Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi punahiuksiset on aikoinaan leimattu noidiksi?  (Luettu 42551 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #45 : 24.01.2007 14:50:09 »

Jannaa kun Irish sanoo punapaita  mars, minahan olen pelkkaa Marssia.Ehka sitten vareissakin on vaikutusta planeetoista.  idiot2

Hmmm... mie oon taas kuullut, että punaisuus olisi Härkää...

No minä olen härkä.  Grin

No mutta sepäs sattui  Wink  Cheesy  Grin
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #46 : 24.01.2007 17:46:26 »

Trooppiset Härät ovat oikeasti sideerisiä Oinaita  Smiley
Oinaat ne vasta punaisia ovatkin  Wink Grin

Itselläni oli lapsena vaalean viljapellon värinen tukka ja kun se murkkuna alkoi tummumaan&punertamaan, alkoi blondaus - Rialilla siihen aikaan  Wink
Nykyisin hennaan vähäisiä kutrejani - oma väri on muutaman asteen maantielle päin  2funny
Silmät ovat vihreät ja  mars on troopp.  skorpioni & sid.  vaaka
 Kiss smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #47 : 26.01.2007 13:28:21 »

Kieltämättä Oinaat ovat punaisia (ja vissiin näkevätkin punaista aika helposti! Grin

minulla oinaana on luonnostaan ihan viljanvaalea tukka. silloin kun olin yläasteella punainen tukka oli muotia, vähän kuinblondaus nykyisten yläasteikäisten keskuudessa. Päätin, että "minähän EN värjää hiuksia punaisiksi, hyi kamala!"

Nooooo.... nyt on kohta vuoden ajan ollut kuparinvärinen, oranssiin kääntyvä hiusväri ja se kieltämättä tuntui heti aivan omalle värille. Smiley
tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #48 : 27.01.2007 13:11:03 »

Lapsena kun kävin päiväkodissa minulla oli kavereinani kaksoset joilla oli kummallakin aidot porkkananpunaiset kiharathiukset.Olin aina kauhean kateellinen heille niistä.He taas olivat kateellisia minulle kun olin  blondi jolla oli luonnonkiharat hiukset.   
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 27.01.2007 13:41:59 »

Täytyypa tähän lisätä, että tunnen kaksi oinasihmistä, toinen on punatukkainen ja pisamakasvoinen luonnostaan, toinen mielellään sävyttää tukkansa tummaksi.

Tämä aito punatukkainen, olen ajatellut, on tyypillinen oinas jossakin jääräpäisyydessään. Hänellä olisi esim. hyvin paljon 'näkijän' kykyjä, mutta ne heittelehtii sinne tänne. Uskoisin että syynä on se, että hänen on vaikea sulattaa lapsuutensa tiettyjä hänen näkökulmastaan tapahtuvia vääryyksiä. Oikein sappea hän sylkee, kun hän kertoo niistä eikä varmasti anna anteeksi. Suren sitä usein.

Toisen oinaallisen esimerkin muistan siitä, kun hän ei millään alkanut laittamaan pitkiähousuja jalkaansa, piti vain hametta ja alkoi erottumaan muista. Sitten yhtenä päivänä hän oli ostanut pitkät housut! Eikä sen jälkeen pistä hametta mielellään päälle.

Onkohan minulla vähän ennakkoasenteita oinaita kohtaan? Punaista tukkaa ja pisamia olen kuitenkin aina ihaillut.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #50 : 27.01.2007 16:12:45 »

Äitini kotikylällä oli eräs punahiuksinen nainen, josta sittemmin tuli äitini äitipuoli.

Hänen hiuksensa olivat kaiken lisäksi luonnonkiharat, jopa niin, ettei hän pesun jälkeen tahtonut saada niitä millään selväksi. Väriltään ne olivat voimakkaan oranssiset.
Ylpeänä hän kuitenkin kantoi tämän villin kampauksensa.

Tällä naisella oli lapsia kolmen miehen kanssa, joista kukaan ei mennyt hänen kanssaan naimisiin. Taisi kaksi olla naimisissa olevaa.

Hänellä oli aikamoinen maine pienessä maalaiskylässä, eikä aivan syyttä.
Myös minun ukkini jäätyä leskeksi, sai hänen päänsä pyörälle.
Ei hän tainnut koskaan oikein talon emännäksikään sopeutua.
Taisi hänessä jotakin noitamaista olla.

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #51 : 28.01.2007 22:18:18 »

Njaa, ehkä monissa punapäisissä naisissa sitten jotain "noitaa" on...  :Smiley Itse en myönnä.  Grin Siskonikin kuitenkin aina pienenä nimittivät minua noidaksi.  Grin Ala-asteen opettajani tosin kutsui minua kerran enkeliksi.  angel

(http://www.secretfairygarden.com/pics/neneredheadgreendressfairy.JPG)
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 29.01.2007 09:07:32 »

Minullahan on Venus Oinaassa(Mars) ja poikani on myos Oinas ja hanella on myos punapigmenttia...
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #53 : 29.01.2007 09:53:13 »

Diamond - minullakin on Venus Oinaassa  Smiley

Mutta punapigmenttisellä pojallani ei ole Oinaassa mitään -  Härässä (ei kuitenkaan yhtymässä aurinkooni)on vain Saturnus  Huh
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #54 : 29.01.2007 12:24:58 »

Lainaus käyttäjältä: Elektra
Mutta punapigmenttisellä pojallani ei ole Oinaassa mitään -  Härässä (ei kuitenkaan yhtymässä aurinkooni)on vain Saturnus  Huh

Elektra dear, pojallasihan on stellium, olikos se vielä ykköshuoneessa? Stellium tuo aina "oinasvaikutteisuutta" ja se toimii myös ikäänkuin olisi ykköshuoneessa riippumatta todellisesta sijainnista (jossa se toimii myös  Cheesy). Minulla punaisuutta ja pisamaisuutta on (tosin vanhemmiten tummentunut hiuksissa piiloon) tuon stelliumketjuni myötä, samoin "Oinaan kulmakarvat", ehkei niin sarvien muotoisina mutta tummina ja paksuina kuitenkin Smiley

Eksäni oli punatukkainen ja -partainen  aurinko oinas Smiley
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Irish
Vieras
« Vastaus #55 : 29.01.2007 12:53:51 »

Äidilläni on  merkurius mars venus juno ja  pallas  oinas :ssa, mutta siltikään hänessä ei ole mitään punertavaa! Tummat hiukset, helposti ruskettuva iho, siniharmaat silmät.. :Smiley

Isällä oli vain jupiter oinaassa.
Minä venus-oinainen olen perinyt vaan oheistuotteet, eli kalpeahkon, helposti palavan, hieman pisamaisen ihon ja harmahtavanvihertävänsinertävät silmät. Kulmakarvani ovat myös tummat ja paksut. Hiukseni myös erittäin paksut ja itsepäiset kuin mitkä.
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #56 : 29.01.2007 14:59:39 »

Lainaus käyttäjältä: Elektra

Elektra dear, pojallasihan on stellium, olikos se vielä ykköshuoneessa? Stellium tuo aina "oinasvaikutteisuutta" ja se toimii myös ikäänkuin olisi ykköshuoneessa riippumatta todellisesta sijainnista (jossa se toimii myös  Cheesy). Minulla punaisuutta ja pisamaisuutta on (tosin vanhemmiten tummentunut hiuksissa piiloon) tuon stelliumketjuni myötä, samoin "Oinaan kulmakarvat", ehkei niin sarvien muotoisina mutta tummina ja paksuina kuitenkin Smiley

Eksäni oli punatukkainen ja -partainen  aurinko oinas Smiley

Oi kiitos vinkistä Pallaskisu  smitten

Pojallamme on tosiaankin Jodin sormen kantakulmana Kauris-stellium, se on viitoshuoneessa kuten arvata saattaa  Undecided

Punapartainen ex-poikaystäväni oli muuten  harka mars ja  aurinko  kauris kuten poikanikin.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #57 : 10.04.2009 05:57:52 »

Tuo punapigmentin genetiikka on kyllä aika kummallinen. Esimerkiksi vaaleatukkainen ja sinisilmäinen isäni heitti läppää punaruskeasta parransängestään, ja mullakin on punapigmenttiä, joka on alkanut näkymään jostain syystä vasta aikuisiällä. Toisaalta mulla on myös vihreät silmät ja kalpea lärvi, mutta ei pisamia. Suvusta ei tunneta muutenkaan ketään kenellä olisi ilmennyt "selvää" punapäisyyttä, kaikki on joko sinisilmäisiä blondeja tai sitten ruskeasilmäisiä ja tummatukkaisia. 
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #58 : 10.04.2009 09:18:23 »

aurinko  Oinaana  mulla on punapigmenttiä, pisamia kesällä naama täysi ja joku pieni kuparin säväys tummissa hiuksissa Smiley. Vihreät silmätkin vielä  Smiley.

Exällä oli muuten myös aivan pellavapäänä punaisia partakarvoja  Cheesy
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #59 : 10.04.2009 09:24:19 »

Minulla myös  aurinko  oinas on punapigmenttiä hiuksissani. Synnyin oranssipäänä, mutta hiukseni alkoivat tummua sitten. Nyt hiukseni ovat syväntummanpunaruskeat. Muutama kesakko oli lapsuusiän ajan, mutta tummuuteni myötä ne ovat kadonneet. Siskoni on lukenut jonkin tiedeuutisen, että suvussa, niin äidin kuin isänkin puolella, jos esiintyy punapigmenttiä niin se periytyy lapselle. Siskoni poika on pikku-porkkanapää. Aivan ihastuttava Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  

Siirry: