Neptunuksen, kuten myös muiden taivaankappaleiden transiittien, kokemiseen vaikuttaa tosi paljon niiden sijoittuminen ja asema syntymäkartalla.
Jos syntymäkartalla on Neptunuksen neliöitä, käyttäytyvät myös kolmiot ja sekstiilit jännitteisinä, sillä ne laukaisevat syntymäkartan neliöaspektit myös..
Myös Neptunuksen sijainti ja kontakti esim. johonkin Akseleista voi vaikuttaa hyvinkin paljon ko. transiitin tulkintaan... Itse koin sekä hyvää että huonoa viimeisimmän "keski-iän" transiitin eli
sekä positiivisesti että negatiivisesti.. Omalla kartallani Neptunus on
,
ja
ja
ja tämän lisäksi Neptunus on 10. Huoneessani, aivan
tuntumassa, joten transiitti vaikutti hämmentävästi ja sekoittavasti ajatteluuni ja muistiin (Merkurius) sillä olin todella hajamielinen ja ajatuksissani, se puolestaan häiritsi
( neliö Aurinkoon) ja sotki toimintaani (Mars).. haasteita tuli puolestaan kodin ja päämäärien alueelle, sillä Neptunus on oppositiossa Saturnukseeni Ic:llä...
Mielenkiintoinen huomio oli että kun olin tuona aikana yhteyksissä eri näkijöihin, he näkivät tilanteeni hyvinkin selkeästi ja hyvin, erittäin paikkansa pitävästi ja totuudenmukaisesti, oletettavasti tässäkin oli Merkuriuksella ja Auringolla (
) osansa.. mutta transiitin jälkeen, tuo "ikkuna" sulkeutui..