Äänestys
Kysymys: Millä kaikilla kielillä toimitte auttavasti? Suomen kielen lisäksi siis.  (Äänestys päättynyt: 24.01.2007 20:39:53)
englanti - 20 (52.6%)
ruotsi - 2 (5.3%)
saksa - 2 (5.3%)
ranska - 0 (0%)
venäjä - 1 (2.6%)
espanja - 0 (0%)
italia - 1 (2.6%)
jokin muu kieli - 2 (5.3%)
useaa eri kieltä - 10 (26.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 29

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vieraita kieliä  (Luettu 39801 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 04.01.2007 20:39:53 »

Hei!

Olen innolla itse nyt espanjan kielen kursseilla.

Tuli mieleen, että millä kaikilla kielillä arkipäivässä pärjäättekään. Tai onko teillä jokin kielikurssi
meneillään. Tai mitä kieliä haluaisitte opiskella.

Itse pärjään jotenkuten englannilla ja ruotsilla. Pikkuisen saksankin kielellä. Ja toivottavasti voisin matkustaa auttavalla espanjan kielellä tässä joku päivä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #1 : 04.01.2007 21:03:44 »

No englannilla hyvinkin pärjäilen, pakkoruotsilla ja vähäisellä ranskalla auttavasti - minua ei ainakaan myydä  Wink
Italiaa olen ihan pikkuhiljalleen alkanut omatoimisesti opettelemaan, kurssille menen kun löytyy sopivaa ja on sitä aikaa.
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 04.01.2007 21:59:52 »

Attención! Smiley
..tossa ei voi äänestää kuin yhtä vaihtoehtoa? idiot2

Tosiaan!

Pitääpä miettiä...

Olisiko nyt parempi?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 05.01.2007 00:17:34 »

Smiley
Juup,,Ei vieläkään jäänyt kuin yksi mahdollisuus.Vaan se onkin minulla vahvin (jos sitä sanaa nyt voin edes käyttää).Nimittäin englanti.Toisena ruotsi.Thai-kieltä olen opiskellut ja hieman intiaanien,vaan siinäpä se.Niillä kielillä minut kyllä myytäisiin,jos vaan joku ostais. Grin

Japanin ja ranskan opiskelu kiinnostaisi.Japanin kirjoittamisen oppimiseen vaan ei olisi hermoja.Ranskan kieltä olen aina pitänyt kauniina,samoin italian. smitten
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 05.01.2007 00:27:56 »

No puhumalla/kuuntelemalla pärjään englannin kielellä kyllä. Tekstaritkin luonnistuu sillä kielellä hyvin ja sen kaltainen kirjallinen ajatustenvaihto. Mutta jos luen tai kirjotain jotain laaja-alaisempaa, ei enää onnistukkaan niin hyvin.
Pakkoruotsista ei juurikaan mieleen jäänyt. Mutta jotain kuitenkin.

Kreikan kieltä olen hiukan harjotellut paikanpäällä ja kävin yhden sykysn aikanaan kurssia. Akkoset jotekuinkin luonnistuu, mutta pääsee aina unohtumaan, kun ei ole käytössä.
Sinänsä hyvä osata ne aakkoset, koska paikanpäällä kun lukee itselleen 'ääneen' niitä sanoja ja kirjoituksia ja joskus saattaapi sitten sana kuulostaa tutulle ja ymmärtää mitä siinä lukee. Varsinkin autoillessa tienviittoja lukeissa ja ruokalistoja lukiessa paikan päällä siitä on hyötyä.
Jotain mukavia lauseita on tullut opittua sanojen lisäksi  Kiss Ymmärrän kyllä enemmän, mitä osaan itse kreikkaa sanoittaa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 05.01.2007 00:40:27 »

Smiley
Juup,,Ei vieläkään jäänyt kuin yksi mahdollisuus.Vaan se onkin minulla vahvin (jos sitä sanaa nyt voin edes käyttää).Nimittäin englanti.Toisena ruotsi.Thai-kieltä olen opiskellut ja hieman intiaanien,vaan siinäpä se.Niillä kielillä minut kyllä myytäisiin,jos vaan joku ostais. Grin

Japanin ja ranskan opiskelu kiinnostaisi.Japanin kirjoittamisen oppimiseen vaan ei olisi hermoja.Ranskan kieltä olen aina pitänyt kauniina,samoin italian. smitten

Intiaanien kieltä? Oletko tosissasi? Kuullostaa jännitävältä. Myös thai-kieli.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 05.01.2007 00:43:12 »

Unohdin yhden kielen, jolle en tiedä nimeä.
Itse olen sitä lapsena puhunut paljon ja nyt kummityttöni puhuu sitä aina välillä ja lausui jopa runonkin minulle sillä kielellä joskus.

Ja BB:ssä Sari osasi sitä samaa kieltä ja olikin aika häkellyttävää kuulla sitä..  Wink
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 05.01.2007 00:44:21 »

Rikkauksia ne ovat nuo kielet!

Jos opiskelee japania, kreikkaa tai muita kieliä, niin taustalla melkein täytyy olla joku hieno kokemus, joka potkii tuollaisiin mielenkiintoihin. ?

Olen joskus kuullut sellaistankin, että joku on aloittanut suomen kielen opiskelun vain koska se on niin eksoottista ja harvinaista kieltä.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 05.01.2007 00:47:04 »

Unohdin yhden kielen, jolle en tiedä nimeä.
Itse olen sitä lapsena puhunut paljon ja nyt kummityttöni puhuu sitä aina välillä ja lausui jopa runonkin minulle sillä kielellä joskus.

Ja BB:ssä Sari osasi sitä samaa kieltä ja olikin aika häkellyttävää kuulla sitä..  Wink

Hei! Tadavarkodovoitadavatkodovo sidivinädävä tädävällädävaistadava kidivieltädävä? Hah!
Tiedätkös mitä kieltä tämä on? Muistinpa yhtäkkiä kun äitini tuota lapsena minulle opetti. Vieläkin osaan!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #9 : 05.01.2007 00:55:18 »

haah, siis kuulostaa vähän samalle, mutta ei taida olla ihan tästä samasta kyse. Siinä ei ole noin ymmärrettäviä sanoja. Siis se on ikäänkuin "tunnekieli". Mutta tuo sama rytmi kuitenkin tavallaan...  laugh Minulle tulee mieleen joku saamelaisuus tästä tarkoitamastani yms.. Sari taisi puhua tuota mitä sinäkin  Huh vaiko sittenkään..
Ai niin ja tietysti kosaanontti kotakintäntti.  Grin

Minua alkoi kiehtoa Kreikan kieli, koska ihastuin ikihyviksi Kreetaan ja olen saanut sieltä ystäviä ja kokenut siellä sieluakoskettavia kohtaamisia.  Kiss Cry Kreikan mytologia on myös kiinnostavaa.

« Viimeksi muokattu: 05.01.2007 01:14:18 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 05.01.2007 01:31:49 »

Siis konttikieli (mitä sinä sanoit?) ja tuo minun osaamani siansaksa. Puhuimme sitä äidin kanssa silloin kun halusimme ettei pikkusisko ymmärrä. Aika ilkeetä.

Ihmeellinen Kreeta. Minulla on myös eräs ystävä, joka haikailee aina vain uudestaan Kreetalle ja eräs toinen, joka unelmoi päästä sinne asumaan.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 05.01.2007 10:27:28 »

Eipä tosiaan päässyt äänestämään kuin yhtä, joten valitsin vahvimman eli saksan kielen.

Täälläpä kyllä listaa kielistä tulossa, kuten arvata saattaa, kun on  merkurius ja  venus  kauris MC:llä 9. huoneessa, AC  kaksoset - DC  jousimies... eli kielet lähellä sydäntä kovasti  Cheesy
Ihan oikeasti tulen toimeen saksalla, ruotsilla ja englannilla, joita kaikkia on tullut opiskeltua monta vuotta (olen koulun penkillä viihtyvää sorttia muutenkin...). Lisäksi olen asustellut Saksassa ja ruotsinkielisellä seudulla täällä Suomessa, joten sitäkin kautta kielitaito on päässyt karttumaan. Harmi vaan, että alkaa myös pikkuhiljaa ruostua käytön puutteessa!!

Lisäksi olen opiskellut hiukan ranskaa, italiaa ja espanjaa. Tuoreimmassa muistissa on italian kieli, jota tahin juuri kansalaisopiston kurssilla pari vuotta. Hassua sinänsä, että missään näistä maista en ole edes käynyt! Mäkin olen nimittäin rakastunut Kreikkaan ja Kyprokseen, joten lomamatkat ovat suuntautuneet sinne...

Seuraavaksi tekisi mieli mennä jonnekin kielitaitoa ylläpitävälle keskustelukurssille tai viron alkeiskurssille. Se on se 9. huoneen  merkurius...

tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
jasmi
Kohtuuastroilija
**

§§~Hopelessly devoted to you~§§

Profiili
« Vastaus #12 : 05.01.2007 11:22:36 »

englantia ymmärrän hyvin mut puhuminen onkin sitten eri asia mutta ruotsi sujuu hyvin kun tuttuja asustelee ruottissa ja heidän kanssaan tulee puhuttua sitä jonkun verran..
italiaa haluisin oppia  :Smiley
tallennettu

*Sä Olit Elänyt Jo Mua Ennenkin Etkä Tiennyt Kuinka Pelkäsin Sä Että Vertaisit Muo Muihin Mutta Näin Mä Syliin Toisen Suo Työnsin Syliltäin*

-Lähetän luokses pienen enkelin niin tiedät että olet tärkeä minulle-
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 05.01.2007 21:11:36 »

Minulta sujuu englanti oikein mukavasti, sillä sitä tulee käytettyä lähes joka päivä netissä: lukemalla, mailaamalla ja tietysti kotosalla pelaamalla pleikkaria jne.

Olen opiskellut pakkoruotsia, ranskaa, saksaa ja venäjää, mutta niäh, en osaa noista mitään. Varsinkin ruotsin kanssa kaikki 6 vuotta menivät täysin hukkaan. Venejästäkin muistan yhden ainoan lauseen: shie nie shamusshen = en ole naimisissa (naisen lause) Grin

Japani on seuravaa kieli, jonka opiskelun aion aloittaa. Osaan kyseistä kieltä hivenen ennestään. Katsotaan sitten milloin saan aikaiseksi ihan mentyä kursseille asti. Arabia on myös kaunis kieli, mutta jotenkin sitä kohtaan ei ole niin suuri innostus, että jaksaisi ajatella sen opiskelua. En yleensäkään ole kovinkaan kärsivällinen Grin
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 05.01.2007 21:33:43 »

Japani on ihana kieli jo kirjoitettuna! Kuin taidetta ikään.

Mutta osaako kukaan latinaa?

Minä osaan: taraxacum officinale, lynx lynx, Sapere Vida! (heh)

Odotan malttamattomana espanjan kielen kurssia...
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta