Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tutustun Merkuriukseen  (Luettu 14704 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 26.01.2007 19:19:25 »

Ehkäpä täällä foorumillakin näemme ensimmäisenä toistemme merkurius-piirteet? :Smiley

Kiitos Nousukuu oikaisuista! Ja tuo kommenttisi tuossa ylhäällä onkin tosi mielenkiintoinen. Näemme toistemme ilmaisun viestinnänvaihdossa, suhtautumisesta toisten viesteihin, suhtautumisen siihen miten otamme toisten palautteen omiin viesteihimme, myös viestittämättömyyden ja varovaisen sanailun. Mutta kirjallisena vain.

Kuitenkin tiedän, että jo pelkät sanat, miten ja mitä kirjoitamme, värähtelevät omalla laillaan. Olen törmännyt hyvin yllättäviin tilanteisiin. Siis 'sana' ei olekaan niin vähäinen kuin luullaan. Kun taas yleensä uskotaan, että eleillä ja ilmeillä kerromme enemmän kuin puhutuilla sanoilla. Kirjoitetulla tekstilläkin on vielä tuntemattomat ulottuvuudet.

Mutta miksi tuo kaikki liitetään merkuriukseen? Merkurius, kuoleman, viestinviejän, jumalten sanansaattajan, muutoksien, opetuksien planeetta. Miksi se on sitä? Yhä tätä ihmettelen.

Johtuuko se meidän fyysisyyden näkökulmasta katsottuna merkuriuksen kahdenlaisesta kuolemasta. Sen kuumuus vasten aurinkoa on tulella tappavaa, sen kylmyys toisella puolella on jäätävän tappavaa. Kumpikin hitaan muuttuvaa, vaikka muuten planeetta kiertelee vikkelästi rataansa. Kuitenkin, eikö sen kivinen kylmyys ole suunnattu maata kohden?
« Viimeksi muokattu: 26.01.2007 21:59:23 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 05.12.2007 23:18:49 »

Hei!

Tuli ikävä näitä planeettoja! Täällä oli niin hyvää tietoa, että piti vielä lukea.

Kun kävin kurssilla, opin lisää tästä sielun, hengen ja materian tasapainottajasta.

Bongasin tuolta myös tämän sanoman:

Merkurius soittaa puhelimella ja juttelee, kirjoittaa kirjeitä, tutustuu ihmisiin... tekee käsitöitä? - Upeimmillaan merkurius symbolin tulkitsen niin että henkiset ideat saavat materiaalisen muodon. Smiley

Näin minäkin sen kuvittelen, että merkurius tuo meistä esiin sen materiaalisen muodon. Mutta myös muuta, koska se on tasapainossa myös sielun ja hengen kanssa. Se on myös uusien asioiden oppimisen planeetta. Ja kun se on nopea itsekin liikkeissään, on myös oppimisen vauhti tässä maailmassa.

Merkuriushan on aina samaa merkkiä kuin aurinkomerkkisi tai viereistä merkkiä. Sain kuulla, että jos se on samaa merkkiä, se vahvistaa aurinkomerkkiä, jos ei niin se heikentää sitä.  Ymmärtäsinkin, että koska se korostamassa ravun merkkiä, se suo minulle monia kanavia purkaa mm. tunteita.

Tähän liittyisi myös kuuntelu. Passiivinen merkurius keskittynee enemmän kuunteluun ja tarkkailuun kuin ehkä sitten itsensä ilmaisuun.

Merkurius 'nopsajalkaisena' myös ehtii muistuttaa tekemistään virheistä noissa oppositioissa ja neliöissä.

Oletteko huomanneet tällaisia seikkoja?

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #17 : 06.12.2007 12:00:24 »

Löysimpäs tuolta cafe astrology sivulta lauseen joka selittää sen miksi olen aina inttänyt että Oinasmaisuus ei esiinny minussa, niin kuin pitäisi :

"Kun aurinko on Oinaassa, paljon Oinaan röyhkeydestä ja suoruudesta on pehmentynyt/ heikentynyt  Merkuriuksen ollessa Kaloissa " 

smitten  smitten   
« Viimeksi muokattu: 06.12.2007 12:02:34 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 06.12.2007 12:43:55 »

Tosiaan Taiska, se antaa sinulle Kalojen herkkyyttä!

Ja kun katsot senkin vielä, missä huoneessa se on. Kun se minulla on 8. huoneessa, mikä on ainakin esoteerisesti itsetutkiskelun huone, niin se antaa minulle pontta ja terävyyttä ehkä löytääkin jotain sieltä toiselta suunnalta maailmaa. Samalla kääntää luovuuden puolen yksinäisempaan elämään. Alan sen jo ymmärtää.

Mielenkiintoinen planeetta siis tuo Merkurius, jonka pyöriminen oman akselinsa ympäri on ihmeen hidasta ja siksi aurinkoon 400 asteinen ja varjopuolella 180 astetta.

Kuinka erilainen planeetta kuin muut! Mietin vieläkin sen vaikutusta maahan ja meihin.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 06.12.2007 12:53:05 »

Minulla se on huoneessa 9., niin onkohan se syynä siihen, että aina kyseenalaistan kaikki  :Smiley. Eikös se ole totuuden etsimisen huone Sepon mukaan ? Huone jossa olevat planeetat eivät koskaan lakkaa etsimästä itseään ?

Sideerisessä se kyllä on huoneessa 8. ja sitähän minä enempi seuraan  Smiley. Siinä niin moni asia loksahtaa paremmin kohdalleen  Smiley.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2007 12:56:03 kirjoittanut taiska » tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 06.12.2007 12:59:39 »

Varmaan huoneiden merkityksiä on paljon, kun niitä lähtee laajentamaan.

Minä sain paperin, jossa on sekä käytännöllinen merkitys että psykologinen. Käytännön puolella tuo ulkoinen, yhteiskunnan laitokset, ulkomaat mm. ja sisäisellä puolella se miten itse juurtuu sinne, minätietoisuus osana sitä, elämänarvot.

Ja sinä et ole oinaana varmaan noin vain pehmitettävissä mihin vain. Merkurius antaa varmaan sinulle esoteerista tukea tutkia sitä henkisesti laajemmin. Voit niijata kauniisti tälle pienelle planeetalle!  smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 06.12.2007 13:14:58 »

Varmaan huoneiden merkityksiä on paljon, kun niitä lähtee laajentamaan.

Minä sain paperin, jossa on sekä käytännöllinen merkitys että psykologinen. Käytännön puolella tuo ulkoinen, yhteiskunnan laitokset, ulkomaat mm. ja sisäisellä puolella se miten itse juurtuu sinne, minätietoisuus osana sitä, elämänarvot.

Ja sinä et ole oinaana varmaan noin vain pehmitettävissä mihin vain. Merkurius antaa varmaan sinulle esoteerista tukea tutkia sitä henkisesti laajemmin. Voit niijata kauniisti tälle pienelle planeetalle!  smitten

Kyllä vain, olen mielessäni niiannut sille useamman kerran  Smiley. Minullahan on todellakin vakaa käsitys pohjimmiltaan asioista eikä minua todellakaan saa mukaan mihin vain  Grin. Lisäksi sopeutumiskykyni on aika uskomaton itse asiassa ja jotenkin minua ei sido loppujen lopuksi mikään täysin  :Smiley. Vaikka maailma kaatuu, niin minulla on se älytön usko tuolla sisällä, että kyllä se paikka minulle sieltä löytyy  Wink.
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 06.12.2007 13:18:05 »

Siksipä kurkistinkin jo huoneiden kartalta tuota vastapäistä huonettasi, Taiska!
Siellä " Minä eriytyy älylliseksi havainnoitsijaks. Minä tulkitsee maailmaa ja luo uusia kokemuksen yhdistelmiä. Tietoisuus ilmaisee itseään kielellisesti. Mikähän siellä Merkuruista vastapäätä onkaan?

Minulla on huoneen 8 vastapäätä kuu, mikä vain syventää minun itsetutkiskelua.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 06.12.2007 13:33:06 »

trooppisesti huone 3 Neitsyessä ja sideerisesti huone 2 Leijonassa ja Pluto kyseisessä huoneessa  :Smiley.

Siis Pluto on oppositiossa sekä Merkuriukseen että Venukseen  Grin .
« Viimeksi muokattu: 06.12.2007 13:46:16 kirjoittanut taiska » tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 06.12.2007 13:54:02 »

Hups, menee aika monimutkaiseksi. En osaa enää, mutta itse varmaan jotain nyt oivallat. Merkuriuksesi on varmaan jossain kurimuksessa, mutta tärkeää sinulle osoittamassa.  smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 07.12.2007 00:13:21 »

Jeps, läksy on opittu ja tiedostettu  Wink. Ei ehkä helpointa, mutta vapauttavaa  smitten.
tallennettu

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: