Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Progressiivisen kartan kanssa leikkiminen  (Luettu 3239 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« : 07.01.2007 13:31:18 »

Huomen!

Tai päivähän se jo on. Ajattelin kysyä, että onko kukaan forumilaisista harrastanut progressivisen kartan kanssa leikkimistä siten, että edistää siinä olevaa "syntymäkellonaikaa" päivittäin 4 minuuttia ( joskus 3 )? Eli kun vaikkapa astro.com:ssa katsot omaa tälle päivälle voimassa olevaa progressiivista karttaa, niin kirjoita muistiin pvm. ja kellonaika, mikä siellä sattuu olemaan. Sen jälkeen tee näiden tietojen pohjalta uusi kartta ( lisää uusi henkilö ) ikään kuin olisit syntynyt tuona päivänä. Itse olen syntynyt 3/1969, mutta tämän leikkiproge-kartan tietojen mukaan olen muka syntynyt 8.4.1969 klo 16:02. Syntymäpaikkana olen käyttänyt samaa kuin syntymäkartallakin. Tavalliseen progekarttaan verrattuna ero on siinä, että planeettojen asemat ovat täsmälleen samat kuin normaalissakin proge-kartassa, mutta akselit etenevät ja kiertävät koko eläinradan n. vuodessa. Samalla kaikki edistetyt planeetat ovat vuoden aikana kaikissa huoneissa ainakin jonkin aikaa. Itselläni on esimerkiksi leikkiproge-kartalla tällä hetkellä  aurinko, merkurius, venus ja  saturnus 8. huoneessa ja teema on ollut pankkiasioissa, mikä sopii 8. huoneen symboliikkaan oikein hyvin.
   Olen huomannut tai ollut huomaavinani, että aina kun nämä etenevät akselit ylittävät jonkin planeetan, sen kyllä huomaa. Varsinkin uloimmat planeetat aiheuttavat huomattavan vaikutuksen. En ole huomannut mitään merkittäviä vaikutuksia edes silloin, kun etenevä akseli on tullut neliöön johonkin planeettaan. En ole myöskään liiemmälti vertaillut tätä leikkiproge-karttaa varsinaiseen progressiiviseen karttaan tai syntymäkarttaan tai transiitteihin niin, että en tiedä sitten mitä vertailemalla saisi selville. Joka tapauksessa tällä tavalla saa ehkä uuden näkökulman meneillään oleviin tapahtumiin. Kaiken kukkuraksi tälle "uudelle" syntymäpäivälle voi tehdä myös AP-kartan ja Kuun paluukartan. Mukavinta näissäkin on se, että niissäkin akselit etenevät ja planeettojen huonepainotukset elävät.
  Jos joku innostuu kokeilemaan niin tässä vielä ohje kuinka homma toimii astro.com:ssa:
1. Oma kartta esiin ja "progressed chart".
2. Pvm. ja kellon aika muistiin.
3. Lisää uusi henkilö ja käytä ed. kohdan tietoja syntymäaikana.
4. Mene "extended chart selection" ja katso tämän uuden henkilön " natal chart" ja vertaa Kuun astelukua omaan proge-karttaan. Jos asteluvut ovat minuutilleen samat kuin omassa progekartassasi, kaikki OK! ( Joskus Kuun asteluku voi olla minuutin pielessä, se ei haittaa.)
5. Jos Kuun asteluku on pielessä enemmän kuin sen minuutin, niin syntymäajan korjaaminen tunnilla tai kahdella voi olla tarpeen. Aika jonka astro.com ilmoittaa on kai Lontoon aika ja mahdolliset kesäajat yms. voi sotkea tässä.
6. Astro.com ilmoittaa progression ajankohdan sekunnilleen eli joudut siis pyöristämään lähimpään minuuttiin. On makuasia pyöristääkö esim. ajan 14:56:30 14:56:een vai 14:57:ään, kunhan tekee pyöristyksen aina samalla tavalla.
7. Huomenna voit sitten edistää tätä leikkiproge-karttaa siten, että katso ensin omalta progekartaltasi kellonaika, jonka sitten korjaat tähän toiseen karttaan. Normaalisti edistys on 4 minuuttia, joskus 3. Sama toistuu päivästä toiseen ja A vot!, huomaat että akselit kiertävät vuodessa koko eläinradan.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #1 : 20.01.2007 08:15:57 »

Huomenta!

Nyt on parisen viikkoa vierähtänyt avauksesta. Innostuiko kukaan leikkimään? Jos innostuit niin huomasitko mitään?
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #2 : 23.01.2007 01:12:07 »

Hei Maallikko!

Testailin systeemiäsi, ja hyvin tuntuu toimivan. UT-aika on kyllä muutettava paikallisajaksi, kun uutta karttaa luodaan. Eli on siis lisättävä se kaksi tuntia Suomessa syntyneille, ja jos on kyseessä kesäaika (vuodesta 1981 alkaen), on lisättävä kolme tuntia.

Sekunnitkin voi laittaa valikkoon mukaan (minuuttien perään kaksoispiste ja sitten sekunnit), eli pyöristämistä ei tarvita.


Olen itse 'leikkinyt' yhdellä jos toisellakin tavalla sekoitellen mm. progressio- ja paluukarttoja, mutta kertoilen niistä sitten paremmalla ajalla.
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #3 : 23.01.2007 21:34:12 »

Kiitos tuosta UT-aika hommelista, olin näköjään unohtanut mainita Embarrassed Ja en ole koskaan hoksinut kokeilla laittaa myös sekunteja syntymäaikaan. Kiitos siitäkin.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: