Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nainen vai tehopakkaus?  (Luettu 10334 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 27.01.2007 17:49:16 »

En tiedä onko tämä oikea paikka tänne.

Toki tätä juttua voisi katsoa astrologisestikin, mutta minä näen sitä paljon myös ympäristön vaikuttamana ilmiönä. Tämä ilmiö livahtelee kyllä myös tuolla astrologisissa tulkinnoissakin.

Minulla joskus nousee karvat vähän pystyyn, kun nainen puhuu kuinka paljon hänellä on kaikenlaista, kuinka monessa paikassa hyörii ja mitä saa aikaan. Eipä silti, eniten säikähdän sitä itsessäni.

Jopa seksuaalisuudessa löytyy tiettyä tehokkuutta, asiatietoa ja itseriittoisuutta.

Tunteet ja feminiinisyyden lempeys ja pehmeys jäävät jalkoihin.

Siksi kysyn itseltänikin, olenko minä nainen vai tehopakkaus, se mitä ympäristö ja odotukset ovat sinusta muovanneet. Onko tämä naisena olemisen päämäärä?

Toivoisin keskustelua... knuppel2
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 27.01.2007 18:21:53 »

Itse samoja ajatuksia pohtineena (ei kuitenkaan naisena olemista "vitsiä,vitsiä"). Tämä on hyvä keskustelun aloitus ihmisen monipuolisuuteen liittyvistä asioista.

Hmm.. ihmisyyden päämäärä....

Itse kokisin, että tarvitaan pehmeyttä ja kovuutta, voisiko sanoa jopa, jokaisessa tilanteessa. Joskus elämän eteneminen vaatii enemmän kovaa, tehokasta, maskuliinista jne. otetta , jotta asiat etenesivät haluttuun suuntaan. Seuraavana voikin olla vaiheena vuorossa pehmeyden, mukautuvaisuuden, tunteellisuuden jne. tarve
Minä uskon, että jokaisesta ihmisestä löytyy molemmat puolet ja tarve tuoda kumpaakin niistä esille säännöllisesti.
Jotkut naiset tai miehet kallistuvat joissain elämänsä vaiheessa tai tilanteessa vain toiseen puoleen, mutta väittäisin, että tätä tasapainotetaan jollain muulla osa-alueella vastapuolen ominaisuuksilla.

Toinen juttu liittyy siihen miten nämä fem/mask ominaisuudet tuodaan esiin? Tilanne jossa ihmiselle sopii jostain syystä paremmin esim vaikka maskuliinisuus, voikin muuttua tilanteeseen pääsyn jälkeen välittömäksi feminiinisyydeksi, jolloin molemmat ovat upeasti edustettuna. Ja itseasiassa se feminiinisyys voikin olla se päätekijä tässä tilanteessa vaikka ulospäin ja ensin katsottuna vaikuttaakin aivan päinvastaiselta.

tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 27.01.2007 20:04:15 »

Ennenkaikkea tehopakkaus.
Nainen hoitaa, synnyttaa, rakastaa, ohjaa jalkikasvuaan ja yrittaa siina sivussa rakastaa miestaan.
Maskuliinista: Nainen antaa saantoja jalkikasvulleen kontolloi yleensa kodin ja huolehtii myos osittain tai suuremmaksi osaksi toimeentulosta.
Perinteinen nainen ei ollut luonnon suunitelmien mukaan samanlainen- eli kehitys on mennyt eteenpain- osaamme vaatia oikeuksiamme, olemme mukana politiikassa, eli onko tama feministinen Jumala saamassa enemman valtaa kuten ennustettu on.
Mutta Jing&Jang tasapaino ei enaa toimikkaan?
Missa on RAJAT?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 27.01.2007 20:18:28 »

Minulla joskus nousee karvat vähän pystyyn, kun nainen puhuu kuinka paljon hänellä on kaikenlaista, kuinka monessa paikassa hyörii ja mitä saa aikaan. Eipä silti, eniten säikähdän sitä itsessäni.

Minusta tämä on vähän sellainen kysymys,
jolla verrataan omaa elämää jonkun toisen elämään

-usein omaksi tappiokseen. Wink

Onko se toinen mielestäsi tehopakkaus vai nainen,
jos hän elää erilaisissa ympyröissä ja tekee eri asioita
ja saa nautintoa ja mielihyvää eri asioista kuin sinä? Smiley

Tunnen monia tehokkaita ihmisiä, miehiä että naisia. Smiley
He ovat tehokkaita mielestäni siksi, että ovat
vahvoja ja tehokkaita asioissa, joissa itse en ole
vahva ja tehokas.

Tosin, minulla on taas omat vahvuuteni ja asiat,
joissa olen tehokas, missä he taas eivät ole.

Elämä on sellaista.
Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia? Smiley
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 27.01.2007 20:35:45 »

Minä ajattelen, että nuo ns. tehopakkaukset ovat kenties fyysisesti voimakkaita.
Jaksavat paljon.
Tai sitten heillä on voimakas tarve etsiä hyväksyntää tekemistensä kautta.

Tietenkin sitä jotenkin vertaa omaa jaksamistaankin johonkin toiseen.
Se ei mielestäni ole negatiivista, jos tietää oman jaksamisensa.

Kyllähän nainen joutuu olemaankin aikamoinen tehopakkaus tänä päivänä.
Ainakin jos on perhe ympärillä.
Tietenkin myös työelämässä vaatimukset kasvavat koko ajan.

Aikamoista tasapainoilua tämä naisen elämä on.

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 27.01.2007 21:38:56 »

Kiitos! Aina helpottaa, kun näkee muiden puhuvan... smiley6600

Tonilta kysyisinkin: Oletko sinä tyytyväinen siihen naiseen, jonka tänä päivänä näet, miehisestä maailmastasi katsottuna?

Ja ne rajat? Pystyykö nainen enää näkemään ja kokemaan rajojansa? Mistä paniikit ja muut psyykkiset sairaudet?

Ja miten voisimme hillitä vertaamista? Sehän se juuri paineita tuottaa. Kuitenkin näemme toisessa vain hyvin pinnallisesti sitä tehokkuutta. Kun emme kuitenkaan voi kuin aavistaa, mitä se tehokkuus maksaa, mistä selkänahasta se on pois.

Ja kyllä tehokkuuteen varmaan tarvitaan myös henkisiä voimavaroja. Miksi meidän pitää hakea hyväksyntää? Mihin?
Siihenkö että olemme toimivia yhteisön koneen osasia. Tuottavuudessa? Kilpailussa miehen rinnalla?

Muistan kun luin Luule Viilmaa ja mieli nousi heti vastahankaan, kun hän kritisoi nykynaisena olemista. Mutta  jotakin sittenkin kolahti...
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 27.01.2007 22:34:22 »

Elähän nyt Toni!

En voisi rasittaa sinua noin paljon. Yksi kysymys lie riittänee?  Grin
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 27.01.2007 23:30:20 »

Tonilta kysyisinkin: Oletko sinä tyytyväinen siihen naiseen, jonka tänä päivänä näet, miehisestä maailmastasi katsottuna?

Olen ja en ole. Tähän kysymykseen ei ole selkeää yhtä vastausta.

Minusta on hyvä asia, että naiset kohtaavat myös maskuliinista puoltaan ja kokevat sen tuomia hyviä ja huonoja puolia. Toiset kohtaavat niitä omasta halustaan ja toiset muiden painostuksesta. Erilaiset tilanteet luovat myös erilaisia paineita.
Tässä näen sen edun, että naisten ja miesten näkemykset lähenevät ja harmonian saavuttamisen mahdollisuus paranee. Parhaassa tapauksessa näin käy, mutta monesti käytännössä asiat ensin huononevat ja voihan olla ettei harmoniaa koskaan saavuteta, vaikka siihen ankarasti pyritäänkin.

Se mikä ei mielestäni ole erityisen positiivinen asia liittyy tietyllä tavalla seuraaviin kysymyksiisi.
Rajat tulee liian nopeasti vastaan. Monet naiset näännyttävät itsensä turhan takia yrittäessään etsiä niitä maskuliinisuuden rajojaan. Maskuliinisuutta etsitään ulkoisista, sisäisitä ja henkisistä ominaisuuksista ja myös valitettavasti niistä ominaisuuksista mihin fysiikka ei todellakaan riitä. Tämä pahimmillaan ruokkii riittämättömyyden tunnetta ja seuraavaksi voi heittää hyvästit harmonialle.

Nämä kommentit pätevät ihan samanlailla myös miehille, jotkut suoraan ja jotkut käänteisesti, mutta kuitenkin.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 28.01.2007 09:38:42 »

Mielestani on hyva, etta naiset lopultakin ymmartavat etta heikot "tallataan jalkoihin"-Intiassa heranneet naisten pienyritykset, Afkaniassa naiset ovat alkaneet vaatimaan oikeuksia-eli mielestani tama suuri henkinen ymmartaminen on kasvanut viime vuosina rajattomasti.Euroopassa ja USA:ssa erilaiset asiat ovat valveuttaneet perinteista naisen osaa; kuten esim. sama palkka samasta tyosta ja sehan on hyva etta naiset ymmartavat tarpeen henkiseen kasvuun ja ehka feministinen ja maskuliininen rako vahitellen kapenee- toivottavasti, loppujen lopuksi se on vain MEISTA KIINNI, vaikka se voimia viekin.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 28.01.2007 14:45:50 »

Kyllä,

ja varmaan sekin, että naiskuva ja naisihanne on aivan toisenlainen eri kulttuureissa ja aikakausissa.

Onko naisen tänään todella oltava tehopakkaus?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
selkälokki
Vieras
« Vastaus #10 : 28.01.2007 22:27:19 »

Sanon heti, että en todellakaan ole tehopakkaus, eikä minulla ole edes mitään halua olla sellainen. Mutta silti en tiedä olenko nainenkaan(olen ainakin fyysiesti, mutta mitä tuo nainen tarkoittaa, upea rakastava seksuaalinen olento, jolla on hellyyttä jakaa sekä lapsille, että miehelle ja muillekin?)...Tuo vastakkain asettelu on muuten mielenkiintoinen, nainen vai tehopakkaus? Siis jos noista kahdesta valitaan, niin sitten nainen, mutta välillä kyllä mietin, että olenko kuitenkaan löytänyt itsestäni sitä todellisen naisen lämmintä ydintä? Luulen, että se on jossain jumissa kuitenkin edelleen. Itse miellän todellisen naisena olemisen juuri sellaiseen lämpimään, rakastavaan, hellään, myötätuntoiseen, pehmeään, tunteelliseen ja intohimoiseen olemuspuoleen.
Haluaisin uskoa, että löydän sen vielä itsestäni. Onko naisen kenties helpompi löytää itsestään tuo puoli juuri äitiyden kautta?
No, en ole äiti, joten koen, että se huolenpito ja hoiva, joka minulla on varastossani, kuuluisi kuitenkin jaettavaksi. Olen pystynyt sitä nyt helpommin kyllä jakamaan tuolla tehdessäni hierontatyötä tuon koulun puitteissa. Kieltämättä on ollut ihana pystyä tuottamaan hoivaavaa kosketusta ja lämpöä toiselle ihmiselle. Monesti iäkkäistäkin ihmisistä ihan tuntee käsillään sen, että miten siellä voi olla aika rikkinäinen ihminen, yksinäinen, lohtua kaipaava. Moni on jo itkenyt siinä murheitaan samalla. Ja varmasti muutkin hoitoalan ihmiset ovat kohdanneet samanlaista.

Jaahas, taisin luiskahtaa hieman sivuraiteelle Embarrassed
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 28.01.2007 23:01:42 »

Joinain hetkinä ja päivinä olen tehopakkaus  Cheesy mutta yleensä ja pääsääntöisesti olen

Lainaus
Tunteet ja feminiinisyyden lempeys ja pehmeys jäävät jalkoihin.

Pehmeästi tunteellisen feminiininen  Kiss
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 28.01.2007 23:03:40 »

Tervetuloa, nainen! Selkälokki!

Olenkin kaivannut myötämielistä naista!

Muistan itse: sinusta on nyt tullut nainen, kun kuukautiset kivistivät ja vuosivat valtavasti!
Tai kun neitsyyteni oli mennyt, huumaava epätodellinen tunne; olen nainen.

Sitten rakastuneena mieheen täysin täyttyneenä. Nainen vain voi sen tehdä.

Ja vielä parempi: Muu maailma katosi kun pienet huulet imivät rintojani!

Kaunista: tehdä kotia, sen värejä, tuoksuja.

Sitten PAM! Koulutus, työ, siivoukset, pyykit, kuljetukset, läksyt, yhdistykset, naapurit, sukulaiset, virka,  veroilmoitus, koulutus, kurssit, suorittaminen, teho, innovaatio jne.  knuppel2

Tuntuu, että voin olla nainen vain haaveissani...jossa saan lämmetä, hymyillä, katsella rauhassa, koskea, jakaa itseäni rakkaudella, tuntea.

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 28.01.2007 23:10:18 »

Sitten PAM! Koulutus, työ, siivoukset, pyykit, kuljetukset, läksyt, yhdistykset, naapurit, sukulaiset, virka,  veroilmoitus, koulutus, kurssit, suorittaminen, teho, innovaatio jne.  knuppel2

Niinpä.  Shocked
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #14 : 28.01.2007 23:18:51 »

Minä en ainakaan koe olevani tai pyri olevani minkäänlainen "tehopakkaus" tai nainenkaan sen enempää. Nainen kai ensisijaisesti näistä kyllä olen.

Olin aikanaan 10-vuotta kotiäitinä neljän lapsen äitinä ja jotkut näki minut "tehopakkauksena", jotkut taas "luuserina" riippuen sitä mitä kukakin sitten arvosti.  Wink
Minä itse koen tuo kotiäityiden hyvin arvokkaana ja monitahoisena ja kasvatavanakin kokemuksena.
Ehkä meistä jokainen on "tehopakkaus" sillä omalla ominaisella tavallaan ja naisenakin....

Olen muutenkin viimeaikoina kiinnittänyt siihen enemmän huomiota, että miten eritavalla me ilmennämmekään erilaisia puolia itsestämme. Ja miten helposti jää näkemättä se syvyys toisesessa, jos ainoastaan ulkoisin perustein mittaa toista ihmistä. Kun jokaisen elämällä ja oman elämänsä ilmentämistavalla on tarkoituksensa.

Olen kovin "laiska" ihminen ollut tähän asti ulospäin suuntautumisessa ja sellaisessa ulkoisessa tekemisessä, mutta en silti ajattele, että koko elämäni tulisi pyörimään sisäisyydessä ja perhekeskeisyydessä. Nyt on ollut ja on ehkä vielä hetken aikaa sellaista, että minulla on "pienet ympyrät" liittyen vielä osaltaan lapsiin.
En osaa yhdistää lapsia ja uraa tässä vaiheessa vielä.
Uskon, että minustakin voi tulla vielä sellainen nainen, joka ulospäin näyttää "tehopakkaukseltakin"....  Grin

tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: