Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rakas Venus?  (Luettu 51179 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 27.01.2007 14:55:53 »

Koska olen nousu-Vaaka, niin siis karttani hallitseva planeetta on Venus.

Neitsyt-merkkini hallitsija taas Merkurius. Meniköhän oikein?

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
sunflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 27.01.2007 15:46:22 »

iik, eikö hallitseva planeetta ja merkki katsota elementtien ja laatujen mukaan?  Huh

minulla hallitseva merkki on rapu ja planeetta siis kuu ...meneeköhän se näin?
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 27.01.2007 17:21:04 »

Tämä on jännittävää kun alkaa hahmottaa näitä juttuja eri näkövinkkeleistä! Ymmärrän nyt miksi tämä areena on
'kulumaton' eikä jätä kylmäksi.  Cheesy

Minulla on tuo epeli Pluto siis hallitsevana planeettana noususkorpparina, huh, ja kun on rapu+kuu, niin onneksi sentään on leijona tuolla plutossa.

SunFlower, tuolla toisella topicilla tulinkin sinua vastaan. Tuota Kuurapua saa kyllä varoa, se vie helposti illuusioihin ja liikaan haaveiluun, jos nyt näitä juttuja ollenkaan ymmärrän. Puhun kokemuksesta ja siitä itseymmärryksestä jota pikkusen olen saavuttanut. smitten
« Viimeksi muokattu: 19.07.2009 23:38:11 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 27.01.2007 17:36:56 »

Piti alkaa oikein penkomaan:

Löysin Sepon lyhykäistä tulkintaa venus ravussa:

Lämpö, läheisyys ja tunteiden kemia ovat ainoa ja lopulta melko vaikea tie sinun sydämeesi. Sinulle rakkautta on jatkuva lämmin vuorovaikutus sinun ja kumpanisi välillä, mikä vaatii lopulta melkoista kärsivällisyyttä molemmilta.

Joo-o...

Löytyi myös Venus oppositio Jupiter:

Venuksen ja Jupiterin aspekti kertoo seurallisesta ja avoimesta  ihmisestä. Oppositiossa voi korostua myös vaiktushalua ja toisinaan tyytymättömyys omaan asemaan ja saavutuksiin sekä aineelliseen menestykseen.

Tuota en nyt oikein allekirjoita...

Sitten löytyy aspektitulkintoja Venus neliö Neptunus esim.

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 27.01.2007 18:34:01 »

Pengonpa minäkin...

Siis karttani pikatulkinnasta: Venus Neitsyessä

"Sinä se osaat löytää rakkauden ja mielihyvän mitä ihmeellisimmistä paikoista.
Osaat tulkita kumppanisi käyttäytymistä pintaa syvemmältä ja vain täysin rehellinen rakkaus saa suhteen pysymään kasassa. Sinua ei ole helppo pettää."

Sitten Sisäinen Soturi- tulkinnasta:
Venus yhtymä Aurinko

"Esteettinen luovuus kuuluu merkittävänä osana tietoisten päämääriesi toteuttamiseen ja siksi sinulle on tärkeää nauttia ihan kaikesta mitä teet. Vain nautinnon kautta saat luovuutta elämään. Älä erehdy myymään omia arvojasi mistään hinnasta, sillä se on heti pois lämpimästä viehätysvoimastasi, jota ilman koet olosi hyvin epävarmaksi.

Lämmin ja aito hymy kasvoillasi saa muut kuuntelemaan mitä sinulla on sanottavana ja loppu sujuukin sitten omalla painollaan. Nauttiessasi siitä mitä teet, välittyy se niin voimakkaana eteenpäin, ettei kukaan yritä väittää sinun olevan väärässä."

Voi mahoton mitä tekstiä, pitäneekö puoliksikaan paikkaansa?

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 27.01.2007 18:52:49 »

Vautsi, Maarita!

Minullakin on Venus yhtymä Aurinko!

Olen joskus ottanut tuon Sisäinen Soturi-tulkinnan, en vain löydä, kun on niin paljon papereita!  Sad

Mutta tottakai tuo pitää paikkaansa!  Cheesy Grin
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 28.01.2007 09:15:30 »

Taitaapa meikäläisen hallitseva planeetta olla sitten Merkurius.  merkurius
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #22 : 28.01.2007 09:46:01 »

Venus on hallitseva planeetta, jos nousumerkkinä on Härkä tai Vaaka.

Muistin virkineeksi muiden merkkien hallitsijat:

Oinas: Mars
Kaksoset ja Neitsyt: Merkurius
Rapu: Kuu
Leijona: Aurinko
Skorpioni: Pluto
Jousimies: Jupiter
Kauris: Saturnus
Vesimies: Uranus
Kalat: Neptunus

Esim. itselläni nousumerkki on Rapu, joten koko kartan hallitsija on silloin Kuu, joka sattumoisin sijaitsee Venuksen hallitsemassa merkissä (Härässä).

Eli kun minulla Asc on Leijona, niin onko aurinko silloin minun hallitseva planeetta ? Määräytyykö hallitseva planeetta aina Asc:n mukaan ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #23 : 28.01.2007 12:40:55 »

Minulla tuo  venus on  kalat :ssa ja 2.huoneessa, joten se ei siis ole mitenkään "vahva", kait Huh
Seiskahuonekin on minulla tyhjä, vaikkakin suurin huoneistani.

Arvomaailmani, rakkauskäsitykseni ja taipumukseni ihastua ihmisiin tai asioihin toimivat intuitiivisesti, luovasti ja arvaamattomasti persoonallisten voimavarojeni ja taloudenpitoni alueella. (Sepon tulkintaa tästä sijainnista)

Kaloissa Venus tuo mahdollisuuden suunnata oma arvomaailma toisten palvelemiseen ja parantamiseen. Ei niinkään mihinkään mystiseen, vaan aivan konkreettiseen ja vaatimattomaan, pyyteettömään työhön niiden hyväksi, jotka todella apua tarvitsevat. Tämä toisten auttaminen voi tapahtua myös herkän ja koskettavan musiikin luomisella tai esittämisellä. Herkkyys on tässä asemassa suuri ja sitä myötä vaarana on haavoittuvuus tai pako todelisuudesta tai kumpikin.
http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/

Aspekteja venukselle minulla on seuraavasti;
Venus kuuluu kartallani olevaan yhtymään +  kuu ja  chiron

Venus sulkeutuva neliö Nousumerkki
Kohdatessasi uusia ja mielenkiintoisia asioita jokapäiväisessä elämässäsi tulet vaistomaisesti asettaneeksi rakkauselämäsi ja rakastettusi siihen toiseen vaakakuppiin. Näin tulet jättäneeksi monta kiinnostavaa juttua kokonaan katsomatta ja tunnet kasvavaa levottomuutta liian ahtaiksi käyneitä olosuhteita kohtaan, osaamatta itsekään kunnolla määritellä mistä kiikastaa. Tarvitset ihmissuhteessasi ja rakkauselämässäsi tavallista enemmän tilaa ja vapautta toteuttaa hetkellisiä mielijohteitasi, sillä vasta niiden kautta voit kokea aitoa rakkautta kumppaniasi kohtaan. Muista, että rakennat itse omat kahleesi ja että vain itse voit itsesi niistä vapauttaa. Se tulee pystyä tekemään, jos haluat rakkauselämäsi kukoistavan.

Tämä on todella osuvaa, tosin olen tuon jotenkin ennen tätä tulkintaa olettanut johtuvan  aurinko vesimies ;sta. Ja tälläkin hetkellä tuon asian kanssa tahin jälleen...  laugh

Venus yhtymä Kuu
Tämä planeettapari symboloi alitajuisten reaktioiden ja rakkauden kokemisen keskinäistä suhdetta ihmisen elämässä. Sinun on helppo yhdistää turvallisuuden ja rakkauden tunteet toisiinsa. Symbolisessa merkityksessä äidin ja naisen prinsiipit liittyvät sinussa saumattomasti yhteen. Omia rakkaudentunteitasi kuuntelemalla rakennat samalla turvallisuutta ja kotia itsellesi. Ellet saa olla arvostamiesi asioiden parissa koet olosi turvattomaksi vaikka materiaaliset olosuhteet olisivat kuinka vakaat.

Totta.

Pluto oppositio Venus

Tunteiden kanssa ei takuulla ole leikkimistä silloin kun lähtee sinun kelkkaasi, sillä sen verran korkealle olet rimasi asettanut. Ehdottomuutesi rakkaudessa juontaa juurensa taipumuksestasi edellisten elämiesi aikana aliarvioida oman tunne-elämäsi merkitystä ja käyttää alkemiallista tietoasi muiden odotusten täyttämiseen. Oletat edelleen voivasi hallita kumppaniasi vastaamalla hänen odotuksiinsa, mutta tässä elämässä se ei tule enää onnistumaan. Ja siksi joudut hakemaan varmuutta suhteenne kestävyydelle sanojen ja konkreettisten näyttöjen kautta, jotka eivät kuitenkaan riitä vakuuttamaan sinua kumppanisi rakkaudesta. Voi sitä raukkaa, joka yrittää vastata sinun odotuksiisi, sillä sellaisen sinä heität tarpeettomana yli laidan. Sinulla on edelleen hallussasi tunteiden alkemiallinen salaisuus etkä tule olemaan tyytyväinen ennen kuin löydät rinnallesi sellaisen ihmisen, joka ei suostu myymään palaakaan itsestään voimakkaan tahtosi edessä. Etsit rakkautta joka on syvää kuin valtameri ja yhtä haastavaa kuin hirmumyrsky....jne jne

Niin totta, niin totta ja mikä ihaninta, nyt tällä hetkellä on elämässäni konkreettinen tilanne, jossa joudun ottamaan itse itsestäni mittaa tuon asian edessä ja kerrankin joku uskaltaa haastaa minut siihen.... onko minusta siihen  Kiss

Mars sulkeutuva kolmio Venus
Sinun kartallasi sisäistä arvomaailmaa symboloiva Venus ja aloittamista kuvaava Mars ovat harmoniassa keskenään. Kaikki mitä teet ja mihin ryhdyt vähänkään innostuneena saa motiivinsa sinulle rakkaista asioista ja ihmisistä. Vilpittömyytesi vetää myös muut tukemaan ja kannattamaan näiden asioiden eteenpäin menoa. Osaat toimia juuri oikealla tavalla saadaksesi sen mitä haluat. Eikä sinun tarvitse muuta kuin laittaa asiat liikkeelle, muu sujuukin sitten omalla painollaan. Ellet uskalla tarttua sinulle tärkeiden asioiden starttinappulaan, tulee sinun ensitilassa selvittää karttasi haasteelliset aspektit, sillä tätä kuviota ei kannata jättää käyttämättä.

Kyllä se on toiminut...

Saturnus avautuva semisekstiili Venus
Olet jo edellisten elämiesi aikana oppinut toteuttamaan omia arvojasi ja tekemään itse elämästäsi arvokasta. Syvälle syöpynyt velvollisuuden tuntosi saa kuitenkin ajoittain sinut lipsumaan omista mieliteoista kumppanisi vuoksi. Nämä lipsahdukset ilmenevät juuri havaittavana ahdistuksena ja tyytymättömyytenä vallitseviin olosuhteisiin....jne jne...

liittynee näihin aikaisempimkiin jollain lailla...

Nämä siis olivat Sepon tulkintaa näille aspekteille ja hyvin osuvia kyllä.

« Viimeksi muokattu: 28.01.2007 22:07:33 kirjoittanut *Inanna* » tallennettu
Harschi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #24 : 28.01.2007 19:09:45 »

Se, että Venuksesta on tehty rakkauden planeetta, juontaa juurensa lopulta hyvin nurinkurisesta lähtökohdasta. Kenelle sinä ensimmäisenä ja eniten hermostut, kun asiat eivät ota sujuakseen. Kumma kyllä rakastettu puolisomme tai kumppanimme saa sen tuntea nahoissaan. Kun oma sisäinen tasapainomme ja harmoniamme horjuu, toimii läheisin ihminen peilinämme. Stressaantuneena hermostut hänessä asioihin, joita et normaalisti edes huomaa. Syy on jälleen siis sinussa eikä hänessä. Rakkaimpamme on siis lopulta se, johon kohdistamme suurimman osan aggressioistamme ja vihastamme. Kyllä siinä tietysti rakkautta kysytään, että tilanteesta selviää kuiville vielä vuosienkin kuluttua, mutta Venukselle joka tapauksessa tulee tässä vaiheessa eri merkitys kuin astrologian romanttisista kuvauksista on monille jäänyt päällimmäiseksi.

No Venuksen perusmerkitys on kyllä mielihyvä, intohimo, erotiikka, sensuaalisuus, kauneus, luksus, ihanat kylpyvaahdot, silkin kosketus jne. Kun puhutaan Venuksesta ja rakkaudesta, se on erityisesti aistillista rakkautta, vetovoimaa, viehättävyyttä, kosketusta jne. Venus on tavallaan aika itsekäskin planeetta, se on nainen, joka janoaa ja vetää puoleensa rakkautta.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 28.01.2007 20:02:30 »

En voi olla kertomatta, alanko lie olla sanan värähtelyille herkkä, vai mitä...

Mutta Venus tekee kaikista teistä jotenkin aivan erikoisen kauniita, herkkiä, tosiaan silkkimäisiä ja itämaisen notkeita. Itämainen tanssi täytyy olla itse venuksen tanssi, hidas hidas lantion pyörittely!  Cheesy

Ja kaiken aikaa silmien edessä on kaunis kuva Bottizellin 'Venuksesta' simpukankuoren päällä. Olisko se kuva täällä jossakin, on pakko saada...

http://images.google.fi/images?q=tbn:4SsRKHDBqpApUM:http://www.gwydir.demon.co.uk/jo/roman/venus.gif

Ja itse Venus-planeetta myös:
http://images.google.fi/images?q=tbn:8lHaEs-Bd2iTqM:http://starryskies.com/solar_system/venus/Tvenus01.gif

Voih! Kuinkahan ihmeessä näitä kuvia saisi suuremmaksi?  Huh
« Viimeksi muokattu: 19.07.2009 23:45:24 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #26 : 28.01.2007 20:40:14 »

Esim. itselläni nousumerkki on Rapu, joten koko kartan hallitsija on silloin Kuu, joka sattumoisin sijaitsee Venuksen hallitsemassa merkissä (Härässä).

Niin minullakin!  askendentti  rapu ja kuu Vaaka. Eli onko hallitsija silloinkin  venus ? :Smiley
Hei! Hallitsija määräytyy nousumerkin hallitsijan mukaan, eli sinulla  askendentti rapu ja koko kartan hallitsija siis  kuu.
 kuu si taasen majailee  venus :n hallitsemassa  vaaka :ssa  Smiley
Näin olen ollut oppivinani, korjaatko Lilli jos olen väärässä?
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #27 : 28.01.2007 21:39:22 »

Minulla tuo  venus on  kalat :ssa ja 2.huoneessa, joten se ei siis ole mitenkään "vahva", kait Huh
Mitä, sehän on ihana Venus, ylennyksessä. Kalat on paras merkki Venukselle Härän ja Vaa'an jälkeen. Kala-Venus on herkkä, kauneudentajuinen, taiteellinen ja osaa vaistonvaraisesti miellyttää toista.

Kiitos tuosta näkökulmasta. Itse olen jossain vaiheessa oppinut "väheksymään" kaikkia  kalat painoitteisia juttuja kartallani, koska siihen liitetään useimmiten aina vain haahuileva lillunta ja heikkoudet. laugh
Tosin nyt viime aikoina olen oppinut sitä enemmän arvostamaan.
Ja ehkä se vaikuttaa, että olen hiukan oppinut miellyttämisen ja miellyttämisen eron.
Itsekunnioituksen kun säilyttää ja jos "miellyttäminen" on "alitajuista" eli tilanteeseen vastaamista, se onkin ihan ookoo ja tuo monasti syvyyttä suhteisiin. Ei vain ihmissuhteisiin vaan kaikkeen mitä kohtaa ja mitä tekee.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2007 22:09:49 kirjoittanut *Inanna* » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 28.01.2007 22:13:51 »

Ippuska, päättelyketjusi oli ihan oikea muuten, paitsi Kuuni sijaitsee  harka :ssä. Yulungalla on niin ikään  askendentti rapu, ja Kuu sijaitsee hänellä  vaaka :ssa. Venuksen hallitsemia merkkejä kuitenkin molemmat.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #29 : 28.01.2007 23:14:30 »

Juu, kiitti Lilli - Yulungan  kuu ta/hallitsijaa kommentoinkin  Cheesy :
Lainaus
Niin minullakin!  askendentti   rapu ja kuu  vaaka. Eli onko hallitsija silloinkin   venus ?
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: