Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Fem/Mask  (Luettu 30157 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« : 04.01.2007 20:35:25 »

Feminiinisyys ja maskuliinisuus, niiden laadut, olemus ja ilmenemiset pohdituttaa..

Minkä koette naisellisuutena, minkä miehisenä?
Ovatko ne miten sielullisia, psykologisia vaiko materiaaliseen olemukseen liittyviä laatuja?
Ovatko ne itsestäänselvyyksiä?

Millaisia vaikutuksia vuorovaikutukseen tuo kanssakäyminen sukupuolisena olentona?
Koetteko olevanne enemmän tai vähemmän nainen tai mies eri ihmisten seurassa?
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 04.01.2007 21:24:03 »

Täällä on ollut jo ko. aihe muistaakseni äänestyksen muodossa. Smiley

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=10996.0 löytyy,
mutta melko suppeasti käsiteltynä.

Kaipaan nyt syvempää analyysiä aiheesta, kun vaikuttaa siltä, että tämäkin on taas eräs tämän maailman dualismin ilmentymä, jonka tasapainoa luonto hakee niin sisäisessä kuin ulkoisessakin.
Mistä se tasapaino löytyy?

Ensin täytyy tietysti määritellä, mitä nämä 'ääripäät' pitävät sisällään (fem. ilmaisu  Wink) ja sen jälkeen miettiä, miten ne saisi toimimaan yhdessä yin/yang-tyylisesti toisiaan tukien.

Esimerkiksi monissa kielissä on sanat jo valmiiksi määritelty maskuliinisiin ja feminiinisiin, jolloin jaottelu sukupuolisten ominaisuuksien välillä käy jo sitä kautta selvemmäksi.
Suomenkielestä tämmöinen jaottelu puuttuu. Kuten harvassa ovat monet muualla maailmassa ihmisille tyypilliset sukupuoli-identiteetin (yli)korostumatkin; rambot ja madonnat. Niiden sijaan tunnutaan suosivat maskuliinisia naisia työelämässä ja feminiinisiä miehiä kotona.

Onko sinulla tilaa toteuttaa molempiä sukupuolia elämässäsi?
Koetko painetta edustaa enemmän jompaa kumpaa joissakin tilanteissa?
Miten sukupuolinen painottumisesi vaikuttaa esim seksuaalisuutesi kokemiseen?
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 04.01.2007 21:38:58 »

tunteva/tekevä
 kuu, venus, neptunus/ mars
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 04.01.2007 21:40:04 »

Tuollaiset jutut on mielen jaottelua, mulla ei ole sellaisia ongelmia, koska mä olen muutakin kuin jaotteleva mieli.

Niin, kokonais(mies)uuksiahan me ollaan kaikki, mutta kun meillä tämä mielen työkalu (mask.) on käytössä, jolla näppärästi voidaan asioita jaotella ja kokokuvaa analyysipalapeliksi pilkkoa - ja sitten taas rakennella uusiksi, niin miksemme sitä tekisi?

Onko jaottelu feminiinistä vai maskuliinista?
Jos vastustat sitä, mitä se kertoo suhteestasi omaan sukupuolisuuteesi?

Onko tämä vastaukseni fem. vai mask.?  Grin

muoks; kirotusvire
« Viimeksi muokattu: 04.01.2007 21:44:47 kirjoittanut Ikoniko » tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 04.01.2007 21:42:36 »

Elelen miten elelen miettimättä tekeekö minussa siivoushommat mies vai nainen. Jokunen viikko sitten tajusin että siihen mies nainen yhteyteen on chakra 10 ja se on avattu minälleni.

Tiedän että kaikille tekona se ei tunnu samalla lailla kuin itselleni tapahtui, vaikka se olisikin jo usealla auki.

Olen täällä sanonut että minulla on kuukautiset, synnytin lapsen ja te vain nauroitte  Grin Wink Olenhan mies, ei niin voi olla.  Cool

Chakrojen poppaus automaattina käyntiin läpi siinä järjestyksessä kun chakrat ovat. Uskon siis olevan enemmän kuin 7 peruschakraa ja sillä tiedolla elelen. Teenkö sitten sillä tiedolla mitään onkin jo eri juttu  Wink
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 04.01.2007 22:03:11 »

Juuh, chakrat on naisilla ja miehillä, kellä mitenkin auki, ja kuinkakin päin pyörimässä...

Aloitin tämän aiheen siksi, kun minulle on viime aikoina alkanut kasvaa munat.
Ihan totta.
Tuntuu, että mun on oltava mies joka tilanteessa, kun ne, joilla ne killuttimet ihan fyysisesti on, vaan neiteilevät. Kaikki.
Oon löytänyt itsestäni voimakkaan femakonkin  tickedoff
Hirveen rankkaa ja rasittavaa olla 'aivot molemmissa päissä'  knuppel2

Nyt siis ihmettelen, onko tapahtunut joku mullistava muutos kaikessa sukupuolisuudessa, vai mitä tää sekoilu oikein on?
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 04.01.2007 22:04:18 »

En mä ajattele mitään, koskaan mask/fem jaottelulla, ja mun mielestä se on rajoittunutta ja omituista.

Älä sitten kommentoi.
tallennettu
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 04.01.2007 22:10:41 »

Kyllä se olo siitä rauhottuu ja voit olla mitä haluat, tilanteen mukaan.

Näytä haba   police Pusi pusi  Kiss
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #8 : 04.01.2007 22:18:09 »

Kyllä jokaisella on kaksi vastakkaista energiaa, kenellä sitten missäkin jamassa. Minä yritän vaihdella niitä tarpeen mukaan.

Tunnistan kyllä tuon kommenttisi että sinulle on kasvanut munat. Minä elin tuonkin ajan ottaen siitä irti sen minkä sain ja katkaisin ne munat siinä vaiheessa kun totesin, että EI, mulla onkin TISSIT!  Grin
  Ja ne pysyy, koska on kivempaa olla tyttönä ja tyttöillen.

Paitsi silloin kun pitää puolustaa itseä, nostatan kuningatarenergiaa, mitä en koe maskuliiniseksi vaikka voimakas johtaja onkin.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 04.01.2007 22:19:40 »

kivempaa olla tyttönä ja tyttöillen.

Mitä on olla tyttönä ja tyttöillen?
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #10 : 04.01.2007 22:26:36 »

ok.

Tyttönä ja tyttöillen on sitä, että EI OTA sitä roolia, mikä voisi kuulua mielestäsi tilanteessa olevalle MIEHELLE. En ota ultimate vastuuta, jos paikalla on mies. Paitsi jos tilanne sitä vaatii eli muut ovat joko typeriä tai henkisesti täysin heikoilla. Siis pidän vahvuuteni piilossa - tahallani.

Onhan tosin niitäkin naisia, jotka ovat "maskuliinisia" eivätkä voi sietää sitten naisellisia naisia. Niitä, jotka eivät puhu ronskisti, niitä jotka uskaltavat olla herkkiä ja tunteellisia. Joita voi johdatella, johdattaa ja jotka astuvat sivuun jotta miehet voivat ottaa ohjat käsiin.

Hmmm. Ehkä ns. perinteistä ajattelua. Minä vain huomasin kärsiväni, kuulin "maskuliiniaikoinani" jopa v*ttuilua "tosimiehiltä" ja vedin puoleeni "feminiinisiä" miehiä, keitä kohtaan en kokenut yhtään seksuaalista vetovoimaa.

No, en tiedä mikä sinun tilanteesi on. Ehkä se liittyy työelämään?

Sitten käänsin kelkan ja nyt vedän puoleeni kovin maskuliinisia, johtavia miehiä.

Työelämässä minun on oltava kovempi. Silloin käytän tuota maskuliinista energiaa, mutta tiputan sen heti "alas" kun vaan pystyn.

Ymmärrätköhän mitä yritän sanoa...  idiot2
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 04.01.2007 22:31:03 »

Paitsi silloin kun pitää puolustaa itseä, nostatan kuningatarenergiaa, mitä en koe maskuliiniseksi vaikka voimakas johtaja onkin.

Tää kuningatarenergia mua kiinnostaa erityisesti - voimakas johtajuus on yleisesti maskuliiniseksi mielletty piirre.
Tosielämässä se tarkoittaa kokemukseni mukaan usein sitä munien kasvattamista. Feminiinisyydelläkin toki voi joitain asioita ohjailla  Wink
Miten nostatat sitä?
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #12 : 04.01.2007 22:35:46 »

Niin ajatteleekin. Mutta koska olen nainen, näen sen voiman kuningattarena.

Itse asiassa, se kuningatar nousi erään terapian aikana. Tapoin mielikuvissani kaikki minua satuttaneet henkilöt ja aloin täyttyä verenpunaisella kuningatarenergialla  Cheesy

Se on tunne. Se on voima, joka ei ole aggressiivinen eikä hyökkäävä. Se on puolustava voima. Yhteys maahan ja taivaaseen. Olen omakunut sen isältäni, mutta koen itseni niin voimakkaasti naiseksi etten enää miellä sitä miehisenä energiana, vaikka se voitaisiinkin määritellä maskuliiniseksi. Se on vaan se jang. vai jing. no toinen niistä.  Grin

Ok, taidan nostattaa sitä voimaa mielikuvin. Näen itseni siinä roolissa. Selkä saa pituutta ja arvokkuus nostaa päätäni. Hengitän syvään. Mielikuvia kaikki. ROOLI.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 04.01.2007 22:41:35 »

Ehkäpä taidan ymmärtää...
Jutuksi onkin muodostunut just se, että ympärilleni on nyt kerääntynyt tuota feminiinisyyttä karvaisessa muodossa siten, että hommat eivät vaan hoidu, ellen minä  knuppel2
Tuntuu, ettei ole varaa minunkin heittäytyä hienostellen herkistelemään. Ja kuitenkin HALUAN olla nainen.

En tiedä oliko ensin muna vai kana  Cheesy , mutta feminiinisyyteni on nyt ihan hukassa.

Mutta tota mielikuvanostatusta aion heti kokeilla.
Jossei siihen tarvittaiskaan muuta kuin tunne...  Cool
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 04.01.2007 22:46:49 »

Yleensä niin että jos olen oikein yltiö-naisellisessa seurassa minun tekisi mieleni madaltaa ääntäni ja kusta seisaaltani puun juurelle. Noin kuvainnollisesti siis..

Tiedän todella ton tunteen  2funny

Tätä tasapaino-teemaa tässä vähän metsästänkin (amatsonimaisesti  Wink), että seuraan, siis läheistemme värähtelyihinhän me reagoimme alitajuisena luonnonpyrkimyksenä tasapainoittaa energiaa.
Siis jos menisin nyt testosteronihieltä höyryävälle nyrkkeilysalille esim, niin oma naisellisuuteni hemahtais huippuunsa ihan luonnonlakien mukaisesti  :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: