Äänestys
Kysymys: Milloin heräät luonnollisesti mieluiten?
missä se aamulehti viipyy?(4-6) - 2 (2.9%)
Hallitseeko päivän valkeneminen?(6-8) - 13 (18.6%)
Hyvin ehtii vielä kauppaan (8-10) - 29 (41.4%)
Onhan ne Citymarketit kuuteen auki (10-12) - 22 (31.4%)
ilta on vielä nuori (12->) - 4 (5.7%)
Äänestäjiä yhteensä: 57

Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unirytmisi  (Luettu 28210 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 31.12.2006 11:36:15 »

Hei

Miten unirytmi selittyisi astrologisesti? Miksi joku on automaattisesti hereillä jo seitsemältä kun toinen nukkuu hyvin vielä yhdeltätoistakin?
Tietenkin (vuoro)työ, omat elämäntavat, lapsien hoitamiset, kehon toiminnat jne vaikuttavat asiaan ja elämäntilanteeseen. Puhunkin nyt rytmistä mikä on ominaista ja luonteenomaista ihmiselle ja ne elämäntavat, työpaikanvalinnat sun muut ovat seurausta.
Varmaan (hatara olettamus, ei perustu yhtään mihinkään) suurin osa ihmisistä haluaa olla luonnostaan mielummin aamu-unisia.

Ajat ovat tyyliin "johonkin se raja on vedettävä" eikä niitä pidä tuijottaa liian tarkkaan. Ajatuksena on vapaa päivä (mikä voi olla viikonlopputyöläisillä tietenkin viikollakin), ei mitään univelkojen kuittauksia vaan perusvapari jolloin ei ole mitään erityistä pakkotekemistä.

tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #1 : 31.12.2006 11:46:59 »

Minä vastasin tuon 12-->

Luontainen rytmini menee niin että viihdyn hyvin hereillä siihen johonkin kahteen, kolmeen ja nukun kahteentoista.

Olisiko selitettävissä sillä, onko itse syntynyt aamulla, päivällä, illalla, yöllä?
Minä olen syntynyt myöhään illalla ja oikeasti tunnen "toimivani parhaiten" juurikin siinä syntymäkellonaikani aikoihin! Vasta joskus iltapäivä kuudelta "herään", yleensä sitä ennen on kauhea parin tunnin väsymys ja virkeimmilläni oon kymmenen aikaan illalla.

Tämä yökukkumiseni ei oikein sovi muulle perheelleni, äiti nousee viimestään seitsemältä vapaina päivinään ja menee viimestään yhdeksän-kymmenen aikaan nukkumaan!
Olenkin tottunut elämään yksinäistä yöelämää....  Grin
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 31.12.2006 12:01:41 »

Minä laitoin 'ruksin' tuohon 8-10.
Tosin, nämä elämän kellonmukaanelämiset yms, ovat ihan varmasti muokanneet ihan sitä omaa luonnollista rytmiäni, kuten nyt aina olosuhteet ja elämänvaiheet muokkaavat.
Esmes lasten äitinä kaipaan omia rauhaisia hetkiä ja yleensä otan ne illasta, kun lapset ovat nukkumaan menneet, joten saatan notkua hereillä yli puolen yön, mikä ihan varmasti sekoittaa sitä ihan luonnollista rytmiä.
Tosin joskus olen kokeillut ottaa sen aamusta, ennenkuin lapset heräävät ja selkeästi olen silloin koko päivän energisempi.
Jotenkin olen aina kokenut olevani aamu-uninen ja taka-ajatuksena "kunpa joskus saisi nukkua tarpeeksi ja niin pitkään kuin unta riittää" tyyliin.. laugh
Yleensä nuo auringonnousun aikaan heräämiset tapahtuvat "pakon edessä", eikä ne toimi luonnollisesti, joten niistä syntyy ajatus, että olisin aamu-uninen.

Uskon kuitenkin, että pohjimmiltani olen rytmittynyt ihan auringonvalon mukaan. Jos saisin herätä tarpeeksi levänneenä klo.06.00, olisin todella virkeä ja aktiivinen ja uskoisin, että illalla auringon laskiessa, sitä luonnollisesti jotenkin alkaisi luonnollinen kehon ja psyyken valmistautuminen lepoon.  Cheesy
Olen sen saanut muutaman kerran kokea ja uskon, että se olisi todellinen juttuni, elää auringon mukaan vuorokausirytmiäni.
Jospa joskus sitten...  Wink

Ai niin, minä oon syntynyt puoli kahdeksan maissa aamulla..
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #3 : 31.12.2006 12:05:16 »

Minäkin olen miettinyt tuota syntymä aikaa miettien miten se vaikuttaa unirytmiin.Olen syntynyt päivällä kello 12.00 ja olen aina ollut illan virkku, aamun torkku  Grin .Olen kaikista väsynein iltapäivällä, mutta iltaa kohti olo sen kuin virkistyy ja valvoa voin vaikka aamuun.Koska yleensä aina menen myöhään nukkumaan, niin aamulla ylösnousu aikaisin on siinä suhteessa kauheaa, että en millään saa aivojani "raksuttamaan" heti ja olo on turra kuin mikä  Grin .Yleensäkkään en nuku paljon, sillä keskimäärin nukun noin 6 tuntia yössä, mutta sitten välillä iskee sellainen väsymys, että voisin nukkua vaikka koko päivän  .Onkohan tästä asiasta koskaan tehty minkäänlaista tutkimusta , tietääkö kukaan ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
the_planet
Vieras
« Vastaus #4 : 31.12.2006 12:35:40 »

Laitoin 10-12, koska useimmiten näin vuorotyötä tekevänä yövuoron valvominen on kiva kuitata vapaapäivänä tai yövuoropäivänä nukkumalla myöhään. Tänäänkin heräsin 11.15. Toki aamuvuoroon on mentävä ajoissa  Grin Olen syntynyt puoli yhden aikaan yöllä ja olenkin iltayöstä kaikkein aktiivisimmillani, esimerkiksi siivouskohtaus tulee vasta yöllä. Toisaalta taas kello 3 aamulla on sellainen raja, jonka jälkeen alkaa väsy painaa. Aikaisista aamuherätyksistä en tykkää sitten yhtään, niistä ei tule kuin vihaiseksi  Angry Vaikka taas toisaalta aikaisiin aamuherätyksiinkin tottuu, kun joutuu tarpeeksi tasaisella rytmillä heräämään samaan aikaan joka aamu...
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #5 : 31.12.2006 13:25:21 »

Laitoin 8 - 10, mutta silloinkin minun on pitänyt mennä nukkumaan viimeistään kymmenen aikaan illalla.
Tarvitsisin vähintään kymmenen tunnin yöunet joka yö, mikä ei kyllä tosielämässä onnistu mitenkään.
Ja Suomessa kun ollan, niin selkeästi pimeään vuodenaikaan tarvitsee enemmän unta kuin kesällä.
Joskus, kun olin lapseton sinkku, menin iltaisin jo kahdeksalta nukkumaan, jotta jaksoin päivän töissä.

Astrologisesti tutkailtuna henkilökohtaisella kartallani uskon unentarpeen ja voimavarojen riittävyyden/riittämättömyyden näkuvän Kuun kovina kulmina Plutoon ja Saturnukseen, sekä Saturnuksen neliönä Chironiin. Ainakin Sepon tulkinnassa nämä mainittiin yhteydessä rajalliset voimavarat, jotka liittäisin suoraan unentarpeeseen.
Olen syntynyt aamuyöstä/aamusta ja suurin osa planeetoista on nousumerkkiakselin alapuolella.
En kyllä tiedä, onko sillä mitään merkitystä...
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #6 : 31.12.2006 13:45:39 »

Vaikka lapset täytyy pistää koulutielle ja siksi nousta jo klo:6-7  buck2 pistin klo:8-10 vastaukseksi  Wink silloin vasta pää pyörähtää käyntiin... sanonkin aina, ettei kannata puhua liian vaikeita asioita ennen kun pääkin herää  coolsmiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #7 : 31.12.2006 13:56:59 »

Päivän valkeneminen on se mittarini - JOS saisi valita  Wink Smiley
Onneksi lomilla ja viikonloppuna saa  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Yökulkija
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 01.01.2007 16:32:47 »

Minä vastasin sen 4-6 vaikka heräänkin jo aikaisemmin, enkä töihinlähdön takia kerkiä edes sitä aamulehteä lukemaan, pakko ei olisi mennä näin aikaisin mutta... smitten minä pidän aamuyöstä oli syksy, talvi, kesä tai kevät kaikki on yhtä ihanaa  Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 01.01.2007 17:13:33 »

Minulla kahdenlaista rytmiä.

Suomessa nukkuisin koko päivän, myöskin kesäisin.
Jos voin ja saan nukkua rauhassa suomessa,
niin helposti 15-17 tuntia yhteen putkeen heräämättä.
Aamut ovat aina zombimaisen vaikeita vuoden ajasta riippumatta
ja tarvitsen kovasti myös päiväunia.

Itävalta ja muut aikaisemmin asumani maat
ovat aivan päinvastaisia.

Herään viikonloppuisinkin jo viimeistään 9-10 aamulla
virkeänä.
Työaamut nousen 7-8 aikaan, enkä juuri koskaan ole väsynyt.
Myöskään päiväunille ei ole tarvetta.

Syy tähän voi olla olo maantieteellisesti
lähempänä Auringon tasaajaa,
eli aurinkovoittoisempi alue. Smiley

Nukun myös paljon syvemmin Itävallassa,
(vaikka REM-uneksin kaikissa maissa)
jonka Itävaltalaiset laittavat vuoristoilman piikkiin.

Olen kuullut, että  aurinko Kaksoset tarvitsevat unta enemmän
kuin muut merkit, koska heidän elämänsä tapahtuu suurimmaksi
osaksi heidän päässsään ja suuri ajatuskapasiteetti
rasittaa enemmän aivoja ja hermoja
ja näin ollen unentarve lisääntyy.
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 01.01.2007 17:51:25 »

Laitoin 10-12. Jos vain aina voisin, valvoisin yöllä 1-2. Olen syntynyt 2 aikaan yöllä. Selvästi olen paljn pirteämpi iltaisin. Tuntuu, että 9 aikaan illalla keksisin vaikka mitä tekemistä. Nyt olen lomalla ja yritän aikaistaa nukkumaan menoa. Tulee olemaan taas tuksaa mennä keskiviikkona töihin kun pitäis herätä ennen 7.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 01.01.2007 20:51:13 »

aurinko 12 huoneessa on kuulemma yökukkuja,kyllä,
siihen liittyy myös päiväunet,kyllä,
vesimerkit tykkää nukkua paljon,kyllä ,koko stelliumin edestä,
ehkäpä myös kuu vedenmerkissä,
syntynyt aamupäivällä,lähden käyntiin iltapäivällä,
töihin herättävä ennen kukonlaulua,päiväunet pakolliset,koska olen kiekumassa yömyöhään,
vapaapäivää ootetaan kuin kuuta nousevaa että sais NUKKUA,
tuonne kymmeneen vähintään
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 01.01.2007 21:43:20 »

Tulipa tuollainen asia mieleen,
että kuinkahan paljon vaikuttaa
unirytmiin asuminen eri kohdilla maapallolla? idiot2

En nyt puhu sopeutumisesta aikaeroon,
vaan vaiheesta, jolloin ihminen on jo omaksunut
ko. paikallisen ajan ja elää siinä. Wink

Tähdistöhän on hiukan eri asennossa, riippuen
mistä kohtaa maapalloa katsoo
ja myöskin maapallon magneettiset kohdat
ovat erilaiset eri paikoissa.

Nukkuuko tiettyjen tähtien alla paremmin
kuin toisten?

Onko tiettyjen tähtien alla virkeämpi
kuin toisten?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #13 : 01.01.2007 21:49:27 »

Kyllähän kai sillä on merkitystä, missä ne tähdet luuraa ja muutkin.
Mutta en usko niin olevan, että jos tänään nukun Kreikassa kuin kohdussa ja herään siellä energisenä ja pirteänä, että se olisi faktaa vielä sen jälkeenkin ja että sillä paikalla olisi sen jälkeen aina ja ikuisesti sama vaikutus. Huomenna olen erilainen ihminen jo. Ja taasen joku muu voi nukkua sinä yönä kuin kohdussa Islannissa.

Itseasiassa olisin taipuvainen uskomaan enemmän niin (tai siihen rinnalle), että se mihin olen itseni kuljettanut ja mihin elämäni on minut kuljettanut tänä yönä nukkumaan, täydentää kokemuksen siitä, mitä olen nyt ja mitä elämä on minulle nyt. Oli se uni sitten laadultaan mitä tahansa.
 laugh

tallennettu
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 01.01.2007 22:51:51 »

Parhaimmillani olen jos saan herätä klo 9 ja takana on 9 t yöunet.

En siedä minkäänlaista metakkaa yön aikana, joten jo vuosikausia olen käyttänyt tulppia. Valo ei niin kauheasti häiritse, jos on koko ajan tasainen - eli ei mitään aamuaurinkoja minun lärviini kiitos...

coolsmiley

Niin ja olen syntynyt illan ja yön välisellä vyöhykkeellä.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: