Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Romantiikka!  (Luettu 42300 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Irish
Vieras
« : 31.12.2006 14:37:56 »

Noniin, nyt päästään asiaan!  Cheesy

Olen ollut aina ns. "kova jätkä joka ei puhu eikä pussaa" päälle päin, mutta sisälläni asuu mieletön romantiikkahöperö!

En voisi elää ilman luonnon kauneutta! Vaaleanpunaisia ruusuja, huumaavan tuoksuista havumetsää, hämäriä loppukesän öitä peltotiellä kulkien viljapellon laidalla, veden kaunista kimmellystä.. Minulle luonto edustaa romantiikkaa, kauneuden ja rakkauden hekumaa, intohimoa, kaipausta, nostalgiaa.. Mikä voisi olla ihanampaa, kuin tähtikirkkaan taivaan katselu hiljaisuudessa, kaukana katuvaloista? Kuin hengittäisi avaruuden mystistä viisautta sieluunsa! Rakastan värejä, kaikkia sävyjä, ne menevät syvälle sieluuni silmieni kautta ja eheyttävät minua. Näen kaikkialla kauneutta ja runsautta, joka liikuttaa syvästi ja tekee sanattomaksi! Minulle romantiikka on paljon suurempi asia ja käsite kuin pelkästään parisuhteeseen liittyvä juttu.

En haluaisi elää ilman kynttilöitä, kaunista taidetta, kaihomielistä musiikkia.. Asioita, jotka edustavat kauniita tunteita ja palavaa elämän/rakkauden nälkää. Luen ja kirjoitan runoja ja fantasioin enemmän kuin laki sallii. Katselen mielelläni romanttisia elämää suurempia nyyhkyelokuvia!

Olen täysin tumpelo kaikessa mikä edustaa kylmän tekniikan taitamista, sillä kylmä tekniikka ei palvele herkkää sisintäni.

Mitä kartalta pitäisi katsoa?

Venus ja neptunus?

Itselläni on venus oinaassa, mikä tuo kaiken tuon palavan intohimon,
mutta neptunus kauriissa? Ei ehkä palvele romantiikkaa. Tosin neptunus on minulla 1. huoneessa. Minulta löytyy  neptunus aspect_tri venus, mikä ainakin ihan takuulla vaikuttaa asiaan ja venuksen ja pluton oppositio myöskin.

Mitä romantiikka on teille ja mitä löydätte kartaltanne romantiikkaan suhtaumisestanne? Olisi kiinnostavaa kuulla erilaisia näkemyksiä ja tuntoja. Kun joillekin romantiikka on jotain maailman ällöttävintä hömpötystä..
  :Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #1 : 31.12.2006 15:21:46 »

Taida olla 100% romantikko, siksi kärsinkin niin paljon  Cry - mutta yritän itse ympärilleni sitä luoda, eikä niinkään rahalla (ei oo) vaan kaikella pienellä ja kauniilla mitä vain keksii. JA haaveillen edelleen siitä  smitten smitten smitten

Minulla  venus aspect_squ neptunus
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 31.12.2006 15:49:52 »

Irish kuvasikin jo hyvin tuon luontorakkauden,
kaiken sen kauniin mitä sieltä ikinä voi sielunruuaksi poimiakaan,
 neptunus venus merkurius aurinko skorpioni mahtuu niin
estetiikan kaipuu kuin romanttiset kartanoromaanit,joita nuorena ahmin,
mc-vaaka lienee osallisena myös,
eikä sovi unohtaa  kuu leijona 8 huone,
tuollaista Tuulen viemää-romantiikkaa...
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 31.12.2006 15:51:48 »

Minä olen kaiken tämän realistisen ja "kovan" kaurismaisen kuoreni alla aikamoinen romantikko! Siihen taitaa kyllä ehdottomasti vaikuttaa tämä  kuu rapu. Olen tavallaan aikamoinen haaveilija ja tunteissa rypijä, romantiikka on lähellä sydäntä. Näen kauneutta ympärilläni niin luonnossa kuin ihmisissä, rakastan elämää.  smitten Tämä on helpottanut vaikeaa elämääni monella tavalla, että osaa romantisoida elämää, sitä jaksaa myös paremmin kun vähän katselee joskus ruusunpunaisin lasein.  Wink Tietenkin joskus ihmissuhteissa tämä saattaa myös aiheuttaa ongelmia, liikaakin saattaa romantisoida tilanteita joita ei oikeasti edes ole.  Sad Onneksi tuo kaurismaisuus vähän tasapainottaa kuitenkin...

Minulla tähän varmaankin vaikuttaa kuun aspektit.
kuu aspect_squ jupiter  ja aspect_opp neptunus sekä erityisesti varmaan tämä aspect_tri pluto. Lisäksi varmaan tuo  venus vesimies  aspect_sex jupiter ja  aspect_squ  pluto vaikuttavat. En kyllä jotenkin usko että tuo Pluto neliö Venus näkyisi tässä välttämättä kauhean vahvasti, olen huomannut että se liittyy enemmän noihin rakkaushuoliin ja rakkauspuolen ongelmiin, eikä kauheasti ehkä tähän haaveiluun....
« Viimeksi muokattu: 31.12.2006 15:55:05 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Irish
Vieras
« Vastaus #4 : 31.12.2006 15:59:59 »

No mutta jos pluto oppositio venus tuo sitä kohtalokasta kiihkoa... Sen voi laskea kuuluvaksi romantiikkaan! Tuhoisat ja voimakkaat tunteet, turmelevat, hui, menee väreitä...  2funny

Sitten aloinkin miettimään, olisiko kauris pohjimmiltaan kuitenkin aika romanttinen merkki? Ihan tosi.  Smiley Mitä sanotte KAURIIT, asuuko kylmänjärkevän kuorenne alla herkkis?  coolsmiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 31.12.2006 16:12:26 »

vastapäätä ainakin asuu rapu....
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #6 : 31.12.2006 19:44:47 »

Sitten aloinkin miettimään, olisiko kauris pohjimmiltaan kuitenkin aika romanttinen merkki? Ihan tosi.  Smiley Mitä sanotte KAURIIT, asuuko kylmänjärkevän kuorenne alla herkkis?  coolsmiley

Hmm. Empä tiedä. Peruskauris ei taida olla romanttinen, varsinkin jos nousu- tai kuumerkki on tulta tai ilmaa.

No itsellä kun tuota Rapua löytyy, niin kyllä se romantiikka sieltä löytyy. Tunteet ovat joskus Ravun kuoren alla piilossa, mutta kun ne sieltä löytää, niin syvät ovat...

Mieheni on taas Jousimies-vaikutteinen Kauris, jota ei voi romantikoksi kutsua sitten millään. Kaikkitietävä kalkkis.  Angry
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 01.01.2007 12:57:39 »

voi.  smitten
 kuu ja  askendentti kun on  kalat niin kyllä sitä tuppaa aina unelmoimaan. sekä musiikki ja elokuvat ovat suuri osa elämääni, niitä ei voi riistää minulta pois.   Grin

mutta en minä silti pidä sellaisesta ns. karkkitunnelmasta. romantiikan ajan taide saa lähinnä karvat pystyyn.
rakastan enemmän sellaista ehkä askeettista tunnelmaa, jotain mikä tuntuu aidolta ja missä on aitoja tunteita.
ehkä tässä vaikuttaa se  venus ja  neptunus  kauris
kauris haluaa varmaankin enemmän konkreettisesti tuntea asioita, siksi sitä ei voi sanoa pilvilinnaromantikoksi, mutta eihän se romantiikkaa poista?  Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #8 : 01.01.2007 14:02:49 »

Tämä on taas näitä topiceja, joita käyn lukemassa ja olisi muka jotain ajatuksia, mutta sitten mietin, että mitä ihmettä tuo romantiikka edes on?  Cheesy Tai mitä se minulle merkitsee?

Yksi "romantiikan" muoto on kai se, että kun on ihastumisen/rakastumisen tilassa tai huumassa tms, niin silloin kaikki on romantiikkaa!  Smiley
Kaikesta tehdään romantiikkaa....

En kyllä osaa edes eritellä elämässäni romanttisia asioita ja hetkiä erilleen...
Romantiikka... hmmm.. se ei taida edes kuulua sanavarastooni muuta kuin sellaisena "merkityksettömänä sanana" tyyliin; "onpas romanttista" toteamuksena jostain, kuvaamaan jotain ulkoista mikä yleisenä käsityksenä kuvaa romanttista tapahtumaa tai asiaa.

Elämys on varmaan minun romantiikkaani!  angel
Koen elämyksiä, kynttilöiden tai loisteputkien valossa.  :Smiley

Nautin toki kaikesta "romanttisena pidetystä", mutta minulle ne on elämyksiä, jos on. Ei ainakaan ulkoinen rekvisiitta ainaostaan voi luoda minulle elämystä. Joskus se saataa jopa tuntua hupaisalta, jos joku yrittää luoda ulkoisesti kovin romanttista tunnelmaa.

Tavoitellaanko romantiikalla elämyksiä? Huh

No pitipä naputella, vaikkei sitten ollut mitään sanottavaa..  buck2

tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 01.01.2007 14:36:30 »

No mutta jos pluto oppositio venus tuo sitä kohtalokasta kiihkoa... Sen voi laskea kuuluvaksi romantiikkaan! Tuhoisat ja voimakkaat tunteet, turmelevat, hui, menee väreitä...  2funny

Sitten aloinkin miettimään, olisiko kauris pohjimmiltaan kuitenkin aika romanttinen merkki? Ihan tosi.  Smiley Mitä sanotte KAURIIT, asuuko kylmänjärkevän kuorenne alla herkkis?  coolsmiley

Miulla on  askendentti ja  venus  kauris . Ja tuo venuskin on 1. huoneessa.
Olen kyllä romantikko, aivan selkeästi. Ehkä nimenomaan vielä enemmän sellaisen "viattoman romantiikan" kannattaja. Tai siis  se vetoaa meikäläiseen. Ja luulen, että se on juuri tuon kaurisvaikutuksen ansiota. Toki kai  aurinko vesimies myös viilentää enintä kiihkoa, mutta haaveilen enemmän tunnelmista ja aidosta rakkaudesta, menneistä ajoista, kuin kovin eroottisista asioista. Meikäläisen fantasiahan on juuri se, että olisi kaunis kesäilta, mökki+järvi ja isolaituri, jolla voisi rakastamani miehen kanssa tangoa taivuttaa...
Sitten tuo meikäläisen  kuu skorpioni on kyllä arvoitus, en oikein tiedä miten se tähän liittyisi, sen perusteella voisi kuvitella, että olisin hirmu innostunut erotiikasta, mutta ehdottomasti olen kyllä romantikko.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 01.01.2007 19:07:00 »

Kauriiden romanttisuudesta:

tapasin tässä pari viikkoa sitten miehen, joka osoittautui  aurinko kauris kuu vesimies:ksi. Istuimme ravintolassa samassa seurueessa, minä ystäväni kanssa ja hänellä oli mukanaan naisystävä. Juuri kun olin esitellyt itseni, hän ehdottikin minulle ryhmäseksiä itsensä ja naisystävänsä kanssa. Pariskunta kinasi asiasta aikansa ja miehen loppukaneetti minulle oli: "No lähdetkö sinä meidän kanssa h**raamaan?"

Arvattavasti en suostunut ja vaadin kaiken lisäksi moisesta kohtelusta anteeksipyyntöä. Sen sitten sainkin muutamaa päivää myöhemmin.

Olisi tietenkin pitänyt arvata, että ryhmäseksin ehdottelija paljastuu nimenomaisesti  kuu vesimies:ksi.   :Smiley

Romantiikasta ei tietoakaan. Kylmää äksöniä vain. Brrr.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #11 : 01.01.2007 20:24:43 »

Lilli, kyllä nyt moni  kuu vesimies nolostuu/pahastuu  Embarrassed Sad
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 01.01.2007 21:09:18 »

Ippuska, kyseessähän on yksittäistapaus, joka silti kuvastaa merkkisymboliikkaansa oikein hyvin. Siis sieltä negatiivisesta ääripäästä. Varsinainen "mikään ei tunnu miltään"-tyyppi. Ja tämän hän sanoi itse.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 02.01.2007 00:57:42 »

Ippuska, kyseessähän on yksittäistapaus, joka silti kuvastaa merkkisymboliikkaansa oikein hyvin. Siis sieltä negatiivisesta ääripäästä. Varsinainen "mikään ei tunnu miltään"-tyyppi. Ja tämän hän sanoi itse.

Kyllä tuo Kaurismaisuus yhdistettynä vesimieheen on vähän tuollaista. Itsellä  aurinko kauris venus vesimies, mutta onneksi tosiaan tuo  kuu rapu vaikuttaa minussa enemmän tosiaan ja tuo sitä lämpöä, mutta jotenkin voin "tunnistaa" jotain ominaista tavallaan itsellenikin tuossa Lillin tapauksessa...en siis itse tekisi noin, mutta jotenkin ehkä tuo asenne tai en minä tiedä. Syrjäytetään omat tunteet, kaikki on vain kylmää ja tämmöistä, sitten etsitään niitä äärimmäisiä kokemuksia jotta saataisiin jotain tunnetta irti elämästä, tällaisia tapauksia tiedän paljon....
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #14 : 02.01.2007 02:32:09 »

Täytyneenpä kertoa, että minun mieheni on kauris ja kamalan romanttinen. Nytkin sytyttelee iltoisin kynttilöitä, makuukamarissa palaa aina sellainen ruususuolakynttelikkö. Ja vaikka hän on vanhanaikainen luterilainen työhullu, niin kun metsässä töitä on tehty, niin aina on aikaa istua kannon nokkaan ihailemaan luontoa ja ihmettelemään sen juttuja.

Ja kyllähän sellainen elämä ravulle passaa!

Isäni oli taas kaksonen, muusikko, jota sanottiin joskus romanttiseksi hömpäksi. Hän sanoi kerran, että 'kylmää on tämä aika, mutta tulee kyllä sellainenkin aika että vielä romantiikkaa kaivataan'. Hän sanoi, että sodan aikana ja heti sen jälkeen romantiikka kukki kauneimmillaan. Hempeilylle ei naurettu.

?Voisko romantiikka pursuta tähän aikaan, stressin ja kiireen vastakohdaksi?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: