Tässä teille ajatuksia ja ohjeita, joita tarttui hihaan käydessäni nettikierroksella....ja jokainen kuunnelkoon omaa
se on paras opastaja....ja sitten vain "liimaa ja leikkaa kaikesta kuulemastaan, näkemästään, kokemastaan ITSELLEEN SOPIVAN ja TOIMIVAN kokonaisuuden...
http://www.namaste.fi/71.html ....linkistä löytyy lisää asiaa aiheesta.
Marika BORG:
Leikkaa ja liimaa - Tee haaveistasi totta
Lue tulevasta aarrekartta-ohjaajan kurssista lisää
Tässä sinulle makupalaksi juttu aarrekartan teosta, jonka kirjoitin Voi Hyvin-lehteen noin 13 vuotta sitten. Olen edelleen ihan samaa mieltä kaikesta, mitä kirjoitin silloin, vaikka olenkin kehittänyt menetelmää merkittävästi vuosien tuomalla uudella kokemuksella.
Lisäksi saat pika-ohjeet aarrekartan tekoon. Pääset kokeilemaan, toimiiko homma mitenkään!
Leikkaa ja liimaa
HAAVEET TODEKSIAarrekartta on hauska
Lisää intoa elämäänNäin kävi minulle:Yli kaksikymmentäviisi vuotta sitten luin Shakti Gawainin kirjasta menetelmästä, jota kutsutaan luovaksi visualisoinniksi. Siinä opetettiin kädestä pitäen, kuinka tehdään aarrekartta, joka on yksi luovan visualisoinnin menetelmistä.
Yksinkertaisesti sanottuna aarrekartta on piirros siitä, mitä haluat. Toiveesi ja ihanteesi kuvitettuna.
Kirjassa väitettiin monin esimerkein, että selkeyttämällä toiveet kuvalliseen muotoon ne jollain tavalla vain toteutuisivat. Minun ei kuulemma tarvinnut miettiä, miten ne toteutuisivat, vaikkapa että mistä saisin rahat.
Ainoa asia, joka minun tuli tehdä, oli selvittää sisäiset tarpeeni ja miettiä tarkkaan, mitä todella halusin. Sitten minun tuli löytää kuva, joka kuvaisi sitä mitä haluan, ja liittää oma kuvani siihen mukaan.
Hauska ajatus, ajattelin ja unohdin koko jutun.
Kului vuosi ja törmäsin ystävääni, joka kertoi kokeilleensa aarrekartan tekoa.
- Et ikinä usko, kuinka hyvin se toimii, hän henkäisi.
En oikein tiennyt, uskoako häntä vai ei.
Kului toinenkin vuosi, jonka koin poikkeuksellisen takkuisena, ja harmaana. Olin valmis mihin tahansa, jotta elämäni maistuisi vähän innostavammalta. Olin valmis jopa kokeilemaan aarrekartan mielestäni kyseenalaista tehoa.
Etsin ohjeet käsiini ja noudatin niitä kirjaimellisesti. Luonteeni mukaisesti en kuitenkaan osannut tehdä suositeltua, kohtuullisen kokoista yhden teeman aarrekarttaa. Tein puolen seinän kokoisen, kaikki mahdolliset toiveeni sisältävän megakartan.
Ennen aloittamista vietin kokonaisen päivän kirjoittaen muistiin kymmeniä asioita, joita toivoin elämääni.
Aloitin ihmissuhteista. Ketkä olivat ne ihmiset, joiden kanssa toivoin sydämellisempää suhdetta?
Sitten mietin, mitä ominaisuuksia haluaisin kehittää itsessäni. Niitä tuli niin paljon, että jouduin karsimaan todella kovalla kädellä. Päädyin kolmeen kaikkein tärkeimpään....
Toiveet ovat kuin pikkulintuja kämmenelläsi. Jos puristat niitä liian kiihkeästi, ne rusentuvat hengiltä. Jos sen sijaan levität kätesi, ne kohoavat korkeuksiin ja palaavat takaisin vapaaehtoisesti.
Ole valmis luopumaan entisistä toiveistasi. nauti saamastasi. Sinä ansaitset kaiken hyvän elämääsi!Ratkaisevaa ei tunnu edes oleva ihmisen oma usko menetelmän tekoon. menestyneet aarrekarttailijat ovat yhtä hämmästyneitä kuin minäkin.
ALITAJUNTA TOIMII Miten aarrekartta toimii? Miksi se toimii? En osaa vastata kovin selvästi. Luulen, että tärkeintä on aarrekartan kyky raivata alitajuiset mielen esteet pois.
*Näin teet aarrekartan*
Tarvitset:Pahvin, jolle toiveesi liimaat. Valitse yksi iso (noin 50 x 100 cm) tai muutama pienempi (noin 30 x 60 cm) tukeva, kivanvärinen pahvi. Lisäksi paperiliimaa, sakset ja värillisiä huopakyniä.
Kuvia unelmistasi. Etsi esimerkiksi aikakausilehdistä, matkaesitteistä ja postimyyntiluetteloista. Voit käyttää kortteja tai muita mieleisiäsi kuvia.
(Voi Hyvin –lehti on täynnä hyvän mielen symbolikuvia. Jos et raaski leikellä lehtiä, ota värikopioita kopiointiliikkeessä).
Kuvia itsestäsi ja läheisistäsi. Ota mukaan vain hymyileviä kuvia! Muista myös rakkaat eläimesi. Voit ottaa valokopioita parhaasta omakuvastasi, jossa olet iloinen ja luottavainen.
Perussäännöt:
Liitä oma kuvasi aina toiveesi yhteyteen. Eli jos haaveilet lepolomasta Malediiveillä, liimaa kuva itsestäsi ihanan esitekuvan päälle. Jos haluat oppia tanssimaan, laita oma kasvokuvasi suosikkitanssijattaresi pään tilalle jne.
Jos et löydä sopivaa kuvaa, piirrä sellainen. Tekninen taitosi ei vaikuta aarrekartan tehoon. Laita kuvaan värejä ja tunnelmia. Paperikaupasta saat ihania värillisiä pahveja.
Älä laita kuvia rahasta, ainoastaan niistä asioista, joiden haluat toteutuvan rahalla tai muulla tavoin.
Laita aarrekartta paikkaan jossa näet sen vähintään kerran päivässä kuten makuuhuoneeseen tai kylpyhuoneeseen.
Aina kun muistat, herkuttele mielessäsi toiveillasi. Näe ne mielessäsi toteutuneina, mahdollisimman todentuntuisina. Nauti unelmistasi jo NYT!
Olet kylvänyt siemenen. Anna itämiselle aikaa. Jotkut toiveesi tuottavat hedelmää pikavauhtia. Toiset vaativat pitkän kypsymisajan. Joidenkin toiveiden ei edes kuulu toteutua.
Aluksi on hyvä laatia aarrekartta vain yhtä tarkoitusta varten tai elämänaluetta varten. Näin voit keskittyä tavoitteeseen helpommin.
Haluatko esimerkiksi aloittaa jonkin itämaisen kuntoilulajin, vaikkapa aikidon?
Hanki kuva hyvätasoisesta ja edustavan näköisestä harrastajasta vaikkapa alan lehdestä. Korvaa henkilön pää omallasi ja liimaa kuva pikkupahville. Ei aikaakaan, kun löydät itsesi alkeiskurssilta, innoissasi ja tyytyväisenä siitä, mitä olet saanut aikaan.
Luota sisäiseen ääneesi. Kuuntele sen sanomia ja anna sen kertoa sinulle, mitä todella elämääsi tarvitset. Ole valmis luopumaan entisistä toiveistasi. nauti saamastasi. Sinä ansaitset kaiken hyvän elämääsi!http://www.namaste.fi/71.html ...ihan sama pätee kaikkeen...kun päästää irti pakosta saada jotain, niin se tai HÄN kuka elämääsi sillä hetkellä kuuluu tulee tai palaa luoksesi-vapaaentoisesti-vapaasta tahdostaan...