Tämä taitaa olla monelle tuttu ja "itsestään selvyyskin", mutta halusin kuitenkin itse opetella ja jopa ehkä oivaltaa tästä jotain uutta. Tällaisia tietoja löysin 1.huoneesta; Mitä kertoisit lisää siitä?
1. Huone (minäitse -huone) Henkilölle ominainen tapa ilmaista itseään. 1. huone on tärkein huone. Se liittyy ihmiseen itseensä ja millaisena muut pitävät kyseistä henkilöä ensi silmäyksellä. Siihen liittyy ulkoinen luonne suhteessa muihin ihmisiin sekä monet henkilökohtaiset intressit. Käytös, ulkonäkö, ruumiinrakenne ja yleinen terveydentila ovat ihmisen ulkoista olemusta. Koska 1.huone vastaa Oinasta ja aloitekykyä, myös elinvoima, elämänasenne, määrätietoisuus ja toiminnallisuus sisältyvät tähän huoneeseen. Se on myös Marsin ja tulen huone, mistä syystä avoimet riidat ja taistelut kuuluvat sen piiriin.
-------------------------------------------------------------
Persoonani, omat luonteenomaiset käyttäytymisen piirteet, omat, yksilölliset reagointitavat, minän välitön projektio ulkomaailmaan. Ulkoinen minä, persoonallisuuden näkyv kerros, minän naamio, tyypillisyydet ja luontaiset toistuvat maneerit.
Tässä huoneessa kysymys kuuluu: Millaisena näyttäydyn ulkomaailmalle?
http://koti.welho.com/rnikula/12-h.htm -----------------------------------------------------------------
Minä "laskeutuu alas" ruumiistukseen, ottaa energiakehikon, jonka kautta rakentuu totunnaisten käyttäytymismallit, eleet, ilmeet, perusasenne elämään ja ulkoinen persoona, jonka kautta sisäiset voivat ilmenevät. Tässä huoneessa on valmiudet oivaltaa oma elämän persoonallinen merkitys. Huoneen ihmistyyppi on Minä itse, Persoona, jonka kautta elämännäytelmä on määrä esittää.
http://www.horoskooppi.com/astro_huoneet.html -----------------------------------------------------------------
1. huone
Tämä huone paljastaa Askendantin eli Nousevan merkin tarkimmassa kohdassaan. Huonejärjestelmästä riippuen AC sijaitsee joko siinä kohdassa mistä huone alkaa tai jossain sen sisäpuolella. Niinpä ensimmäinen huone heijastelee nousevan merkin tärkeää osuutta kartallasi.
Ensimmäinen huone liittyy persoonallisuuteesi ja siihen tapaa millä onnistut elämässä. Elinvoima ja tietoisuus omista päämääristä kuuluvat myös ensimmäisen huoneen alueeseen. Tapa millä toimit aktiivisesti tai reagoit muiden toimiin sekä keinot ilmaista aggressioita liittyvät niinikään tähän huoneeseen. Muiden silmissä voit näyttää tähän huoneeseen osuvan merkin edustajalta - ainakin ensisilmäyksellä.
Lyhyesti: persoonallisuus, fyysinen rakenne, vitaalisuus.
http://astro.saaganet.org/?s=19 ----------------------------------------------------------------
Itselläni 1.huoneessa on
:ssä,
:ssä,
:ssa .
(
:ni on
:ssa)
Ykköshuoneeni on melkoisen laaja (kuten 7.huonekin, joka on siis tyhjä)
Huone ulottuu siis
:iin,
:een,
:seen ja
:een.
Olen vain pohtinut, johtuuko juuri tästä
:ni sijainnista
1.huoneessa, että paljolti juuri koen itseni kautta kaiken ? Minun vaikeaa esim pohtia toisten "sielunelämää", jos en ole vastaavaa ensin kokenut ensin tai kaivellut itsestäni esiin ensin? Aiheuttaako tämä ehkä jonkinlaista itsekkyyttä?
Ceres Huoneissa
Ja kun minulla on tuo
:kin, josta sanotaan näin;
I Ensimmäisen huoneen Ceres viittaa yksilön henkilökohtaiseen kykyyn hoivata, osoittaa sympatiaa ja saada yhteyttä toisiin. Yksilö voi samaistua perheeseen tai työhön menettäen otteen itseensä. Heidän kasvatuksessaan tai terapiassa on tärkeää ohjata heitä kiinnittämään huomio myös itseensä.
Niin voisko tuo olla toisaalta toisiaan tukeva juttu?
Vesimiehessä Merkurius on omassa elementissään visuaalisuuden suhteen, sähköinen puoli korostuu Vaaán hallitsijan Uranuksen mukaisesti mentaalitasolle. Kyky älykkääseen tulevaisuuden visiointii voi olla suuri, kunhan vastamerkin Leijonan symboloima Ego on tasapainoittunut ja oman itsen korostus häipynyt. Emotiot ja arvosteleva kriittisyys ja turha pikkutarkkuus on saatavakin tasapainoon, ennenkuin tämä Merkuriuksen asema pääsee näyttämään todelliset voimansa universaalina visioijana, joka kykenee hahmottamaan laajoja älyllisiä kokonaisuuksia.
Itseasiassa näyttää, että tässä on jopa jotain "logiikkaa"
Mitenkäs teillä muilla?