Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: nouseva planeetta  (Luettu 7858 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« : 21.01.2007 10:39:40 »


Nouseva planeetta on askendentista enintään 10 asteen päässä oleva planeetta (joko 12. tai 1. huoneen puolella).

hihii, nyt kun olen hieman enemmän perillä noista asteista, niin innostuin uudelleen tästäkin aiheesta. Miulla siis venus niukin naukin nouseva, kun astro.comin mukaan asc on 2.11 kaurista ja  venus on 12.52 ykkösessä. No, yli kymmenen astetta tuosta tulee, mutta läheltä siis liippaa vai kuinka.

Mitäs muita nousevia planeettoja porukoilla löytyikään, ja kuinka se vaikuttaa?
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 21.01.2007 10:46:03 »

hah, juuri kun luulin ymmärtäneeni jotain asteista, tuli tenkkapoo eteen. Katselin mieheni karttaa,  askendentti on 20.08 ravussa ja saturnuksen kohdalla lukee astro.comissa 0.31 ?
kuitenkin siinä listassa, joka on erikseen on seuraavaa: Saturnus 0 leo 30'34"
että mittee tuo tarkoittaa, ja kuinka tuota luetaan?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 21.01.2007 12:18:22 »

selkis, miehesi Saturnus on 0 astetta Leijonassa ja minuutit päälle. Jälkimmäisessä tapauksessa sijainti on ilmoitettu sekunnilleen.

Mitä nouseviin planeettoihin tulee, niin minulla se on  venus, n. 7 astetta askendentista. Tunnen muuten runsaasti ihmisiä, joilla ko. planeetta on joko nousussa tai MC:llä. Kaikista se ei tee kaunottaria, mutta tiettyä sympaattisuutta, kauneudentajua ja viehätysvoimaa se tuo mukanaan ja erityisesti miehille se antaa kykyä ymmärtää naista.

Kun itse satun olemaan tummaverikkö, niin minut on mielletty usein jonkin sortin syöjättäreksi, johtunee tuosta nousu-Venuksesta. Lisäksi Oinas-magnetismini on jo legendaarista.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 21.01.2007 12:29:00 »

Itselläni on nousevana planeettana Pluto + Uranus. Tosin Uranus jää pari astetta 12. huoneen puolelle, joten sen vaikutus on enemmänkin taustapiruna vaikuttamista, kun taas vahva Pluto jyrää ihan näkyvästi ykköshuoneessa, neljä astetta Ascista.  Wink

En osaa eritellä sen kummemmin, miten kokonaisen sukupolven kartalla oleva kaksikko vaikuttaa nousevana planeettana. Erityisen vahvat ne toki kartallani ovat ja vaikuttavat esim. siten, että nousevan Neitsyen perin sopuisista ja siivoista kuvauksista en juurikaan itseäni tunnista. Jonkinasteinen kapinallisuus ja uudistushalu on jatkuvasti mukana, teen sitten melkein mitä tahansa. Toisaalta kyllä perin maallinen Härkä-Aurinko + lojaalinen Vesimies-Kuu hillitsevät pahimmat ydinreaktorin räjähdysyritykset.  Grin

tallennettu

ti0
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 102


Profiili
« Vastaus #4 : 21.01.2007 14:35:44 »

Minulla nousee Aurinko ja Mars, Venuskin on siellä päin mutta yli yhdeksän asteen päässä askendentista niin onko se nyt niin nouseva planeetta? Saisi Venus olla lähempänä askendenttia niin olisin nätimpi.

12 huoneen Venuksesta luin että kun Venus edustaa viehättävyyttä ja 12 huone jalkoja, niin tietty viehättävät jalat. On minun jalkani kivat, aika pienet ja kapeat, varpaat sirot. En oo hirveen "jalat maassa" -ihminen, olen 12 huonemaisesti vähän unelmoija. 

Minulla on tyylitajua ja muuta Venukseen liittyvää mutta jokseenkin pinnallinen olen, minulla on opittavaa Venus asioista. Uskon myös että voisin olla miellyttävä ja suosittu jos tahtoisin. 

Yeaah, Aurinko & Mars!! Cheesy Tuovat voimakasta läsnäoloa, olen huomionhakuinen ja haluan johtaa. Haluaisin olla jotenkin suuri. Olen aktiivinen ja kilpailunhaluinen ja aika itsenäinen (yksinäinenkin, Aurinko Venuksen kanssa 12 huoneessa), tykkään tehdä ite kun muut tekee huonosti tai hitaasti. Riippuu kyllä siitä mitä tehdään. Jos voi vaan juosta ympäriinsä hoitamassa asioita, tai tehdä juttuja joissa ei tarvii jumittaa hirveesti, olen iloinen ja energinen, mutta jos tielle tulee esteitä se inhottaa, voin olla kärsimätön. On kivaa kun saa Mars draivin päälle, mutta usein olen muiden vaikutusten takia vähän murehtiva mutta sitten taas onneksi olen myös optimistinen. 

Sitten nousevasta Auringosta olen lukenut että ihminen voi seurata isänsä jalanjälkiä, jossa on varmasti jotain totuuden hippusia, isäni on johtava Oinas ja sanoo että olen kuin hän nuorena.

Ulkönäöllisesti nouseva Aurinko Leijonassa on tuonut ryhdikkyyttä ja jonkinlaista arvokkuutta, Marsista en tiiä. Jossain luki että nouseva Mars tuo punaiset hiukset, paitsi jos on aspektissa Saturnukseen, ja minulla on Saturnuksen kolmiot Marsiin ja askendenttiin, höh! Ehkä Marsin täytyisi myös olla tarkasti askendentilla jotta olisi punapää.
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #5 : 21.01.2007 14:52:16 »

Voiko noususolmu nousta...?  Huh No se nyt kuitenkin nousee, 2 astetta askendentista. Sitten on vielä  mars 3 ja  jupiter 7 asteen päässä askendentista. Jupiter neitsykäisessä, muut jellonassa. Hei, eikös tuo ole vielä stellium..?

Jaa mitä tämä sitten tarkoittaa. No ainakin sitä, että minulla ei ole mitään mahdollisuuksia elää toisten ihmisten tarpeiden tai vaatimusten kautta, vaan elämässä täytyy tehdä omat valintansa. Kuulostaa varmaan hassulta, mutta se on ollut toisaalta kipeä läksy, kun ei voi paeta vastuuta mihinkään, joskus kyllä tekisi mieli. Ajattelen erittäin vahvasti että ihminen tekee omat valintansa eikä vastuuta voi paeta ja toisia syyttää omista tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Sanotaanhan että nuorilla leijonilla on usein huono itsetunto. Mutta sitten kun uskaltaa aloittaa niitä asioita ja tehdä nopeita "itsekkäitä" päätöksiä niin ai että sitä voiman tunnetta!  smitten Nuoresta asti minulla on ollut pakkomielle tehdä asioita jotka pelottaa, jokin sisäsyntyinen vaisto estää pakenemasta vaikka kuinka haluaisi. Olen myös kärsimätön: kun innostun jostain se taatusti näkyy ja kuuluu, ja haluan toteuttaa sen nyt enkä viidestoista päivä. Ja minusta asioille täytyy tehdä jotain, jotta ne paranee eikä vaan loputtomiin puhua ja meinata ja valittaa. Toisaalta leijonamainen energisyys kyllä katoaa kuin tuhka tuuleen jos joutuu olemaan tekemisissä asioiden kanssa, jotka ei kiinnosta.

Edellä mainitsemani asiat liitän vahvasti tuohon leijonavaikutukseen, mutta en oikein tiedä, mitä se  jupiter neitsyt sitten voisi tarkoittaa? Täytyy vielä miettiä.  :Smiley
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Irish
Vieras
« Vastaus #6 : 21.01.2007 15:01:55 »

Eikös yhtymä ASC:in kanssa ole merkki siitä, että se on nouseva planeetta?
Minulla keikkuu tuo ihanan karu saturnus 12. huoneessa ja on yhtymässä ASC:iin. Elikkä sellainen. Jospa se vaikka toisi järkevyyttä ja kurinalaisuutta elämääni.
  Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 22.01.2007 15:19:18 »

Jossain luki että nouseva Mars tuo punaiset hiukset, paitsi jos on aspektissa Saturnukseen, ja minulla on Saturnuksen kolmiot Marsiin ja askendenttiin, höh! Ehkä Marsin täytyisi myös olla tarkasti askendentilla jotta olisi punapää.

Marshan on se "punainen planeetta" ja minulla se on ekana ykköshuoneessa, kun askendentista lasketaan. Etäisyys askendenttiin on kuitenkin 15 astetta, niin että varsinaisesti nousevaksi planeetaksi sitä ei lasketa. Ykköshuoneen planeettoihin kuitenkin kannattaa kiinnittää huomiota vaikkeivät ne nousisikaan, onhan ykkönen minuuden ja persoonan huone.

Tuo Mars ei minulla tee Saturnuksen kanssa aspektia, mutta on neliössä Uranukseen ja kolmiossa Plutoon, joista jälkimmäinen voisi tehdä sen, että hiuksiani värjään mielelläni aina omaa väriä tummemmaksi. Punaisestakin tykkään kyllä ja punapigmenttiä minulla kyllä on hiuksissa ja kasvoissakin, mutta niin vähän että se ilmenee lähinnä kesäisin kesakkoina nenänpielessä. Viimeksikin muuten värjäsin hiuksiani juuri niin, että tummempi sävy, mutta piristyksenä punaisia raitoja. Wink Ehkä se Mars sieltä kauempaa näkyy noin hillitymmin...Venus tosin on ykkösessä myös ja Oinaan merkissä (+ aspect_opp pluto), joten sitäkin kautta voipi tulla tuo mieltymys punaiseen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 22.01.2007 16:33:59 »

Minulla on 11 asteen päässä ASC:stä Jupiter, mutta lasken sen silti nousevaksi planeetakseni, koska koen sen hyvin itseäni kuvaavana jotenkin. Se tuo minuun hymyilevyyttä, iloluontoisuutta, avarakatseisuutta ja sellaista, että nauran ja hymyilen melkein koko ajan. Smiley Myös pyöreät kasvot ja "pehmeähkö" olemus on minusta ominaista tälle ominaisuudelle, mitä itsessäni näkyy. Olen myös aikamoinen vitsiniekka, en tiedä liittyykö se tähän vai kenties  aurinko kauris kuu rapu yleensäkin. Elämänasenteeni on aurinkoinen ja hyväuskoinen, jaksan uskoa elämän hyvyyteen, tämä liittynee siihen että Jupiter on 12.huoneessa.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 22.01.2007 22:58:09 »

Tunnen muuten runsaasti ihmisiä, joilla ko. planeetta on joko nousussa tai MC:llä. Kaikista se ei tee kaunottaria,

 Grin no juu, eipä todellakaan tee, valitettavasti. Senhän teistä monet piakkoin tampereella näkevät omin silmin.
Mutta onneksi olen tähän ikään mennessä suht koht itseni hyväksynyt ja pakkohan se on. 152cm ei veny pitkiksi upeiksi sääriksi, vaikka mitä tekisi ja luontoisetuna on muutoinkin turhan rehevä olemus. En oikein ole varma, miten tuo nousu venus vaikuttaa miussa, paitsi, kauriissahan se onkin, joten kitsaastihan se silloin tietysti on niitä avujaan jakanut. Wink
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 03.02.2007 17:49:19 »

Lumiere,

varmaankin sinulla tuo sijainti 12. huoneen puolella "laimentaa" sen verran kauhukaksikkoa, etteivät ne noinkin suurella orbilla muunna Ascin vaikutusta niin paljon kuin minulla. Mitä muita planeettoja sinulla muuten on 12. huoneessa? Nehän ovat siis yhtymässä Uranukseen ja Plutoon olettaen ettei 12. huoneesi ole valtavan suuri? Jääkö tuo Leijona-Aurinkosi muuten 12. huoneeseen?
tallennettu

Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #11 : 03.02.2007 21:12:40 »

Moikkis   Smiley

Mulla nouseva "planeetta" on  vesta

Siellä astromiitissä Martinin pikatulkinnassa selvisi, että meneillään (oli ilmeisesti silloin 27.1. tarkimmillaan) tämän Vestan paluu.  Tongue

Joiltakin moderaattoreilta koetin asiaa tiedustella, mutta kukaan ei ilmeisesti ollut asiaan perehtynyt.  Huh

Olen yrittänyt asiasta kaivella tietoutta, mutta tästä paluusta en ole mitään löytänyt.. niinpä kyselenkin, joskos jollain astrolaisella olisi tästä kyseisestä Vestan paluusta tietoa/linkkiä, niin olisin aikas happy  Cheesy    smitten    laugh
« Viimeksi muokattu: 03.02.2007 21:18:15 kirjoittanut Eufrasyne » tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: