Nomadi
Kohtuuastroilija
|
|
« : 13.01.2007 11:26:20 » |
|
Pitkästä aika näin unen joka tuntuu jotenkin erityisen merkittävältä. Kiva jos joku jaksaa lukea loppuun asti ja kommentoida, kokonaisuutta tai yksityiskohtia – miten vaan.
Olen muuttanut uuteen valoisaan kaksioon (siinä oli kyllä kolme huonetta), jossa on parvekekin, sisäseinätkin on osittain lasia. Asunnossa on paljon edellisen asukkaan tavaroita, mac tietokoneen kovalevyjä ja näyttöjä erikseen, kolme televisiota jne. Nurkassa siihen sopiva sänky mustalla peitolla mutta en tiedä mahtuuko siinä kukaan nukkumaan. En oikein tiedä mitä tekisin niillä tavaroilla. Tietokoneet varsinkin on hienoja mutta en vielä ala kytkeä niitä päälle.
Järjestelen tavaroitani, mutta ihan kuin asunnossa olisi joku muukin, välillä kuuluu epämääräistä kolinaa. Pelottaa. Menen huoneeseen jossa on sitä tekniikkaa paljon. Joku on laittanut pienen television päälle joten olen varma, että asunnossa on joku vieras henkilö. Toinenkin telkka menee päälle, säikähdän julmetusti, käännyn sitä katsomaan ja sitten takaisin ja näen edessäni hieman itseäni nuoremman naisen joka tuijottaa minua murhanhimoisesti. Nainen on se edellinen asukas, yritän huutaa apua, tai muuten vaan selittää että minulla ei ole mitään pahoja aikeita, mutta ääntä ei tule suustani. Kämmenemme kohtaavat ja otamme lopulta kunnon otteen toistemme käsivarsista.
Lävitsemme kulkee tietoa toisistamme. Edellinen asukas on nyt kummitus. Hän oli eläessään graafikko (siksi hienot tietokoneet) ja ralliautoilija joka on kuollut kilpa-ajoissa sattuneessa onnettomuudessa. Hänen vanhempansa ovat jättäneet tavaroita asuntoon koska eivät surultaan halua niitä itselleen. Itse saan välitettyä kummitukselle kuka olen ja, että aikeeni asua hänen entisessä kodissaan ovat ihan hyvät ja vilpittömät. Kummitus hyväksyy minut uudeksi asukkaaksi ja poistuu lopullisesti ja samalla lahjoittaa minulle kaikki tavaransa.
Tässä vaiheessa unen painajaismainen luonne muuttuu muuksi.
Asunnossa käy jotain ihmisiä, mukaan lukien kaksi nuorta naista, ystävykset. Toinen vähän ihastuu minuun ja päättää jäädä luokseni ystävänsä poistuessa. Alamme rakastella mutta sitten haluan lopettaa ja alamme vain jutella iloisesti. Paikalle tulee sukulaisiani tuoden ruokaa. Sukulaisnaiset alkavat valmistaa ruokaa ja minä juttelen iloisesti sukulaismiesten kanssa. Nuori nainen on mukana hetken aikaa mutta lähtee sitten pois. Juhlat on alkamassa.
|