Emelia: Minusta Musta Kuu Lilith ei ole mikäään kauhea akka, vaan vahva ja oman arvonsa tunteva nainen joka tietää kenestä pitää kiinni ja ketä puolustaa. Ei sitä tarvitse pelätä.. Samantapaista kertoo seuraava...
Astotieto.com -sivuilta lainattua:
'Lilith on mielestäni se osa meistä, jonka mieluiten ulostaisimme elämästämme kuten Inanna mytologiassa. Lilith on myös feministinen arkkityyppi, joka kuvaa meidän voimaamme ja viisauttamme. Kun kerroin Lilithistä Venus-kirjassani, käytin Suomen presidentin Tarja Halosen sekä omaa karttaani esimerkkeinä. Tarjan kartalla Lilith on yhtymässä keskitaivaaseen. Hän on erittäin itsenäinen nainen, jolla on erittäin voimakkaat mielipiteet, eikä hän epäröi niiden ilmaisemista julkisesti. Omalla kartallani Lilith on yhtymyssä nousevaan merkkiini, enkä ole koskaan ilmaissut olevani feministi, olen yksinkertaisesti aina olettanut, että naiset ovat tasa-arvoisia miesten kanssa. Asiakaskunnassani on useampi Lilith yhtymässä Aurinkoon -yksilö, ja olen huomioinut, kuinka voimakas heidän sisäinen, synnynnäinen vakaumuksensa on. Sama astrologinen seikka saattaa olla myös syy, miksi heidän on helppoa keskustella ja tuntea ihmisten synkimmät kokemukset.
Merkin viimeinen aste on myös valtaisan voimakas.
Ne muutamat kartat, joissa Lilith on viimeisessä asteessa, näyttävät kuuluvan henkilöille, joilla on useampia kokemuksia, joissa hylätty partneri on varjostanut ja seurannut salaa heidän 'uutta' elämäänsä. Samoin nämä naiset ovat olleet pahoinpitelyn ja raiskauksen uhreja ja sen myötä voimattomia tekemään mitään sen suhteen.'
Mulla tuo Lilith siis viimeisessä astessa
ja
ex-miehen
.
Sitten taasen erään ihanuuden kanssa mun Lilith
hänen
ja
ja
. Mutta mun Lilith puolineliö hänen
ja kvinkunssi hänen
.
Ja hänen Lilith
mun
ja
, mutta taas kvinkunssi mun
ja
.
No, en ymmärrä näitä...
Tutkippa tuo kvinkunssi, sehän edustaa jännitettä ja vaikeuksia jotka ovat harmillisia mutta kenties liian vähäpätöisiä ja jokapäiväiseen elämään kytköksissä olevia, näinollen eivät siis aina välttämättä muutoksen arvoisia mutta kvinkunssi on tärkeä kun haasteellinen.
Edustaa pyrkimystä vapautua sosiaalisista velvoitteista suorittamalla palveluksia toisille sekä keventää alitajuntaista syyllisyyden taakkaa joka aiheutuu aikaisemmasta toiminnan puutteesta tai jostain rikkomuksista tms.
Lilith on luonteeltaan riistäjä, ilkeiden kuvitelmien luoja sekä hyvyyden hävittäjä. Sen sanotaan rakkausasioissa hävittävän todellisen kiintymyksen ja korvaavan sen suurella intohimoisella hullaantumisella mikä on enemmän mielisairauden kuin terveen tunne-elämän kaltaista.
Lilith on pahimmillaan yhtymässä, neliössä tai puolitoistaneliössä. Yhtymä voi johtaa äkilliseen tekoon joka on luonteeltaan tunneperäinen. Neliöt tuo mukanaan usein menetyksen jonka suuruus riippuen siitä planeetasta mihin aspekti kohdistuu.
Lilith-Merkurius aspektihan omalla kartalla värittää tapaa kommunikoida, totuudenetsintää tai voi tilanteet voi yllättäen muuttua vaikka synkästä huumoriksi tms.
Lilith-Venus aspektina taas kuvaisi jonkinasteista vaikeutta ihmissuhteissa, erityisesti parisuhteissa. Suhteen merkitystä ja päämäärää on vaikea hahmottaa, kohtalo usein astuu kuvaan. Liian railakasta elämää.
Tosiaan en uskalla mennä miettimään miten nämä paloina yhteiselämään nivoutuvat kun harmoniatasolla en Lilitihistä itseltäni löytäny mitään mutta nämä nyt syntymäkartan aspekteja. Löytyy myös Lilith huoneissa ja merkeissä jos niitä haluaisit niin voin mie kirjoittaa.
Muutenhan Lilithit ovat harmoonisissa aspekteissa.
Lilith-Kuu aspektina herättää harhakuvia, mustasukkaisuutta, henkisiä kriisejä, kuuhulluuttakin
29 aste on kriittinen piste ja niihin osuvia transiitteja kannattaa seurailla, opit huomaamaan miten ko. piste vaikuttaa sinun elämääsi.
Itselläni kuunsolmu 29 ssä herättää aina riippuen mikä planeetta sitä koskettaa, muuttaa elämää konkreettisesti eteenpäin kuten solmun
tarkoitus tietysti karmaan viittaavana onkin.
Neitsyt lilith: hullun neitsyen piirteet tulee enemmän esille. Järjestyksen ja varovaisuuden vastustusta. Taiteilija voi tuoda esiin säälimättömän maailman ja sen kauheudet. Voi suurentaa yksityiskohdat ja antaa niille hirveän ilmeen. Uteliaisuutta ja tiedonhalua. Voi liittyä myös terveydestä huolehtiva asenne, parhaan mahdollisen fyysisen terveyden saavuttamiseksi.
Melkoista tekstiä, Neitsyt Lilithinä kyl tuo kaikessa karmassaan on hyvinkin tuttua ainakin minulle eli voisin kuvitella maalaavani mustanpuhuvan taulun valkoisella enkelillä mutta toisaalta olen muutenkin hyvin plutoninen kun skorpioni.
Nuo kun mieltää yhteiskartalle niin siinähän sitä sitten on
Tämmöistä löysin mapeistani kun muistelin mitä kaikkea oma neitsyt lilithini elämässäni tarkoittanutkaan kun ei se kauheen herkullisia asioita ole tuonut
)