Nyt ihan pakko kirjoittaa tänne oma kokemus, uusin aarrekartan toteutuminen, josta olen ihan täpinöissäni!
Olen nimittäin huomannut, että mitä tiukemmin päättää haluata aarrekartan kohteen ja vielä kun määrittelee sille mihin päivään/ajankohtaan mennessä se toteutuu, niin mitä suuremmalla todennäköisyydellä asia tulee luoksesi siihen mennessä!
Minulla on ollut viimeisessä aarrekartassa, jonka tein ihan vain mieleeni,niinkin maallinen asia kuin Playstation. Uusi pleikkari ikivanhan tilalle, joka ei jaksa enää edes käynnistyä kuin 15 minuutin kovan yrityksen ja maanittelun jälkeen. Päätin, että haluaisin PS3:n maaliskuun loppuun mennessä - kun viimeinen päivä maaliskuuta tulee palkka, ostan konsolin itselleni ja se on osa synttärilahjaani. Hintarajaksi laitoin 400-430e, sillä tuon enempään minulla ei kuitenkaan ole varaa, vaikka käynkin nyt töissä. Tuolla hinnalla saisin ehkä käytettynä 40 gigabitin PS3:n, joka tosin ei pyörittä vanhoja pleikkaripelejä, joten minun pitäisi ostaa joskus hamaassa tulevaisuudessa myös Playstation 2. Siihen hienompaan versioon, 60gb pleikkariin, jossa toimivat myös (uudemmat) PS2 pelit minulla ei ole varaa, sillä käytettynäkin porukka pyytää niistä vielä 550-700 euroa tai enemmänkin, jos mukana on paljon pelejä, elokuvia tai muuta ekstraa.
Noh, netistä löytyikin muutamia mukavia kohteita, osa ihan huokeitakin, mutta mikään ei oikein napannut. Mietin yhtä kohdetta ja kun en osannut päättää kysyin intuitiolta neuvoa niinkin hienostuneen henkisellä tavalla kuin heittämällä kolikkoa
Kolikko sanoi, että "ei" ja ajattelin, että ehkä saan jonkun toisen mielessäni olevan kohteen halvalla, mutta ei. Kun myöhemmin palasin katsomaan KAIKKI halvat PS3:set olivat menneet ja jäljellä oli sikakalliita 60gb pleikkareita. Masensi, kun olin jo henkisesti ehtinyt valmistautua siihen, että pääsen pelamaan hyvällä onnella jo viikon sisään ja harmittelin, etten sittenkään ollut uhmannut kolikkoa (
) Netistä löytyi kuitenkin liike, jossa myytiin haluamaani pleikkaria 400 euroon ja ajattelin, että voisin maanantaina tilata sen itselleni.
Tänään tuli kuitenkin tuossa illasta fiilis, että jos sittenkin vielä katsoisin onko Huuto.nettiin tullut uusia PS3 kohteita ja olihan niitä. Ja sieltä se löytyi! Ihan uskomaton helmi! Aivan uusi konsoli 2 vuoden takuulla avaamattomassa pakkauksessa ja vieläpä 60gb versio - ja hintaa oli vain 319 euroa! Mietin, että nyt joko kusetetaan ostajaa tosi pahasti tai tämän konsolin täytyy olla varastettu, mutta myyjästä tuli niin hyvät vibat, että ostin konsolin. ...Tosin en ennen kuin varmistin asian taas intuitiolta, tarotkortilla tällä kertaa ja se suorastaan huusi,että olen idiootti, jos en osta konsolia
Sain myyjältä heti viestin maksuohjeineen ja viesti vain lisäsi luottamustani myyjän rehellisyyteen.
Oi! Olen niin onnellinen! ^__________^ En tiedä maltanko edes nukkua koko yönä, haha! Pleikkarin olemassaoloa on kuitenkin niin paljon kiittäminen asioista, jotka nyt ovat elämässäni pinnalla (kuten se oman sarjakuvan piirtäminen - en olisi ikinä tutustunut koko aasialaiseen tyyliin ilman pleikkaria) ja monista pelihahmoista on tullut eräänlaisia henkitason oppaita minulle, joten ihanaa saada uusi konsoli ja päästä taas pelaamaan!
Jee!
Tarinan opetus: Tiukka päätös siitä, mitä haluat ja mihin mennessä halua!Minun simppeli "PS3, jonka maksan 31.3, korkeintaan 400e" tuotti näin hyvän tuloksen. Vahvistin aarrekarttaani vielä ostamalla PS3:n pelin valmiiksi, että sitten kun konsoli tulee minulle pääsen heti pelaamaan, vaikka ostohetkellä koko aarrekartta oli vasta muotoutumassa