Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirka  (Luettu 15608 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« : 31.01.2007 12:20:26 »

Jaahas, nyt sitten lähti Kirka. En ole koskaan ollut hran fani, mutta kyllä se pistää miettimään, kun toinenkin äärisuosittu laulaja lähtee 56-vuotiaana. Mitä näkyy Kirkan kartalla?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #1 : 31.01.2007 12:26:45 »

Voi, mika suru-uutinen. Pidin hanesta todella paljon.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #2 : 31.01.2007 12:43:40 »

Juu, sympaattinen hän minunkin mielestäni oli. Yritänpä kaivella jostain syntymäajan. 22. syyskuuta 1950 Helsingissä Nippa nappa Neitsyt,  aurinko aspect_con saturnus aspect_con merkurius
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Marion
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 254



Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.2007 13:23:19 »

 angel Kirka  angel


Kyllä, minulta pääsi pienet surun kyyneleet. Cry

 Cry  Cry  Cry  Cry  Cry

tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 31.01.2007 13:35:53 »

Voi miten surullista! Charmikas ja miellyttävä mies.

Superpikaisesti karttaa vilkaistessa huomaa, että Kirkalla oli meneillään ainakin tarkka tr. Pluton neliö syntymäkartan Auringolle. Myös Aurinko-Kheiron liikuskelee Kirkan Kuun tuntumassa (riippuu syntymäkellonajasta) tai myös taivaankannella parhaillaan köllöttelevä Saturnuksen ja Neptunuksen oppositio on voinut osua Kirkan syntymäkartan Kuu-Pluto-oppositiolle (tämäkin tietysti syntymäkellonajasta riippuvainen). Tr. Uranus oli myös tulossa neliöön Kirkan syntymäkartan Kheironin kanssa, tarkimmillaan kuvio olisi ollut maalis-huhtikuulla, samoin tr. Uranuksen oppositio Kirkan Venukseen.

Paljon on siis kartallakin tapahtunut vaikka niinkuin tuolla toisen otsikon alla on kirjoitettu, kuolemaa mikään kuvio ei sinänsä ennusta.

Sattuuko jollain olemaan syntymäkellonaikaa niin ei tarvitsisi pelkästään arvailla transiittien suhteen?
tallennettu

pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #5 : 31.01.2007 14:05:35 »

1950
22.9. klo 6.50 syntyy Helsingissä Leo ja Elisabeth Babitzinin perheeseen poika, joka saa nimekseen Kirill.

Tällaisen tiedon löysin täältä: http://www.kirka.com/story/1950.htm
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 31.01.2007 15:08:26 »

Kiitos Pluto, olet aarre!  smitten

Kirka on siis nouseva Vaaka - eikä ihme Kirkan itsestään ulospäin antamaa miellyttävää ja diplomaattista kuvaa ajatellen. Sen sijaan esiintyväksi taitelijaksi Kirkalla on vähän "ujosti" Venus, Merkurius, Saturnus ja Aurinko 12. huoneessa, ikäänkuin kulisseissa, Aurinko jo tosin melko lähellä Asc:ia. Toki Kirka ei sinänsä julkisuudessa viihtynytkään ja muistankin nähneeni hänet tilittämässä elämäänsä lehdistössä vain perin harvoin. Ja kyllähän 12. huoneen edustamasta vahvasta alitajunnasta, rikkaasta sisäisestä maailmasta ja syvällisestä ymmärryskyvystä kertoo hyvin myös se seikka, että oli naimisissa astrologin kanssa.

Tr. Saturnus on juuri ohittanut Kirkan Pluton - mutta tämähän on sukupolvikuvio, tr. Neptunuksen yhtymä Kuuhun on jo kaukana takana.
Kuun asteluvuksi kun tulee tuolla kellonajalla 11 astetta Vesimiestä.
Kuulle osuukin vain asteen orbilla Auringon ja Kheironin yhtymä.
Muut aikaisemmassa viestissäni kirjoittamani kuviot pitävät paikkansa.

Muuten, Pentin innostamana olen alkanut seurata SolarArc-karttoja suurempien elämäntapahtumien yhteydessä. Se todellakin toimii! Kirkan SA Jupiter osuus suoraan ap-kartan MC:lle. Ja ap-kartan Asc siis syntymäkartan Plutolle.

Sinänsä outo tuo Jupiterin ja MC:n kontakti, että muistaakseni Juicenkin kuollessa hänen kartallaan oli (proge?)Jupiter syntymäkartan MC:llä. Voiko siis kartta todellakin kertoa myös siitä, miten traagisen ikävästi taitelijan kuolema tuo usein uutta nostetta uralle? Ikävää, jos se suurin tunnustus tulee vasta kuoleman jälkeen niinkuin usein käykin.

Muoks: Kävinkin vielä uteliaisuuttani penkomassa tuon Juice-jutun ja näin se meni. Lainaus omasta tekstistäni 25.11.2006:

Tulipa taas noista Jupiterin aspekteista mieleen eräs teksti (en muista tarkempaa faktaa), jossa kirjoittaja ihmetteli Jupiterin transiittien runsasta esiintymistä  kuolinkartoilla. Kirjoittaja olikin tehnyt  varsin fiksun päätelmän siitä, että meillä ihmisillä on itse asiassa kuolemasta liian ankea kuva kun se itse asiassa onkin - lähtijälle ainakin - varsin jupitermainen juttu. Ja varmaan oikeassa olikin!

Muoks: kävin vielä uteliaisuuttani vilkaisemassa Pentin käyttämää Solar Arcia Juicen osalta (missä muuten on Pentti?). Solar Arc kun on alkanut kiinnostaa omien "osumieni" myötä. Solar Arcilla Juicen MC osuu muuten aivan tarkalleen tuohon Harschin mainitsemaan proge-Jupiter - natal-Aurinko-yhtymään. Ja muuten Solar Arc Pluto näkyy olevan tarkasti radixin 6. huoneen Mars-Neptunus-keskipisteessä...
« Viimeksi muokattu: 31.01.2007 16:54:41 kirjoittanut May » tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 31.01.2007 15:48:19 »

AP-kartalla Pluto tekee neliön natal-Aurinkoon, Merkuriukseen, Venukseen, Saturnukseen ja Noususolmuun sekä yhtymä Chironiin. Ap-Jupiter sekä Ap-Uranus tekee Kolmion MC:lle, loput ovatkin sitten neliöitä. Ap-Chiron tekee myös yhtymän natal-Kuuhun. Eli onhan tässäkin nyt jotain "pientä"...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 31.01.2007 16:48:47 »

Hyviä huomioita Ebenia! Ap-kartalla Pluton neliössä Venukseen orbia on kuitenkin jo 10 astetta ja Merkuriuksen ja Saturnuksenkin Pluton neliö on jo ohittanut. Ap-kartalla Pluto on vielä 2 astetta vajaassa neliössä Aurinkoon, mutta nyt kun aikaa on vierähtänyt syyskuusta tammikuuhun ja Pluto edennyt taivaalla, väljä neliö on tullut asteentarkaksi ja elämä päättyi. Näin se kosminen kello pelaa joskus melkein minuuttien tarkkuudella.  Smiley Ja ap-ascihan on muuten tarkasti syntymä-Pluton päällä.

Ap-kartalla on muuten myös Venus tarkasti ap-asc:lla ja Neptunus ap-Descillä. Mitähän tuo tahtoo sanoa...?  Shocked
« Viimeksi muokattu: 31.01.2007 16:50:28 kirjoittanut May » tallennettu

taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #9 : 31.01.2007 17:03:03 »

Tosi surullinen juttu  Cry . Näin ne kaikki kuuluisuudetkin ajallaan lähtee ja kyllä se pysäyttää jotenkin kun vasta kuoli Juice ja nyt Kirka ja molemmat kuuluvat jotenkin siihen nuoruuteen, vaikka varsinainen fani en ole ollutkaan  Cry .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 31.01.2007 17:04:54 »

Jatkoa... Flunssapäivänä aikaa spekulaatioihin tuntuu olevan rajattomasti kun ei oikein pääse poistumaan pirtistä muiden harrastusten pariin...

Iltalehden mukaan Kirkan kuolinhetki oli klo 1:30 yöllä. Kuolinhetken kartalle tulee Skorpioninousu - kuinkas muutenkaan. Neptunus, Merkurius, Venus ja Uranus osuvat Kirkan 5. huoneeseen = sydän?

Voi kuinka pahalta tuntuukaan Kirkan ja omaisten puolesta. Lämpimiä ajatuksia ja lohduttavia energioita heille!
tallennettu

May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 31.01.2007 17:15:01 »

Tässä Kirkan kuolinkarttaa miettiessä tuli mieleen Nikin loistava teksti Juha Valjakkalan karttatulkinnan yhteydestä:

mietin tässä, jotta millä oikeudella me loppujen lopuksi "räävitään" näitten julkkisten karttoja.. onko ihminen heti yleistä riistaa kun murhaa jonkun tai voittaa euroviisut? raukkaparat ovat kuin patologin pöydällä,vieläpä oikeustieteellisen, ..tuossa onpi maksa ja tuossa munuaiset,sappikiviä,hmmm, taitaapi olla patoutuneen vihan transiitti päällä..

Nikin osuvan tekstin muistaessani tuli mieleen, että toivottavasti kukaan näitä mm. Juicen ja Kirkan kuolinkarttojen tulkintaa lukeva ei saa tulkinnoista lisää surua ja pahaa mieltä. Oikeastaan itsestänikin tuntuu jollain tasolla vähän pahalta tulkkailla juuri menehtyneen karttaa ja siksipä tuon Nikin mainion heiton tänne toisesta keskustelusta leikkasinkin. Toisaalta taas kun kerran astrologiaa harrastetaan, niin toki kenen tahansa ihmisen kuolinkartta on mielenkiintoinen ja auttaa taas ymmärtämään enemmän astrologiaa ja elämää ylipäänsä.

Mitä mieltä te muut olette?

Patologisin ajatuksin
May
tallennettu

Absintti
Vieras
« Vastaus #12 : 31.01.2007 17:34:55 »

 Cry

On oikeasti kovin surullista kun Kirka meni. Mulla oli häntä varten aivan erityinen paikka sydämessäni. 30 vuotta sitten, kun olin 5v., ihailin Kirkaa sydämeni pohjasta ja olin tyynen vakaasti päättänyt mennä hänen kanssaan isona naimisiin. No, nyt olen onnellisesti naimisissa enkä ole enää vuosikymmeniin Kirkan perään haikaillut, mutta silloin tällöin kyllä haaveilin että joskus saisin Kirkalle kertoa muuan pikkutytön haaveesta 70-luvun puolivälissä.

Merkillinen jungilainen synkroniteettiketju edelsi suru-uutisia tänä aamuna. Tuttava tuli muissa asioissa aamulla piipahtamaan ja jumiutui eteiseen toviksi juttelemaan astrologiasta. Kävi ilmi että hän oli kolminkertainen Neitsyt,  aurinko kuu askendentti. Sanoi tilanneensa joskus kartan Paula Nummelalta. sanoin siihen että hän on Kirkan vaimo. Kun tuttavani lähti, mietin miten mukava tuo tuttava mielestäni on, ja muistin samalla Vertexini olevan Neitysessä. Sitten kännykkäni soi ja äitini kertoi Kirkan kuolleen viime yönä. Menin hetkeksi ikkunaan ja muistelin pikkutyttöajan suosikkilauluni sanoja: "Nään eessäin neidon kuusitoistavuotiaan...ehkä suukon antaa saan...". Hyvää matkaa lapsuuden sankari! Kun olin pieni, halusin mennä kanssasi isona naimisiin. Kiss
tallennettu
Satu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #13 : 31.01.2007 18:48:52 »

Mitä mieltä te muut olette?

Patologisin ajatuksin
May

No mulla tuli sellanen reaktio, että kaivoin kiireen vilkkaa Astro.comilta tulostamani AP-kartan ja katoin tuskanhiki pinnassa, ettei vaan mulla ole samankaltaisia aspekteja...  Shocked

Kuolema on ollut maailman sivu sellanen asia, joka herättää ihmisissä uteliaisuutta, kunnioitusta ja pelkoa. Jos jonkun kartalta vielä löytyy juttuja, mitkä voi "näyttää" kuoleman ajankohdan tms., niin onhan se aika järkkyä.

Ei heikkohermoisten hommaa, sanoisin. Itse en ainakaan haluaisi tietää oman tai läheisteni kuoleman mahdollista ajankohtaa...
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
selkälokki
Vieras
« Vastaus #14 : 31.01.2007 18:54:22 »

 Cry
Olin kerran Kirkan konsertissa ystävien houkuttelemana. Olin tosi ennakkoluuloinen, ajattelin, että kaikkeen sitä minäkin olen suostunut lähtemään. Mutta konsertissa Kirka kyllä otti yleisönsä täysin ja itsekin olin tosi hyvissä fiiliksissä. Itseasiassa nautin täysinsiemauksin koko konsertin ajan. Hyvää matkaa Kirka!
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: