Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Minkälainen työ sopii ? Voiko syntymäkartta tai horoslooppimerkki selvittää..?  (Luettu 42993 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #30 : 31.07.2008 18:53:56 »

Työasioita mäkin täällä pohdin... siis että mikä minusta tulisi isona?

MC on vaa'assa (neuvottelukyky, ihmiskeskeisyys, myötäilynhalu, harmoniankaipuu, kepeys?)
Uranus skorpionissa siinä hollilla kymppihuoneessa (kapinallisuus, uudistusmielisyys, riippumattomuus?)
MC.lle ei tule yhtään aspekteja?

Siis eikös noi tavallaan ole toistensa vastakohtia? (neuvottelukyky-kapinallisuus)
Aurinko on vielä jousimiehessä, niin että missä työssä tällainen itsekeskeinen kapinallinen olisi ihmiskeskeinen, myötäilevä ja neuvottelukykyinen? Mä en oikein tajua itteäni saatika sitten karttaani  idiot2

Löytyyhän sieltä kartalta paljon muutakin, tässä tiedot jos joku haluaa raapia päätä mun kanssa  Wink
Kristiinankaupunki 10.12.1974 8:55

muoks. Jollen väärin muista olin täällä jostain ketjusta lukevinani Lillin (?) kommentin että asc jousimiehessä ja uranus MC:llä viittais opettajan amattiin. Harmi kun en millään löydä sitä juttua tähän hätään....
tuleehan MC:lle aspekteja, tyhmä mä... idiot2

Osaat siis piristää neuvotteluilmapiiriä. Teet syvällisiä havaintoja. Näillä ominaisuuksillasi elähdytät tieteitä ja ymmärrystä ihmisten keskellä.

Haistan sinussa tieteilijää, jolla myöhemmällä iällä varsinkin on luennoijan taipumusta ja mahdollisuuksia noita valmiuksiasi myös käyttää.
Tieteilijänä tuot uutta tutkittavan aiheen piiriin. Hätkähdytät muita immeisiä näkökulmillasi, mutta saat ihmiset innostumaan ja pohtimaan perusteitasi. Näkisin sinut luomassa poikkitieteellistä (siis luontaishoitojen ja koululääketieteen välistä, kenties orientaalin yrttihoidonkin) hoito-oppia omalta osaltasi. Tätä tietty on syytä toisillekin opettaa ja perustella.

Muista kuitenkin pitää itselläsi sapattiaikaa säännöllisesti: Pyhitä lepopäiväsi, jotta sisäinen viisautesi voisi kasvattaa uusia ituja, joita sitten arkena pöyhit. Tämä tarpeen varsinkin psykosomaattisten oireistojen syvemmän ymmärtämisen vuoksi. Näistä rötkörennoista päivistä kumpuavat oivallukset kokonaisvaltaiseen ja oppi'aidattomaan' hoitomenetelmään.

Lycka till! Kiireettömänä.

Mielenkiintoinen elämä sinulla edessä. Eiku menox!!!

Ups! Olin ohittaa tuon MC Vaa'assa-jutun. Myötäeläminen, miellyttämistarve. Siinä tietty ilmentyy kykysi lukea toisten tarpeita, sekä yrittää löytää heillekin harmoniaa elämään. Pidä toki huoli, että se olisi heidän harmoniansa - ei sinun. Luo itsellesi oma harmonia ja katso kuka siinä viihtyy, mutta älä anna käyttää hyväksi tätä ominaisuuttasi. Älä siis osta harmoniaa luoden toisten hyväksyntää, vaan viihdy omassasi, toiset taas omissaan. Vierailla aina voi, mutta liika kiinaaminen (=katon alle tuppaaminen) vie toisen voimat ja usein syyllisyys pakottaa hylkäämään hyväksikäytetyn.
Skorpioni-osiosi auttaa oivaltamaan ja laserintarkasti (puolihuolimattomastikin naljaistuin sanoin) hoitamaan toisen syvintä sisintä, toimitpa missä ammatissa tahansa. Älä kuitenkaan uhraa omaa myötäelämisen kykyäsi vain toisen ihmisen hyvinvoinnin eteen.
Muista, että sinun tulee voida hyvin, jotta sinusta on apua toiselle, jos toinen apua tarvitsee. Ja VAIN kun hän tarvitsee, ei siis jatkuvasti.
 Smiley smitten
« Viimeksi muokattu: 31.07.2008 19:17:29 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #31 : 31.07.2008 20:06:30 »

Kiitos T.Touhula mielenkiintoisista ajatuksista, tuli paljon ajattelemisen aihetta!
Kiva että joku esitää tuntemuksiaan kun itse omaa karttaa tuijotellessaan ei näe metsää puilta. Tai haluaa nähdä asiat vaan mustavalkoisesti.

Juu, tunnustan kyllä, esitän ja tuputan omia mielipiteitä ja kokemuksia kyllästymiseen saakka, oli kyseessä sitten keskustelu Tukiaisesta tai työkaverin sairastaminen... Embarrassed Ei ihmekään jos joku muhun välillä kyllästyy!

Onneks vapaapäivät on taasen ohi, loppuu tää oman navan ympärillä pyöriminen. Tarttee sulatella rauhassa näitä kaikkia juttuja, keskittyä siihen leipätyöhön ja seuraavilla vapailla antaa unelmien lentää siinä tulevassa unelmatyössä!

Ihanaa viikonloppua kaikille!!!  smitten

tallennettu
dissolve
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #32 : 08.09.2008 11:32:53 »

Kannattaa tarkastella ainakin auringon merkki- ja huonesijaintia, MC:n merkkiä (+ planeettoja MC:n tuntumassa) sekä 2. ja 6. huoneen kärkeä (merkki?) sekä sisältöä (planeetat?). Aurinko ja MC kertovat ammatillisista taipumuksista, 2. ja 6. huone ihmisen suhteesta rahaan ja työhön ylipäänsä.

Itse koen viimeinkin olevani ainakin astrokarttaani vastaavissa tehtävissä. Toimin IT/media-alalla projektipäällikkönä. Aurinkoni on Skorpionissa 2.huoneessa, eli olen kieltämättä hieman materialisti. MC on Leijonassa (roarrr!) ja 6.huoneen kärki Oinaassa, itsepäinen ja tulisieluinen johtava merkki. 2.huoneessa on Aurinko-Uranus-Merkurius-Jupiter -stellium, ja Jupiter tekee lisäksi löyhän yhtymän Neptunukseen 3.huoneen puolella. Teen luovaa, sisällöltään päivittäin vaihtelevaa työtä, jossa pitää tehdä nopeita päätöksiä, ja mielestäni karttani tukee soveltuvuuttani tähän tehtävään.
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
satu-äiti
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #33 : 13.09.2008 21:18:08 »

Osaakohan kukaan sanoa coolsmiley, olenko oikealla alalla ja  mihin kannattasi työssä keskittyä oman kehityksen kannalta?

Olen syntynyt 28.6.1969 Jyväskylässä klo 13.10. Tällä hetkellä työskentelen suurkeittiön esimiehenä (10 suoraa alaista), ja joudun työssäni todella paljon palvelemaan eri ikäisiä ja muutenkin monenlaisia asiakkaita, sekä opettamaan/ohjaamaan työntekijöitä sekä oppisopimusopiskelijoita. Välillä tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta työn vastuu ja kiireinen työtahti, joten painiskelenkin itseni kanssa että mitä ihmettä teen tulevaisuudessa? En yhtään tiedä Undecided mihin erikoistuisin, kun nyt tehtävien kirjo on ihan älyttömän laaja ja vaativa. Jotain suppeampaa tehtävää olen ajatellut, mutta mitkä todelliset vahvuudet löydätte tiedoillani?
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #34 : 28.09.2008 13:36:19 »

Osaakohan kukaan sanoa coolsmiley, olenko oikealla alalla ja  mihin kannattasi työssä keskittyä oman kehityksen kannalta?

Olen syntynyt 28.6.1969 Jyväskylässä klo 13.10. Tällä hetkellä työskentelen suurkeittiön esimiehenä (10 suoraa alaista), ja joudun työssäni todella paljon palvelemaan eri ikäisiä ja muutenkin monenlaisia asiakkaita, sekä opettamaan/ohjaamaan työntekijöitä sekä oppisopimusopiskelijoita. Välillä tuntuu ylitsepääsemättömän raskaalta työn vastuu ja kiireinen työtahti, joten painiskelenkin itseni kanssa että mitä ihmettä teen tulevaisuudessa? En yhtään tiedä Undecided mihin erikoistuisin, kun nyt tehtävien kirjo on ihan älyttömän laaja ja vaativa. Jotain suppeampaa tehtävää olen ajatellut, mutta mitkä todelliset vahvuudet löydätte tiedoillani?

Olet tarkkailija, monella tavalla. Sinussa ilmenee myös hallitsemistaipumusta, siis ylivastuullisuutta. Opettele jakamaan vastuuta, näin paino harteiltasi kevenee. Voit siten olla ylpeä alaisistasi ja tarvittaessa (esim. sairauslomalla ollessasi) voit olla huoleton, koska kouluttamasi ihmiset osaavat sinun tavoin hoitaa asiat ja kantaa vastuun. Paluu työpaikalle ei ole silloin katastrofi, vaan ilonaihe kaikille. He ovat lomaillessasi huomanneet, että olet ollut heille oiva opettaja. Näin he ovat valmiina teamina vastaanottamassa sinua ja lojaaleina kavereina rinnallasi arjessa sekä juhlassa.
Myöhemmällä iällä - ei kovin kaukanakaan enää - on aika, jolloin olet parhaimmillasi ja viihdyt pelkästään opettajan ja perehdyttäjän tehtävissä. Tämä ei välttämättä vaadi nykyisestä paikastasi luopumista, mutta uutta asennoitumista kylläkin kovasti.

Pikku huomio viimeisenä tähän raapustellen: Sinulla on mahdollisuus hyvinkin korkeaan asemaan koulutuksen puolella. Toki vain, jos itse sitä tahdot. Opeteltavanasi kuitenkin siinä tapauksessa on, että huomioit ja kannustat hallintopyramidissa jokaisen portaan ja myös LUOTAT heihin. Näin jaksat pitää langat käsissäsi.

Persoonasi elämänopetus on saada tunne ja äly tasapainoon keskenään. Nyt tuntuu, että nöyryytät itseäsi tunteitten kautta velvoittamalla. Toki tämä on hyvin rapumainen suhtautumistapa, mutta ravunkaan ei tarvitse olla marttyyri. Ottamalla rennomman ja muita kannustavamman asenteen käyttöön - nimenomaan sinun - elämäsi helpottuu. Jää aikaa nautiskella vapaahetkinä ja iloita myös työn lomassa, sillä onhan sinussa iloa vaikka kuinka paljon.
Mietin vain, miksi nostat huolen rypyt otsallesi niin kovin helposti?
Tunnetko olevasti osaavampi tai vahvempi auktoriteetti, kun  ylivastuullisena/ huokaillen kuljet ympäriinsä?

Suppeuta oman mielesi ehdoilla tehtäväkenttääsi. Se on antavin vaihtoehto kaikkineen. Kenelle vaan.
tallennettu

marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #35 : 28.09.2008 13:55:26 »

mä tarvisin melkeen apua tämän aiheen kanssa. edelleen. 10.12.1983 04:13 seinäjoki saa kertoa mitä tuo sanoo. minen jaksa enaa! ootte ihania, jos tuon mulle selvitätte! mä voin sitte tehä loput ite..

jaksaaks t.touhula tulkita tuota mulle vielä Wink niin ja siis oon menossa huomenna esimieshaastatteluun, kuinka mun käy?
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #36 : 28.09.2008 14:27:13 »

mä tarvisin melkeen apua tämän aiheen kanssa. edelleen. 10.12.1983 04:13 seinäjoki saa kertoa mitä tuo sanoo. minen jaksa enaa! ootte ihania, jos tuon mulle selvitätte! mä voin sitte tehä loput ite..

jaksaaks t.touhula tulkita tuota mulle vielä Wink niin ja siis oon menossa huomenna esimieshaastatteluun, kuinka mun käy?

Ihan lyhyt ja nopee tulkinta:

Jos kyse on analyyttisestä toimialasta, ni sitte ok. Silloin analyyttinen kykysi ajatella ja tehdä päätelmiä on varsinaisella toimialalla hyväksi kokonaisuudelle. Jää voimavaroja opetella ja kehittää esimiehenä tarvitsemiasi ominaisuuksia, joihin sinussa on tokikin aihioita.

Oot kuitenkin hiukan päättämätön joissakin toisiin henkilöihin liittyvissä asioissa. Pitäis oppia ajattelemaan  kuin ois vaaka edessäsi ja pistäisit alaistesi ominaisuudet puntariin. Samankin henkilön eri puolet on  hyvä punnita visualisoiden.
Viihdyt paljon omissa oloissasi, joka sinänsä hyvä. Mutta pohtivaisuus, varsinkin aktiivi sellainen voi usein johtaa väärille päätelmien poluille. Että pohdintojen juurena ei olekaan varsinainen asia, vaan omat aiemmat päätelmäsi siitä. Muista siis aina ongelman / asian ydin, jotta pysyt polulla. Silloin saat useita osapäätelmiä, joista helppo yhdistelmänä katsoa plussat ja miinukset. Mieti, onko asia/ henkilö / ominaisuudet rakennukseksi vai hajoitukseksi tavoitellulle kokonaisuudelle.  Kas! Siinä sinulla vastaus asiaan kuin asiaan.

P.S. Opettele ihmeessä oikeinkirjoituksesi ilmentämään sisäistä intelligenssiäsi. Silloin olet myös asemassasi paaaaljon uskottavampi. Eipä muuta kuin 'Lycka till!' huomiseen haastatteluusi. Ole oma itsesi vahvuuksiesi ja heikkouksiesi keskellä. Aitous puree aina parhaiten.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2008 16:53:13 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #37 : 28.09.2008 14:33:32 »

kiitos kovasti Smiley kyseessä ei ole kovin analyyttinen ala, mutta oon työtä sillä alalla tehnyt joitakin vuosia eli tunnen työn sisältöä ihan tarpeeks mielestäni. ja jos tää ei nyt tärppää ni koitan muita oljenkorsia sitten. fakta on se, että johonkin suuntaan tästä on nyt pakko päästä.
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
liima3
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #38 : 01.10.2008 17:25:37 »

Hei kaikille!

Voisiko joku ystävällisesti auttaa, sillä olen tosiaan avun tarpeessa. Olen synt. 20.06.70 klo:9:00 Mikkelissä. En koe yhtään olevani mikään kaksonen! Mikä ammatti minulle syntymäkartan perusteella sopisi? Jos joku viisas ihminen tulkitsisi, sillä olen lopen uupunut parturin ammattiini ja kuitenkin ymmällä mitä muuta tekisin, minua kun kiinnostaa kaikki mutta ei tarpeeksi mikään.  :Smiley

Sitten minulla jotenkin haasteellinen suuri risti kartallani, mitäköhän sekin tarkoittaa... Smiley

Haluaisin itse osata tulkita karttaani ja aspekteja yms. mutta kun se tuntuu niin kovin hankalalta, kun löytäisin ne omat vahvuuteni. Undecided
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #39 : 03.10.2008 17:43:51 »

MC:n hallitsija olisi kätevästi sekstiilissä ascille 3.huoneesta mutta edelleen sen vihjaama itseilmaiseva ura on hakusessa ja aika menee kaiken maailman hämärähommiin. Tongue
tallennettu
liima3
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #40 : 13.10.2008 11:37:06 »

MC:n hallitsija olisi kätevästi sekstiilissä ascille 3.huoneesta mutta edelleen sen vihjaama itseilmaiseva ura on hakusessa ja aika menee kaiken maailman hämärähommiin. Tongue

Hei,

onko tämä kenties vastaus minulle vai jotain ihan muuta... Olen näistä termeistä niin ulkona että jos tämä on minulle niin voisitko suomentaa. Ja voisiko t.touhula ystävällisesti, jos vain ehdit, tulkita jotenkin tuota minun karttaani?! Edes lyhyesti, mikä olisi minun alani??!!

Kiitos jo etukäteen kaikille avuliaille. Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 13.10.2008 17:31:39 »

onko tämä kenties vastaus minulle vai jotain ihan muuta...

Sitä jälkimmäistä. :Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #42 : 18.10.2008 07:45:44 »

tuli vaan mieleen, aina kannattaa yrittää...ja sulla on jo esiintymiskokemustakin ilmeisesti jonkinlaista....en tosin tiedä kiinnostaako nuo sinua, mutta  kuu aspect_con neptunus:sta lähdin liikkeelle. :Smiley

En mä mitään taidejuttuja ala, kyllä Neptunuksella pitäisi voida tehdä muutakin. :Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #43 : 18.10.2008 17:44:51 »

niin, varmaan voi....ehkä tuolla aspektilla voi kollektiiviseen tietoisuuteen päästä kekkuloimaan....itse tietenkin päätät miten sen teet...mulla ei ole mitään hajua, mahdollisesti orastava selvänäkökykyni osoittautuu usein hieman...epäluotettavaksi.

Kyllähän mä muzak- ja muoti-intoilija olen - ja aina kysytään pitkin maailmaa soitanko kenties bändissä ja olenko menossa heittämään keikkaa, mutta aika eri asia vääntää se leipätyöksi. :Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #44 : 20.10.2008 15:59:07 »

sullahan sitten näyttää olevan tyyli-asiat kunnossa

Joo - näytän Les Rocketsien jäseneltä, paitsi hiuksilla:

http://www.youtube.com/watch?v=5gGs3jAsXS0&feature=related

Lainaus
no joo...liian negatiivista....mietin vaan tuota kun radiota ei jaksa kuunnella kun sieltä ei tule paljoa muuta kuin listamusiikkia jota tuskin voi musiikiksi kutsua näinä päivinä...ainakaan minä.

Nettiradiokanavat. En muita kuuntelekaan.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  

Siirry: