Äänestys
Kysymys: Milloin heräät luonnollisesti mieluiten?
missä se aamulehti viipyy?(4-6) - 2 (2.9%)
Hallitseeko päivän valkeneminen?(6-8) - 13 (18.6%)
Hyvin ehtii vielä kauppaan (8-10) - 29 (41.4%)
Onhan ne Citymarketit kuuteen auki (10-12) - 22 (31.4%)
ilta on vielä nuori (12->) - 4 (5.7%)
Äänestäjiä yhteensä: 57

Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unirytmisi  (Luettu 28163 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Tinkle
Vieras
« Vastaus #15 : 01.01.2007 22:59:12 »

Herään 6-8, olipahan arki tahi pyhä.
  Olen aina ollut aamuvirkku, vaikka valvoisinkin,
   niin herään ajoissa.. Huh
     Syntynyt olen 23:45.. Miten lienee vaikuttaa??
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #16 : 02.01.2007 14:51:35 »

Vastasin 8-10, mutta vaikea oli valinta. Pennusta lähtien olen ollut oikea yökyöpeli, mutta nykyisin en enää tiedä miksi herään noin aikaisin. Kummallista..mihin tässä vielä joutuu...  idiot2   knuppel2    buck2
tallennettu
Lumitassu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 02.01.2007 18:05:25 »

Niin, herään aina aamulla mieluiten 6-8 välillä - jos herään klo 10 (minkä muistan tapahtuneen ehkä viidesti!), päivä on jo pilalla  Grin Sitten kyllä kuukahdankin sänkyyn usein puoli 10 illalla. Päiväunet on pahinta mitä tiedän   :Smiley - olen syntynyt neljän jälkeen iltapäivällä.   
tallennettu

Yksikin tähti riittää rikkomaan pimeyden.

Aur kalat * nousu leijona * kuu leijona * venus oinas * mars neitsyt *
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 02.01.2007 23:12:55 »

Vastasin 10-12. Minulle ei tuota vaikeuksia nukkua 10 tunnin yöunia, eikä etenkään tähän aikaan vuodesta. Maaliskuusta alkaen heräämisaika aikaistuu selkeästi valon määrän lisääntyessä.

Minullahan on Aurinko huoneessa 12 (syntymäkellonaika on 05.20), joka symboloi mm. unta ja unia, niin voitte uskoa, että nukkuminen on minulle suurta viihdettä. Päivän kohokohta on se, kun on tarpeeksi väsynyt ja voi kellahtaa sänkyyn unten maille. Aamut ovat aina yhtä ärsyttäviä. Miksi herääminen on pakollista?  tickedoff Yleisesti ottaen minua ei kannata puhutella ennen kahtatoista. Joko en ymmärrä puheesta mitään, tai olen muuten vain kärttyisä. Töissä en tee mitään tärkeää aivotyöskentelyä vaativaa ennen puolta päivää. Virkeimmilläni olen yleensä alkuiltapäivästä ja alkuillasta. Nuorempana otin tirsat, mutta nykyään niille on enää harvoin tarvetta.

Minulle nukkuminen ei ole vain nukkumista, yöllä olen vain toisessa maailmassa. Tämä toinen maailma minulle yhtä todellinen kuin tämä valvemaailmakin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #19 : 02.01.2007 23:30:51 »

Kuulun enimmäkseen hyvin ehtii kauppaan kategoriaan.  2funny Vaikka monesti valvon myöhäänkin, en silti nykyisin nuku yleensä kymmentä pidempään, vaikkei lapset olisikaan herättelemässä...
tallennettu
Niizu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #20 : 03.01.2007 07:28:39 »

Laitoin tuon 8-10. Siihen aikaan vapailla ollessa heräilen. Jos nukkuminen venyy puoleen päivään olen jotenkin nuutunut koko päivän buck2. Aamupäivisin olen tehokkaimillani ja täynnä virtaa Cheesy. Nukun 9-10 tuntia yössä, näin pimeällä unen tarve on suurempi kuin kesällä. Ja ehdottomasti olen päiväunien kannattaja smitten. Mikään ei ole ihanampaa kuin ruuan päätteeksi pääsee torkahtamaan. Olen lapsesta asti tykännyt nukkua päikkäreitä. Mulla on Kuu Kaksosissa ja muuten on paljon veden elementtejä kartalla. Unien kautta käyn paljon läpi elämääni/tapahtumia, joten ei kun unta kaaliin Cheesy Grin...
tallennettu

Aurinko-skorpioni
Nouseva-rapu
Kuu-kaksoset
Venus-jousimies
jasmi
Kohtuuastroilija
**

§§~Hopelessly devoted to you~§§

Profiili
« Vastaus #21 : 03.01.2007 15:37:33 »

6-8 aikoihin koska minulla on paljon tekemistä jo siihenkin aikaan ja koko loppupäivänä. mulla on aina toinen jalka jo jossain muualla kun olen jo menossa toiseen paikkaan  2funny nyt minulla on muutenkin paljon puuhattavaa kun siskontyttö on hoidossa loppuviikon!! menen nukkumaan myöhään yöllä 12-1 aikoihin kun tekemistä riittää ihan sinne saakka ja sitten nukahdan kuin tukki. Minun pitäisi nukkua päivisin mutta en yksinkertasesti jaksa  Grin olen jousimiess,.ja nousumerkki myös. Ehkä siitä johtuu tämä hullu meneminen  Grin
tallennettu

*Sä Olit Elänyt Jo Mua Ennenkin Etkä Tiennyt Kuinka Pelkäsin Sä Että Vertaisit Muo Muihin Mutta Näin Mä Syliin Toisen Suo Työnsin Syliltäin*

-Lähetän luokses pienen enkelin niin tiedät että olet tärkeä minulle-
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 03.01.2007 16:19:20 »

Olen syntynyt kahdentoista aikaan päivällä ja ihme kyllä, siihen aikaan olen yleensä aina energisimmilläni ja se onkin lempiaikaa päivästäni.  Smiley Nukun mieluiten siihen 9-10 ja menen nukkumaan joskus kahdentoista aikaan yöllä. Eli en koe olevani erityisesti aamuvirkku enkä iltavirkkukaan toisaalta, minulle sillä ei ole niin väliä, kunhan saan nukuttua tarpeeksi.  crazy2
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 03.01.2007 18:02:22 »

Oma vastaukseni menee tuohon 6-8 haarukkaan useimmin. Parhaimmilaan olen selvästi aamuisin. Nuorempana kun silmät avautuivat unesta olin heti valmis jatkamaan siitä mihin illalla nukkumaanmennessä jäin. Nykyisin kestää about puolisen tuntia totaalinen herääminen.

Minulle on viimeisten vuosien mukana muodostunut selvän epäselvä nukkumisjaksotus. Ei ole selkeää nukkumaanmenoaikaa vaan sillä säätelen uneni määrää ja laatua mahdollisuuksien rajoissa. Tunnustelen oman kehoni viestejä siitä kannattaako tänään mennä nukkumaan aikaisin vai myöhään vai siltä väliltä.  Noin kahden kolmen viikon jaksotuksella kerään hieman tarkoituksella kevyttä univelkaa kunnes keho sanoo, että nyt seuraavaksi velkojen maksuun. Tämä on muodostunut siksi, että jos nukun liian paljon niin saan jatkuvaa päänsärkyä ja päiväni ovat jo heräämishetkellä pilalla.
Normaali unentarpeeni on noin 7 ja 8 tunnin välissä.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2007 23:15:45 kirjoittanut Tony » tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 03.01.2007 18:14:02 »

Olen kateellinen teille kaikille, en ikina ole nukkunut klo 10:een.On ollut opinnot, lapset, tyo ja biolooginen kello esteena. Embarrassed
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #25 : 04.01.2007 13:43:19 »

Vastasin 10-12. Minulla on nähtävästi ainakin Lillin kanssa melko sama rytmi, viikonloppuisin jollei ole mitään menoa, en yleensä nouse ylös ennen kymmentä. Herätä kyllä voin, mutta noita unenlahjoja kun on kiitettävästi suotu, niin nukahdan helposti uudelleen. Useimmiten heräänkin automaattisesti samaan aikaan kuin jos lähtisin töihin, mutta sitten vasta onkin mukava kääntää kylkeä ja jatkaa unia, kun huomaa ettei tarvitsekaan nousta. Wink Aurinko on minulla tosin ykkösessä, mutta sinne 12. huoneeseen yhdistettävässä Kalojen merkissä. Olen syntynyt aamulla puoli seitsemän aikaan, mutten todellakaan ole ikinä ollut virkeimmilläni aamuisin, päin vastoin. Tosin tuohon aikaanhan on kevättalvesta vielä melko pimeää.

Avomies on onneksi samanlainen laiskimus, niin ei kummankaan tarvitse turhautua kun toinen vaan vetelee hirsiä. Olemme myös yökukkujia, monesti lueskelemme viikollakin kirjoja vielä tuonne puoli yhteen tai yhteen. Päikkärit kun ottaa töistä tultua, niin se onnistuu. Cheesy Nuorempana muistan, että kesälomilla päivärytmini venähti aina niin, että saatoin valvoa jopa aamuviiteen ja sitten nukkua kahteentoista. Olen kai jonkin sortin yöeläjä ja kesäöistä pidän erityisesti.

Olin jo lapsena lahjakas nukahtamaan. Minusta on parikin valokuvaa, joissa olen nukahtanut melko omituisiin asentoihin. Grin Pidän nukkumisesta ja tulen äkkiä ärtyneeksi jollen saa levätä tarpeeksi. Veikkaan tosin, että suurin syy siihen etten juuri koskaan sairasta, onkin se, että pidän huolen siitä että nukun varmasti tarpeeksi. Tosin ei se liikaa nukkuminenkaan ole kivaa, kuten moni on jo todennutkin. Tarvitsen kuitenkin vähintään 8-10 h unta per vuorokausi.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Dinah
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #26 : 04.01.2007 19:09:31 »

Olen syntynyt iltapäivällä ja taitaapa olla keskipäivä sellaista parasta toiminta-aikaa. 8-9 on minulle paras aika heräillä. Jos menee myöhempään, tuntuu että päivä jo liian pitkällä eikä saa niin helposti enää aloitettua asioita. Paljon aikaisemmin herääminen taas on inhottavaa, ja koko päivä on silloin pilalla koska en osaa nukkua kunnon päikkäreitäkään enää. 3-vuorotyötä kokeiltu eikä sovi minulle. Mitään muuta ei oikein pystynyt tekemään kuin töitä ja nukkumaan, muu ajasta ihan töttöröö  crazy2 sekä välillä myös töissä ihan  crazy2 Wink.

Nukkumaanmeno alkaa yleensä kiinnostaa viimeistään klo 23, paitsi hyvässä seurassa jaksaa kyllä pitempäänkin! Ja kesällä kun on valoisaa, on joskus kiva sekä valvoa myöhään että herätä aikaisin. Mutta jostain syystä olen vasta viime vuosina alkanut nauttia valoisista kesäöistä. Nuorempana toki tuli kaikki yöt valvottua, mutta odotin aina niitä pimeitä syysöitä...  Cool
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 04.01.2007 19:52:53 »

tuosta Ajatuksen viestistä tuli mieleen kuva tyttärestäni nukahtaneena senseitmälle mutkalle rattaisiin,kesken markkinareissun tai pihamaalla,
itekin kuulemma nukahdin vaikka viljasäkkien päälle kesken vanhempien puintikiireiden,tai kesken leikkien pihamaalle..

kysymys Tonylle,
miksi asetit vaihtoehdot kauppojen aukiolojen mukaan?
ne kun viimeimmäks vaikuttavat unirytmiini,
siksi en äänestänytkään mitään..
tuolla muuallakin puhuit shoppailusta,
onko se oikeesti itelles tärkeetä?
ohi aiheen tietenkin taasen...
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #28 : 04.01.2007 22:07:36 »

Nukkumisen anatomia onkin ihan mielenkiintoista. Tyttäreni menee illalla yhteen asentoon ja herää aamulla samassa asennossa yön aikana tuskin mitään liikkuen. Voi kun pystyis itsekin samanlaiseen rauhaan. Poikani taas on milloin mitenkin päin, peitosta ja tyynystä puhumattakaan paljonko ne saavat kyytiä.

Nikki, ei mitään ongelmaa tällä suunnalla
Jos luet vaihtoehdot vielä uudemman kerran ihan rauhassa niin huomaat että niistä vain kaksi viidestä liittyy kauppojen aukioloaikoihin. Eli ei edes suurin osa, vain 40%, mikä on tammikuun alennusmyynnit huomioiden todellä pieni protsentti. Naapurissa saa ainakin 70% alennusta, you know....
Aamulehti, päivän valkeaminen ja ilta on vielä nuori ei minun mielikuvissa yhdisty mitenkään mihinkään kauppaketjuun, joten mikähän vaikutti näiden kanssa mielikuvaasi?

Voit kyllä äänestää tai olla äänestämättä, miten sinulle parhaiten sopii. Alussa kirjoitin ettei aikoja pidä tuijottaa liian tarkkaan, en nyt huomannut lisätä ettei kommenttejani tarvitse huomioida mitenkään jos ne ahdistavat.
Minusta äänestys on aika tylsän näköinen näin:
(4-6)
(6-8)
(8-10)
(10-12)
(12->)
valitse näistä.

Shoppailusta en ole puhunut kuin yhdessä kirjoituksessa ja siinäkään en käsitellyt millään lailla omalta kannaltani asiaa. Lue sekin uudelleen, se oli vastauksessani avelle uravalintaa koskevassa topicissa.
Onko shoppailu tärkeää minulle? Hmm.. Kyllä voisin sanoa paremminkin vastaukseksi, että inhoan päämäärätöntä kaupoissa pyörimistä. Näin minä ymmärrän shoppailun käsitteen ja moni muu ymmärtää sen jollain toisella tavalla.
Mikäli lapsiltani tai minulta puuttuu jokin tuote mitä tarvitaan, niin etsin sitä kyllä toki kaupasta ja käyn muissakin kaupoissa kun vain yhdessä. Syy tähän käytökseeni on se, että en halua maksaa tuotteesta hirveää ylihintaa mitä liike A pyytää.
Nykypäivänä tämä tuotevertailu on lapsellisen helppoa, kun on tämä kaikkien meidän ilopilleri-internet, mistä löytää hyvin tietoa kun vaan viitsii etsiä.
Onko shoppailu minulle OIKEASTI tärkeää? On tietyltä kantilta katsoen ja inhoan sitä tietyltä kantilta katsoen, selkeää, eikö vaan idiot2

Nikki, sinä et ilmeisesti pidä shoppailusta (meillähän oli samoja merkkejä), koska nämä "väärät" sanat saivat herkistymään?

Minua ei aiheiden ohitukset häiritse, pääasia että juttua riittää. Kyllä modet tietää mitä modet tekee. Heillä on ylin toimeenpanovalta.  police

tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 04.01.2007 22:30:23 »

Mä vastasin klo 10-12 (johon aikaan olen myös syntynyt), koska toi "Onhan ne Citymarketit kuuteen auki?" kuulosti niin ihanan tutulta!! Joskus saatan kyllä yllättää itseni heräämällä ysiltäkin, mutta liikkeelle lähteminen onkin sitten eri juttu... Aikaisin sulkeviin erikoistavaraliikkeisiin en yleensä ehdi ollenkaan, joten lomalla tulen joskus bongailleeksi ihan "uusia" liikkeitä omassa kotikaupungissani  Grin

Mäkään en itse asiassa ole mikään shoppailija, mutta heräämisajan rinnastaminen kauppojen aukioloaikoihin on ihan HAUSKA! Joskus viime hetkellä töihin kiiruhtaessani ihan tosissaan kadehdin niitä ihmisiä, jotka hyvissä ajoin ovat odottamassa kauppojen aukeamista; voisin mielihyvin ottaa muutaman lisäminuutin heidän aamuvirkkuudestaan  Wink

Mun luonnollinen unirytmini kaipailisi 10 tunnin yöunia, mutta harvoinpa niihin arkena jää aikaa (en kuitenkaan saa unta kovin aikaisin...). Joskus jouduin tekemään satunnaisesti klo 7 alkavia työvuoroja (ei paha?), ja ensimmäisen tunnin ajan olo oli joskus jopa fyysisesti sairas; palelsi ja yökötti, kun yritin väkisin repiä itsestäni täyttä tehoa... Sama juttu stressiperäisten univaikeuksien vuoksi, joita mulla ei onneksi ole pidempiä jaksoja ole ollut kuin yksi. Nykyisin menen töihin klo 8 (herään klo 6:30), mutta viikonloppuna ja lomalla unirytmiksi muuttuu tuo luonnollinen klo 24-10.

Mä muistelisin myöskin, että Saksassa asuessani tarvitsin vähemmän unta kuin Suomessa - jännä juttu  Cheesy  Tosin mulla ei ollut silloin kunnon lomia, joten voi ainakin osittain johtua "palautumisajan" puuttumisestakin...? Olin kuitenkin myös pirteämpi aamuisin, ja saatoin jopa lähteä lenkille. En ole tullut ajatelleeksi koko asiaa, kunnes Asterix otti sen nyt esille!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: