Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: saturnus huoneessa 8 ?  (Luettu 6379 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
sunflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 116



Profiili
« : 11.01.2007 18:37:42 »

onko teistä kenellään saturnus huoneessa 8 kartalla ? itselläni ei mutta tuntemallani miehellä on (oinaassa) ja mietin mitä kaikkea se voikaan tarkoittaa  Huh
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 11.01.2007 19:52:59 »

rajoittuneista seksuaalisuutta ?  Cheesy
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #2 : 11.01.2007 21:22:56 »

Minulla  saturnus on 7. huoneessa, mutta koska se on niin lähellä 8:tta huonetta, se tulkitaan myös ikään kuin  saturnus olisi 8. huoneessa. Niin ja oinaassahan tuo saturnus myös on. Joskus olen jostain tulkinnasta lukenut, että kuolema/muutos voi pelottaa tavattomasti. Nyt sen tiedän, että näin todellakin on.  saturnus symbolisoi egoa/minäkäsitystä ja 8. huoneessa vakiintunut minäkäsitys joutuu ankarien paineiden alaiseksi ja ehkä siksi ego kiteytyy lähes muuttumattomaksi. Kasihuone liittyy myös seksiin ja yhteensulautumisen tunteeseen.  saturnus 8.huoneessa voi aiheuttaa erillisyyden tunteen, mikä ei meinaa hävitä millään. Itse en käsittänyt nuorempana seksiä ja läheisyyttä ollenkaan. Tunsin olevani erillinen, sulamaton möhkäle ja kun en oikein saanut mitään irti läheisyydestä, en myöskään aktiivisesti hakenut itselleni kumppania tai petikaveria.
  Mutta kun vuodet vierii, niin paineet tekevät tehtävänsä ja panssarit murtuu. Näin kävi minullekin ja nyt tunne erillisyydestä on oikeastaan kadonnut, kun luin henkistä kirjallisuutta ja oivalsin syvällisesti, että olin samastunut ajatuksiini ja tehnyt siten emämunauksen.  saturnus siis symboloi minäkäsitystä ja kun se on oinaassa, ego kehittyy hyvin nopeasti pitämään kurissa oinaan edustamia raisuja voimia. Minunkin käsitys itsestäni muovautui varhain. Meinasin kuolla heti synnyttyäni ja jouduin eroon äidistäni ja kun sitten pääsin kotiin, oli äiti jo "ehtynyt" ja niin jäi rintaruokinta kokematta. Tällä selitin itselleni sitä miksi en ymmärtänyt läheisyyden päälle. Minulla ei ollut alkukokemusta enkä siten osannut suhtautua fyysiseen läheisyyteen oikein mitenkään. Tätä kertomusta toistin itselleni vuosikaudet enkä meinannut luopua siitä millään. Lopulta murtuminen alkoi, kun minulle tehtiin hätäinen diagnoosi, että taidan sairastaa syöpää. Diagnoosi oli väärä, mutta vasta todellinen kuolemanpelko ravisteli minua riittävästi, mutta se on jo toinen tarina.
  Vähän lörpöttelevä vastaus, mutta toivottavasti saat tästä jotain irti sunflower.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 11.01.2007 21:44:21 »

Saturnus kasissa saattaa liittyä myös seksuaaliseen vallankäyttöön, siihen että haluaa "johtaa" seksuaalisia tilanteita, eikä välttämättä oikein kannusta sellaiseen yllätykselliseen ja suunnittelemattomaan seksiin, vaan ihminen haluaa olla tilanteen tasalla ja hallita tilannetta. Ihminen voi pelätä menettävänsä kontrollin elämästään ja omista tunteistaan. Tässä minusta on todella hyvin kuvattu miten Saturnus 8.huoneessa voi aiheuttaa ja mielestäni kuvaa hyvin tuota teidän kuvailemaanne eristyneisyyden tunnetta:

Sometimes you do not think thoughts through to the end, which you cannot get out of your mind, or you deny recognizing the answer to existential questions. You will not open yourself to the principle of constant giving and taking, which no one can live without, because you fear losing your individuality. Fear is the driving factor in your life. If you do not overcome it, you will become more and more isolated. You should learn to place your resources at the disposal of others, because you can only profit by it. It is not beneath your worth to accept offers from others without asking what is expected in return. If you try to manipulate or dominate people too often, it could have bitter consequences.

In principle, you are concerned with only one topic: detachment. You have to find your natural strengths and accept the flow of life. Even if you find it disturbing, you should confront the concept of death and accept it as the threshold to another existence.
Manic-raven.com
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #4 : 11.01.2007 22:05:28 »


..tuota tunnetta en kuitenkaan tulkitsisi seksuaaliseksi vallankäytöksi, vaan enemmänkin omien puolustusmekanismien aktivoitumiseksi "kenties väärässä tilanteessa"..

no ei tämä valmiustaso ykkönen tietenkään aina käynnisty, riippuu tilanteesta, ja siitä saturnus-kasille tärkeästä luottamuksesta.. Wink



Minulla myös Saturnus huoneessa 8, mutta vain 0 astetta. Siis 7 huoneen rajalla.
Kyllä minäkin koin lapsena erilaisuutta. Ja myöhemmin ollut vaikea saada täyttä antautumista. Ainoastaan ihan täydellinen luottamus seksikumppaniin voi sen saada aikaan.
Mitä sitten vielä vaikuttaa se, että Saturnus on oppositiossa kuunsolmuuni?


 smitten    maarita         smitten 
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
sunflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 116



Profiili
« Vastaus #5 : 12.01.2007 05:57:47 »

joo ...kuulostaa aika sopivalta ...hänellä on todellakin vaikeuksia näissä asioissa ...ahdistusta ja traumaattisia kokemuksiakin. olen ymmärtänyt että hän selvästi pelkää läheisyyttä.

tosin aspekteja tulee vain sekstiili merkuriukseen. ja tarkka semisekstiili marsiin ...ehkä kvinkunssi kuuhun mutta en oikein tunne näitä aspekteja vielä hyvin  buck2
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #6 : 12.01.2007 16:46:01 »

Joo, kyllä se luottamus on kaiken A ja O. Voihan sitä tietenkin haarniskan raosta lykkiä, mutta hohhoijaa :Smiley. Tiedä tuosta manipuloinnista sitten. Itse ajattelen, että  saturnus kun edustaa egoa niin ego yrittää aina ohjailla ympäröivää todellisuutta sen sijaan, että hyväksyisi. Todellisuuden kieltäminen tuo mukanaan masennuksen ja pettymykset ja näin on, olipa  saturnus missä tahansa syntymäkartalla.
  On tämä Saturnuksen asema osaltaan vaikuttanut kohdallani myös siihen, että pidän siitä kun voin tehdä ruumiillista työtä tai muuten harjoittaa lihaksistoani. Tosin minulla on kartallani muitakin urheilullisia juttuja, mutta lisänä tämäkin on.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #7 : 12.01.2007 20:57:13 »

Juu, siinä olen samaa mieltä, että  saturnus tuo mukanaan sitkeyttä ja voimien hillittyä, pitkäkestoista ohjailua. Merkkinä  oinas ja sen hallitsija  mars hallitsevat mm. raakaa lihasvoimaa. Itselläni  mars on  aspect_sex sekä  jupiteraskendentti ja  uranus. Lisäksi minulla on myös  mars aspect_squ aurinko ( orbi 9 astetta ). Siitä huolimatta en ole lihaksikasta pikajuoksijatyyppiä vaan kuivakka ja kevytrakenteinen. Kuntosalilla käyminen ei näy minussa muhkeina lihaksina vaan jonkinlaisena jäntevöitymisenä. Voin olla väärässäkin, mutta olen edelleen sitä mieltä, että tuo saturnus oinas - yhdistelmä voi toimia myös näin. Siitä huolimatta, että huonesijaintikin on vähän kumma noin urheilua/ulkomuotoa ajatellen.
   Todellisuuden kieltämisjuttuni perustuu ihan muihin yhteyksiin kuin astrologiaan. Kun olen lukenut ja pohtinut läsnäoloa, tässä hetkessä olemista ja tiedostamista, niin aina törmää ajatukseen, että realismin puute on se mikä masentaa. Sitten minulla tuli mieleen, että ihan kuin tässä puhuttaisiin  saturnus. Ihminen kertoo itselleen tarinaa siitä millainen on ja ei varsinkaan ole ja sillä välin elämä tarjoaa parastaan ja siitä ottaa vastaan vain sen mikä omaan minäkäsitykseen sopii. Sitten kun asiat eivät mene putkeen niin seurauksena on pettymys. Ehkä  saturnus huonesijainti kertoo sen elämänalueen millä ihminen kamppailee egonsa kanssa.
   Minulla on  aurinko kalat enkä juuri tunne itseäni perinteiseksi merkkini edustajaksi. Hyvä mielikuvitus minulla on ja kun  kalat kohdalla puhutaan usein itsensä syrjäyttämisestä niin tiedän, että isäni on aikoinaan syrjäyttänyt itsensä ja hoivannut äitiäni. Isäni oli aikanaan katkera tästä, mutta reipastui sitten ja alkoi elää omaa elämäänsä.  aurinko ja  mars sijaintihan voi kertoa myös isästä jotain. Sellainen kalamainen piirre minussa on, että minusta on mukavaa, kun minusta ei tiedetä kaikkea ( on minussa kyllä  skorpioni aika lailla ). 
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: