Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: aarrekartan teko  (Luettu 102406 kertaa)
0 jäsentä ja 50 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #45 : 05.03.2007 11:52:51 »

aito kartta meillä sittenkin on sisimmässämme...ja vain sinä tiedät mikä on sinulle parasta...oma totuuteni tässä asiassa on että kaikki tämä on itseni ja LuojaJumalani välillä..ja hänet löydän sisimmästäni..ja siinäkin on itselleni vielä jätetty vapaa tahto..
niin vielä kun uskaltaisimme aina kuunnella tuota sydämmestämme löytyvää karttaa. .. smitten

Kiitos VAIKKA kyllä nämä oivallukset löytyvät ihan YHTEISTYÖLLÄ eli yksi sanoo yhden puolen ja toinen toisen ja siitä syntyy jotain kuten itselleni JUURI hetki sitten AVAIN m,enneisiin kokemuksiini...että kun keskityin täydelliseen ja siihen mitä ongelmia olin kohdannut niin SIITÄHÄN syntyi TÄYDELLINEN ONGELMA hih ja sain aina mitä tilasin Cheesy ja taas toimi "se lähentymisen estämis kaava" eli kun keskityin kulloisenkin kumppanin oletettuihin ja todellisiinkin ongelmiin NIIN se toimi SIIS ei tarvinnut lähestyä itseään ja katsoa omaan sisimpään - vaan lopulta "routa tämänkin jukuripäisen porsaan-eli minut-kotiin ajoi" kun oli ns. ehjä edessä eli ettei enää jäänyt muuta vaihtoehtoa eteenpäin pääsemiseksi kun kääntää katse itseensä - ja se oli hyvä se - ja ihan uusi tarina  smitten
« Viimeksi muokattu: 05.03.2007 11:56:40 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #46 : 05.03.2007 12:00:18 »

mutta miksi joskus tuntuu että pitäisi tässä näkyvässä elämässämme tipahtaa/joutua hirvittävän alas jotta uskaltaisimme ruveta tutkimaan/katsomaan tuota omaa sisäistä karttaamme??pelkäämmekö löytävämme sieltä jotain "kauheaa" jos sitä karttaa tutkailisimme ihan tasaisin väliajoin/jatkuvasti?

hmm..no tää taitaa taas mennä ihan tän topicin aiheen vierestä... Cheesy
tallennettu

Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #47 : 05.03.2007 12:14:39 »

Mulla on siis tuollainen tapa, josta tuossa yllä jo kerroin.

(http://www.nicehouse.fi/omahuone/kuvat/fengshu2.gif)

Tuon tyylisesti voi niitä alueita siihen laitella...
Voihan sen tehdä vaikka huovasta.... tai vaikka mistä...
Mielikuvitus vain lentämään ja oikein antaumuksella ja ajatuksella sitä väsäämään...


Kiitos Inanna tästä havainnollistavasta esimerkistä,
samoin SA antamistasi linkeistä. Smiley

Mutta sitten kysymyksiin: Esim. tuo kohta terveys, jos laitan siihen vaikka lehdestä leikattuja otsikko-kollaaseja tyyliin : "Voimaa"--"Tupakoinnin lopettamiseen" ja taustakuvaksi vaikka jonkun puhdasta vrt.savutonta luontoa esittävän kuvan, toimiikos sellainen..Vai pitääkö ottaa itsestä kuva tumppaamassa tvs idiot2
Ja onko siihen aarrekarttaan pakko laittaa omakuva, riittäisikö esim. joku symboloiva asia tässä yhteydessä, vaikkapa perhonen ( vrt. muodonmuutos/elämänmuutos) idiot2
Hei Sagirlat smitten  mitä enemmän mielikuvitus lentää niin todella sitä parempi - eli innostus vie jo asiaa itsessään eteenpäin - ja kaikki sallittua - toimii yhtälailla symboliset kuvatkin - ja kun muokkaat niitä esm. kuva tupakoinnista ja sitten vaikka leikkat sitä niin se muuttaa jo jotain - eli laittaa jotain liikkeelle eli muutosta, eli ikäänkuin rikot tämän vanhan toimintamallin itsessäsi !!!

Juuri samanlaista terveys-hyvinvointi kartaa -kuvasarjaa olen itsekin tekemässä - ja ajattelen että vähemmän on enemmän - eli keskittyy muutamaan - ja laittaa mukaan sekä niitä nk. ongelmakohtia että ratkaisuja - vaan kun valitsee kuvia niin tekee sen intuitiolla TAI ainakin itse teen niin, että esm. kysymyksenä on mielessä koko ajan  - ei niin että tekee jostain omasta tavasta ongelman vaan keskittyykin esm.siihen että miten lisään hyvinvointiani - terveyttäni - ja sen mukana tulee , kuin itsestään se tupakoinnista luopuminen, vaan ei ongelmana josta on luovuttava vaan asiana joka lisää hyvinvointia IHAN sama asia mutta mieli ei silloin käy kamppailemaan eli vastustamaan ja suostuu helpommin - ELI tee kartastasi oma kartta - "itsesi näköinen ja oloinen" eli puhu itsellesi sitä kieltä minkä parhaiten ymmärrät - omat symbolit omat materiaalit ...sellaista josta syntyy kokemus , "että tämä on mun juttu"...ja pienet tai suuretkin "takapakit" kuuluu nekin asiaan - niitä sitten työstää vaikka yksi kerrallaan... Nämä ovat minun ajatuksiani sinulle smitten
tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #48 : 05.03.2007 17:18:48 »

... Miksi minä muuten joutuisin tekemään aarrekartan, joka silottaisi tietä niille toiveille, joiden haluaisin toteutuvan?
...voisko ne toiveet nimetä toisin - vakka visioiksi tulevasta tai näkymiksi olemassaolevasta.... ja aarrekartta ei sitten oisikaan " toivomuslähde tai tähdenlento, tai haltija joka aina menee eri reittejä kuin itse..." vaan se olisikin todella se kartta - jossa näkyykin vain tärkeimmät pääväylät ja asemat ja elämä sitten muokkaa eli zoomaa kuvaa tarkemmaksi - eli kun odottaa tosi vähän lähes ei mitään ja etenee (odotusten suhteen) matalalla profiililla - saa tosi paljon ja yllättyy useammin... ja kartta joka toimii kaikuluotaimen lailla - luotaa sisintä ulospäin ja katsoo onko siellä mitään tai ketään...ja mahdollisuuksiahan riitää - ja jokaiseen ns. ongelmaan on jo ratkaisu - se voi olla sekin ettei mitänn ongelmaa olekaan - vaan" kaikki onkin elämänkoulua" ...ja itse on kompassi joka määrää suunnan ja asteet -ja kartta on "kartta" ilman aikataulua...
tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #49 : 05.03.2007 18:45:06 »

Lainaus
Lähetetty: tänään kello 16:40:31Kirjoittanut: Saqirlat
* Vai löytäiskä sitä ittensä sitten jostain em. matkakohteesta, vaikka tarkoitus onkin vaan aarrekartan terävöittäminen
* Pitääkö tuohon karttaan liittää ns. tarkistuspäivä, jotta mihin mennessä siinä olevien asioiden pitäisi olla toivotulla tavalla?
* JA HEI..jos joku rohkaistuisi vaikka kuvailemaan omaa karttaansa
(vaikkapa vanhaa eli toteutunutta) mitä mihinkin on sijoitellut, onko kuvia vai tekstiä jne
No kiitos Smiley ja tämän topicin alkupäässä on joitakin karttakuvaelmia...

 Smiley  Ihan ensin tuli ajatus, joka aina välillä on ollut "täälläpäin" puheena : " kannattaa olla tarkkana siitä mitä tilaa SILLÄ voi käydä niin ETTÄ sen tulee saamaan  Cheesy...ja tuolla topicin alussa oli  ajatus siitä että aarrekartan yksin olennainen tarkoitusperä on oman suunnan tarkistaminen tai suunnan antaminen ja oman kiinnostuksen herättäminen...ainakin itse olen havainnut, ilman karttaakin esimerkiksi seuraavaa...kun viime kesänä keijut alkoivat vetämään puoleensa-eli oma innostukseni ja kiinnostukseni heihin heräs uudella tasolla niin sitten heitä tulvi kotiini ja luokseni monin eri tavoin, kirjoina, sähköpostissa, lehdissä, mainoksissa,jopa kirjakaupan muovikassissa,  markkinoilla veti eräs myyntipöytä luokseen - ja ihana keijutaulu siellä odotti ostajaa eli minua,  ja esimerkkejä löytyy...
SIIS suosittelen varovaisuutta hih Cheesy mitä laitat sen aarrekartan pohjaksi... Shocked
 Huh...tatkistuspäivämäärä - kuulostaa ihan hyvältä JA tässäkin luota intuitioon - ei haittaa mitenkään jos aina ajoittain tarkistaa "viimeistä käyttöpäivää" ja parasta ennen päivää tai muokkaa eli ottaa pois tai lisää jotain - ihan sen mukaan mitä elämä vastaan tuo...ja voi myös tehdä isommasta kartasta tarkennuszoomauksia - eli tutkii jotain tiettyä kohtaa - vielä tarkemmin - jos vaikka jokin "asia-juttu" ei etene niin "ottaa sen lähempään tarkasteluun" eli onko se oikeasti hyväksi itselleen VAI luuliko vain tarvitsevansa tätäko.juttua...eli tee päivämääräasiasta sisäisesti "kysely" päätä jotain ja laita päivämäärä ylös johonkin..ja unohda se sitten--- aarrekarttaa on hyvä pitää jollain näkyvällä paikalla---

 Smiley...itse teen joka kerta  suht erilaisen kartan tai paremminkin kuvateoksen...aloitan aina siten että kuulostelen sisimmässäni sen kysymyksen - vaikka mikä on oleellisinta juuri nyt - joskus jätän tähän TAI toisinaan laitan siihen jatkoa - esm. saadakseni talousasiat tasapainoon---tai kun tein opinnäytetyötä/lopputyötä tein kartan siitä mikä auttaa itseäni opintojeni tässä vaiheessa - miten toimin että jaksan... NO...sitten alan tämän ajatuksen kanssa hakea kuvia - en mitään erityistä vaan se mikä kiinnostaa ELI hyppää ulos joltain sivulta - otan sen - aikani kerään ja sitten lajittelen vielä JA kaikki INTUITION kanssa - koska MIELI tarjoaa aika usein jotain  vanhaa tuttua ... ja VOI olla että toteutuakseen jokin asia tarvitsee uutta näkökulmaa JOTEN intuitio kehiin - sitten laitan kuvia - ja suunnalla eli mistä aloittaa ja mihin etenee on itselleni merkitys - muokkaan ja liimaan kuvia ja laitan niitä viivoja tai värejä korostaakseni jotain...joka kerta tulee erilainen ... JOTAIN voi tapahtua todella nopeasti TAI huomaa että on alkanut toimia eri lailla kuin ennen  joka kartasta oppii itseään ja...jotkut asiat tapahtuu pitkällä viiveellä....enpä osaa tarkemmin kertoa...YKSIKÄÄN kartta ei ole ollut epäonnistunut - aina ne toimii VAIKKA sitten osoittaa että muutoksia on tehtävä jonkin toiveen-unelman saavuttamiseksi..ja teksti toimii ihan hyvin - ns.affirmaatioina... smitten onnea matkaan !
tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #50 : 05.03.2007 19:14:35 »

smiley6600 Saqirlat  smiley6600

...vielä YKSI huomioimisen arvoinen asia-laitettavaksi mietintämyssyyn ETTÄ.. jos/kun oma elämänmalja on piripintaan täysi NIIN uutta ei mahdu...ja silloin voi mennä piiitkä aika ennenkuin "mitään alkaa tapahtua"  SIIS on hyväksi että tekee ihan ensimmäiseksi inventaarion oman elämän suhteen eli putsaa pöytää JA KUUNTELEE itseään rehellisesti että kuinka valmis on ottamaan vastaan jotain uutta - sillä uusi tuo aina mukanaan muutosta...ja jossain sisimmän sokkeloissa saattaa olla "joku tai jokin osa" joka vaikka alitajuisesti eli tiedostamattomasti tuhoaa ja sabotoi kaikin tavoin ...ettei toive-unelma toteudu ELI laittaa kapuloita rattaisiin...vaikka jos ajattelee että oisi ihan mukava muuttaa NIIN tarkistaa että onko todella valmis...ja jollei ole NIIN voi kysellä että riittääkö pelkkä muutos vaikka asunnossa ja tekee siitä kartan - ...esimerkkinä mainitakseni..."ja eikun uudet tuulet puhaltamaan"... Cheesy  Grin  smitten
« Viimeksi muokattu: 05.03.2007 19:17:26 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #51 : 05.03.2007 19:34:01 »

jaa mikäs ihmeen päivämäärä? sillekö että kaikki on toteutunut?  Shocked
tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #52 : 05.03.2007 19:53:08 »

jaa mikäs ihmeen päivämäärä? sillekö että kaikki on toteutunut?  Shocked
...itse en juurikaan ole konkreettista "deadlinea" käyttänyt - minä kun toimin hyvin pitkälti intuition pohjalta... silti tarkistuksia olen tehnyt - jonkun kartan-kuvateoksen kanssa paljonkin - varsinkin alussa ja aina ajoittain "kun kartta kutsuu puoleensa"...jotenkin vain tiedän sisimmässä milloin "jätän kartan ottamaan muotoa todellisuudessa" siitähän on kyse - ainakin näin ajattelen ETTÄ ajatustasolta-energiatasolta tehdään unelmista reaalimaailmassa totta -ainetta eli aineellinen muoto,  jos kyse on jostain konkreettisesta...omalla kohdallani on näin että joku kartta on hyvinkin pian täysi - jos ja kun toiveet ovat hyvin konkreettisia, elämässä on tilaa, ja tilanteella johon karttaa laatii on oma deadline - esm opinnot!

Sitten on jotain joka kestää kestää ja kestää ja muuttuu ajan myötä luonnollisesti esm.- vaikka toive-unelma - sisäinen kokemus omasta naiseudesta- tai jms. joka selvästikään ei ole hetkessä tapahtuva...
..eli varmasti jokainen toimii omalla kohdallaan niin kuin itselleen hyvältä tuntuu ja voihan kokeilla mitä tapahtuu jos laittaa "heti kaikki tänne ja heti päivämäärän " tai jättää vähän enämpi tilaa...JA tuli mieleen ajatus että ainakin entisaikoina kiinalaiset aina ensin tarkistivat-tarkistavat omasta kartastaan milloin on planeetat ym. nyötä eli saa tukea myös sieltä suunnalta - te jotka osaatte laskea - itse voin vain tutkia karttaani että mitä siellä on ja mitä huomioida vaikka ihmis-suhdetoiveissa...että varmasti oman maun mukaan - tämäkin smitten

tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #53 : 05.03.2007 20:18:26 »

Hyviä pointtejaSaqirlat  - kerrassaan kuulostaa että olet todella kovasti tehnyt sitä ennakoivaa työtä eli virittänyt itseäsi kartantekoon ja katsonut oikein laajakulmalla ja zoomaten lähelle ja kauas ja silti kuulostaa myös ETTÄ siellä on tilaa yllätyksille ja jollekin aivan odottamattomalle - jota ei olisi itse edes osannut kuvitella NIINKUIN sanotaan että kun ottaa ensimmäisen askeleen niin maailmankaikkeus tukee kaikin tavoin - sikäli kun se o n s i n u l l e h y v ä k s i ! angel ja  hienolta kuulosti
Lainaus
vaan että saisin tarpeeksi tahdonvoimaa ja uskoa itseeni ko. ongelman ratkaisuun..
Sama pätee muutamaan muuhun asiaan, joita karttaani sisällytin, eli että jotain uutta/toivottua  voin odottaa vasta sitten, kun olen asiaan tarpeeksi valmis..Monessa mielessä aarrekarttaani onkin tulossa juuri ko. VALMIUKSIA kohentavia opasmerkkejä
vaikka voisin laittaa tähän koko kirjoituksesi lainattuna smitten  Wink
Kiitos sinulle Sagrilat olenpa saanut uusia ideoita itsekin ja uusia näkökulmia - tuoreita sellaisia - tekee hyvää päivittää tätäkin... Grin kuulumisiin jos sopii asian tiimoilta kunhan on sopiva aika Smiley
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #54 : 06.03.2007 11:18:58 »

Onko aarrekartta kuin Ikean kuvasto; valitse sopiva kalusto ja täydellinen perhe siihen lifestyleineen+stereoineen? Heh, toteutuisiko just niin?

 Grin Mulle itseasiassa kävi melkein just noin. Yhtä aarrekarttaa tehdessäni kodin viihtyisyys - ns. turvallinen pesä - oli tärkeää, mutta olin niin köyhä, että kaikki suurisuuntaiset suunnitelmat olivat mahdottomia. Leikkelin lehdistä mm. sohvakaluston kuvan ja jalkalampun, akvaarion etc. ja sommittelin kaiken paperille itseäni miellyttävään muodostelmaan. Pikkuhiljaa huomasin, että kotiini oli parin vuoden sisään siunaantunut kaikki se maallinen tavara, jota olin karttaani lätkäissyt, mutta myös se mies, (ei kuitenkaan kirjaimellisesti se sama Grin) joka yhdessä kuvassa nojaili astianpesukoneeseen. (Tarkoituksella valittu kuva) Sain muuten kaverin äidiltä halvalla ihan iskemättömän astianpesukoneenkin...

Suurin osa näistä kamoista oli mahdollista hommata, koska suunnittelin rahan käyttöni tarkkaan, (vrt. Saqirlatin tahdonvoima tupakoinnin lopettamisessa) mutta kyllä myös onnenpotkuja osui matkalle, kuten nyt vaikka se astianpesukone.

Taloa maalla en ole tähän päivään mennessä saanut, mutta sen toki ymmärrän olevan niin suuri toive, ettei sille ehkä kannata asettaa aikarajoja.

********

Nyt kun tuo yllämainittu mies ilmeisesti katoaa elämästäni Cry, tällaiset aarrekartat tuntuvat aivan turhilta. Minulla ei ole mitään käsitystä, mihin suuntaan haluan elämässäni kulkea, enkä näin ollen keksi ainoaakaan asiaa, mitä karttaan voi liittää.
Jonkinlaista johdatusta olen rukoillut, ettei tarvitse enää jatkossa hakata päätään seinään.
Pitäisikin varmaan läntätä seinään tyhjä A3-arkki, Tabula rasa kirjaimellisesti. Auttaisikohan se löytämään oikean tien? Ehkäpä maailmankaikkeus antaisi minulle sitten sen mitä oikeasti tarvitsen, eikä sitä, mitä haluan. Cheesy

(muoks. pahimpia kirjoitusvirheitä..)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2007 11:41:56 kirjoittanut pluto » tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #55 : 06.03.2007 14:52:26 »

Sen hetkisessä elämässäsi tuo mies oli tärkeä. Nyt sinulla on uusi tieto ja voimakin tehdessäsi uutta karttaa. Tiedät minkälaista et halua. Se on paljon se.

Juu, oli tärkeä ja on edelleen.
Sepä se ongelma onkin, kun tietoinen mieleni haluaisi pitää kiinni siitä miehestä ja yhteisistä tulevaisuuden suunnitelmistä, mutta alitajunta (ja järki) sanoo, että ei ole mitään mieltä jatkaa.

Tiedän siis itsekin, että se mitä toivon ei ole minulle hyväksi, enkä osaa toistaiseksi toivoa mitään muutakaan elämältä. Parempi siis olla vaan ja uskoa, että asiat alkavat itsekseen kulkea johonkin suuntaan.
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #56 : 06.03.2007 18:49:54 »

^ Ok, nyt tajusin. smitten
tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #57 : 11.03.2007 07:45:53 »

Tässä teille ajatuksia ja ohjeita, joita tarttui hihaan käydessäni nettikierroksella....ja jokainen kuunnelkoon omaa INTUITIOTA smiley6600........se on paras opastaja....ja sitten vain "liimaa ja leikkaa kaikesta kuulemastaan, näkemästään, kokemastaan ITSELLEEN SOPIVAN ja TOIMIVAN kokonaisuuden...  smitten

Mielenkiintoinen oma huomio..."törmään nyt tämän tästä " tähän Jadeanian "profiiliallekirjoitukseen"Elämän salaisuus ei piile siinä, mitä sinulle tapahtuu, vaan siinä mitä teet sillä mitä sinulle tapahtuu...  tai eri versioihin siitä ELI :Tärkeintä ei ole se mitä meille tapahtuu, vaan se, miten siihen suhtaudumme (-Marika borg-)
...melkoista synkronointia - ja parasta pysähtyä tämän ajatuksen äärelle   Shocked  Kiss ....hih

Lainaus
http://www.namaste.fi/71.html  ....linkistä löytyy lisää asiaa aiheesta.

Marika BORG:
Leikkaa ja liimaa - Tee haaveistasi totta
 Lue tulevasta aarrekartta-ohjaajan kurssista lisää

Tässä sinulle makupalaksi juttu aarrekartan teosta, jonka kirjoitin Voi Hyvin-lehteen noin 13 vuotta sitten. Olen edelleen ihan samaa mieltä kaikesta, mitä kirjoitin silloin, vaikka olenkin kehittänyt menetelmää merkittävästi vuosien tuomalla uudella kokemuksella.

Lisäksi saat  pika-ohjeet aarrekartan tekoon. Pääset kokeilemaan, toimiiko homma mitenkään!

Leikkaa ja liimaa
HAAVEET TODEKSI

Aarrekartta on hauska
Lisää intoa elämään
Näin kävi minulle:
Yli kaksikymmentäviisi vuotta sitten luin Shakti Gawainin kirjasta menetelmästä, jota kutsutaan luovaksi visualisoinniksi. Siinä opetettiin kädestä pitäen, kuinka tehdään aarrekartta, joka on yksi luovan visualisoinnin menetelmistä.

Yksinkertaisesti sanottuna aarrekartta on piirros siitä, mitä haluat. Toiveesi ja ihanteesi kuvitettuna.

Kirjassa väitettiin monin esimerkein, että selkeyttämällä toiveet kuvalliseen muotoon ne jollain tavalla vain toteutuisivat. Minun ei kuulemma tarvinnut miettiä, miten ne toteutuisivat, vaikkapa että mistä saisin rahat.

Ainoa asia, joka minun tuli tehdä, oli selvittää sisäiset tarpeeni ja miettiä tarkkaan, mitä todella halusin. Sitten minun tuli löytää kuva, joka kuvaisi sitä mitä haluan, ja liittää oma kuvani siihen mukaan.

Hauska ajatus, ajattelin ja unohdin koko jutun.

Kului vuosi ja törmäsin ystävääni, joka kertoi kokeilleensa aarrekartan tekoa.
 - Et ikinä usko, kuinka hyvin se toimii, hän henkäisi.
En oikein tiennyt, uskoako häntä vai ei.

Kului toinenkin vuosi, jonka koin poikkeuksellisen takkuisena, ja harmaana. Olin valmis mihin tahansa, jotta elämäni maistuisi vähän innostavammalta. Olin valmis jopa kokeilemaan aarrekartan mielestäni kyseenalaista tehoa.

Etsin ohjeet käsiini ja noudatin niitä kirjaimellisesti. Luonteeni mukaisesti en kuitenkaan osannut tehdä suositeltua, kohtuullisen kokoista yhden teeman aarrekarttaa. Tein puolen seinän kokoisen, kaikki mahdolliset toiveeni sisältävän megakartan.

Ennen aloittamista vietin kokonaisen päivän kirjoittaen muistiin kymmeniä asioita, joita toivoin elämääni.
Aloitin ihmissuhteista. Ketkä olivat ne ihmiset, joiden kanssa toivoin sydämellisempää suhdetta?

Sitten mietin, mitä ominaisuuksia haluaisin kehittää itsessäni. Niitä tuli niin paljon, että jouduin karsimaan todella kovalla kädellä. Päädyin kolmeen kaikkein tärkeimpään....

Toiveet ovat kuin pikkulintuja kämmenelläsi. Jos puristat niitä liian kiihkeästi, ne rusentuvat hengiltä. Jos sen sijaan levität kätesi, ne kohoavat korkeuksiin ja palaavat takaisin vapaaehtoisesti.

Ole valmis luopumaan entisistä toiveistasi. nauti saamastasi. Sinä ansaitset kaiken hyvän elämääsi!

Ratkaisevaa ei tunnu edes oleva ihmisen oma usko menetelmän tekoon. menestyneet aarrekarttailijat ovat yhtä hämmästyneitä kuin minäkin.

ALITAJUNTA TOIMII

Miten aarrekartta toimii? Miksi se toimii? En osaa vastata kovin selvästi. Luulen, että tärkeintä on aarrekartan kyky raivata alitajuiset mielen esteet pois.
*Näin teet aarrekartan*

Tarvitset:
Pahvin, jolle toiveesi liimaat. Valitse yksi iso (noin 50 x 100 cm) tai muutama pienempi (noin 30 x 60 cm) tukeva, kivanvärinen pahvi. Lisäksi paperiliimaa, sakset ja värillisiä huopakyniä.
 
Kuvia unelmistasi. Etsi esimerkiksi aikakausilehdistä, matkaesitteistä ja postimyyntiluetteloista. Voit käyttää kortteja tai muita mieleisiäsi kuvia.

(Voi Hyvin –lehti on täynnä hyvän mielen symbolikuvia. Jos et raaski leikellä lehtiä, ota värikopioita kopiointiliikkeessä).
 
Kuvia itsestäsi ja läheisistäsi. Ota mukaan vain hymyileviä kuvia! Muista myös rakkaat eläimesi. Voit ottaa valokopioita parhaasta omakuvastasi, jossa olet iloinen ja luottavainen.
Perussäännöt:

Liitä oma kuvasi aina toiveesi yhteyteen. Eli jos haaveilet lepolomasta Malediiveillä, liimaa kuva itsestäsi ihanan esitekuvan päälle. Jos haluat oppia tanssimaan, laita oma kasvokuvasi suosikkitanssijattaresi pään tilalle jne.
Jos et löydä sopivaa kuvaa, piirrä sellainen. Tekninen taitosi ei vaikuta aarrekartan tehoon. Laita kuvaan värejä ja tunnelmia. Paperikaupasta saat ihania värillisiä pahveja.
Älä laita kuvia rahasta, ainoastaan niistä asioista, joiden haluat toteutuvan rahalla tai muulla tavoin.
Laita aarrekartta paikkaan jossa näet sen vähintään kerran päivässä kuten makuuhuoneeseen tai kylpyhuoneeseen.
Aina kun muistat, herkuttele mielessäsi toiveillasi. Näe ne mielessäsi toteutuneina, mahdollisimman todentuntuisina. Nauti unelmistasi jo NYT!

Olet kylvänyt siemenen. Anna itämiselle aikaa. Jotkut toiveesi tuottavat hedelmää pikavauhtia. Toiset vaativat pitkän kypsymisajan. Joidenkin toiveiden ei edes kuulu toteutua.

Aluksi on hyvä laatia aarrekartta vain yhtä tarkoitusta varten tai elämänaluetta varten. Näin voit keskittyä tavoitteeseen helpommin.

Haluatko esimerkiksi aloittaa jonkin itämaisen kuntoilulajin, vaikkapa aikidon?
Hanki kuva hyvätasoisesta ja edustavan näköisestä harrastajasta vaikkapa alan lehdestä. Korvaa henkilön pää omallasi ja liimaa kuva pikkupahville. Ei aikaakaan, kun löydät itsesi alkeiskurssilta, innoissasi ja tyytyväisenä siitä, mitä olet saanut aikaan.

Luota sisäiseen ääneesi. Kuuntele sen sanomia ja anna sen kertoa sinulle, mitä todella elämääsi tarvitset. Ole valmis luopumaan entisistä toiveistasi. nauti saamastasi. Sinä ansaitset kaiken hyvän elämääsi!
http://www.namaste.fi/71.html

...Marika Borgin sanoin: Toiveet ovat kuin pikkulintuja kämmenelläsi. Jos puristat niitä liian kiihkeästi, ne rusentuvat hengiltä. Jos sen sijaan levität kätesi, ne kohoavat korkeuksiin ja palaavat takaisin vapaaehtoisesti....ihan sama pätee kaikkeen...kun päästää irti pakosta saada jotain, niin se tai HÄN kuka elämääsi sillä hetkellä kuuluu tulee tai palaa luoksesi-vapaaentoisesti-vapaasta tahdostaan... jos ja kun "se jokin" on vielä se mitä itse tarvit ja haluat smitten
« Viimeksi muokattu: 11.03.2007 10:03:35 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #58 : 31.03.2007 13:37:55 »

Hei Ystäväin

Aarrekartan teko täälläkin alullaan


http://www.namaste.fi/71.html
Kokeile aarrekartan tekoa, lue pikaohjeet



 smittenElämänilo    smitten


tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #59 : 01.04.2007 09:48:51 »

Mietinpä tuota asiaa konkreettisesti. Jos minulla nyt on tulossa mutkia matkaan, niin sittenpä voidaan miettiä

-tuovatko täsmälleen ne asiat iloa ja onnea, joita karttaan on laittanut
-mitä tapahtuu siinä välissä, ennen kuin kartan asiat toteutuvat
-ja keksinkö sen jälkeen vielä lisää? nimittäin olen kirjoittanut 100 toiveen listan, mielentilassa jossa ei ollut mitään rajoituksia, ja yllättävän helposti sata sai kasaan; sain tämän kehoituksen eräältä taholta
-pitää suhtautua huumorilla kaikkiin käänteisiin ennen suuria mullistuksia, ja mikäli aarrekartassa olisi jotain liian isoa ja mullistavaa, välimaastossa kannattaa aina tosiaan punnita asiat uusiksi
(minun kohdallani täysi elämäntavan ja lokaation muutos, mutta kun, se ei aina tunnu niin välttämättömältä)
-eilen oli vahvasti sellainen olo, että onnenpotku on todella tullut, asioiden tapahtuminen on vain ajan kysymys, mutta olen ihan iloinen jo nytkin
-ihmismieli voi aina haluta isompaa, parempaa, kauniimpaa; isompaa autoa, taloa, parempaa paikkaa auringossa jne; mihin pysähtyä? onko nyt jo mahdollista olla onnellinen > joka mielentila vetää lisää samaa puoleensa  Wink
« Viimeksi muokattu: 01.04.2007 14:36:38 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: