee tuo tie.

JUTTS` kut johtaaa erästä esikuvaa, joka sanelee

kuis`meillä asioita ajatellaan! JA, meillähän

ajatellaan! KYLLÄ, täytyy nauraa samassa

narussa hänen kanssaan, kuinka meitä

kusetetaan! ? Pelkkä kehohan se

siellä siirtyi pois, mutta

MITÄ sitten SEURAA??

knuppel2

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 01.01.2007 12:23:55 »

Taas liikun Asterixin ajatusmaailmassa.Amerikka ja muu maailma ja muu maailmahan tottelee,kun käsky käy.
Ja jollei olla samaa mieltä,ni SO?,asiat hoidetaan kuitenkin jenkkilän malliin.

Helpoin mahdollinen rangaistushan tuo Saddamille oli.Olisivat voineet hyvinkin talutella häntä narun nokassa alastomana vuosi tolkulla,kuten siellä päin tapana on.
Mutta miten suhtautuvat tähän muut arabimaat?Mitä seuraamuksia tästä yhden ihmisen teloituksesta on?

Ja niille,jotka yleisesti nyt ovat kovempia rangaistuksia vaatineet,,,
Mietin vain miksi tämä nosti minussa niin paljon tunteita?En kuitenkaan lähde toteuttamaan niitä.Mutta entäs ne,joita tämä asia koskeekin lähemmin?Tuskin on vain ohi kiitävä tunneryöppy.

Suomen oikeuslaitosten toiminnasta ei minulla ole mitään kritisoitavaa.
tallennettu

Tinkle
Vieras
« Vastaus #20 : 01.01.2007 13:35:11 »

Suomen oikeuslaitosten toiminnasta ei minulla ole mitään kritisoitavaa.
Sorry off topic,,
 pedofiili saa pari vuotta linnaa tai ehdollista.. tickedoff
 vaimon hakkaaja ehdollista.. (tai pari kk:tta lusii)  tickedoff
 raiskaaja "lievästä raiskauksesta" uglystupid2 ehdollista..  tickedoff
Minulla on kritisoitavaa oikeuslaitoksen toiminnasta, eikä tuossa ollut edes kaikki   Cry  Lips Sealed

Muoks. Saddam pääsi liian helpolla..
En todellakaan ole kuolemanrangaistuksen kannalla
« Viimeksi muokattu: 01.01.2007 13:38:12 kirjoittanut ~Tinkle~ » tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 01.01.2007 16:24:39 »

Tämä menee kyllä ohi aiheen,enkä nyt katsele tätä suomalaisittain,koska meidän maamme tapahtumat eivät sillä tasolla vaikuta koko maailmaan,kuin Amerikan.

Mutta jos asia ahdistaa,tai herättää noinkin paljon vihaa,niin sille asialle voi toki YRITTÄÄ tehdä jotain ja EHKÄ saada jotain aikaiseksikin!!!

Voi koota nimiä adresseihin,tai käyttää jotain muuta keinoa.
Yksittäisestä ihmisestä kaikki saa alkunsa.
Ja suomalaisena olen ainakin omia ja muitten asioitakin saanut korjattua.Vaatien vain oikeudenmukaista kohtelua.Paperisotaa ja puhelinsoittoja se vaatii,mutta kyllä jonkun on pakko ottaa kantaa.

Ja varautua siihen,että asioitten käsittely eri tahoilla vie aikansa.Mutta ei ole pakko tuntea voimattomuutta.Jo se,että yrität tehdä jotain asialle on alku.Jos ei yritä,ei voi saada tulostakaan.

On sitten kyse mistä tahansa asiasta,niin meillä on oikeus omiin mielipiteisiimme ja SAAMME ne myös julki tuoda. smitten smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 01.01.2007 16:37:04 »

No niin! Cheesy

Siinä yksi joka on toiminut asian puolesta ja neuvoi muita,miten voi vaikuttaa.
Ja jos yhtään lohduttaa tieto,niin noilla kyseisillä ryhmillä (raiskaajat,pedofiilit ymv.),on vankilamaailman Hammurapin laki kyllä voimassa.
Ovat halveksituinta pohjasakkaa siellä.
Mutta tämä asia voi siirtyä toisen topicin alle,koska sillä ei ole mitään tekemistä maailman rauhaa vaarantavassa asiassa.Jos voidaan enää maailman rauhasta puhua. Cry
tallennettu

Tinkle
Vieras
« Vastaus #23 : 01.01.2007 16:42:17 »

Ja jos yhtään lohduttaa tieto,niin noilla kyseisillä ryhmillä (raiskaajat,pedofiilit ymv.),on vankilamaailman Hammurapin laki kyllä voimassa.
Ovat halveksituinta pohjasakkaa siellä.
ei lohduta, koska nuo istuu "kellarissa" tai ovat "omalla osastollaan" ja kukaan ei niinhin pääse käsiksi..
Nyt  Lips Sealed  Anteeksi, meni yli... meen pois tästä topicista  Embarrassed    smitten 
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #24 : 02.01.2007 14:41:21 »

Lainaus
Toisaalta se oli yhtä väärin kuin ne kansanmurhatkin, kuka täällä saa/voi päättää elämästä? Kuka meistä kuolevaisista voisi/pystyy ottamaan niin suuren vastuun? Demokratia on suuri illuusio ja sen valokeilaa kääntää aina vallankahvassa keikkuvat henkilöt ja puolueet. Cry
Mielenkiintoista lukea kuinka paljon tunteita Saddam on herättänyt ihmisissä. Oliko kyseessä tappo, murha vai vapauttava tuomio? Mielestäni itse teolla ei ollut minkäänmuotoista energiaa tai itseisarvoa. Me ihmiset annamme ajatuksillamme ja teoillamme Saddamin teloitukselle jonkin arvon. Vähän sama juttu kuin taiteessa. Mikään maalaus, sävellys tai patsas ei ole mitään ennen kuin ihmiset porukassa arvottavat sen johonkin luokkaan. Ehkäpä hirttäminen ei ole taidetta (paitsi psykopaateille), mutta minkä arvon me haluamme tälle teolle antaa? Jos mietitään universaalia vastustamisen lakia, jonka mukaan "sitä vedät puoleesi, mitä vastustat", niin haluammeko vastustaa voimakkaasti kuolemantuomioita? Tiedämmekö varmuudella, mitä ihmiskunta olisi menettänyt, jos Saddamia ei olisi ollut? Varmasti joku osaa vastata näihin pohdintoihin, mutta minä en löydä lopullista totuutta ja sen vuoksi sanon Saddamin teloitukselle yksinkertaisesti EVVK ja RIP.  Smiley
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 02.01.2007 15:22:45 »

Nyt jos avaan sanaisen arkkuni niin kaikki tuomitsevat miut.
Joten tässä vihjeeni...  Cheesy

Rikollisille kovemmat rangaistukset!!!  knuppel2

Niin. Varsinkin suomessa. Joskus kun juttuja lukee, uhria rangaistaan!!! Ja uhri tuomitaan! Varsinkin jos on puolustautunut väkivaltaisesti.. Pah!

Ja mitä tuohon hirttämiseen tulee.... Irakin näkökulmasta Saddamin oli pakko kuolla. Nyt on mahdollisuus uudistumiselle, jos kansasta vielä löytyy tahtoa.

Kautta maailmanhistoraian on politikointi ollut veristä touhua... Ja myös kirkon hyväksymää 1100 luvulta etiäpäin ristiretket ja olihan se eteläransakassa tietynlainen kansanmurha "ensimmäinen ristretki", euroopan sisällä....

Ja mistä me tiedämme, onko saddam oikeasti kuollut?

tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 02.01.2007 15:52:49 »

Netissä pyörii jo sensuroimattomia
videoita tuosta Saddamin koko teloituksesta.
Kyllä se aika nasevasti niskat napsahtaa poikki
köyden jatkona.

Samaa mieltä noista Suomen rikosrangaistuksista.

Tiesittekö, että suomessa vankilat ovat varustetasoltaan
ihan huippuluokkaa ja monet rikolliset uusivat
rikoksensa vain siksi, että pääsevät takaisin vankilaan,
jossa on paremmat oltavat kuin normaali elämässä.

Näin documentin joku vuosi sitten olikohan BBC:n vai CNN:n
tai vastaavan maailman vankiloista
ja suomi oli ainoa maa, jossa vangit halusivat takaisin
vankilaan, eikä mikään ihme
- sen verran hulppealta olot siellä näyttivät.

Samaisessa documentissa kerrottiin kuinka kalliiksi suomen
vankeinhoito tuli veronmaksajille ja siinä viitattiin
suomen yhteen maailman korkeimpaan verotustasoon.

Suomen vankeinhoito on maailman kalleinta yhtä vankia kohden.

Ohjelma "antoi ymmärtää", että tästä syystä tuomiot
ovat suomessa maailman lievempiä ja lyhyimpiä,
koska moisten vankilapalveluiden
kustannukset tulevat niin kalliiksi.

Rikoksia silti tehtiin suhteessa väkilukuun
enemmän kuin muissa kehittyneissä Euroopan maissa,
joten eipä näytä tuo terapia linja auttavan rikosten
määrään.

Olen miettinyt, että kuinkahan kauan suomessa aiotaan
pitää tuota lievän raiskauksen tuomiota
ja mihin moinen laki vielä johtaa?
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 02.01.2007 16:07:09 »

Toden näköisesti homma ei tule koskaan muuttumaan

Koska

Asumme hyssyttelijä yhteiskunnassa jossa paapotaan pahantekijöitä... Perustellaan syrjäytymisellä ja yhteiskunnan vastuulla....

Minun mielestäni viimekädessä jokaisella ihmisellä on vastuu itse itsestä ja nykysysteemin turvin pystyy kehittymään "kuunon kansalaiseksi".. Veronmaksajaksi siis, jos haluaa..  Mutta kun ne ei halua... tai ei viitsi. Koska kun yhteiskunta(sossut ym rahalähteet) lopettaa "tukemisensa"... paappomisensa heti kun huomataan että yksilö pärjää omillaan. Mikä tarkoittaa ettei tarjolla ole enää ilmaista rahaa vaan asian eteen joutuu tekemään oikeasti töitä ja vuokra täytyy oikeasti itse maksaa ja ruoka täytyy oikeasti itse ostaa ja vaatteet oikeasti itse hankkia ja oma pylly itse pyyhkiä... Niin siihen loppuu yrittäminen ja odotetaan että kaikki kannetaan syliin.. _Mikä myös tehdään sitten kun "tantat pääsee taas asialle"...  buck2  buck2  buck2

Toinen ääripää sitten.... Vanhukset, eläkeläiset. Rahat viedään liian suurilla korvaussummilla kotiavusta taikka kotisairaanhoidosta taikka ruokapalvelulla taikka siivouspalvelulla... Ei ole kunnalla varaa vanhuksistaa huolehtia kun pitää paapoa niitä muita!!! Pah.  tickedoff  tickedoff .....Ja jotkut kunnat eivät enää maksa korvauksia omaishoidosta!  tickedoff Mutta rahaa löytyy henkilölle joka ei sitä iste viitsi hankkia!!!  uglystupid2  uglystupid2

Pah
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #28 : 02.01.2007 16:55:49 »

Surullista ja kovin nurinkurista..  Undecided
Kuvittelisi, että ihmisten mitta
tulisi täyteen jossain vaiheessa? idiot2
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 02.01.2007 17:09:19 »

Surullista ja kovin nurinkurista..  Undecided
Kuvittelisi, että ihmisten mitta
tulisi täyteen jossain vaiheessa? idiot2

Niin... Mutta ne arvot, se hössötys...
Tietyllä tavalla sosiaaliturva systeemi on hyvä mutta homma alkaa luisua käsistä.  kun toitotetaan tiettyjen ryhmien oikeuksista (en viitsi nyt eritellä) ja yhteiskunnan velvollisuuksia vähemmistöjä kohtaan (vähemmistönä voi olla mikä tahansa ryhmä joka poikkeaa jollain tavalla "valta väestöstä", mutta minä tarkoitan valtaväestöllä veronmaksajia jotka huolehtivat itsestään ja pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä ihonväristä taikka uskonnosta riippumatta) unohtuvat helopsti päivänselvät asiat...

Joksus ärsyttää se että ihmiset ovat aina vaatimassa kaikkea yhteiskunnalta ja toitotetaan oikeuksista mutta sitten kun aletaan puhua velvollisuuksista ja vastuusta niin ollaan hiljaa tai todetaan vaan etten minä vaan ne muut... Tai kyllä minä muuten mutta kun on sitä tätä ja tota ja vessapaperi loppu...... uglystupid2   
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: