Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Savuton tulevaisuus(ko?)  (Luettu 13600 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Tinkle
Vieras
« : 07.01.2007 19:49:21 »

Aloitinpa uuden ketjun koska tuo "päämääränä savuttomuus" oli jo
venynyt pitkäksi ja toisaalta sinne ei elokuun jälkeen ollut kirjoituksia tullut.

Eli taas käyn kamppailua paheeni kanssa..  ongelmat lopettamisessa samat:
pinttynyt tapa, pinnan palaminen, ajankulu, sosiaalinen kanssakäyminen.
Kaikki tekosyitä, mutta vieläkin vaan vievät voiton terveydellisistä puolista.  Embarrassed

Tiedän, että olisin pirteämpi, iho paranisi, kunto nousisi jne.
Eläisin luultavasti myös pidempään ja saisin nähdä pojan kasvavan mieheksi..

Kaikki neuvot on nyt tarpeen, koska tästä on PÄÄSTÄVÄ eroon.. olen valmis
vaikka lääkehoitoa kokeilemaan jos jollain olisi kokemusta toimivuudesta.  Huh
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 07.01.2007 20:21:57 »

Kokeile zybania, tosin se on kallista mut meneehän sitä rahaa taivaan tuuliinkin. Henkilökohtasia kokemuksia siitä ei ole. Itse pääsin eroon tupakasta kun käytin nikotiinivalm. ekat 2 viikkoo mut jätin nekin pois. Siis lopettamis yrityksiä oli kymmeniä takana. Tarpeeks monta kertaa kun yrittää ni kyl se joskus onnistuu. Kohta 3 v kulunut. Tosin viime vuonna alotin baarisauhuttelun. Mut en pidä sitä niin pahan ja olen päättäny et siihen saa jäädä, baarissa saan poltaa muuten en. Tsemppiä!
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Irish
Vieras
« Vastaus #2 : 07.01.2007 21:37:42 »

Tinkle!  Smiley

Hienoa... Onneksi olkoon jo siitä että ajattelet asiaa! Se on ensimmäinen askel ja kaikista tärkein.  smitten

Olen huono neuvomaan, koska olen lopettanut nyt taas tupakoinnin vaikka päätin että en lopeta. Siis, ilmeisesti käänteispsykologia toimii! Sitä ennen olin kamppaillut tosi pitkään, heti luovutettuani "voitin"..

Onko sitten savuton elämä kivaa? Sanotaan nyt rehellisesti, että on suuri ikävä "parasta ystävää"... Mutta uskon että ajan myötä totun tähän savuttomuuteen. Ainakin kunnioitan itseäni paljon enemmän ja jaksan paremmin. Minä lopetin vähitellen, en syönyt nikotiinipurkkaa enkä mitään. Ei vaan enää maistunut.

nykyään sauhuttelen ehkä yhden tupakan viikossa jonkun kaverin seurana ja minusta tämä on hyvä näin. Kohtuus kaikessa.  Smiley

Neuvoni on siis; älä yritä liikaa, älä piinaa ja kiduta itseäsi, koska silloin tulet varmasti sortumaan! Lopeta vähitellen. Kuinka monta tupakkaa poltat päivässä?
tallennettu
Tinkle
Vieras
« Vastaus #3 : 07.01.2007 22:07:04 »

Buf~  smitten, kiitos kannustuksesta! Tuota Zybania olen miettinyt yhtenä vaihtoehtona ja
hinta ei kyl saa olla ongelma.. paljonko lie palanu taivaan tuuliin 27 vuoden aikana? Shocked

Hienoa... Onneksi olkoon jo siitä että ajattelet asiaa! Se on ensimmäinen askel ja kaikista tärkein.  smitten
Irish  smitten, poltan 8-10 päivässä, toi on pysyny vakiona viimeiset 6 vuotta ja sitä ennen meni
aski päivässä (tai enemmän, koska juodessa poltin ihan ketjussa).

Toi miettiminen pitäiskin varmaan lopettaa,, olis vaan polttamatta ja yrittäis
unohtaa koko jutun. Töissä kyl onnistuu, siellä kun on aina tekemistä, mut kotona
toi parveke ikäänkuin vetää puoleensa "hermoja lepuuttamaan"  :Smiley
Siis tästähän vois kuvitella, että lapsen kanssa hermot kireellä, mutta niin ei
ole, vaan se on se TAPA.. Embarrassed

Kerronpa kuinka etenen ja edelleen kaikki neuvot otetaan avosylin vastaan
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #4 : 07.01.2007 22:09:50 »

Päivä kerrallaan.  Smiley
Kokeile ottaa silloin tällöin päivän tavotteeksi että poltat esim. vain aamu, ruoka ja iltatupakan... Siitä se lähtee, pidetään peukkuja pystyssä!  smitten

Ja lohdun sana.. Jos minä, maailman lepsuin ja riippuvaisin ja nautinnonhaluisin ihminen pystyin niin kyllä sinäkin!
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #5 : 07.01.2007 22:28:16 »

Tsemppiä ~Tinkle~  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 07.01.2007 23:20:20 »

Päivä kerrallaan.  Smiley
Kokeile ottaa silloin tällöin päivän tavotteeksi että poltat esim. vain aamu, ruoka ja iltatupakan... Siitä se lähtee, pidetään peukkuja pystyssä!  smitten

Ja lohdun sana.. Jos minä, maailman lepsuin ja riippuvaisin ja nautinnonhaluisin ihminen pystyin niin kyllä sinäkin!

niin sehän mun piti mainita, et ei kukaan uskonu et minä pääsisin oikeesti eroon tupakasta. En itsekkään tai lähipiiri, mut jotenkin siihen lopulta pystyin. Vaikeeta oli ja kesti pitkään et pysty ajatukset kääntään pois tupakasta. Alussa se oli mielessä koko ajan ja n. 8 kk en nukkunu kunnon yöunia. Siis samoin kuin Iris, minäkin siihen lopulta pystyi niin varmaan pystyy kuka muukin vaan. Wink. Mä sauhuttelin 17 vuotta.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2007 23:22:50 kirjoittanut Buf~ » tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #7 : 08.01.2007 23:14:47 »

Paradoksaalinen intentio?  Wink

http://www.stumppi.fi/portal/keskustelu/?thread=655&post=1&reply=1&message=3058

Piiloisesti myös (oman tulkintani mukaan)Osho käyttää samaa "menetelmää" kirjassaan meditaatio (muistaakseni), vaikka eri termein.

Smiley
tallennettu
Tinkle
Vieras
« Vastaus #8 : 09.01.2007 12:29:12 »

Kiitos, teille kaikille kannustavista kirjoituksistanne  smitten

Minä se "fiksuna" mainasin polttaa niin paljon, ettei enää kärsis polttaa, mutta
kun en pysty sitä 10 enempää päivässä vetään.. *yökkii pelkästä ajatuksesta*.. idiot2
No, nyt olen yrittäny tuota aamu-,ruoka- ja iltaröökiä, saas nähdä kuin onnistun.. Huh

No, hui  Shocked tuota myrkkyjen määrää mitä tupakassa on..

· Ammoniakki · asetoni · bentseeni · bentsopyreeni · DDT· elohopea · formaldehydi · hiilimonoksidi (häkä) · kromi · metanoli · nikkeli · nikotiini · nitrosoamiinit · radioaktiivinen polonium-210 · sinkki · syanidi · tolueeni · typen oksidit · vinyylikloridi
http://www.tupakka.org/asp3/default2.asp?pgc=43&agc=606

Paradoksaalinen intentio... mielenkiintoista  Smiley
tallennettu
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 09.01.2007 12:35:02 »

Hei Tinkle!

Tuttavani joka poltti ainakin askin päivässä 30 vuoden ajan, lopetti juuri Zybanin avulla. Vaikka se Zyban on kallis, on tosiaan siihen kessuunkin palanut järkyttävä määrä rahaa. Tuttavani söi Zybania kahden kk:n ajan ja tämän jälkeen on siis ollut ilman lääkettä ja tupakkaa. Hän myös sanoi ettei ilman lääkettä olisi kyennyt siihen, tuo lääke kun jotenkin vaikuttaa keskushermostoon ja täten vähentää vieroitusoireita.

Tsemppiä hirveästi Smiley. Addiktiosta vapautuminen on aina vapauttavaa, oli se mikä addiktio tahansa Wink (itse olen ollut sokeriaddikti).
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Tinkle
Vieras
« Vastaus #10 : 09.01.2007 12:51:25 »

Daria, tsemppiä tarvitaan smitten
 Ja onnittelut sokeriaddiktion voittamisesta!! Hienoa! smitten

Kiitos kun kerroit ystäväsi hyvän kokemuksen Zybanista.
Alan taipua uskomaan, että tähän addiktioon tarvitsen lääkkeen tueksi,
koska tahdonvoima ei ole riittänyt useista yrityksistä huolimatta.  knuppel2

tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 09.01.2007 18:20:53 »

Aloitinpa uuden ketjun koska tuo "päämääränä savuttomuus" oli jo
venynyt pitkäksi ja toisaalta sinne ei elokuun jälkeen ollut kirjoituksia tullut.

Eli taas käyn kamppailua paheeni kanssa..  ongelmat lopettamisessa samat:
pinttynyt tapa, pinnan palaminen, ajankulu, sosiaalinen kanssakäyminen.
Kaikki tekosyitä, mutta vieläkin vaan vievät voiton terveydellisistä puolista.  Embarrassed

Tiedän, että olisin pirteämpi, iho paranisi, kunto nousisi jne.
Eläisin luultavasti myös pidempään ja saisin nähdä pojan kasvavan mieheksi..

Kaikki neuvot on nyt tarpeen, koska tästä on PÄÄSTÄVÄ eroon.. olen valmis
vaikka lääkehoitoa kokeilemaan jos jollain olisi kokemusta toimivuudesta.  Huh

Tsemppiä sinulle ja kaikille lopettaneille, se ei ole helppoa se. Se vaatii paljon tahdonvoimaa  Shocked
Itsekin vielä lopetan kunhan saan taas kerran kerättyä tarpeeksi intoa siihen.. Olen heikko  Tongue
tallennettu
Tinkle
Vieras
« Vastaus #12 : 09.01.2007 19:02:54 »

Artemis, etpä ainakaan ole ainoa "heikko", meitä riittää,
mutta otetaan mallia lopettaneista ja vielä "röyhistellään rintaa" ja
kehutaan kuinka päästiin lopulta irti mokomista kääryleistä..  Smiley
tallennettu
Tinkle
Vieras
« Vastaus #13 : 09.01.2007 19:49:41 »

Tsemppirinki.. eipä ollenkaan hassumpi idea  Smiley

Yliopiston Apteekin hinta Zybanille 152,70-154,42 € (n.1,53€/kpl) ja
käsittääkseni on reseptilääke. Mua hiukan hirvittää tuo hinta.. Huh
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #14 : 09.01.2007 20:16:45 »

Minunkin piti oikein googlettaa, että mitä tuo Zyban oikein on  Shocked

http://www.nam.fi/ajankohtaista/ammattilaisille/zyban.html

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2005/151105_b.htm

Hmm.. en nyt ainakaan näistä linkeistä mitään kovin positiivista kuvaa siitä saanut. Kaipa niitäkin löytyisi...

Sitten kun minä katson aiheelliseksi lopettaa "meditatiivisella käynnit", taidan pitäytyä jossain hiukan lievemässä vieroitushoidossa...
Vaikka siinä paradoksaalisessa intentiossa, mitä en ole vielä mihinkään kokeillut, vaikka moneen kävisi...
Sehän on periaatteessa ihmisen luonnollinen tapa suhtautua asioihin, mutta mikä vain joskus unohtuu kaiken alle...

TSEMPPIÄ vain kovasti kaikille, jotka ovat lopettamassa tupakoinnin!
 Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: