Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä tähtimerkki haluaisit olla  (Luettu 31001 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #15 : 08.01.2007 22:56:08 »

Mielenkiintoinen, ERILAINEN näkökulma, sign9... Tuota pitää kyllä maistella. Paljon olen lukenut vesimiehen omaperäisyydestä, jota muiden (ja joskus hänen itsensäkin) on vaikea ymmärtää. Mutta että se tulisikin loppujen lopuksi kauriilta? Hmm... Mene ja tiedä  Wink Äitini ( aurinko kauris) ainakin on hyvin omaperäinen ihminen - jolla on muuten loistava kaurismainen huumorintaju!

Mä tunnistan itsessäni sekä sopeutujan että oman tiensä kulkijan. Saatan mennä virran mukana pitääkseni yllä tasapainoa ja yhteyttä muihin - mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Pohjimmiltani olen kuitenkin melkoinen jääräpää ja periaatteen ihminen, ja se saattaa tulla yllätyksenä sellaisille, jotka yleensä näkevät vain pintaa, sitä sosiaalista soljuvuutta. Ryhmäpaine on ainakin mulle monisyinen asia; se saa pikemminkin aikaan sellaisen sisäisen vastareaktion (vaikka asia sinällään olisi "ihan sama"...). Silloin vetäydyn kaurismaiseen kuoreeni ja kuljen hiljaa myhäillen sitä omaa tietäni  Grin 

Itse asiassa tuo esimerkki toi mielestäni hyvin esiin mun "voimakolmikkoni":  kaksosetvesimieskauris...  Wink
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
selkälokki
Vieras
« Vastaus #16 : 08.01.2007 23:01:57 »

Hih, unelmahan ois olla vaikkapa viikon verran kutakin aurinkomerkkiä. Siinä sais paljon selville astrologiasta. Wink
Tottapuhuen, varmaankin jos en olisi vesimies, haluaisin olla joko oinas tai jouskari.
Mutta veskarina on ihan kiva olla, on vähän kuin lupakin hullutella ja olla oma omalaatuinen itsensä. Cheesy
Toisaalta tahtoisin vähän aikaa olla skorpparin kengissä, siksi, että sitten varmaan ymmärtäisin tuon kuuttaren itsessäni. crazy2
Jaa niin, tulkoon tuo hulluus sitten siitä kauriista tai veskarista, niin joka tapauksessa.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2007 23:03:59 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
IN
Vieras
« Vastaus #17 : 08.01.2007 23:53:33 »

Tupla vaaka on ärsyttävää...Ihan liian paljon muiden ihmisten mielipiteiden kuuntelua (nuorempana) ja miellyttämistä, HYH!  buck2

Sideerisesti olen  aurinko neitsyt, ja olen aina kokenut itseni enemmän Neitsytmäiseksi, kuin Vaakamaiseksi. Ei kiinnosta taiteet, ei kulttuuri, ei kahvilassa istuskeleminen (laajan?) ystäväpiirin kanssa. Ennemmin olen pikkutarkka neurootikko, joka tykkää siisteydestä!  2funny

Tulen myös toimeen tooooooodella hyvin  neitsyt kanssa. Moni entinen poikaystävä on ollut  aurinko neitsyt, vaikka ei Neitsyen ei pitäisi Vaa´alle sopia. No, mulla on  kuu neitsyt, ja se saattaa hieman valottaa asiaa.
 
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 09.01.2007 10:36:26 »

itse olen  harka mutta jos kaikista merkeistä saisi valita niin haluaisin olla vesimies....mutta merkkiään kun ei voi muuttaa niin olen ihan tyytyväinen tälläisenäkin...
tallennettu

Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #19 : 09.01.2007 14:12:28 »

Neitsyt puolestaan olisi hemmetin älykäs, mutta heillä ei tunnu olevan järin kivaa elämässään, joten ehkä ei sitten Neitsyt kuitenkaan.

Jep, musta on nimenomaan vähän kurjaa olla Neitsyt sen vuoksi, että omaakin eloani välillä vähän nurjentaa tämän tähtimerkin ominaisuuksiin kuuluva ylikriittinen ja hiukka pessimistinen luonteenlaatu. Toisaalta mielestäni kaikkiin maamerkkeihin liittyy sellainen tietynlainen melankolisuus ja varovaisuus, joka ei välttämättä ole omimpiaan reippaan ja positiivisen mielenlaadun kehittämiseksi (jollaisen olen huomannut etenkin viime aikoina olevan koko lailla tarpeen mikäli aikoo tässä elämässä jaksaa eteenpäin). Siksi en sen enempää tahtoisi kyllä olla Kauris tai Härkäkään.

Vesimerkkejä olen tietyllä tapaa aina ihaillut...tai sanotaanko näin, että olen ihaillut sitä imagea, joka heistä annetaan mm. eri aurinkomerkkien piirteitä erittelevissä opuksissa. Kuitenkin todellisessa elämässä olen joutunut törmäämään niin paljon niihin vesimerkkien ikävempiin puoliin, että ei oikeastaan ole enää mitään ruusunpunaisia kuvitelmia siitä, miten "hienoa" olisi olla vaikkapa Kalat tai Rapu Wink. Mulla on jo nyt suuria vaikeuksia sopeutua ympäröivään todellisuuteen ja hyväksyä tämän elämän lainalaisuudet ja tietynlainen kovuus, enkä usko, että vesimerkeistä olisi ainakaan apua tässä suhteessa.

Tulimerkkejä olen aina pitänyt jollain tapaa vähän ärsyttävinä. Kenties muita merkkejä hivenen itsekeskeisempinä ja hienostumattomampina. Toisaalta monilta tulimerkkien edustajilta löytyy kuitenkin nimenomaan sitä, mitä minä tarvitsisin pärjätäkseni paremmin; reippautta, intomieltä, itseluottamusta ja taistelutahtoa.

Kuitenkin päädyn valinnassani lopulta ilman merkkiin, Vesimieheen. Tämä onkin kaikista merkeistä juuri se, johon minulla on kenties koko elämäni ollut eräänlainen viha-rakkaussuhde. Olen aina samalla kertaa sekä ihaillut että vihannut Vesimiesten kykyä elää ikään kuin elämän itsensä ulkopuolella. Tyyninä tarkkailijoina ja soljuvan sopeutuvaisina heillä on myös tietynlaista, lähes harvinaislaatuista selvitymiskykyä. He tuntuvat myös kykenevän hämmentävällä tavalla toisinaan jopa nauttimaan ja iloitsemaan asioista ja tapahtumista, jotka jonkun toisen tähtimerkin edustajan musertaisivat ihan kokonaan, koska näkevät ja katsovat asioita aina isommasta mittakaavasta, perspektiivistä, josta asiat ja niiden merkitykset on todelle mahdollista ymmärtää aivan toisin kuin ne tavallisesti ymmärretään. Olisi ihanaa ja vapauttavaa omata myös se tietynlainen tunne-elämän väljyys ja sitoutumattomuus, jota sainkin ihanan tovin maistaa kuuni viipyessä Vesimiehen merkissä ap-kartallani joitakin aikoja sitten. Vaikka tietyssä mielessä olenkin ylpeä ja onnellinen omasta herkkyydestäni ja voimakkaasta tunne-elämästäni, niin tiedostan myös nimenomaan näiden seikkojen toisinaan tekevän elämästäni suorastaan helvetillistä.

Musta olis vaan joskus niin ihana voida (täysin epäluotettavan, vastuuttoman ja poissaolollaan loistaneen) Vesimies-isäni tavoin todeta että "sellaista se elämä vaan on" ja todella tarkoittaa sitä ja uskoa siihen ja vapauttaa itseni suurenkin murheen ja huolen keskellä tähän lausahdukseen ja sen (kieltämättä kiistattomaan) todenmukaisuuteen luottaen Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #20 : 09.01.2007 14:47:26 »

Nuorempana olisin ehkä joissain tilanteissa halunnut olla joku "kovempi" tyyppi kuin kalat. Nykyisin en näitä aurinkoni ruusunpunaisia linssejä vaihtaisi, enkä kai oikeasti olisi silloinkaan vaihtanut. Muistan oivalluksen jo ala-asteelta, kun ihailin erästä luokkatoveriani, että olisinpa kuin hän. Sitten mietin hänen elämäänsä ja tajusin, etten oikeasti halunnut kokonaan olla hän, vaan oikeastaan kadehdin häneltä vain yhtä tai kahta ominaisuutta.

Kalat on eläinradan viimeinen merkki ja siinä sanotaan yhdistyvän kaikkien edellisten merkkien ominaisuudet. Tykkään olla sekameteli(kala)soppa. Wink Tosin aurinkohan ei ole yhtä kuin "minä" siinä mielessä, että aurinko ei suinkaan ole ainoa merkittävä tekijä astrologisella kartalla, eikä edes persoonallisin (jollei aspekteja oteta huomioon).

Jos siis oikeasti vastaisin kysymykseen "Mikä tähtimerkki haluaisit olla?", niin vastaisin, etten halua olla mikään merkki. Halun olla minä. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #21 : 09.01.2007 16:05:01 »

Haluaisin olla päivän ajan kaksonen ja nousuleijona. Olisi mukava kokeilla tällaista sosiaalista kombinaatiota välillä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Ave^^
Vieras
« Vastaus #22 : 09.01.2007 16:12:50 »

olen  jousimies
ja se on todellakin se mitä haluan olla!  Cheesy

tosin pikkusen vähemmän vettä kiitos.
ja tuota stelliumia kauriissa ei saisi olla.  Undecided
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #23 : 09.01.2007 17:09:37 »



Haluaisin olla  skorpioni, Ups, niinhän minä olenkin  Cheesy  2funny ja  askendentti vaaka

Olen tyytyväinen, enkä vaihtaisi merkkiä  Wink

Sideerisesti olen  vaaka  , eipä yllättänyt, mutta selittää paljon  Smiley


tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #24 : 05.02.2007 21:36:47 »

itse olen  harka ja nouseva  vaaka. mutta jos noista kaikista merkeistä saisin valita niin varmaan haluaisin olla  vesimies ja nouseva  kalat.noilla veskareilla kun ei erityisemmin tunnu yleensä olevan hirveästi huolta huomisesta ja uskaltavat muutenkin elää siinä eräänlaisessa omassa maailmassaan jota ei taida voida kuin toinen veskari ymmärtää.
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #25 : 06.02.2007 00:53:16 »

Olen hiukan tällä hetkellä hurmaantunut Vaakojen
sisältä kumpuavasta syvästä hienostuneisuudesta
älyttömän kauniista eleistä ja tavoista. Smiley

Viikko Vaakana olisi arvokas kokemus,
mutta pitää vain nyt tyytyä oppimaan tuota
Vaakamaista diplomatiaa ja hienostuneisuutta ystäviltäni. Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #26 : 06.02.2007 08:36:09 »

En ihan niin hyvin ole perehtynyt kaikkiin merkkeihin, että osaisin näin yhtäkkiä sanoa, mikä merkki haluaisin olla. (tietty  vesimies ei halua olla mitään muuta eli palata dinosaurusten aikaan  2funny )

Mutta joo, ehkä jos voisi kokeilla jotain hetken aikaa voisin olla  skorpioni tai  leijona . Olisi kiva tietää miltä se tuntuu.
 Smiley
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #27 : 06.02.2007 08:44:17 »

Minua oikeastaan kiehtoisi kauheesti kokeilla olla  oinas...  knuppel2
Tunnen usein olevani liian aloitekyvytön ja arka, oinas ainakin pistäisi haisemaan.. 2funny
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #28 : 07.02.2007 22:28:01 »

Itse haluaisin enemmän ilman ja tulen elementtejä karttaani. Haluaisin olla huolettomampi, riippumattomampi ja ehkä hieman vastuuttomampi kuin nyt angel. Ärsyttää olla koko ajan tuli perseen alla, neuroottinen,mustasukkainen,kilpailunhaluinen, huolehtivainen, asiat liian vakavasti ottava,opiskeluista liikaa vastuuta ottava. Luonneanalyysissäni sanottiin hyvin, että päädyn lopulta sairaalaan vatsahaavan takia liian huolehtimisen ja neuroottisuuden takia uglystupid2
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #29 : 07.02.2007 23:05:29 »

sideerisesti "olet" Kalat, tai aurinkosi on. Testaa vaikka täältä.

http://www.ursa.fi/auringonsijainti/


Tuon linkin mukaan olisin  vaaka, ja löytyyhän sitä miun syntymäkartalta muutenkin ( mars ja  uranus, keskitaivas ja 11. huone vaaka:ssa). Mut ei tämä Skorpparinkaan elo hullumpaa ole, tosin vauhtia, vastuksia ja vaarallisia tilanteita on riittänyt vähän liiankin kanssa. Mutta onpahan ainakin eletty...  Cheesy

Ja kiihkeimmät astro-fanit toi linkki vois kyllä saada "lämpenemään": eihän myö mittään hömppätiedettä harrasteta, vai?  Wink
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: