Äänestys
Kysymys: Milloin heräät luonnollisesti mieluiten?
missä se aamulehti viipyy?(4-6) - 2 (2.9%)
Hallitseeko päivän valkeneminen?(6-8) - 13 (18.6%)
Hyvin ehtii vielä kauppaan (8-10) - 29 (41.4%)
Onhan ne Citymarketit kuuteen auki (10-12) - 22 (31.4%)
ilta on vielä nuori (12->) - 4 (5.7%)
Äänestäjiä yhteensä: 57

Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unirytmisi  (Luettu 28179 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
cancer
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #45 : 12.01.2007 14:16:13 »

Eipä ole tuo nukkuminen ollut koskaan ongelma.  :Smiley Mieluiten nukkuisin tuollaiset 10-12 tuntia yössä, mutta harvoinpa se onnistuu, kun muutakin elämää pitäisi olla.  Grin  Niinpä sitten hortoilen jatkuvassa unenpuutteessa, kun joudun tulemaan toimeen 7-8 tunnilla. No, onneksi on viikonloput ja lomat...  2funny
Luonnollisesti heräilen siinä 11-12, mutta tajunta havahtuu vasta 12 jälkeen. Ennen sitä, minulta ei paljon kannata kysellä mitään. Jos sattuisin heräämään aikaisemmin, jään yleensä makoilemaan ja lukemaan yms. Ja odottelemaan pääkopankin heräämistä.
Ihmettelen sitä, että 17.00-18.00 paikkeilla aina on sellainen vetämättömämpi jakso, jolloin ei millään jaksaisi mitään ja sen jälkeen taas piristyy. ( Siis vaikka olisi nukkunut pidemmätkin yöunet.) On jopa pirteämpi kuin aikaisemmin päivällä.
Valvon kevyesti johonkin kahteen asti, mutta sitten on pakko päästä nukkumaan. Väsymys tuntuu lihaksissa asti. Olen syntynyt yöllä siinä yhden aikoihin. Liekö sillä sitten merkitystä.
Kaiken kaikkiaan rakastan nukkumista, unilla tai ilman.  smitten
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #46 : 12.01.2007 15:44:30 »

Mä rakastan nukkumista  smitten
Silloin kun ei ole kiirettä niin meen mieleuiten nukkumaan yhen-kahen  aikaan ja heräilen siinä 10-11 aikoihin  Smiley
Olen syntynyt yöllä kolmen aikaan, tykkään kyllä valvoa ja olen parhaassa vedossa illalla ja yöllä  :Smiley
Kesäsin taas en pysty nukkumaan kuin 7-8 asti, kun on niin valosaa, mut tietty päikkärit silloin  Wink
Mä kanssa oon mieluiten itekseen ja rauhassa aamusin, enkä jaksa puhua pahemmin...
Kyllä sen sitten huomaa kun 5 työpäivän jälkeen on niin väsyny ja äkänen kun ei o saanu nukuttua tarpeeks  tickedoff
kevyesti nukkuukin sitten 12 tuntia putkeen, aah mikäs sen ihanampaa  smitten

Cheesy      Oinas73
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #47 : 12.01.2007 20:29:56 »

Aamuihmisestä ja iltaihmisestä.

Aamuihmiset sanovat että ihana herätä linnun lauluun ja kokea päivän herääminen luonnossa. Varmaan.

Mutta iltaihmisenä minä olen tarvinnut myös sen ajan, kun muut ovat levolla, luontokin nukkuu ja aika on oma. Se on luovaa aikaa, jolloin minun inspiraationi kukkivat. Kuinka voisin aamuvarhaisella mitään muuta tekemään, kun kaunis luonto veisi huomioni, ainakin kesällä.

jaa minä olen aamu- JA iltaihminen. Päivästä en kovin välitä. Aikainen aamu tai yö... nam. Silti nukun kaiken tuon yli  Grin
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #48 : 12.01.2007 20:44:43 »

"Isäin oli aamu-uninen ja äitein oli iltauninen - mie raukka tulin molempiin." Tuo on jäänyt mieleeni lapsuuteni eräästä "taidelautasesta"; - haukotteleva ja venyttelevä "peräkammarin tyttö"  2funny
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Linnanneito
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #49 : 14.01.2007 16:03:11 »

Niin monta on vastausta kuin on vastaajaa, hmmm..  :Smiley
Vaan kyllähän meidän kaikkien rytmejä tarvitaan, mitenkäs muuten ne ilta- ja yövuorot tulisivat työelämässä hoidettua? Ja tästähän näkyy jo oma sisäisen kelloni tikitystahti..

On muuten ällistyttävää, kuinka tarkasti voi ihmiskeho ohjelmoitua tietyillä kellonlyömillä toimimaan useimmiten samalla tavoin. Unirytmien lisäksi nälkä, 'kahvihampaan kolotus', iltapäiväuupumus jne..jne. Itselläni kello on hyvinkin tarkka, joskin noita ruokailu- ja juomailuaikatauluja tulee työssä siirrettyä tarpeen mukaan. Mutta aamut eivät käynnisty ilman kunnon kahviannosta!  buck2

Mutta oletteko testailleet oikeasti sisäistä ajantajuanne? Tästä olisi kertoa monia esimerkkejä, mutta mm. työssäni hyödyn suunnattoman paljon sähäkästä ja pettämättömästä sisäisestä 'rolexistani'.

smitten Ihanat aamuhetket,, sarastus, hento hiljaisuus, aistien valppaus, tuoreus, notkeus, ajatusten kirkkaus.  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 14.01.2007 16:06:41 »

Luonnollisesti heräisin 9-12 välillä. Viikonloppuisin kun saa nukkua herään usein puoli yhdentoista maissa  Smiley
Nukun 10-12 tunnin yöunia jos se on mahdollista, työ vaan tuppaa häiritsemään ja täytyy pärjäillä vaan 7 tunnin unilla  Grin
tallennettu
Raskaiden Vesien
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #51 : 15.01.2007 17:29:29 »

Nyt, kun en ole töissä, näkynee oikea rytmini kai parhaiten: eli sitä ei ole! Nukun ja valvon aivan miten sattuu. Saatan nukkua 18 tuntia, sitten olla hereillä 26 tuntia, sitten nukkua 4 tuntia, sitten olla hereillä 12... Eilen heräsin viideltä iltapäivällä, menin nukkumaan tänään yhdeksältä aamulla ja heräsin juuri tässä, kello on puoli kuusi.

Mutta se sopii hyvin, voi kunpa näin saisikin elää aina! en pidä päivistä, joten  mielelläni nukun sen yli ja olen aina ollut todella huono heräämään aamuisin. Olen henkisesti kuitti koko päivän, jos herään ennen kahdeksaa, vaikka olisinkin nukkunut 9-12 tuntia.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  

Siirry: