Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Selviytymiskeinosi erosta?  (Luettu 37901 kertaa)
0 jäsentä ja 22 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #30 : 25.01.2007 08:16:35 »

sawotar  oinas , ihailen optimismiasi elämässä. Yksi avioero kyllä riitti minulle, en edes vaihtanut kihloja sen jälkeen eikun jotain sormusten vaihtoa oli, mutta ei se sille miehelle mitään merkinnyt. En olis tosin voinut kuvitella meneväni naimisiin parin vikan tapauksen kanssa. No joo.

Nyt on niin nollassa mielenkiinto miehiin (vaikka mieliala on korkealla) - siis konkreettisiin miehiin, asiasta puhuminen eri juttu - että vaikea kuvitella tunne/taloussiteitä jonkun kanssa a la avioliitto. On tietty hyvä kuulla  että jopa 2 avioeron jälkeen vielä.. taisit mennä naimisiin?

"Aika kauhea tilanne tuokin, jos se toinen osapuoli ei tunne mitään surua, että suhde kanssasi loppui, oli sitten jättäjä tai jätetty. Huh

Minulla on kerran ollut tuollainen tilanne."

kaksoset , surihan se yhden päivän, heh heh (ja minä 3-4 kk) ja sitten keksi paljon tekemistä. Nyt nämä kaikki ovat lipuneet pois ja elämässä on hyödyllisempiä asioita kuin miehet.  Yulungalle  oinas , en ole missään tekemisissä noiden exien kanssa enkä tunne mitään mustasukkaisuuksia, miksi vaivautua? Ja minähän sanoin että se tapauksesi siis pitää työtä ykkösenä. Olen juuri selvinnyt sellaisesta pari v sitten ja arvelin, että joudut kokemaan saman.

KS  skorpioni - katsohan nyt, sinun pitäisi olla ONNELLINEN että olet pääsemässä psyyken ongelmaisesta eroon/alkoholin käyttäjästä. Tai voithan kuvitella että Jumala muuttaa hänet hahhahhaa--  Wink  :Smiley
  2funny

jousimies
« Viimeksi muokattu: 25.01.2007 08:44:48 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #31 : 25.01.2007 14:30:16 »

^Soul juuh nyt on meneillään 3:s avioliitto ja tottakai ajattelen sen kestävän elämäni loppuun asti, niinkuin kaikissa aikasemmissa liitoissani, kuka se nyt menee naimisiin erotakseen :Smiley tulee tilanteita jossa ei yksinkertaisesti pysty ratkaisemaan ongelmia tai tilanteita se on sama kun hakkaisi päätä seinään  buck2 sillon on parempi pistää kantapäät vastakkain ja lähteä erisuuntiin etsimään vaikkapa itseään angel toki olen oppinut paljon joka suhteesta vaikka ne on todella myrskyisiä olleetkin  buck2 parisuhde on suurilta osaltaan kommunikointia ja jos se takkuaa niin takkuaa kyllä kaikella muuallakin saralla tarkoitan nyt parisuhdetta. Tällä hetkellä tunnen että olen löytänyt sen mitä etsinyt ja tosi hyvin menee joka saralla, mutta tilannehan voi muuttua tai voimme muuttua tilanteiden mukaan itsekkin ja koskaan en voi sanoa mitä huominen tuo tullessaan siihen vaan pitää uskoa ja luottaa smitten että elämä kantaa.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 25.01.2007 14:51:23 »

Toivon että teillä menee ok. Minulla Italiassa kamu joka ei paljon miehistä piittaa vaik meni just naimisiin.  2funny
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #33 : 25.01.2007 15:05:52 »

Minun tarinani ja selviytymiskeinoni

Ensinnäkin minulla ei montaa suhdetta ennen ex-aviomiestäni ole ollut. Pisin suhteeni ennen häntä kesti vain 4kk. Kaiken kaikiaan näistä aiemmista "suhteista", joita oli neljä, olen tullut jätetyksi kaksi kertaa ja kaksi kertaa olen itse ollut se jättävä osapuoli. Tosin nykyisellä mittapuulla, en noita aiempia edes oikeastaan suhteiksi kategorioisi, ainakaan kovin kummoisiksi, kun pisin oli tosiaan vain se 4kk. Olen minä muutamilla treffeilläkin käynyt näiden suhteiden lisäksi, mutta niitä en laske mukaan. Sekä jättäjänä, että jätettynä voin sanoa, että molemmat ovat rankkoja kokemuksia. Ja todellakin, se jättäminen vaatii rohkeutta aivan hurjasti. Jättäminen, sekä jätetyksi tuleminen ovat rankkoja eri tavalla...

Mutta nyt tähän nykyiseen erooni 12 yhteiselo vuoden jälkeen:

Kaikki ei ollut kunnossa liitossamme, kyllä minä sen tiedostin välillä riipaisevankin hyvin. Sitä jotenkin vain halusi yrittää ja uskoa, että kyllä tämä tästä vielä paremmaksi kääntyy. Siksi mieheni eroaikomus tuli kuin isku vasten kasvoja. Vaikka se oli muutamaan otteeseen itsellänikin aikain saatossa mielessä käynyt. Ja voi minkälainen shokkiyllätys se oli vanhemmillemme ja muille sukulaisille. Saimme kuulla kommentteja, että meistä nyt olisi viimeiseksi uskonut, että eroamme jne. Olimme siis onnistuneet pitämään paremmin kuin loistavasti hyvän liiton "kulisseja" yllä.

Vaikka päällisin puolin mitään vikaa ei ollutkaan, eikä näkynyt ulkopuolisille, uskon että aika ajoin kärsimme molemmat. Ainakin minä. Miehelläni tosiaan nyt vain riitti kantti vihdoin myöntää tämä tosiseikka, että ei tästä mitään tuu. Hän oli se rohkeampi osapuoli pistäessään pelin poikki. Kaikkemme olimme jo yrittäneet, nyt sen tajuan. Vaikka tuolloin eropäätöshetkellä, olisin vielä itse ollut valmis yrittämään. En kai vain härkämäisen itsepäisesti halunnut vieläkään  myöntää sitä tosiasiaa, että nyt oli yhteinen hyvinkin karmallinen liittomme kuljettu loppuun. Minua pelotti myös kohdata lasten ja kaikkien muidenkin reaktiot eroomme ja kaikki muu "sotku" mitä erosta väistämättä seuraa. Siksikin olisin yrittänyt vielä. Nyt voin jo sanoa, että ONNEKSI mieheni oli kuitenkin skorpionimaisen ehdoton päätöksestään. Hän näki, että meillä kaikilla on parempi olla, kun eroamme...

Hullunkurisinta tavallaan tässä koko erossa on se, että minä olin miestäni pidempään jo elänyt tiedostaen, että kaikki ei ole kohdallaan. Minä olin jo tosiaan miestäni aiemmin ajatellut eroa, tosin aika ohimennen. Mieheni sitten heräsi tähän todellisuuteen ikäänkuin myöhemmin, mutta olikin sitten miesmäisen sähäkästi pistämässä heti toimeksi. Jo pidempään minua oli suhteessamme häirinnyt se, että siitä tuntui koko ajan puuttuvan jotain. Kaipasin enemmän hellyyttä, romantiikkaa ja intohimoa. Kaipasin enemmän yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, mutta eniten ja ennenkaikkea kaipasin henkistä yhteyttä, sitä sellaista sielujen sympatiaa, sitä että olisimme olleet henkisesti samalla aaltopituudella. Vaikka ex-mieheni skorpioni onkin, häntä ei lainkaan kiinnosta moiset asiat. Ei se silloin suhteen alkuvuosina haitannut, mutta viimeisten vuosien aikana se alkoi häiritsemään yhä enenevässä määrin. Tuntui vaikealta, kun sen ns. lähimmän ihmisen kanssa ei voinut jakaa henkimaailman kokemuksia, omaa kehittymistään yms. ja kun seksissäkään ei ollut mukana sitä henkistä ulottuvuutta/yhteyttä, vaikka se olikin muuten ihan ok. Tosin liian harvoin oli meillä sitäkin kanssakäymistä...

Me olimme molemmat vuonna 1995 kovin nuoria ja kokemattomia kun tapasimme. Varsinkin mieheni jolle minä olin se ensimmäinen varsinainen seurustelusuhde. Minä olin tavatessamme 20-vuotias ja mieheni vasta 18. Mieheni "hullaantui" minuun ensi näkemältä, mutta minulla eivät kipinät heti sinkoilleet. Ajan myötä, kun tutustuimme paremmin minä sitten rakastuin. Asia johti toiseen ja vuoden yhdessäolon jälkeen menimme kihloihin, kahden vuoden jälkeen muutimme yhteen ja neljän vuoden päästä menimme naimisiin. Esikoisemme saimme vuonna 2001 ja kuopuksen vuonna 2005.

On lastenkin kannalta lohdullista, että olemme pysyneet ja pysymme ystävinä erosta huolimatta. Tulen myös aina rakastamaan miestäni. Rakkaus vain muuttuu erilaiseksi, "ystävärakkaudeksi". Vaikka nyt alan olla pikkuhiljaa aika sinut tämän kaiken kanssa, niin hyvin rankkaa on ollut ja vielä varmaan jatkuukin jonkin aikaa. Olen itkenyt, parkunut ja raivonnut käyden läpi tunteita laidasta laitaan.

Tässä minun erosta selviytymiskeinoni "pähkinänkuoressa, jota osaltaan palvelee hyvin tämä edellä oleva kirjoituskin:

1. Ensireaktio: tunnekuohahdus itkuineen, huutoineen jne. (ns. shokkivaihe)

2. Voimien ja tuen pyytäminen "yläkerrasta"

3. Eron käsitteleminen omassa sisimmässään ja ajatuksissa

4. Kertominen ja pitkät keskustelut läheisten, ystävien ja sukulaisten kanssa

5. Tunteissa vellomista:  Itkua, surua, masennusta aaltoillen ja vaihtelevassa määrin

6. "Valoa tunnelin päässä", eli luottaminen siihen että kyllä tästäkin selvitään ja kaikella on tarkoituksensa ja että vanhan tilalle voi tulla jotain vieläkin parempaa. (En nyt arvota ihmisiä, mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan)

7. Erosta, tunteista ym. kirjoittaminen ja lisää keskustelua

8. Sitten jossain vaiheessa elämän "normalisoituminen" kun eron käsittelyprosessi omassa itsessäni on saatu päätökseen.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #34 : 25.01.2007 15:41:12 »

Kyllä olen samaa mieltä asterixin ja innannan kanssa, että myös jättäjän tuska on kova. Molempien osa on vaikea, mutta jättäjää myös syyllistävät kaikki ulkopuoliset (paitsi jos jätetty on ollut juoppo tai pieksäjä), silloin jättäjäkin saa myötätuntoa osakseen.
"Jättäminen" vaati ainutkertaista rohkeutta ja asian sulattelemista ja rehellistä tilanteen silmiin katsomista. Tätä tukee sekin, että moni huonossa suhteessa oleva toivoo, että toinen löytäisi uuden ja jättäisi. Monellakaan ei siis ole itsellä rohkeutta ottaa "syyllisen viittaa", eikä ole rohkeutta myöntää, että nyt ei suhde enää toimi. Sitä vaan  sitten annetaan asioiden olla ja riudutaan huonossa suhteessa.

Amen. Niin ja ihan aluksi (ex) mieheni pahin syyllistäjä oli hänen oma äitinsä.  Shocked
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #35 : 25.01.2007 15:43:26 »

Shokkivaihe taitaa olla aina olemassa  :Smiley

Niin taitaa.  :Smiley
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #36 : 25.01.2007 21:06:41 »

Rakkauden Valo... tarinasin on aivan kuin omani.  angel

SA: niinpä sanoitkin, enkä tajua miten sen tajusit  idiot2 mutta olipahan katsottava silti juttu loppuun.

smitten

Elämä on SILTI ja kaikesta huolimatta taas kivaa  Cheesy
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #37 : 25.01.2007 21:08:42 »

On mukavaa huomata, ettei ole näidenkään asioiden kanssa yksin.  smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #38 : 25.01.2007 21:24:22 »

Kiitos kiitoksista, teillä on hienoja kirjoituksia.  smitten

Olen samaa mieltä Sawottaren ja muidenkin mielestä,
että eron jälkeen pitää tehdä kaikkensa, ettei
jää polkemaan paikoilleen.

Koskaan ei pitäisi jättää omia ystäviään miehen vuoksi.
Ystävät ovat kullan arvoisia, kun ongelmia tulee suhteessa
tai suhde menee poikki.

On todella tärkeää, että silloin on ihmisiä ympärillä,
eikä jää yksin miettimään asioita.

Ystävät myöskin "pakottavat" jatkamaan elämään
ottamalla mukaan rientoihin ja sosiaalisiin tilanteisiin,
joissa tapaa uusia mielenkiintoisia ihmisiä.

Eron yli pääsee huomattavan paljon helpommin. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #39 : 25.01.2007 21:40:18 »

Y, koska vaikutit liian optimistiselta ja olin just ollut työnarkkarin kanssa. Ei se kaikilla mene niin äärimmäisyyksiin, mutta minulla tuli vain intuitio. Että mitäs jos toivoit vaan olevasi tärkeä. Minäkin toivoin; harraste vei miehellä voiton ystävyydestäkin.

Ainoa mahis sellaisessa tilanteessa olisi alkaa tehdä aivan samaa juttua kuin mies, se saattaisi yhdistää hetkeksi ellei siitäkin tulisi kilpailua. Vai tuntisiko mies että toimitaan yhdessä. Tuhannet muutkin voi tehdä jotain samantyyppistä. Riippuu miehestä. Ja eron aikaan tietty pitäisi lakata mokoma tekeminen. Olihan meillä suunnitelmia; mutta konkreettisesti, en olisi tehnyt samaa. Olisin kokenut lähinnä imitoivani miestä, ymmärtämättä miksi teen sitä. No kun ei ole samanlainen kartta, ei ole samat intressit.

Löydän mieluummin ihan toisenlaisen tavan kohota ja edetä. Kaikissa tarpeeksi kiinnostavissa harrasteissa tietty voi päästä hyviin asemiin.. saada mitä tahtoo.

Ja se olisi varmaan pitänyt minuakin hulluna! En tosiaan eläisi niinkuin hän. Tuli mieleen uskaltamisesta ja mikä nyt sitten sattuu tai ei. Jotkut alkaa sen suhderumban menetyksen jälkeen, jotkut pysyy poissa. Kokeiltu on molempia. Aidosti kiinnostava ihminen puuttuu. En tiedä miten miehet/muut kokevat asian. Onko se aina sulkia hattuun jos eron jälkeen heti uusi löytyy? Miten paljon siinä on tunteet mukana? Olen alkanut todella kummastella että mikä ihmisissä saa tuntemaan vetoa/vastenmielisyyttä toiseen. Ja kaikki nämä pettämis-ym jutut. Exä kysyi minulta vilpittömästi, miksi joku pettää jos rakastaa. En koskaan pettänyt.  Huh
« Viimeksi muokattu: 25.01.2007 21:54:18 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #40 : 11.02.2007 11:40:17 »

Onhan tämä eroprosessi tällaista vuoristorataa, kuten elämä yleensä... Välillä menee hyvin, olen iloinen ja vapautunut, tuntuu että voi paremmin "hengittää" ja luotan täysin siihen, että oli todellakin parempi erota. Sitten välillä taas mennään alamäkeen ja tuntuu surulliselta, kivuliaalta ja ahdistavalta. Kuten tällä hetkellä. Laitan tännekin Juha Tapion kappaleen Kelpaat kelle vaan sanat. Kappale, jonka toinen rakkaista siskoistani lähetti minulle mailina vähän erouutisen jälkeen. Kappale ja sanat jotenkin ainakin kolahtavat itseeni ja olen saanut siitä(kin) lohtua silloin kun tuntuu pahalle. Kyllä tämä tästä ajan kanssa...  angel Voimia muillekin eronneille!  smitten

Hetken vielä tämä puoli maailmaa,
hetken vielä nukkuu yötä valkeaa
Sä mietit kuinka mikään satuttaa voi niin,
parhaat vuotes kaikki maahan poljettiin

Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
sä heräät huomaamaan,
sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan

Ja sä oot kaunis vaikket enää tunne niin,
ne vaikka veivät sulta uskon ihmisiin
Hetken vielä nukkuu puoli maailmaa,
hetki vielä kirkas aamu aukeaa

sä heräät huomaamaan,

sä heräät huomaamaan,
« Viimeksi muokattu: 11.02.2007 11:44:32 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #41 : 11.02.2007 12:16:54 »

Cry   Undecided   angel  Cool

kyllä se vielä siitä!

smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #42 : 11.02.2007 12:27:35 »

Cry   Undecided   angel  Cool

kyllä se vielä siitä!