Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kasvattaako lyhyet suhteet oikeaan suuntaan?  (Luettu 12845 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #15 : 02.01.2007 19:15:01 »

Tuli mieleen tuollainen juttu,
että mikä/mitkä ovat painavimmat syyt
yleisesti ottaen, miksi ihmiset aloittavat yhdessäolon?
Siis ne rehelliset syyt. Wink

Aivan suunnattoman syvä intohimoinen vetovoima.
Pyörryyttää, jalat menee makarooniksi, energiat velloo, enkelit soittaa selloo!

Siinä se syy. Ja pelkästään siksi, että se sen hetken "oikea" katsoo silmiin, tai lähettää tekstiviestin.
 :Smiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 02.01.2007 21:14:15 »

Siinä tuli ainakin REHELLINEN vastaus! Cheesy

Tuolta pohjalta lähtisin yhden yön suhteeseen heti.
Siis en tekstarista,vaan katseesta jolla moinen vaikutus! smitten
tallennettu

Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #17 : 02.01.2007 21:16:23 »

Minä aloin miettiä, mitä kasvu on??

Tony halusi rajata lyhyet suhteet vuosiin, minulle viisikin vuotta on pitkä suhde.

Eniten olen kasvanut ns. on-off-suhteessa, jossa oli hurjasti intohimoa ja toinen ääripää oli yhtä helvetillinen. Grin

Opin kuitenkin tässä suhteessa tiedostamaan itsestäni hirveän paljon erilaisia, nukkuvia puolia. Selvitin samalla isäsuhteeni tämän rakkaussuhteen kautta.

Kun taas tuossa "lyhyessä" avioliitossa selvittelin lapsuuteni traumoja ja äitisuhdettani.

Lyhyissä, muutaman kuukauden suhteissa, niihin on ajanut tunne, vetovoima - ei järki. Suhteet ovat loppuneet siihen, että on tajuttu ettei sitä kannata jatkaa, koska molemmat kärsii. Samaan kohtaan loppui avioliitto. Miksi jatkaa kun molemmat olisivat onnellisia yksin. Ja niin kävi.  Smiley

Elämäni ensimmäistä kertaa olen tilanteessa, jossa mietin järjen ja tunteen tasapainossa, lähdenkö suhteeseen. Meistä molemmat miettii sitä, ja vaikka tapailemme hyyy--vin hittaalla tempolla  Grin eri puoleta Suomea, niin tuntuu siltä että meillä on sama suunta. Tämä tuo aikamoista turvan tunnetta tämä rauha ja hitaus!  Cheesy

Miksi menisin tähän suuntaan?
En hae kasvua siinä mielessä kuin ennen.

Minun ei enää tarvitse selvittää päätäni eikä äiti-isä-suhteita.

Hän on ihminen, kenellä on hyvin pitkälle sama arvomaailma kuin itselläni.
Hän on hyvin samanlainen kuin minä, mikä tekee sen että ymmärrämme toisiamme melkeinpä käsittämättömän hyvin ja pystymme sukeltamaan yhdessä moniin erilaisiin tasoihin ja kerroksiin. (Äly, mielikuvitus, tunteet yms.)

Hän ei ulkoisesti ole todellakaan se mies, kenet olin kuvitellut rinnalleni!  Grin Mutta en mahda sille mitään, että välillämme on myös kova seksuaalinen vetovoima!  Cheesy

Ollessani yksin olen ymmärtänyt vapauden merkityksen. Suhteen on oltava vapaa säännöistä. Silloin molemmille on ovi jatkuvasti auki. Saa lähteä heti kun haluaa.

Mutta kun toinen on siinä, hän haluaa silloin olla siinä. Varmasti.

tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 02.01.2007 21:39:53 »

Minulle riittäisi juuri tuon tyyppinen suhde,mikä sinulla on meneillään Yulunga.
Se on ainakin tällä hetkellä näkemykseni ihanteellisesta suhteesta.

Molemmilla oma asunto,samansuuntaiset arvot ja mielenkiinnon kohteet.
Paljon tilaa toisella ja itsellä.Tapaamiset olisivat yhdessä sovittuja.Juuri silloin kun molemmat sitä haluavat.
Ja vaikka kesken vkl:n,jos tulee olo,että nyt ei pysty enää hengittämään samaa ilmaa,voisi sen sanoa ilman loukkaantumisia.

Johtuu paljolti viimeisesta suhteestani,jossa oli kauhea kiire avioliittoon ja yhteen muuttoon ja vaikka mihin.Ainakin minun olisi pitänyt ottaa tyttönimeni takaisin,etten kanna ex:n sukunimeä.En ottanut,en mennyt avioon ja muutto oli jo siihen suostuessani ahdistava.
Mutta kun tuntui,että edes jossain pitäisi tulla vastaan.

Sen opin ainakin,etten tee enää mitään vastoin tahtoani.Eipä siitä toinenkaan onnelliseksi tule.
Nyt ei ole kiire minnekkään.Katselen ja kuullostelen.Tulkoon jos on tullakseen,vaan ei saman katon alle.
Se veisi minultakin sitä turvallisuuden tunnetta.Jos suhde pohjautuu myös luottamukseen,se kestää huolimatta siitä,onko toinen koko ajan silmien alla.

tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #19 : 02.01.2007 22:05:04 »

Siinä tuli ainakin REHELLINEN vastaus! Cheesy
Tuolta pohjalta lähtisin yhden yön suhteeseen heti.
Siis en tekstarista,vaan katseesta jolla moinen vaikutus! smitten

No joo... eihän tuossakaan ihan koko "totuus" ollut... takana usean vuoden tuttavuus ja kun ulkoinen moraali ja järkinen ajattelu vapautui ja tietysti ihmiset itse, sitten pääsi tuo pinnan alla piillytkin esiin...  Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #20 : 03.01.2007 09:24:57 »

..........

Ollessani yksin olen ymmärtänyt vapauden merkityksen. Suhteen on oltava vapaa säännöistä. Silloin molemmille on ovi jatkuvasti auki. Saa lähteä heti kun haluaa.

Mutta kun toinen on siinä, hän haluaa silloin olla siinä. Varmasti.

Kyllä: vapaus + rakkaus = ONNI  smitten

Miksi voimallisimmat sanat ovat miesten nimiä: Onni, Usko ..  2funny ja vielä Toivo  smitten
« Viimeksi muokattu: 04.01.2007 17:24:56 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #21 : 04.01.2007 14:23:44 »

Y, koen asioita aika samoin kuin sinä. Paitsi että mies se selvitti lapsuutta ja äitiä..  Sad

"Kasvattavin suhteeni koskaan oli pituudeltaan vain 3 kk. Kokemus vei minut räjähdysmäisen henkisen kasvun tielle. Suhde ajoittuu yllämainittujen avoliittojen väliin. Kokemus oli kivulias, mutta kannatti todella käydä lävitse"

Kivulias oli, opinko muuta kuin kyynisyyttä ja mitä en halua? Nöyryyttä? heh heh Tietoisesti en ole halunnut vanhempieni suhteen toisintoa (eivät sovi toisilleen) eivätkä he ole olleet mielessäni kun olen suhteessa, äitini on sattumoisin vain tuntenut yhden exän sukua ja siis tämä eräs kenties oli kuin hullu sukulaiseni.

Mistä se ihmissuhdetuntemus tulisi ellei kokemuksen kautta, toisaalta? Ellei kaikkia ihmisiä tunne TÄYSIN jonkun.. menneen elämän perusteella!  Huh Cool

Minäkin OLETAN että seuraava juttu alkaa hitaasti, melkein niin että kumpikaan ei oikeastaan tarvitse toista, mutta on kivempaa elämöidä yhdessä; ja tasapainossa  vaaka ja kaikkea muuta nättiä..  :Smiley tuosta että ei loukkaannuta kun haluaa tehdä muuta. Selvä, mutta siinä on hienoinen lipsuminen piittaamattomuuteen ja siihen että lopulta kumpikin todellakin tekee kaiken erillään, eikä ole mitään sanottavaa (!) enää toiselle. 

Äärimmäisen ilkeää kyllä; kun hänelle tuli parempi olo olla yksin, minun hyvä oloni lähti siitä kun välit meni kokonaan poikki.. oikeassapa oli..  pluto  Kiss Ehkä menee vielä pari vuotta että ymmärtää mistä oli kyse.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.01.2007 15:48:55 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: