Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lempi-instrumenttisi  (Luettu 27828 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
skipidoway
Vieras
« Vastaus #45 : 23.11.2012 14:07:38 »

Rummut, olen soittanutkin rumpuja. Ei ehkä kaikista naisellisin soitin mut muhun iskee. Eläydyn muutenkin musiikkin tosi syvästi ja kuulen unissani usein musiikkia.
tallennettu
khanda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


..Tat Tvam Asi..


Profiili
« Vastaus #46 : 13.12.2012 21:15:48 »

Juuri tällä hetkellä lempparisoitin on kantele. Mutta tietysti myös piano, kitara, poikkihuilu, viulu, sello, harppu, sitar, ksylofoni/vibrafoni.. melkein kaikki soittimet toimivat mulle jos niitä vain soittaa kauniisti, se on aina kiinni soittotekniikasta/-tyylistä ja sävellajista/fiiliksestä... Ja tottakai tietynlaiset elektronisetkin instrumentit/syntikat/soundit hivelevät myöskin sielua smitten
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #47 : 14.12.2012 11:32:17 »

Viulu on hieno soitin ja tykkään kuunnella viulumusiikkia. Tosin sellaisen kädessä, joka ei osaa viulua soittaa se kuulostaa aivan hirveältä! Ei ihme, jos viulusta on tullut joskus/ tulee paholainen mieleen, niin hirveitä ääniä sillä saa aikaan.  uglystupid2

Jos pitäisi valita yksi soitin niin kyllä se olisi piano.  smitten Olen aina pitänyt pianovetoisesta musiikista ja pianossa on vain jotenkin niin kaunis ja koskettava ääni.
tallennettu
khanda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


..Tat Tvam Asi..


Profiili
« Vastaus #48 : 14.12.2012 13:32:32 »

Instrumenttien roolithan tulisi määritellä aina biisikohtaisesti, mielellään oman maun mukaan. Itse henkilökohtaisesti yhdistäisin paholaisen haitariin tai banjoon, suurin osa niillä soitetusta musiikista aiheuttaa niin negatiivista assosiaatiota korvakäytävissäni   Cheesy
Mutta mikä tahansa pieleen soitettu jousisoitin on kyllä erittäin pirullista kuunneltavaa.
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #49 : 15.12.2012 16:26:36 »

Mä olen aina tykännyt ns. kansanmusasoittimista, ihan sillä ettei niitä kuule joka päivä kun menee kauppaan tms.

Japanilainen koto: http://www.youtube.com/watch?v=L24Nb4CJzV4

Shakuhachi: http://www.youtube.com/watch?v=vANg5mhHPdo
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371


Säh!


Profiili
« Vastaus #50 : 20.12.2012 11:30:30 »

Ehdottomasti piano, koska sitä itsekin soitan. Pianossa on kaunis ääni, pianolle on sävelletty aivan hirveästi hyviä kappaleita, se on soolosoitin (mutta toimii myös kamarimusiikissa ja säestyksessä), ja erittäin monipuolinen ja haastava. Soitinten ehdoton kuningas. Toinen kiva on cembalo, siis pianon esiaste. Tykkään cembalon metallisesta soinnista, ja heti tulee semmoinen historiallinen, hienostunut hovi-tunnelma kun sitä kuulee. Myös japanilaiset ja kiinalaiset perinteiset soittimet/musiikki kiinnostavat, mutta niistä en kauheasti tiedä mitään.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: