Irish
Vieras
|
|
« : 02.02.2007 16:34:54 » |
|
Minulla ei..
Tarkoitan nyt lähinnä sitä, miten hyvin pystyy pitämään elämänohjakset käsissään.
Minä ihailen ja arvostan yli kaiken järjestelmällisiä ihmisiä, joiden vaatekaapit ja pöytälaatikon sisukset on aina tiptop, joilla ei loju puolet omaisuudesta aina lattialla jne.
On alkanut OIKEASTI vähän huolestuttamaan tämä huoleton elämäni, tai sanoisinko kaoottinen. Joudun mm. tekemään suursiivouksen kerran viikossa, enkä kaksi kertaa vuodessa, niinkuin "kunnon ihmiset". Puolet koulupapereistani/laskuistani/vero-systeemi yms-papereistani ovat aina hukassa, enkä edes ikinä tiedä, mitä olen etsimässä. Usein pitää soittaa kavereille ja kysyä, että eihän meillä ole ensi viikolla mitään koetta/tehtävän palautusta, kun kirjoitan kaikki päivämäärät ylös erinäisille lapuille, jotka vain maagisesti katoavat, samoin kuin sukkien parit. Olen lukinnut itseni kaksi kertaa ulos (jättänyt avaimet kämppään).
En siis oikein pysy perässä. Eniten pelottaa että hommaan itseni tosi pahoihin hankaluuksiin joidenkin kela- tai vero-systeemien kanssa, kun en ymmärrä niistä mitään ja jos hukkaan jonkun tärkeän paperin, en edes jälkeen päin muista että sellainen on ollut olemassa. Ja jos muistankin, minut valtaa täysi välinpitämättömyys. En siis edes HALUA ottaa vastuuta asioista, vaan kovasti toivon että "kaikki sujuisi kuin itsestään.."...
Mieluiten vain haaveilisin päivät pitkät ja olisin onnellinen.
Arvatkaa vaan, olenko YRITTÄNYT muuttaa itseäni? Ostin jopa kansioita, joihin laittaisin kaikki tärkeät paperit ynnä muut. Siellä ne ovat edelleenkin tyhjinä hyllyssä. Ystäviäni ja perheenjäseniä huvittaa ja kammottaa tämä minun sohellukseni ja olen lopen kyllästynyt pyytämään apua, kun en tiedä asioistani. Äiti on lohdutellut minua, että hän oli samanlainen nuorena.
Minä vain haluaisin oppia laittamaan tavarat ja vaatteet heti paikoilleen. Ottamaan vastuun koulusta/töistä yms. velvollisuuksista. Mutta ne asiat tuntuvat kahlitsevan minun pienen sieluni, en halua elää täällä juuri niin kuin minun pitäisi elää! Tiedän kyllä että olen hirveästi kasvanut teinivuosista, jolloin elin todellista taiteilijaelämää kännissä, pilvessä, syömättä, nukkumatta, katoamalla matkoihini ilmoittamatta kenellekään. Tämä huolimattomuuteni ei mielestäni enää ole niin kovin itsekästä, mitä se aiemmin oli. En sysää vastuutani enää muille, mutta tarvin hirveästi tukea ja neuvoja, jotta osaisin hoitaa hommani.
Voisihan tätä tietenkin katsoa myös astrologisesta näkökulmasta.
kaksosissa
Ei kai ihme, jos olen levoton, impulsiivinen, huoleton, suunnaton?
2. huoneessa, eli taloudenpidon alueella minulla on uranus jousimiehessä, eli hoidan asiani ehkä hieman poikkeavalla ja huolettomalla asenteella.
Lisäksi kartallani on yhdeksän kolmiota, eli "valitettavasti" olen tuudittautunut siihen että minulla on yksinkertaisesti ihan hemmetin hyvä tuuri kaikessa. Jotenkin aina asiat ovat järjestyneet. Ja tulevat jatkossakin järjestymään.
Nyt on vain sellainen olo, että olisi aika ottaa vastuu, että saisi mielenrauhan. Tili on tyhjä eikä autossa ole bensaa, kuvainnollisesti ja myös kirjaimellisesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Irish
Vieras
|
|
« Vastaus #1 : 02.02.2007 17:00:54 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #2 : 02.02.2007 17:31:20 » |
|
Minulla on päässäni homma hanskassa, mutta ympärillä kaikki on sekaisin - ihan konkreettisesti. : Olen ihan mieletön sottapytty, sotken joka paikan, en osaa pitää tavaroita järjestyksessä, hukkaan tavaroita ja olen oikea hirviö kotitalousasioissa. Sen sijaan pääni on hyvin selvä, tiedän mitä haluan, minne olen menossa ja aika pitkälle myös tiedän mitä haluan elämältäni ja miten elämäni haluan viettää. Se helpottaa elämää ihan mielettömästi!
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
Yulunga
Vieras
|
|
« Vastaus #3 : 02.02.2007 18:08:45 » |
|
Suurpiirteisyys on ihanaa mutta kieltämättä sellaisen ihmisen seurassa on rasittavaa, koska joutuu paapomaan ja tekisi mieli sanoa että NYT otappa vastuu itsellesi. Mutta onhan niin häröjä ihmisiä, tunnen monia ja minulle ovat rakkaita, ja ne vaan ON sellaisia eikä sille sitten mahda mitään. Itsehän siitä eniten kärsivät En oikein tiedä, mihin ryhmään itse kuulun. Perheeni mielestä olen toivoton taivaanrannan maalari, mutta omasta mielestäni kyllä pärjään ihan hyvin. Ainakin kun vertaa Iirikseen!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Irish
Vieras
|
|
« Vastaus #4 : 02.02.2007 18:16:48 » |
|
Suurpiirteisyys on ihanaa mutta kieltämättä sellaisen ihmisen seurassa on rasittavaa, koska joutuu paapomaan ja tekisi mieli sanoa että NYT otappa vastuu itsellesi. Mutta onhan niin häröjä ihmisiä, tunnen monia ja minulle ovat rakkaita, ja ne vaan ON sellaisia eikä sille sitten mahda mitään. Itsehän siitä eniten kärsivät En oikein tiedä, mihin ryhmään itse kuulun. Perheeni mielestä olen toivoton taivaanrannan maalari, mutta omasta mielestäni kyllä pärjään ihan hyvin. Ainakin kun vertaa Iirikseen! Hehheh.. Juuri siitä minä eniten kärsinkin, kun olen joillekin tutuilleni jatkuva pain in the ass, kun kyselen tyhmiä. Mutta ei kaikkea voi tietää ja ymmärtää, ennen kuin osaa. Ongelmat kai on lähteneet siitä, että olen nuorin lapsi ja kieltämättä pilalle hemmoteltu kakara. Olin kaiken lisäksi vielä todella ujo ja arka vielä yläaste/lukio-iässä ja jännitin mennä yksin hoitamaan asioitani. Useimmiten isä auttoi minua ihan kaikessa. Vasta sitten kun isä kuoli, todella oli pakko alkaa itse pähkäilemään, että mitenkähän tämä tehdään... Aika usein tunnen alemmuutta sen takia, että olen niin riippuvainen muiden avusta. Kaikki kun eivät heti hoksaa että olen kasvanut tynnyrissä, niin ihmettelvät, miten joku on näin peukalo keskellä kämmentä. Eiköhän tässä nyt ole vähän itseironiaakin mukana - on paljon asioita jotka hoidan erittäin tarkasti ja tunnollisesti. Jos lupaan jotain, sen myös teen ja erittäin hyvin. Olen kaikkialla 15min etuajassa, laskut tulee 99%:sesti maksettua ennen eräpäivää ja asiat tiskaan pääsääntöisesti heti syötyäni. :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #7 : 02.02.2007 19:18:34 » |
|
Homma on hanskassa ja hanskat hukassa.. :
Olen opetellut järjestystä.
Nykyisin pidän vaatteet järjestyksessä ja kodin siistinä, mutta minua motivoi siinä voimakas viehtymys kaikkeen kauniiseen ja luxukseen.
Turhamaisuuden alkuun panevaa voimaa ei kannata väheksyä.
Vaatteet eivät näytä kauan hyville, jos ne roikkuu tuolien karmeilla, pahimmassa tapauksessa mytyssä lattialla.
Kaunis koti saa mielen voimaan hyvin ja se vetää puoleensa henkisesti, fyysisesti ja materiaalisesti kauniita ihmisiä/asioita/energiaa.
Laskut maksan edelleen pää-asiallisesti vähintään viime tipassa, myöhässä ja tykkään eniten, jos joku muu voi hoitaa ne.
Olen silti kokemuksistani rikkaana sitä mieltä, että kuka tahansa osaa hallita järjestystä, mutta epäjärjestyksen hallinta vaatii jo todellista lahjakkuuta.
Työssäni olen oppinut ottamaan rennommin nyt työskennellessäni täällä Wienissä. Töissä ei tarvitse olla niin minuutilleen klo 8.30, mikä Suomessa tarkoittaa sekunnilleen 8.15, vaikka työskentelet toimistossa ja lounaan voi syödä rauhassa 2:ssa tunnissa. Pää-asia on, että tapaamiset tulevat hoidettua ajallaan ja työt tehtyä hyvin. Sitä ei tehdä noudattamalla orjallisesti kelloa, vaan tekemällä se työ, mikä on tehtävä.
Olen siis (2.huone, kärki )
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.02.2007 19:29:11 kirjoittanut Asterix »
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #8 : 02.02.2007 19:20:20 » |
|
No minä olen kyllä oppinut jo ihan lapsesta asti hoitamaan käytännön asiat itse ja jossain vaiheessa olin jo melkoinen perfektionistikin. Kaikki oli mapissa ja juoksin lasten perässä siivoamassa kaiken heti paikoilleen. Kun tuossa joitain vuosia sitten jouduin asumaan remontin keskellä yli vuoden, se hioi kummasti tuota tarvetta, että kaiken pitää olla tiptop ja järjestyksessä ja mapissa luetteloituna. : Sellainen ominaisuus minulla on kyllä säilynyt läpi elämän, että en säilö mitään kauaa. Kuitit ja tositteet säilön vuoden ja sitten on rovio. Joka muuttossani hävitän mahdollisimman paljon tavaraa. Muutenkaan en säästä yhtään mitään pahan päivän varalle. Olen hirvittävät määrät jakanut tavaraa ja kaikkea mahdollista sukulaisille tutuille ja oudoille/keräyksiin. En voi sietää mitään rytöä roikkumassa nurkissa. Lienee osaltaan joku vastareaktio äitini toiminnalle, joka kerää kirjoja, kortteja, ikoneja, posliinia yms ja kaikki kuitit säilytetään vähintään kymmenen vuotta. Kaikella on jotain tunnearvoa, eikä mistään koskaan raaski luopua. Jotenkin sitä oppi kotiäiti vuosina ihan huomaamattomasti "vie mennessäs, tuo tullessas" tyylin. Ja tosiaan lapsena jo saatoin omassa kotonani yhtäkkiä siivota kaikki keittön kaapit tai vaatekomerot... minua ärsytti se sotku ja tavaran keräys... Muutenkin olen "hoitanut hommat" aina... TOSIN, kaikki byrokratia yms on jotain sellaista minkä mukaan menen mahdollisimman vähän ja järjestän sinne suuntaan hankausta joka saralla ja jaksan kysyä ja ihmetellä ristiriitaisuuksia siellä... Jotkut veroilmoitus yms asiat mieluusti hoidatan jollakulla muulla... mutta kotini on linnani.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #9 : 02.02.2007 19:24:59 » |
|
Kyse on vastavuoroisuudesta - siitä että täydennämme toisiamme. Juuri näin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #10 : 02.02.2007 20:07:00 » |
|
Minä luulen, että järjestyksen kaipuuni (Uranus kaksosissa)voisi mennä äärimmäisyyksiin rapuihmisenä, mutta onneksi elämääni on tullut kaikenlaista sekameteliä. Tiesin heti, millaiseen mieheen olen yhtynyt, kun löysin hattuhyllyltä boksereita jne. Sitten olen aina joutunut olemaan 'vanhan keskellä'. Vanhoissa taloissa, vanhojen tavaroiden joukossa, jossa ei saa edes vanhoja kenkiä panna pois, kun niitä voi tarvita. Oli pakko antaa periksi. Kaikkeen tottuu. Siis kestän. Kunhan omat albumit ovat kunnossa. Ja valokuva-albumit vuosijärjestyksessä. Kuulostaako kamalalta!? Mutta ei minua ystävien sekajärjestys haitaa! Kunhan löydän toisen silmät ja voin keskustella kunnolla, kaikki kaaos ympäriltä unohtuu. Eniten minua tuskastuttaa piinallisen siisti ihminen! Kuitenkin, täytyy myöntää, että tavarat ja niiden järjestys symboloi jotekin myös sisäistä. Usein kaaos sielussa tekee kaaoksen ympärille ja pyörii härän pyllyä puolin ja toisin.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Yulunga
Vieras
|
|
« Vastaus #11 : 02.02.2007 21:46:17 » |
|
Juu siis kyllä minäkin ennemmin kaaoksen otan kuin tipitop ja näin. Kotini on kaaos ja viihdyn muidenkin kaaoksissa aika mainiosti, kunhan mikään ei HAISE
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #12 : 02.02.2007 22:27:49 » |
|
Juu siis kyllä minäkin ennemmin kaaoksen otan kuin tipitop ja näin. Kotini on kaaos ja viihdyn muidenkin kaaoksissa aika mainiosti, kunhan mikään ei HAISE Hajussa on se petollinen puoli, että siihen tottuu.
Se ei tarvitse kuin pari likaista vaatetta, niin haju tunkkainen. Siihen vielä roskiksessa hedelmän jätöspalat ja kahvin purut.
Jos ei tapana ole tuulettaa aamuisin ja huoneistossa ei ole koneellista tuuletusjärjestelmää, niin vaikka olisi kuinka siisti, niin kyllä eläminen haisee.
Jos tähän lisätään pesemättömät astiat, likainen kylppäri ja pölyiset ja ehkä jopa likaiset pinnat..
Pöly haisee ja mitä vanhempaa, sen pahemmin. Pölypunkit ja muut elukat ulostavat siinä missä muutkin eläväiset.
Pakko kertoa eräästä tutustani, joka ei tosiaankaan ole mikään siisteyden perikuva, vaikka omasta mielestään onkin.
Hänen siivoamisensa on sitä, heitetään kaikki lattialla olevat roskat, vaatteet, kengät ja tavarat yhteen sivuhuoneeseen hänen asunnossaan.
Yleensä ne toki pysyvät siellä lattialla ja vierailulla saa oll varovainen, minne astuu, kuten myöskin kahvin juonnin kanssa, koska hän pesee jonkun limaisen ja homeisen mukin sitä mukaa kun tarvitsee. Kerran kävin siellä ja join kahvia. Asetin mukin keittiön tiskipöydälle ja kun vierailin seuraavan kerran noin kuukauden kuluttua siellä, sama muki oli tismalleen samassa paikassa, mihin olin sen jättänyt, paitsi että se kasvoi ruskeaa limaa ja hometta.
Samaisella tyypillä oli kissa ja se kissa leikattiin ja tietenkin se pissasi toipuessaan huovalle.
Tuttavaltani vei 2-3 viikkoa hävittää se kissan kusinen huopa asunnostaan ja senkin hän teki vain, koska vieraat valittivat tyrmäävästä ominaishajusta, johon oli yhdistynyt nyt myös kissan kusi.
Tietenkin se kissan pissa haisi vielä kuukausia huovan hävittämisen jälkeenkin, vielä kissan lähdön jälkeenkin. Hän antoi sen pois.
Hänen asunnostaan sai aina jotain punaisia kutisevia länttejä ja pilkkuja ihoon, kun siellä vieraili. Pölypunkkeja liian paljon ja varmaan jotain loisiakin jo.
Tuttavani omasta mielestä hänen asunnossaan ei haissut, hän oli niin tottunut siihen, mutta kun ulko oven avasi hänen asuntoonsa, niin se haju löi päin kasvoja ja vaatteet oli pakko pestä, koska se haju valitettavasti myös tarttui ikävästi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #13 : 03.02.2007 00:41:37 » |
|
Kyllä vain, ihminen sokeutuu aistillisesti ympäristölle, onneksi ja pahaksi. Mutta on minulla sellainenkin ystävä, joka hinkkasi hikihatussa sohvapöytää, kun eräs mies oli nostanut siihen koipensa TV:tä katsoessaan. Ystävä sanoi, että on se kumma, kun se jalkahiki haisee siinä vieläkin, vaikka kuinka pesee. Missähän päässä vika oli? Minun tuvassa pahin vika on hiiren papanat. Luonnon helmassa kun asutaan. Ja nekin haisevat! Nytkin rapisee jossakin. Vasta meni vällään lihava kiiltäväturkkinen otus. Olen jättänyt tiskipöydälle yleensä leivänpalan, ettei sen tarvi mennä ruokahyllyille. Ja kissa ei korvaansa lotkauta, mokoma!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #14 : 03.02.2007 01:02:31 » |
|
HAH HAA-eiko leipa kelpaa?
|