Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mies lääkärille kuin pässi teuraalle  (Luettu 8810 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« : 29.01.2007 09:26:55 »

Valvoin yön ja murisin... hyvät fiilarit muuten nyt  Angry
Onkos teillä muilla kokemusta, kuinka saa miehen menemään lääkäriin ennen kuin on pää kainalossa?
Aivan käsittämätöntä, vanhanaikaista ajatusmaailmaa... jos ei parane, niin sit ei parane  tickedoff  Miksi ihmeessä ei voi hakea apua, vaan täytyy rasittaa itsensä ihan puhki tekemällä kaikki normaalit työt ja harrastukset vaikka on vielä toipumassa tai jopa kipeä  idiot2 Kun edes lepäis, mutta ei...  buck2
Sit kiukutellaan ja äristään väsyneenä kaikille... kun suutut "potilaalle", niin sit heitetään marttyyri linja;" hei, mähän tässä olen kipeä"  crazy2
Mies sairaana on kamalampi kuin tuo koko lapsilauma yhtäaikaa  2funny
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 29.01.2007 10:07:57 »

tiedän tuon tunteen...samaa mieltä et mielummin 3 pientä lasta yhtäaikaa kipeänä kun mies. viime talvena ei edes 40 asteen kuume estänyt töihin menemästä..ennen kun muut työkaverit potki pellolle töistä siihen asti että pysyis ees pystyssy omin avuin...no sit jaksettiinkin ittee parantaa kotona vajaa 2 päivää ja takaisin töihin ja sittenkin ylitöitä piti tehdä kauheasti omasta mielestä.mie oon ainakin tän tapauksen kanssa sen että ensin pitää sairastua niin vakavasti ettei pääse sängystä ylös ennen kuin tajuaa seuraavan kerran mennä ajoissa lääkäriin.
tallennettu

maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 31.01.2007 00:13:58 »

Tuohan on tuttua.

Varsinkin jos nainen ehdottaa lääkärille menoa.
Yleensä mies alkaa valittaa kamalasti, mutta jos alkaa ehdottelemaan, että pitäisikö ruveta tutkimaan tulee kommentti, että katsotaan nyt.

Mitä enemmän siihen puuttuu, sen varmemmin mies ei lähde lääkärille.
Ja tietenkin siihen kuuluu kiukuttelu, elikkäs on yksi lapsi lisää talossa.
( Tai vaihtoehtoisesti se ainoa, jos ei muita lapsia ole.)

smitten    maarita         smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Irish
Vieras
« Vastaus #3 : 31.01.2007 12:01:36 »

Hmm.. Onko siinä tosiaan kyse siitä, että on mies?  idiot2
Ehkä vain on olemassa ihmisiä, jotka ei tykkää mennä lääkäriin. Minä kuulun näihin.

Onko kyse pelosta? Siitä, että jos menee, niin saa kuulla olevansa kenties sairaampi kuin kuvittelikaan?  idiot2

Minä olen käynyt lääkärissä vain pakkotilanteissa ja usein on nolottanut jälkeen päin, että ehkäpä olisin säästänyt itseäni menemällä sinne hieman aiemmin. Sen voin allekirjoittaa; mitä enemmän joku sanoo että mene lääkäriin, niin en takuulla mene. Olen kamala jääräpää siinä asiassa. Osittain on siis kyse itsensä hallitsemisesta "minullehan ei sitten kukaan sano, mikä on minulle parhaaksi, minä päätän sen itse"..  knuppel2

Nimimerkillä puolen hampaan kokoinen paikka irronnut kuukausi sitten - hammaslääkäriajan varaaminen öö.. harkinnassa...
  Cheesy
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 31.01.2007 14:13:41 »

Kannattaisi kyllä hammas korjauttaa, ettei tule jotakin vaivoja peräti koko loppuiäksi.

Tervettä järkeä itsestään huolehtimiseen. Oman itsensä vuoksi, ei kenenkään toisen.

Pelkohan poistuu tekemällä asian jota pelkää.

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 31.01.2007 16:50:06 »

Ehkä miehiin on iskostunut vielä tämä suomalainen ajatusmaailma - mistään ei saa valittaa. Sairaana oleminen on valittamista ja laiskottelua. Moni polttaakin itsensä tyhjiin ihan omaa tyhmyyttään. Isäni kuuluu heihin.

Itsekin kuulun näihin lääkäri- ja sairaalakammoisiin. Hammaslääkäri on yhtä helvettiä ja minua pelottaa jo pelkän kuumeen takia lääkäriin meno. En yleensä edes käy lääkärissä, ellei oikeasti ole ihan pakko (tyyliin yskii keuhkot pellolle tai tulee murtuma). Sairastelen harvoin ja silloinkin sairaudet ovat yleensä stressiperäisiä ja kotihoitoisia - rentoutumista ja lepoa, paljon nukkumista niin pian ollaan taas kunnossa.

tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #6 : 01.02.2007 08:13:49 »

Nimimerkillä puolen hampaan kokoinen paikka irronnut kuukausi sitten - hammaslääkäriajan varaaminen öö.. harkinnassa... Cheesy

Joo. Se todennäköisesti kasvaa itsestään umpeen kun vähän puhdistaudut.
http://curezone.com/dis/1.asp?C0=348

Mullakin on hillittömät hammaskivet ja reijät parissa hampaassa senkun kasvaa. Vaimo on yrittänyt hätyytellä hammaslääkärille, mutta sinnehän en mene. Smiley Se olisi vain oireiden paikkaamista eikä syyn poistamista.
Mieluumin puhdistelen suolistoa, munuaisia ja maksaa. Aloitan mieluumin vaikka 40 päivän paastonkin kuin lähden hammaslääkärille ottamaan vieraita kemikaaleja kehooni. Cheesy Maksanpuhdistus näytti auttaneen syljeneritykseen joten saa nähdä alkaako hammaskivi irrota! Munuaistenpuhdistuksen pitäisi myös auttaa siihen että munuaiset yrittävät repiä kalsiumia hampaista neutraloidakseen munuaiskiviä(?).
Saa nähdä..

Eikä nuo hampaat oireile kivulla mitenkään.

Sitä mä kyllä ihmettelen jos ei tee mitään vaivojensa eteen jos sellaisia on...
« Viimeksi muokattu: 01.02.2007 08:42:45 kirjoittanut Lake » tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #7 : 01.02.2007 13:24:01 »

Tuossa tuo mies vieläkin yskii, räkii ja köhii  tickedoff Alkaa kuulemma olla paremmalla puolla... joopa joo  Huh Onneksi tuo ottaa kiltisti kaikki "myrkyt" mitä nenän alle kannan, eli homeopaattisia, lisävitamineja, juotavaa yms. Vaikka paikallaa ei ole ja lepäämistä ei harrasta  uglystupid2
Toisaalta ymmärrän pointin, jos pelottaa lekurit. Voi olla, että on ikäviä kokemuksia tai sitten se periaate...
Ehkä miehiin on iskostunut vielä tämä suomalainen ajatusmaailma - mistään ei saa valittaa. Sairaana oleminen on valittamista ja laiskottelua. Moni polttaakin itsensä tyhjiin ihan omaa tyhmyyttään. Isäni kuuluu heihin.
Mutta toisaalta, itse ajattelen näin... maksan veroja (ihan kivast, kiitos karhulle)joilla kustannetaan mm. terveydenhuoltoa. Miksi en käyttäisi sitä? Jos hoidan pöpön päiviltä ajoista, ehkäpä minun ei tarvitse niin kauaan kärsiä  :Smiley Ja varsinkin tuo hoitamattoman vaivan aiheuttamat lisävaivat jäävät pois... nuhasta - kunnon pitkittyneeseen yskään - keuhkoputkentulehdus ja lopulta kurkunpäätulehdus. Pois sulkematta kipeänä riehumisen aiheuttamat mahdolliset ongelmat - sydänlihas revähtymä  Sad
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: