Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi punahiuksiset on aikoinaan leimattu noidiksi?  (Luettu 42530 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #60 : 10.04.2009 10:30:52 »

Jaahas, tämä aihe on taas noussut näin pääsiäisen kunniaksi.  Grin Minulle tuo tuo porkkana oli haukkumasana ala-asteella.  Olin koulukiusattu... Undecided Itselläkin iän myötä alkoi tummumaan hiukset ja ne ovat lähinnä kait sellaista kuparin väriä/kuparin punaista, (katsokaa kuvasta jossa ne näyttävät kyllä hivenen vaaleammilta kuin luonnossa Grin ) mutta nyt olen huomannut että kun ikää kertyy, kohta 35 lasissa niin hiukseni ovat oikeastikin taas vaalenemaan päin... Iiks, ei tykkää siitä... Tosin hiukseni ovat aina olleet sellaiset, että kesällä vaalenevat, tulee sellaisia aurinkoraitoja auringon vaikutuksesta...  :Smiley Pienenä vihasin punaisia, erikoisia hiuksiani, mutta nyt olisin "paniikissa" jos heräisin aamulla muun värisenä.  Grin Jos ikä alkaa selkeästi muuttaa väriäni, niin varmaan sitten hennaan... Olen kyllä kuullut sellaista, että punahiuksiset eivät yleensä edes harmaannu normaalisti, tuleeko musta sitten valkohapsinen blondi mummona?  Grin
« Viimeksi muokattu: 10.04.2009 10:35:13 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #61 : 10.04.2009 13:59:08 »

Uskoo ken uskoo,kerron kuitenkin;
olen lukenut jo kauan sitten että punainen hiustenväri on peräisin Atlantikselta. Irlantiin oli sitten jäänyt kansojen sekoittuessa tätä pigmenttiä. Länsi-Afrikassa oliko se berbeereillä on vielä jäljellä punertavaa hiusta ja vaaleita silmiä. Samoin tietysti täällä pohjoisessa punapigmentti erottuu vaalean perimän vuoksi paremmin kuin etelämmässä.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #62 : 10.04.2009 21:20:28 »

Täytyypä jatkaa tarinaa.

Viikingit ryöstelivät Englannin ja Irlannin rantakyliä ja toivat sieltä naisia orjikseen. Suomalaisia usein oli mukana noilla ryöstöretkillä.

Sellaisesta kertoo yksi kirjakin Uhripolki, Kaarina Terho.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #63 : 11.04.2009 05:19:38 »

Esiintyyhän punapigmenttiä luonnostaan myös Lähi-Idässä ja Intiassakin, samoin kuin vaaleaa silmän väritystä, minne ko. ominaisuudet ovat päätyneet joko Aleksanteri Suuren joukkojen tai jo aikaisemmin arjalaisten hevospaimentolaisten mukana.

Brittein saarille punapäisyys saapui tiettävästi useissa aalloissa anglosaksi-invaasion (400 jKr), sitten viikinkien (700 jKr) ja lopuksi normannien mukana - kaikki pohjoismaalaista alkuperää. Saarten alkuperäisväestö, kelttiläisperäiset heimot olivat pääasiassa tummaa väkeä (ja ovat muuten vieläkin, erityisesti walesilaiset.) Mainintoja punapäisistäkin kelteistä on, mutta mantereen puolelta ja vuotta 0 edeltävältä ajalta.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #64 : 12.04.2009 22:31:56 »

Mä muistan jostain lukeneeni,että sinivihreäsilmäisiä naisia on aikoinaan pidetty valehtelijoina ja noitina.
En tosin nyt muista,että mainittiinko lukemassani tekstissä hiustenväristä mitään..
Muuten onko druidi sama asia, kuin noita?tai siis sanan synonyymi.Kävin joskus ennustajalla ja hän sanoi minun olleen entisessä elämässäni druidi.En tietenkään enää muista,sitä miten hän mulle sen druidin selitti.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #65 : 13.04.2009 22:13:50 »

Druidit olivat kelttiläisiä shamaaneja Smiley Eivät siis suoraan noitia. Druidina pystyi työskentelemään vain mies, jos en ihan omiani muista.
tallennettu
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #66 : 07.05.2009 21:55:31 »

Jaahas, tämä aihe on taas noussut näin pääsiäisen kunniaksi.  Grin Minulle tuo tuo porkkana oli haukkumasana ala-asteella.  Olin koulukiusattu... Undecided

Mitä pahaa on punaisissa hiuksissa?Nehän on upeat!Mua taas raivostuttaa se,että kun omaan vaalean luonnonkiharan pään niin kaikki ihmiset on mun hiusten kimpussa.Varsinkin naperona se otti kupoliin paljonkin!Ehkä sitä sitten on vaan pakko asiaan tottua.Olen alkanut olla, jopa ylpeä tästä kuontalosta!

Hiukset jotka ovat luonnostaan kiharat niihin liittyy hyviä,että huonoja puolia.Hyvä asia on se,että ei tarvitse käyttää muotoilutuotteita, kun pään voin änkeä vesiämpäriin ja antaa hiusten kuivua niin siinä on valmiina permanentti.Huonot puolet liittyvätkin sitten näihin hiustuotteisiin. Oikean tuotteen etsiminen on silkkaa tuskaa.Atoopikkona olen niin herkkä,että en uskalla käyttää mitään Pantene,L´oreal yms. litkuja, kun niistä päänahkani ei pidä. Käytänkin luontaistuotteita ja ainakaan mitään reaktioita ei ole tullut.

En muuten enää ikinä värjää päätäni ruskealla hiusvärillä, se pilasi mun hiukset.Nyt pitää värjätä vaaleaksi.Onko mitään kesto vaalennusta olemassa ja sellaista joka ei tee vaurioita päänahkaan?Tietääkö kukaan?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  

Siirry: