Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ARABIALAISET PISTEET  (Luettu 35089 kertaa)
0 jäsentä ja 14 vierasta katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 28.11.2005 13:45:39 »

Mummo ei kiiku vieläkään ainakaan minun näytölläni.  Undecided

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Vilja
Kohtuuastroilija
**

leij,ac-leij valkoinen yliääni peili

Profiili
« Vastaus #31 : 28.11.2005 20:54:50 »

Ei kiiku muori vieläkään mun näytöllä , liekö mun koneeni tai ohjelma tai jotain niin vanha .

Kiitos May selvityksestä  Solar Firen suhteen .
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #32 : 29.11.2005 14:27:02 »

Mulla ja yhdellä kaverillani onnenpiste Leijonassa, toisella Kaksosissa. Mitä nämä oikein tarkoittavat? Undecided
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #33 : 29.11.2005 14:53:26 »

Onnenpisteen kai pitäisi osoittaa osa-alueita, joilta löytää mahdollista menestystä ja sen sellaista.

Itselläni Onnenpiste on yhtymässä Noususolmuun Vaa'assa, 12. huoneessa. Olen tulkinnut tätä niin, että minun tulee pyrkiä paitsi itsetutkiskeluun ja henkisyyteen myös sosiaalisuuteen ja diplomaattisuuteen, ja tätä kautta voin löytää myös onnea ja menestystä itselleni.  :Smiley

Linn

Ps. Tuo muiden pisteiden laskeminen on vielä kohdallani kesken, mutta toivottavasti näistä saadaan vielä hyviä keskusteluita aikaan.  Smiley
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #34 : 30.11.2005 17:40:36 »

Onnenpisteen kai pitäisi osoittaa osa-alueita, joilta löytää mahdollista menestystä ja sen sellaista.

Itselläni Onnenpiste on yhtymässä Noususolmuun Vaa'assa, 12. huoneessa.

Kuulostaa itse asiassa siltä klassiselta "sisäiseltä rauhalta". Smiley Itellä kymppihuoneessa Leijonassa ja tajuan miksi diggaan niin pirusti imitoida Elvistä, John Travoltaa ja Michael Jacksonia - selvinpäin!  Grin
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #35 : 02.12.2005 19:14:31 »

Moi kaikki

Ja kiitos May hyvästä linkistä mukavalle suomenkielisille (!) Arabialaispiste-sivulle.
Mulle tuo Arabialaisen kartan piirtäminen oli uutta.
Yhdessä lähteessä puhuttiin samasta, mutta siinä Arabialaisen kartan AC:ksi valittiin Pars Fort.
Tässä se laskettiin kaavan  askendentti+ askendentti- aurinko -mukaan (eli aivan eri logiikka).

Sen mukaan mä olenkin nousu  jousimies (radix3) ja  jupiter aspect_con neptunus vesimies huone 3 (radix5)( aspect_con radix kuu aspect_con kuunsolmu!!!!)

En vielä keksi mitä se meinaa, mutta ainakin mä oon kova kirjottamaan, jos ei tullut jollekin selväksi Grin
tallennettu
tonde
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #36 : 03.12.2005 14:15:11 »

Heips,

arabialaisista pisteisiin en ole pätkääkään perehtynyt. Huomasin vain, että tämän sivuston linkkiluettelossakin oleva kartanpiirto-ohjelma Astrolog5.4 listaa myös hirmuisen litanian arabialaisia pisteitä ilman kummempaa matemaattista tuskaa.

Terv. Tonde
tallennettu
Enki
Vieras
« Vastaus #37 : 07.12.2005 16:15:14 »

Arabialaiset pisteet ovat kiinnostavia, mutta niiden nimet aiheuttavat ainakin minulle jonkin verran päänvaivaa: Jos pisteet ovat vanhaa perua, kuinka pitkälti ne ovat sovellettavissa nykypäivän maailmaan? Kuinka paljon nimet ovat vääristyneet lukemattomissa käännöksissä kieleltä toiselle? Jokainen, joka on joskus kääntänyt tekstiä tietää, että yksittäisen sanan kääntäminen irrallaan asiayhteydestä menee helposti aivan pieleen, tuloksena puuta heinää.

Arabialaisia pisteitä on "keksitty" (tai päätelty) lisää myöhempinä aikoina, joita tunnistaa niistä kaavoista, joissa esiintyvät ulkoplaneetat Uranus, Neptunus tai Pluto. Näitä planeettoja ei yleisen tiedon mukaan tunnettu ennen kaukoputken keksimistä 1600-luvulla.

Tutkailin hieman edellä mainittuja linkkejä
http://www.noendpress.com/pvachier/arabicparts/index.php
http://www.astrologicinsights.com/Calculating_Arabic_Parts.html

ja tässä muutama hassu ristiriita ihmeteltäväksi:

Bad Luck ja Merchandise jakavat samaa kaavaa Asc + PO Fortune - PO Spirit. Mitä tekemistä huonolla onnella on kaupankäynnin kanssa?

Samankaltaisesti Commerce ja Destruction lasketaan samalla kaavalla Asc + Mars - Sun.

Beauty, Intercourse ja Love jakavat samaa kaavaa Asc + Venus - Sun. Tässä voisi epäillä amerikkalaista kielimaailmaa, jossa rakasteleminen on sama sana kuin rakkaus, vaikka asiana ovat jotain ihan muuta! Mitähän alkuperäinen kaava on tahtonut sanoa?

Myös Charm, Occultism ja Termination jakavat keskenään samaa kaavaa Asc + Uranus - Neptune. Hassu nimikolmikko tälle asialle, mikä lie?

Jotkut kaavat ovat hyvin suosittuja, kuten Asc + Mars - Saturn, joka käy asioille Ancestors, Relations, Place of Murder, Sickness sekä Necessity.

Toinen kaava, Asc + Moon - Saturn, on vielä käytetympi, ja kertoo seuraavista asioista: Deep Reflection, Horsemanship, Inheritance, Mother, Profession, Real Estate ja Secret Enemies. Sentään muutamat näistä voidaan katsoa liittyvän yhteen. Horsemanship pistää silmään jonkinlaisena muinaisjäänteenä.

Edellisissä esimerkeissä kuten yleisestikin arabialaisissa pisteissä kannattaa muistaa, että nimet ovat vain irrallisia sanoja, ja että tulkinnallinen asiayhteys kannattaa myös itse arvioida mm. kaavassa esiintyvien planeettojen ominaisuuksien avulla.

Tämmöistä pohdintaa vaan... Smiley Ajatuksia?
« Viimeksi muokattu: 07.12.2005 16:18:24 kirjoittanut Enki » tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 07.12.2005 18:17:37 »

Heititpä Enki mielenkiintoisen ja ennenkaikkea kinkkisen kysymyksen.. Käännöskukkasia varmaankin lienee ja joidenkin pisteiden alkuperäiset tarkoitukset taitavat olla melkoisen kaukana niiden alkuperäisestä merkityksestä. Ja kun pisteitä on paljon, pakostakin joku aina myös osuu ja uppoaa, vähän sama kuin nimiasteroidien suhteen.

Kaikkein mielenkiintoisinta on tuo samoilla laskukaavoilla lasketut erinimiset ja erimerkityksiset pisteet... Olisiko niin, että alunalkaen on ollut monenlaisia eri suuntauksia, joilla on olleet omat, hieman toisistaan poikkeavat pisteensä. Aikojen myötä kansojen ja kulttuurien sulautuessa myös pisteet ovat sulautuneet sekalaiseksi sopaksi eri kulttuurien jäänteitä ja siitä nuo eri nimet. Ja nykykeitosta kutsutaan vain yleisnimellä arabialaiset pisteet vaikka se olisikin melkoinen monen eri kulttuurin sekametelisoppa. Tämä on siis vain omaa arvailua vailla minkäänlaista varsinaista tietoa asiasta. Toivottavasti joku muu tietää enemmän..
« Viimeksi muokattu: 07.12.2005 18:22:43 kirjoittanut May » tallennettu

LYV
Vieras
« Vastaus #39 : 01.05.2009 13:35:24 »

En jaksanut laiskana päivänä muuta kuin onnenpisteeni laskea  Grin

Onnenpiste:  neitsyt 12'31

Oho... jaksoinpas vielä tapaturmapisteen:

Tapaturma: vaaka 27'0

Lisään kumminkin vielä kuoleman

Kuolema:  kauris 8'1
« Viimeksi muokattu: 01.05.2009 13:49:11 kirjoittanut LadyYellowViolet » tallennettu
T
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #40 : 31.01.2012 17:54:16 »

Voisko joku kertoa, mitä tarkoittaa, kun Onnenpiste on tarkalleen yhtymässä MC:hen?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 31.01.2012 21:31:50 »

Jaa-a. Sulla on oman ittes kautta avaimet onneen?

Mä laskin tuon horsemanship pisteen, kun se on mua aina kiinnostanu Smiley 27  harka, huone 5. Sopii hienosti.
tallennettu
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #42 : 31.01.2012 22:18:43 »

Ilmeisesti jotta pystyis täyttämään ton laskemiskaavakkeen täytyy muistaa oma horoskooppinsa ulkoa asteineen ? Eli siis personal point eli askendentti, niin siitä sen asteluku ja tuleeks sitte sen jälkeen mikä minuuttiluku ? Ja mitä ihmettä ne triggerit sitte on ? liian monimutaksta.
tallennettu

.
minsa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #43 : 31.01.2012 23:13:51 »

Moro,

oottekos te miten tutkineet pitääkö nämä teillä tai kavereilla paikkaansa miten hyvin ?

Olen 2 pariskuntaa katsonut ja heillä Juno oli toisella avioliittopisteessä samassa asteessa mutta
mitenkäs nuo muut pisteet, onko joku tutkinut ?? Aika hyvin vaikka vain kahden olen vasta tutkaillut..

Minni   :Smiley

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #44 : 01.02.2012 06:54:33 »

Ilmeisesti jotta pystyis täyttämään ton laskemiskaavakkeen täytyy muistaa oma horoskooppinsa ulkoa asteineen ? Eli siis personal point eli askendentti, niin siitä sen asteluku ja tuleeks sitte sen jälkeen mikä minuuttiluku ? Ja mitä ihmettä ne triggerit sitte on ? liian monimutaksta.

En mä ainakaan muistanu ulkoa, lunttasin kartasta. Enkä laittanu kun ne degreet vaan, en minuutteja olleskaan..ja triggeritkin meni ihan ohi, mutta vastauksen silti sain Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  

Siirry: