Itse olen työssäni nähnyt vaikka minkälaista elämäntarinaa ja suvussani kulkee kanssa mielenterveys ongelmia :
itse jotenkin koen, että suurin osa niistä ongelmista on perinnöllistä ja monestikkin ne laukaisee erilaiset kriisitekijät elämässä ja ne miten tiukalle ne psyykkeen vetää, mielenterveys ongelmat on tosi monipiippunen juttu, siihen vaikuttaa kasvuympäristö, teini-iän kokemukset, ensimmäiset rakkaus kokemukset ja isot päätöksen teot ja epäonnistumiset otetaan tosi raskaasti
ehkä hyvä on tietää onko omassa suvussa mahdollisesti perintötekijöissä mielenterveysongelmia ja kysellä miten niitä on esiintynyt samalla osaa ehkä varoa itsekkin niitä tilanteita miten ne on laukaisseet mielenhorjumisen, tavallaan on opittava osaamaan luovuttamaan, johon ei omat voimavarat kykene enää
ja toiseksi paras on tiedostaa se että on riskialtis sairastumiseen ja ei vähätellä yhtään ongelmaa, vaan hakeutua hoitoon pelkäämättä leimaantumiseksi tulemista, mielestäni vahvan ihmisen merkki on myöntää oma heikkoutensa