Olihan luettavaa tämä ketju...
Minä olen ollut töissä Teneriffalla, Tukholmassa ja Valenciassa (Espanja), matkaillut pidempiä aikoja Perussa, Thaimaassa ja Espanjassa. Lyhyempiä lomamatkoja (omatoimi, yleensä kuitenkin n 2vk) Ruotsi Tukholmasta ylöspäin, pohj. Norja, pohjois-Espanja,Madrid, CranCanaria, Madeira, Kreikan saaristoa ja vähän mannertakin (Kreeta, Kos, Parga ja sen ympäristö,Cypros), Marokko,Jugoslavia(silloin kun se vielä oli) ja sieltä piipahdus Venetsiaan sekä tietysti Tallinna.
Suomessa olen asunut keskisuomi-eteläsuomi-itäsuomi -akselissa mutta matkustellut sekä työn että huvin merkeissä ympäriinsä joka puolella kaunista suomea.
Jokaisessa paikassa on jotain hyvää ja jotain "ei niin toivottua". Mutta aina ulkomaan matkan jälkeen on ihana palata puhtaaseen, hiljaiseen suomeen (ja suomeahan on kehäkolmosen ulkopuolellakin! kamalaa jos suomi-kuva jää sen sisäpuolelle
).
Suomi ON turvallinen! Jestas esimerkiksi niitä sähköasennusvirityksiä mitä tuolla maailmalla näkee
Ja enimmäkseen suomalaiset ovat rehellisiä ja luotettavia, varsinkin kun pääsee ruuhkasuomesta kauemmaksi. Vain suomessa (paitsi Helsingissä) uskaltaa kävellä laukku rennosti olalla ja kaikki korut rehellisesti yllä ja maalaiskaupungeissa voi jättää jopa auton ovet auki!
Suomessa ihmisiin voi luottaa (kaikkialla muualla paitsi Helsingissä ja useimpiin sielläkin), toisin olen kokenut maailmalla. Ihmiset ovat siellä näennäisen ystävällisiä mutta tekevät ja puhuvat aina oman etunsa mukaisesti.
Suomessa (taasen kehä3 ulkopuolella) ihmiset OVAT ystävällisiä, iloisia ja melko avoimiakin.Ja erittäin auttavaisia. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan
Suomalaiset ovat myös kauniita ihmisiä
Maailman parhaat, luotettavimmat, ystävällisimmät, auttavaisimmat, henkisimmät ja hauskimmat ystävät löytyvät myös täältä!
Täällä ystävät ei puukota selkään kuten muissa kulttuureissa eikä täällä ole ystävyydelle status-vaatimuksia. Puhun siis YSTÄVYYDESTÄ. "kaverit" ja "tutut" yms pintatuttavuudet on erikseen.
Suomessa on puhdasta ilmaa hengittää ja muutenkin puhdasta. Metsät ja vedet pullollaan puhdasta terveysvaikutteista ruokaa -ilmaiseksi!
Ja Suomi on todella kaunis maa kun vain avaa silmänsä ja katsoo! Sekä kaupunkeja että maaseutua. Metsää, järviä,rantoja, peltoja, vaaroja jne jne. Varsinkin kesällä Suomi kirjaimellisesti puhkeaa kukkaan. Mutta myös lumiset maisemat ovat henkeä salpaavia. Entä syksyn ruska,vau!
Eli sillä pikkuruisella "maailmanmatkailu" kokemuksella mitä minulla on, Suomi on ehdottomasti paras paikka asua. Kiva joskus käydä eksotiikkaa hakemassa muualta mutta tännä palaan ja jään!
Ei elämä ole muualla sen ihmeellisempää. Villasukat ja muutenkin lämpimät vaatteet päälle jos palelee talvella ja tuulenpitävää syksyllä. Ja lämmin sydän