Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiinnostavimmat ominaisuudet?  (Luettu 28128 kertaa)
0 jäsentä ja 26 vierasta katselee tätä aihetta.
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 08.01.2007 17:42:01 »

Hei

Lueskelin tuossa minkä merkkisiä kumppaneita kukin haluaisi ja monella on hyvinkin selvä käsitys siitä mitä haluaa ja mitä ei halua. En osallistunut kyseiseen aiheeseen, koska en ole vielä niin pitkällä astroilussa että pystyisin lajittelemaan merkkien tai yhdistelmien mukaan.

Itsekin olen pohdiskellut hieman samaa aihetta, mutta lähinnä siten, että ihmisten ominaisuudet ja tai teot olisivat ne merkittävä tekijä. Minun on hieman vaikea uskoa etten haluaisi olla jonkun tietyn merkkiyhdistelmän kanssa, koska ne merkit ei kuitenkaan ole se ihminen, vaikka hänestä kertovatkin. Toki kyllähän se itselläkin on tullut vastaan että kumppanin/ystävän eräs ominaisuus pohjautuu mahdollisesti siihen ja siihen merkkiin ja siksi minä koen sen vaikeaksi itselleni. Silti tämä ihminen on kumppanini/ystäväni ja hänen positiivisuutensa taas peittoaa minun negatiivisen piirteeni ja näin me molemmat kasvamme (jos hyvä tuuri käy  Smiley)

näitä voi esimerkiksi pohdiskella
- mitä ominaisuuksia te tarvitsisitte kumppanilta
- miksi näette ne ominaisuudet yhdistyvän juuri tiettyyn merkkiin tai yhdistelmiin
- kun nämä unelmaominaisuudet coolsmiley sitten toteutuisi, niin mitä olisitte valmiit hyväksymään kaupan päälle negatiivisina ominaisuuksina knuppel2

Voi pohdiskella myös kumppanin tilalla ystävääkin kunhan pitäytyy vastakkaisessa sukupuolessa.

Välillä kun lueskelee keskustelupalstoja tai deitti-ilmoituksia niin tuntuu että halutaan sitä kuuta sieltä taivaalta. Halutaan ettei kumppani olisi esimerkiksi liian hissukka, mutta toisaalla ruikutetaan sitä kuinka löysämoraalisia k***päitä ihmiset on.
Paras tapaus oli sellainen kun joku oli hylännyt kuulemma ihan ok kumppanin, siksi että hänellä oli rumat varpaat. 2funny 2funny
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 08.01.2007 17:58:08 »

- tunteellisuus, perheellisyys, lämpö, lapsirakkaus, luotettavuus, ei kätke omia tunteitaan  rapu
- mysteerisyys, seksuaalisuus, filosofisuus, omistautuvuus skorpioni (tavallaan myös energinen, eteenpäin pyrkivä, lämmin ja tulinen  oinas olisi ihan hyvä, mutta silloin kartalla pitäisi olla maata, että tasapainottaisi minua kuitenkin)

näiden lisäksi vielä jompi kumpi näistä
- jalat maassa, järkevyys, luotettavuus, objektiivisuus itseään ja muita kohtaan, vastuuntuntoinen  (joku maa-merkki)
- objektiivisuus, älykkyys, keskustelutaitoisuus, hurmaava seuramies  vesimies (Kaksosesta huonoja kokemuksia, samoin vaa'asta, mutta nekin voisivat olla ihan ok tasapainottava lisä)

Yleisesti ottaen kaikki mieheni ovat olleet sellaisia älykkäitä hurmaajia (Kaikilla ollut nousu-tulimerkissä, yhdellä jousimiehessä, lopuilla leijonassa), keskustelutaitoisia ja lämpimiä ihmisiä.

Yllättäen voitte varmaan huomata, että moni näistä luettelemistani on joten kuten kuin minä. Cheesy Kuitenkin mieheni saisi olla innostava, mutat ehkä kuitenkin tavallaan rauhallisempi kuin minä tai ainakin riitatilanteissa pitäisi olla rauhallisempi ja selvästi minua rauhoittava tyyppi, sellainen tukeva kallio, johon voi aina luottaa.  smitten Minua viehättä erityisesti miehissä sellainen "hyvä lapsille"-piirre, samoin kaikki kokkaustaidot, nallekarhumaisuus, pieni mysteerisyys ja pilke silmäkulmassa, seksuaalinen ja lämmin, joka haluaa jahdata minua, mutta ei sulje tai rajoita minun ajatteluani. (Kyllä, minulla on  kuu rapu  mars skorpioni  venus vesimies ja sen näkee tästä kuvauksesta selvästi!) Tällaisen kun vielä löytäisikin. Grin
« Viimeksi muokattu: 08.01.2007 17:59:49 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Irish
Vieras
« Vastaus #2 : 08.01.2007 18:02:33 »

Minä kaipaan mieheltä rapua; ymmärrystä, hoivaa, oikuttelua (rapu-miehiä on niin kiva lepytellä  2funny), sitoutumista, herkkyyttä. Rapumies on ehkä ainoa, joka voisi kysyä naiselta loukkaantuneena "mitäh... halusitko sä vaan pelkkää seksiä?!"  uglystupid2 2funny No ei nyt ihan, mutta kuitenkin, sen takia tuntuu että rapumiehen kanssa on turvallista olla.

Sitten kaipaan ehdottomasti tulta nousumerkkiin. En tiedä mitä tulta, mutta jotain please, niin että mies on sellanen dynaaminen ja tarmokas. Lepsuilijoita laiskimuksia ei siedetä!

Hyvä kokonaisuus on sellainen, että siinä on vähän kaikkea. Miehessä saa mielellään olla johtavan laadun merkkejä, koska mies jää todella helposti muuten minun tossuni alle... Ja se ei ole kiva paikka se.

Mielikuvitusta, hulluutta, luovuutta, puhetta paljon eli ei liikaa maamerkkejä, jotka liiallisena tuppaavat tekemään ihmisestä kriittisen hiljaisen työmyyrän. Ei pahalla.  Cheesy Grin

Oliskohan se siinä.  :Smiley

Muistettakoon että täydellistä miestä ei olekaan, enkä voisi sellaista vaatiakaan kun itsekin olen tällainen..... crazy2
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 08.01.2007 18:03:57 »

Minä pystyn hyväksymään aika monenlaisia asioita, paitsi henkistä ja fyysistä alistamista, vastuuntunnottomuutta, epäluotettavuutta ja selkeää ymmärtämättömyyttä itseyttäni ja minulle tärkeitä asioita kohtaan. Vaikea sanoa tarkalleen mitä sitä sitten hyväksyy, sitä voi rakkaaltaan hyväksyä niin monenlaista, eikä mitään konkreettista tule oikein mieleen...

Itseasiassa minulla on periaatteessa aika samanlaiset ajatukset kuin Irishilla. Olen myös ihan samaa mieltä noista maa-merkeistä, liikaa ei saa olla todellakaan. En kestä sellaista pikkumaista keskittymistä vain maallisiin asioihin ja konkreettisiin joka päivän asioihin, pitää semmoista vähän hömssyilyäkin olla. Tongue
« Viimeksi muokattu: 08.01.2007 18:05:52 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Irish
Vieras
« Vastaus #4 : 08.01.2007 18:08:48 »

Minä pystyn hyväksymään aika monenlaisia asioita, paitsi henkistä ja fyysistä alistamista, vastuuntunnottomuutta, epäluotettavuutta ja selkeää ymmärtämättömyyttä itseyttäni ja minulle tärkeitä asioita kohtaan. Vaikea sanoa tarkalleen mitä sitä sitten hyväksyy, sitä voi rakkaaltaan hyväksyä niin monenlaista, eikä mitään konkreettista tule oikein mieleen...

Tuota mietin itsekin.. Onhan se hauska luetella mieleisiä ominaisuuksia, mutta loppujen lopuksi on tärkeämpää että miehestä puuttuu tietynlaiset huonot ominaisuudet.

Koska sitten kun rakastuu, niin rakastuu, ei siinä enää välitetä onko se kauris-, leijona-, kala- vai vesimies-painotteisella kartalla syntymässään paiskattu... Loppujen lopuksi ihmisissä on niin paljon erilaisia kiehtovia persoonia, toisilleen vastakkaisia, mutta jotka voivat kaikki herättää ihailua ja kiinnostusta.  Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #5 : 08.01.2007 18:27:02 »

näitä voi esimerkiksi pohdiskella
- mitä ominaisuuksia te tarvitsisitte kumppanilta
- miksi näette ne ominaisuudet yhdistyvän juuri tiettyyn merkkiin tai yhdistelmiin
- kun nämä unelmaominaisuudet coolsmiley sitten toteutuisi, niin mitä olisitte valmiit hyväksymään kaupan päälle negatiivisina ominaisuuksina knuppel2

Hmm... minäkin jätin vastaamatta tuohon toiseen ketjuun, koska ajattelin ettei astrologinen tietämykseni yllä siihen ja toisekseen, luotan ja uskon siihen, että sellaiset merkit, jotka ehkä tökkii, saattavat antaa haasteen kasvaa omana itsenäni tai löytää uusia puolia itsestäni jne. Ja tosiaan kun eri yhdistelmät yms kartalla saattavat tuoda "sitä jotain", mitä en olettaisi olevan vaikka pelkän  aurinko , askendentti yms perusteella jonkun ominaisuutena. (ja tietty muutkin vaikuttaa ihmisen persoonallisuuden kehitykseen kuin syntymäkartta)
Mutta asiaan, katsotaan osaanko...

Ööh, mitä ominaisuuksia tarvitsisin kumppanilta (hmm.. itseasiassa nykyään lähden siltä kantilta, että mitä minulla olisi toiselle annettavana, mutta menkööt nyt näin) Wink

Ihanaa monimuotoista kokonaisuutta  buck2 Onpas vaikeaa eritellä..
-Tietynlaista herkkyyttä, joka ehkä ilmenisi syvällisenä näkemisenä ja ajoittain ilmaisunkin muodossa.
 kuu skorpioni ? Minulla on hieman kokemusta tästä ja olen sen kokenut noin ilmenevän  kuu skorpioni :lla, tosin se voi ilmetä myös jossain muussakin merkissä mistä minulla ei ole kokemusta.
-Henkistä vahvuutta olla se mitä on, taipuu mutta ei murru edes minun ajoittaisen 'kokeilevan oikutteluni' edessä.
Oliskos esim  leijona sellainen, tosin tuntuu, että  aurinko vaakakuu skorpioni on myös sellainen, kun taasen  aurinko vaaka yhdistettynä jollain muulla  kuu : sijainnilla, ei välttämättä täytä tuota...
-Itsenäinen ja tilaa antava.
 vesimies ja  jousimies
Nooh, itselläkin noita merkkejä on, joten sillä perusteella oletan liittyvän näihin merkkeihin.

Tässä ne tärkeimmät ominaisuudet kait oli. Ja kyllä minä hyväksyisin aika paljon ns"negis" ominaisuuksia tuohon "kaupan päälle". Itseltäkin niitä löytyy jonninverran, joten on paljon helpompaa olla ihmisen kanssa, joka ei ole"hyvyydessä täydellinen". Valmistutaan vasta sitten kun vedetään se viimeinen hengenveto, siihen asti kasvetaan ja eletään.
Pois suljen vain epäinhimillisen raakuuden, väkivallan, sorron ja sielun yli kävelyn... yms

laugh

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 08.01.2007 19:21:23 »

Käytännössä on havaittu, että kumppaneillani on seuraavia ominaisuuksia:

-he ovat ekstroverttejä
-he ovat optimistisia
-he ovat itsevarmoja ja rohkeita tyhmyyteen asti
-he ilmaisevat tunteitaan suorasukaisesti ja kiihkeästi

Suurin osa poikaystävistäni on ollut tulimerkkien edustajia ja aivan erityisesti Oinaita. Yllämainitut ominaisuudet eivät ole mitenkään tietoisia toiveita, vaan ehkä enemmän alitajunnan sanelemia. Omalla kartalla tulta on vähiten, ja uskon tässä olevan kyse jonkinlaisesta kompensaatiosta. Ja OK, DC:n hallitsija sijaitsee Oinaassa, jossa on myös liuta lemmekkäitä asteroideja. Niin ja se nousu-Venus houkuttanee Mars-tyyppejä niin kuin hunaja mehiläisiä...

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 11.01.2007 22:23:31 »

Heips

Heitänpä tähän myös omaa kommenttiani miesnäkökannalta katsottuna. Taitaa olla miesten edustus muutenkin kovin vähäistä yleensä tällä foorumilla?

lapsirakkaus
tärkeää siten että osaa itse kasvaa lapsien iän myötä, eikä siten että tekee voileivät vielä sille 25 vuotiaalle "pikkupojalleen". Opettaa lapsia mahdollisimman varhain oma-aloitteellisuuteen eikä ole ylihuolehtiva.

Sanavalmius
Ei tarvitse olla koko ajan äänessä, hyvä olisi osata kuitenkin keskustella monipuolisesti erilaisista asioista. Monipuolinen keskustelu ei tarkoita sitä että tunteellisuus ylikorostuu.

Mielipiteet
Tämä nyt toisaalta liittyy tuohon edelliseen. Minusta ihmisellä pitäisi olla mielipiteitä asioihin. Kuten Kauko Röyhkä laulaa "hyvä on hyvää ja huonokin on hyvää, mut muu siltä väliltä ne epäilyttää...." Eli ihmiset joilla ei ole mielipiteitä oikein mihinkään asiaan ovat yksitoikkoisia keskustelukumppaneita. Vaikka sitä mielipidettä ei olisikaan, niin sen voi aina kehitellä siinä keskustelun lomassa ja ainahan sitä mielipidettä saa muuttaa jos näkemykset muuttuu.

sopivasti seurallinen
enemmän koti ihminen kuin jatkuva bailaaja. Tämä on suhteellinen käsite, mutta sellainen joka tarvitsee koko ajan ringin ympärilleen on yleensä liian rauhaton tai itseään täynnä oleva primadonna, jota kaikkien tulisi palvella. Koti ihminen ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei olisi mitään sosiaalista elämää.

itsestään huolehtiva
huolehtii kunnostaan, terveydestään ja ulkonäöstään, terveelliset ja säännölliset ruokailutottumukset. On aktiivinen ja harrastaa jotain liikuntaa

henkinen kasvu
tärkeintä olisi halu kasvaa henkisesti ja sitä kautta voisi pohdiskella hieman muitakin asioita kuin esim. mitä päivän sanomalehdessä luki oman kunnan asioista.
Monipuolisuuden ja henkisen kasvun tiellä auttaa usein kiinnostus ulkomaailman kulttuureihin ja elintapoihin. 

Suhteellisuuden taju parisuhteessa
Lyhyesti sanottuna turha vaatia mitään minkä eteen ei ole valmis itse tekemään mitään.

:Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 11.01.2007 22:55:28 »

Älykkyys
- Mikään ei ole epäkiihottavampaa kuin tyhmä mies.

Hauskuus/huumorintaju
- Mikään ei ole epäkiihottavampaa kuin tylsä ja totinen mies.

Intohimoisuus/taitava rakastaja
- Mielenkiintoni lopahtaa hyvin nopeasti,
jos miehessä ei ole mitään tulta ja paloa edes silmissä.

Ongelmattomuus
- Inhoan miehiä, jotka tekevät ongelman joka lillukan varresta ja kannon nokasta.

Koulutus/urasuuntaisuus
- Bussikuski tms. hakekoon kaltaistaan.

Ulkonäkö/tyylitaju/hygienia
- Miten voi olla kivaa, jos joutuu selittelemään ystäville ja tutuille
miehensä tyyliä ja avustaa pukeutumisessa?
Minä en ole kenenkään äiti.

Nämä huomioiden mies pärjää jo aika pitkälle minun kanssani. Smiley
Katsotaan sitten myöhemmin niitä muita ominaisuuksia. Wink
tallennettu
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #9 : 11.01.2007 23:27:26 »

Piirteitä miehessä jota en jaksas katsella  :Smiley
- Väkivaltaisuus henkinen / fyysinen
- Alkoholi, huumeet, peliriippuvuus
- Uskottomuus ja kaikenlainen epäluotettavuus
- Epäsiisti
- Itserakkaat ja yli pinnalliset
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #10 : 11.01.2007 23:29:58 »

Asenne positiivinen, tahdonvoima, määrätietoisuus:
- en kestä jos minä joudun määräämään kaikesta, ja minä olen todella hyvä määräämään kaikesta jos pääsen niskan päälle. Eli henkisesti Todella vahva mies. Miehen pitää ottaa minut ja osata pelata se sillä tavalla etten edes tajua sitä. (perus oinasnainen olen siis)
Määrätietoisuus vie jalat alta. Tossumies ei sytytä.

Henkisyys, viisaus
- elämänkokemus tuo viisautta, jos älyää ottaa elämästä sen viisauden irti. Taito kait sekin. Tai sielun ikä.

Voimakkaat tunteet, mielikuvitus, luovuus
- minä tunnen voimakkaasti, ja jos toinen ei tunne mitään en saa yhteyttä. Seikkailen mielelläni tarinoissa ja toisissa maailmoissa. Parasta jos kumppani pystyy luomaan sellaisen silloin kun olen pahalla tuulella tai surullinen. Parasta eskapismia.

Samalla puolella oleminen
- parisuhde on minulle kuin pesä. On oltava sama päämäärä suhteessa, vaikka molemmilla onkin hyvä olla omat työnsä ja uransa. Ydinperheen tulee olla no: 1. Uskon vapaaseen rakkauteen, mutta vapautta on valita sitoutuminen yhteen ihmiseen ja jälkeläisiin.

Kommunikaatio
Huumorintajun on oltava samanlainen kuin minulla. Jos ei puhu, pitää osata kirjoittaa. Sanoilla on suuri merkitys. Älyllisesti vähintään samalla tasolla.

Terve elämä
- Boheemius on ihan suotavaa kolme kertaa vuodessa, mutta sitten pitää olla niitäkin kausia jolloin elää terveesti, urheilee ja syö hyvin. Suurpiirteisyys elämää kohtaan.

Elämänvoima vahva
- tulee ilmi seksuaalisuudessa  Grin
« Viimeksi muokattu: 11.01.2007 23:34:45 kirjoittanut Yulunga » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #11 : 12.01.2007 09:45:35 »

Mies vai nainen? Mies ja nainen?

sopivasti seurallinen
enemmän koti ihminen kuin jatkuva bailaaja. Tämä on suhteellinen käsite, mutta sellainen joka tarvitsee koko ajan ringin ympärilleen on yleensä liian rauhaton tai itseään täynnä oleva primadonna, jota kaikkien tulisi palvella. Koti ihminen ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei olisi mitään sosiaalista elämää.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 12.01.2007 12:11:26 »

minua ainakin omassa miehessäni  vesimies kiehtoo se miten hän jaksaa ajatella enenmän muita kuin itseään ja se ikuinen optimistisuus ja taivaanrannan maalaus.
toisaalta en olisi uskonut että vesimies olisi niinkin tavallaan itsenäisenä tyyppinä niin hirveän mustasukkainen luonne. itse harka ja haluan sellaista tietynlaista turvallisuuden tunnetta elämääni mutta ennen tätä tuollaiset mustasukkaiset miehet ovat yleensä olleet liikaa.
toinen jos nämä nyt sit ovat niitä omalla tavallaan huonoja puolia niin hän ei anna helpolla auttaa itseään vaan luulee aina että kaikesta selviää yksin.
siis antaa paljon muille mutta ei osaa samaa ottaa itse vastaan.
 mutta kaikesta huolimatta hetkeäkään en antaisi pois.
tallennettu

the_planet
Vieras
« Vastaus #13 : 12.01.2007 12:21:59 »

Voimakas
- en innostu rimpulamiehistä, naistaan rimpulampi mies on epäeroottisen näköinen
- henkinen voimakkuus myös tärkeää; ei sorru heti tiukan paikan tullen

Huomioon ottava, mutta itsenäinen
- minussa ei roikuta, koska en minäkään roiku hänessä
- ei kuitenkaan ole superitsekäs, vaan on huomioi muita

Järkevä
- ei ylimääräistä haihattelua, eikä pilvilinnoissa elämistä

Hyvät käytöstavat, rehti, erityisen luotettava, ei ole sohvaperuna eli "sohvis", fiksu, ajatteleva, hyvän itsetunnon omaava, ennen kaikkea reipas mies.

smitten smitten smitten

tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #14 : 12.01.2007 14:12:50 »

Piirteitä miehessä jota en jaksas katsella  :Smiley
- Väkivaltaisuus henkinen / fyysinen
- Alkoholi, huumeet, peliriippuvuus
- Uskottomuus ja kaikenlainen epäluotettavuus
- Epäsiisti
- Itserakkaat ja yli pinnalliset

Kopsasin Sawottaren listan esimerkiksi, koska tämä on ehkä se tapa, jota itse voisin käyttää vastatessani kysymykseen kiinnostavimmista ominaisuuksista. Miksi sitten tällainen poissulkemismenetelmä kiinnostaa? Yksinkertaisesti sen vuoksi, että kaikki ominaisuudet ovat erittäin suhteellisia käsitteitä. Jos tarkasteluun otetaan esim. toive saada lapsirakas puoliso. Nyt jos haastatellaan 1000 ihmistä siitä, mitä tuo käsite tarkoittaa, saadaan karkealla luokittelulla ainakin kymmenen erilaista näkemystä asiasta. Siispä sama sana tarkoittaa käytännön tasolla hyvin erilaista asiaa. Jos toivomme kumppanilta tiettyä ominaisuutta, saattaa käytännössä tulla pettymys siitä, että koko asia käsitetään loppujen lopuksi aivan eri tavalla tyyliin miehet on Marsista ja naiset Venuksesta. Siksi minä toivon vain miestä, jota rakastan ja joka rakastaa minua ja itsenäistä suhdetta yhdessä.  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: