Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Fem/Mask  (Luettu 30465 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Dinah
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #30 : 06.01.2007 12:43:01 »

Miehille on tärkeää päteä naisen seurassa, olla se toiminnallisesti vahvempi osapuoli ja siihen niille pitäisi antaa tilaisuus! Jos nainen on liian itsenäinen, kaiken tietävä ja osaava niin jääkö siinä miehelle enää sitä luontaisesti vahvinta omaa aluetta. Jos miehellä on yhtään taipumusta sohvaperunamaisuuteen niin kaikentietävä nainen antaa hänelle oivan mahdollisuuden aloittaa kyseinen harrastus. Turha kai siinä on sitten enää vuosikymmenten jälkeen rutkuttaa että kun toinen ei tee koskaan mitään.  idiot2

Toki tiedän oikein hyvin että on myös sellaisia miehiä (ja naisia) joiden käyttäytyminen on ala-arvoista, huolimatta siitä mitä toinen osapuoli tekee tai jättää tekemättä, ääritapaukset on asia erikseen!  tickedoff

Ajattelen kyllä aika tyttömäisesti ja vanhanaikaisesti tästä asiasta, mutta mun mielestä parisuhteessa pitää olla selkeästi mies ja nainen, joilla on omat vastuualueensa. Ei tarkoita sitä etteikö molemmat voisi osallistua kaikkeen, mutta että kuitenkin... Eli en menis liikaa sekaantumaan johonki autonhuolto/remontti/ym.teknisiin ratkaisuihin, että kuinka ne oikeasti pitäisi tehdä. Ja miehen pitää olla perheen pää, taloudellinen päävastuu jne.

Voihan tietysti olla että jos naisella on luontaisesti enemmän maskuliinista energiaa ja miehellä feminiinistä, niin asiat sujuu moitteettomasti toisin päin... Mutta entä jos energioiden laadut on suunnilleen tasapainossa tai voiko ne olla. Ja miten sitä oikeastaan mitataan... Äh tämä aihe meinaa saada mun ajatukset ihan sotkuun!  Cheesy smitten
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #31 : 06.01.2007 14:32:57 »

Olen Hannulin kanssa kyllä samoilla linjoilla. Ex-avioliitossa minä olin meistä "mies" ja se kaatui sitten siihen etten enää kokenus minkäänlaista seksuaalista vetovoimaa kun hän ei osannut sängyssäkään enää johtaa... Tosin alun alkajaisiksikin olin meistä se aktiivisempi... tai kykenevämpi  Lips Sealed Ei enää sitä.  crazy2
tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #32 : 06.01.2007 16:30:20 »

Voihan tietysti olla että jos naisella on luontaisesti enemmän maskuliinista energiaa ja miehellä feminiinistä, niin asiat sujuu moitteettomasti toisin päin... Mutta entä jos energioiden laadut on suunnilleen tasapainossa tai voiko ne olla. Ja miten sitä oikeastaan mitataan... Äh tämä aihe meinaa saada mun ajatukset ihan sotkuun!  Cheesy smitten

Mielestäni kaikilla on saman verran maskuliinista ja femiinistä energiaa.
Edelleenkään en rinnastaisi näitä siten että mikä ilmenee ulkopuolellamme miesten työnä ja mikä naisten työnä.
Nämä roolijaot on vain muodostuneet sellaisiksi entisajan selviytymis keinojen vuoksi,myös kaksinaisuuden ilmentymisen vuoksi.

Mutta ymmärtääkseni on tullut aika romuttaa nuo käsitykset,ja löytää sisältään mask/fem energiat, ja saada ne toimimaan tasapainossa itsessään.
Sen jälkeen esim.parisuhteessa myös selkiintyy mies/nais "roolimme", eikä esiinny minkäänlaista valtataistelua toiminnan ja vastaanottamisen kanssa sängyssä kuin muuallakaan kanssakäymisessä. Wink
Ei tarvita kansanliikkeitä tasa-arvon saamiseen. coolsmiley

Ensin vain pitää päästä (romuttaa)noista vertauksista rooleihin nähden.Naisessa on yhtäpaljon maskuliinista kuin femiinistä energiaa, kuin miehessä.
Sitten ne ilmenee (rakentuu)uudessa selkeässä muodossa elämään.
Tuhoa, ja rakenna... Smiley
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Dinah
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #33 : 06.01.2007 16:37:34 »

Eikös pääasia ole että ihmisellä on hyvä olla sellaisena kun on kaikkine energialatauksineen.  Wink Ja parisuhteessa hommat jakautuu luonnollisesti ja tasapuolisesti, koska yleensä homma kuitenkin toimii varmaan paremmin jos vastuualueita edes karkeasti määritellään. Tasa-arvoa ei ole se, että naisen täytyy tulla miehekkäämmäksi tai miehen naisellisemmaksi jotta olisivat tasaveroisia kumppaneita.   
tallennettu

nousuleijona
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #34 : 06.01.2007 16:43:09 »

mun mielestä tasaveroisuus on sitä että saa olla sitä mitä on, edelleen Hannulin kanssa samaa mieltä.  Grin

Itse vastasin aiheeseen, koska en nauti siitä, jos en saa olla nainen siinä perinteisessä mielessä. Näin ei ole aina ollut, mutta näin se on kääntynyt olemaan. Ja uskon sen pohjautuvan myös biologiaan ainakin omalla kohdallani.
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #35 : 06.01.2007 16:59:59 »

mun mielestä tasaveroisuus on sitä että saa olla sitä mitä on, edelleen Hannulin kanssa samaa mieltä.  Grin

Itse vastasin aiheeseen, koska en nauti siitä, jos en saa olla nainen siinä perinteisessä mielessä. Näin ei ole aina ollut, mutta näin se on kääntynyt olemaan. Ja uskon sen pohjautuvan myös biologiaan ainakin omalla kohdallani.

Minä myös! Nautin naiseudestani ja tyttöilystä täysin siemauksin, ja kärsin siitä jos ei naiseuttani arvosteta!  knuppel2 Onhan noita kolahduksia tullut niin miehiltä jos naisiltakin, mutta ei nyt mitään niin vakavaa, enkä taida kuitenkaan ihan mikään ääripää olla muutenkaan. Että kyllä sitä hyvin pärjää ilman miestäkin  Wink Harmittaa silti sellainen kun usein naisellista naista pidetään jotenkin typeränä eikä oteta vakavasti. Eikä perinaisellisia töitä arvosteta tarpeeksi.

tallennettu

nousuleijona
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #36 : 06.01.2007 17:03:11 »

Harmittaa silti sellainen kun usein naisellista naista pidetään jotenkin typeränä eikä oteta vakavasti. Eikä perinaisellisia töitä arvosteta tarpeeksi.

juu... kun on olemassa yksinkertaisia ihmisiä ja on olemassa naisellisia naisia... siksihän naiset ovat alkaneet imitoimaan miehiä, että saisivat arvostusta ja jalansijaa työmaailmassa. Kovasti siinä suhteessa suomalaiset voisivat muuttua, että naisellinen nainenkin voi olla erittäin älykäs... vaikkei kravattia käytäkään eikä tyrki kyynäpäillä eikä sitä sun tätä  knuppel2
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #37 : 06.01.2007 17:20:39 »

Autoilu on perinteisesti ollut se hyvä esimerkki fem/mask-jaottelusta. Minäkin olen mielestäni enempi maskuliininen tyyppi, mutta feminiinisyyttä käytän tarvittaessa. Kerran esim. oli hauska tilanne, kun auton akku piti vaihtaa. Hommahan on tosi simppeli, mutta puuttui kymppimillin avain. Siispä rimpautin naapurin ovikelloa ja kysyin työkalua lainaksi. Siitäpä jouduin tenttiin, että mihin sitä tarvitsen ja loppujen lopuksi siinä kävi niin, etten saanut itse akkua vaihtaa vaan naapuri teki sen itse. So what? Eihän mulla olut valittamista, että toinen tekee työn valmiiksi, mutta oisinhan tuon itsekin osannut tehdä. Se vaan ei kuulunu naisten hommiin naapurin mielestä....   Wink     idiot2   Ja totta tosiaan on sitä joskus huonojarruinen autokin katsastettu silmäpelillä....  2funny       2funny        2funny
tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #38 : 06.01.2007 17:21:56 »

Eikös pääasia ole että ihmisellä on hyvä olla sellaisena kun on kaikkine energialatauksineen.  Wink Ja parisuhteessa hommat jakautuu luonnollisesti ja tasapuolisesti, koska yleensä homma kuitenkin toimii varmaan paremmin jos vastuualueita edes karkeasti määritellään. Tasa-arvoa ei ole se, että naisen täytyy tulla miehekkäämmäksi tai miehen naisellisemmaksi jotta olisivat tasaveroisia kumppaneita.   

Tätäpä juuri hain, hiukan eri sanankääntein.
Sekään ei tee minusta sen enempää maskuliinista,vaikka ns.miesten töitä taloudessa tekisin, tai alotteita sängyssä.
Tuo esimerkin(kumin puhkeaminen) tarkoitus,olikin tuoda esille,että yksi työ, olipa se naisten tai miesten työksi luokiteltu, sisältää kokoajan maskuliinista ja femiinistä energiaa, kun vain sen tiedostaa, kumpiko on kumpaa.
Myös toisessa tekemisessä,(Yulungan esimerkki,"naisellisesta" toimimisesta), sisältäisi molemmat energiat.
Niin se on kaikessa tässä elämässä. Mask/fem ovat rintarinnan.

Olen äiti Maa ja isä Taivas
- ja tarpeen tullen molempia yhtä aikaa. Cheesy

Lienet myös Maan isäntä ja Taivaan emäntä?

smitten Kiss

Kunnioittaen niitä itsessäni tasapuolisesti. smitten

tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #39 : 02.02.2007 15:05:06 »

Ah, tämä on ihan minua varten tämä kysymysketju, aivan selvästi! Cheesy Minua kiinnostaa hyvin paljon feminiinen ja maskuliininen energia, niiden erot ja yhteneväisyydet, miten ne ilmentävät itseään psyykkisesti, fyysisesti ja hengellisesti jne. Lueskelen vapaa-ajallani erityisesti miestiedettä.

Feminiinen energia edustaa kaikkea sitä, mitä maskuliininen energia ei ole ja maskuliininen energia ilmentää kaikkea sitä, mitä feminiinen ei ole. Tällainen kahtiajakoisuus kahteen toisiinsa vastakkaisiin energioihin/asioihin kuluu erityisesti Maapallon elämän luonteeseen ja se on yksi asia, jota sielut tulevat tänne opiskelemaan: miten olla kahta eri asiaa ja silti samaa.
Yhdessä ihmisessä on maskuliininen ja feminiinen energia samassa, mutta jokaisella se jakautuu hieman eri tavoin. Jollakulla voi olla 80% maskuliinista energiaa ja feminiinistä 20%. Toisella taas 60% feminiinistä ja 40% maskuliinista energiaa. Fyysinen ruumis ilmentää jompaakumpaa noista energioista, mutta se ei silti määrää tuota energiatasapainoa. Voit olla mies, jolla on enemmän feminiinistä kuin maskuliinista energiaa tai nainen, jolla on enemmän maskuliinista kuin feminiinistä energiaa. Hyvin harvalla, ainakin Michael-entiteetin mukaan, on energioiden suhde 50-50. Olemme valinneet itsellemme sellaisen energiatasapainon, joka sopii tämän elämän kokemuksiimme ja opetuksiimme parhaiten, eikä tuo tasapaino muutu elämän aikana.

Mie olen aina ollut hirveä poikatyttö – minua luultiinkin pienenä aina pojaksi. Olen vasta tuossa parikymppisenä, muutama vuosi sitten, alkanut sisäistää sen, että olen ihan oikeasti nainen ja hyväksyä myös feminiinisen energiani. (Astrologisesti katsottuna olen aurinkomerkiltäni hyvin maskuliininen Oinas, mutta kuumerkkini on hyvin feminiinen Rapu) Matkalla ollaan vielä, enkä uskoa, että minusta tulee täysfeminiinen, vaan maskuliininen energia jyllää minussa yhä, tosin yritän pitää sen tasapainoisena ja kunnioittavana feminiinistä energiaani kohtaan. Tunnen edelleenkin oloni kaikkein kotoisammaksi miesseurassa ja yleensä myös ajaudun miesseuraan, halusimpa sitä tai en. Työpaikoilla kollegat ovat olleet aina miehiä, eka paras ystäväni oli poika ja olen myös pitänyt kimppakämppää miehen kanssa. Uskon, että tässä elämässä miesten tarkoitus on heijastaa minulle oma feminiinen energiani heidän sitä tiedostamattaan.

En silti tunne olevani nainen, enkä mies. Minä vain olen. Ruumiini on naisen, energiatasapainoni, noh, tuntuu kääntyvän maskuliiniseen, mutta minä Itse, sieluni, ei edusta kumpaakaan energiaa. Siinä on ne molemmat, kuten kaikissa henkimaailman olennoissa: esimerkiksi enkelit ovat sukupuolettomia. He vain ottavat joko maskuliinisen tai feminiinisen ulkomuodon näin halutessaan.

Feminiinisyys on minusta mm. pehmeyttä, lempeyttä, pyöreitä muotoja, uhrautuvaisuutta, kokonaisuuksien näkemistä.
Maskuliinisuus on minusta mm. kuria, itsekunnioitusta, teräviä muotoja, suojellusta, yksittäisten asioiden hallintaa.
Molempia tarvitaan tasapuolisesti elämässä. Välillä on oltava pehmeä, välillä jämpti. Joskus täytyy nähdä asiat laajoina kokonaisuuksina, joskus on keskityttävä vain yhteen pisteeseen kerrallaan. Molemmissa on auttavia että haittaavia ominaisuuksia ja minusta on aika paljon kiinni itse ihmisestä, miten saatua energiaansa käyttää.

Minusta olisi ihanaa, että miehet/maskuliiniset naiset rukoilisivat itselleen femininiisen energian hyviä avuja ja koettaisivat löytää naisena olemisen vahvuuksia. Minusta olisi ihanaa, jos myös naiset/femininiiset rukoilisivat itselleen maskuliinisen energian hyviä avuja ja koettaisivat löytää miehenä olemisen vahvuuksia. Molemmilla on annettavaa toisilleen.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 06.02.2007 18:56:25 »

Hei!

Aikaisemmin jo haeskelin tällaista sivua, mutta en osannut hakea noin päin (hain mask-fem) Wink.

Joten jätän tähän tämän löytämäni sivun, jossa on lisää näitä juttuja.

Marjo-Kaisu Niinikosken jutusta osion ja osoitteen laajemmasta jutusta:

Maskuliininen Feminiininen

+muoto +sisäinen elämä
+toiminta, tekeminen +oleminen, olotila
+rakenne +sisältö
+osiin jakaminen +kokonaisuus
+päämääräsuuntautuneisuus +prosessista kiinostuneisuus
+aktiivinen +passiivinen
+äly +tunne
+analyysi, pilkkominen +sulautuminen yhteen
+interaktio +integraatio
+toimintana näkyvä rakkaus +lempeys-hellyys
+kohti keskustaa +keskeltä ulospäin
+tiivistyminen +laajeneminen
+lineaarinen +säteily
+tietoisuus tunkeutuu sisään +tietoisuus harmoniassa
+voidakseen muuntaa aineen liike kohti +pyhän aineen/maan kanssa liike
päämärää sulkee sisäänsä kaiken
+Jumala kaikki näkevänä silmänä +Jumala elämän antajana
+Teologinen pappi, joka selittää +Parantajapappi, joka säteilee

Tasapaino
- elävä ruusuristi, missä maskuliininen ja feminiininen puoli rikastuttavat ja täydentävät toisiaan
- Aurinkograali, joka luo ylösnousemuksen ja elämän
- persoonallisuus, joka on sielun valon täyttämä ja toimii sielun johdatuksessa

(Lähde: Asger Lorentsen; Nordens Stjerne -lehti, ilmestynyt Tanskassa 7/1999)

http://www.minaolen.com/lehti/femin.htm
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 06.02.2007 19:00:51 »

Minäkin uskon, että ne molemmat voimat ovat meissä tasapuolisesti, mutta riippuu kuinka niitä käytämme.

Hassua minulle on ollut se, että kun 'tutustuin' henkioppaisiini jopa niin, että tiesin niiden 'sukupuolen', tunsin olevani milloin feminiinisessä 'koukussa' milloin maskuliinisessa. Erään miehen kyydissä tuntui jo huippaavan.

Mutta jokin sisin näitä kuvioita vain kuitenkin ehkä hallitsee. Ehkä tuo 'henkiopas' onkin jonkinlainen mielikuvahahmo, jonka luomme omaksi tyydytykseksi ja tueksi ja pelaamme tai mittelöimme voimiamme sen/hänen kautta. Siis luomme itse usein tiedostamatta, mutta elämän tilanteiden mukaan nuo voimavarat käyttöömme.

Mutta kukahan tällaiset käsitteet ja niiden käsitteiden sisällön onkaan luonut?!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #42 : 07.02.2007 13:58:08 »

Lainaus
Mutta jokin sisin näitä kuvioita vain kuitenkin ehkä hallitsee. Ehkä tuo 'henkiopas' onkin jonkinlainen mielikuvahahmo, jonka luomme omaksi tyydytykseksi ja tueksi ja pelaamme tai mittelöimme voimiamme sen/hänen kautta. Siis luomme itse usein tiedostamatta, mutta elämän tilanteiden mukaan nuo voimavarat käyttöömme.

Kyllä henkiopas on ihan henkiopas, todellinen henkimaailman olento. Kyseessä voi olla esimerkiksi läheinen kuollut sukulainen, joka neuvoo ja opastaa läpi elämän meitä. Yleensä sanotaan, että oppaat ovat sieluja, joiden kanssa olemme olleet tekemisissä elämiemme aikana.

Minullakin on feminiinisesti itseään ilmentäviä ja maskuliinisesti itseään ilmentäviä oppaita. Henkimaailmassa olemme vain sieluja, mutta saamme minun käsitykseni mukaan näyttää miehiltä tai naisilta, kummalta vain haluamme (tai sitten androgyyneiltä).

Enkelitkin näyttäytyvät maskuliinisina ja feminiinisinä. Olen huomannut oman enkelini suhteen sellaisen seikan, että milloin kaipaan voimaa, rohkeutta ja päättäväisyyttä, enkelini ilmentää voimakkaammin maskuliinista energiaa. Kun taas tarvitsen hoivaa, parantamista ja lohtua, hän alkaa ilmentää itseään enemmän feminiinisen energian mukaan. Kumpaa minä aina tarvitsen, sitä hän minulle antaa. Hänen ulkonäkönsäkin muuttuu, vaikka hän ilmentääkin itseään aina miehenä.
Olen huomannut saman seikan myös erään ystäväni enkelissä. Ystäväni kaipaa nyt todella paljon rohkaisuja ja "potkuja perseelle", jolloin enkelin ennen feminiininen ulkonäkö on muuttunut maskuliinisemmaksi.

Tällaiset maanpäälliset kahtiajakoisuudet ovat Alkulähteen itsensä luomia asioita, joita me ihmiset olemme lähteneen pyörittelemään eteenpäin ja voiman sijaan tehneet niistä ongelmia ja rajoituksia. Sama asia on havaittavissa esimerkiksi uskontojen kohdalla. Alkulähteen usko, toivo, rakkaus, palveleminen-periaate on verhottu kaikenmaailman dogmien ja sääntöjen sekaan niin, että ihmiset tappavat toisiaan, jos nämä eivät noudata samoja oppeja kuin he! Käsittämätöntä, mutta ah, niin maapallomaisen ihmismäistä.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #43 : 07.02.2007 16:19:26 »

Kiitos AthaMaarit!

Haluan toki uskoa heihin. Miksi heidät muuten mielessäni näen ja nimi tulee heti esiin?

Järki vain yrittää keksiä jotakin 'fiksua'.

Minulla oli pitkään Isab, sileäotsainen, kauniit kaartuvat kulmakarvat, lempeä ja hyvin feminiininen, liiankin. Sillä kaipasin enemmän käskevää, vauhdikkaampaa apua.

Sainkin. Ohryn oli/on (eiväthän he mihinkään katoa)kuparinruskea paljasrintainen, musta poninhäntä ja ajeli mielellään kilpavaunua. Hurja. Jouduin tosiaan toteamaan omat uudenlaiset energia, rohkeammat, vauhdikkaammat. Mutta törmäsin myös niillä energioilla ympäristööni aika kipeästi, vaikkakin terveellisesti.

Ja pyysin vaihtoa lähelleni. Nyt rinnallani on vanhempi ja kokeneempi Sarai, jotenkin tasapainoinen mask-fem. Se on hyvin turvallinen tunne.

Uskooko kukaan näitä juttujani?!  Cool

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Irish
Vieras
« Vastaus #44 : 07.02.2007 17:49:22 »

Uskooko kukaan näitä juttujani?!  Cool

Hih.. No totta kai uskotaan!  Grin
Minulla taasen on Jorma, Elina, Aurelia ja Hilppu- nimiset enkelit jatkuvasti ympärilläni.  2funny Ja siis ei tämä ole vitsi vaan he ovat kyllä ilmoittaneet nimensä ja ominaisuutensa minulle hyvinkin selkeästi. Hassuja tyyppejä, kaikki niin erilaisia.
  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  

Siirry: