Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 26
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maailman eri maat ja kulttuurit  (Luettu 195520 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« Vastaus #210 : 20.12.2008 15:40:27 »

 No itse asiassa olisi vähän niin että esim Suomen ja pohjoismaiden kylmät talvet karsivat aika lailla mikrobien leviämistä, verrattuna niihin optimaalisiin olosuhteisiin kosteuden ja lämmön suhteen jotka vallitsevat lämpimämmissä maissa. Se on perus mikrobiologista faktaa, pöpöt eivät yleisesti ottaen viihdy kylmässä. Sitten on eri asia julkiset kulkuneuvot jossa kaikki hengittävät samaa ilmaa matkan ajan.
 Wien vs Helsinki -vastakkainasettelusta taas en osaa sanoa mitään. On varmasti hyvin paljon kiinni siitä missä päin ko. kaupunkeja asuu, ryömiikö spurgujen seassa pusikossa vai käy perusostoksillaan esim Stockalla.

 Se mikä saa kenetkin sairastumaan mihinkin on aika pitkälti minusta taas yksilökohtainen juttu, ruokavalio, terveelliset elämäntavat ja yleinen asenne elämään varmasti vaikuttaa asiaan. Onhan ihminen psykofyysinen kokonaisuus.
 Kuitenkin riski sairastua vaikkapa ruttoon/koleraan/malariaan tai vastaaviin varmasti kuolettaviin tauteihin on himpun verran kovempi Intiassa kuin vaikkapa Suomessa  Wink.
 Itse olen sairastanut enemmän kuin tarpeeksi ulkomaillemuuttoni jälkeen. Kuitenkin koti on siellä missä sydän on, sydän kulkee matkassa ja niin kotikin.
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #211 : 20.12.2008 15:50:41 »

Heip,

Itse asuin Pariisissa 3,5 v. ja huomasin että laktoosi-intoleranssi hävisi.. Toki vatsataudit olivatkin kovempia..uusia pöpöjä..saasteet..


Itse kallistun ruokavalion puolelle myös merkittävänä tekijänä. Ranskassa ihmiset syövät monipuolisesti kaikkea. Suomessa joka helvatan paikkaan on työnnetty maitoa. Ja siitä maidosta vielä, että kun se on homogenisoitu ja pastötroitu, siitä puuttuu ne hyvät bakteerit ym.. eli se on liian puhdasta, siis kelvotonta ihmiselimistölle sulatettavaksi. Ja sitten vielä, sitrushedelmät jotka tuodaan maahan raakana, joiden sitrushappo ei ole kehittynyt loppuun asti ja aiheuttaa vatsavaivoja.. mm.

Homeopaatti antoi aikamoisen "kieltolistan" muutama vuosi sitten tänne takaisin tullessa. Toki sitä noudatan omien tuntemusten mukaan, mutta aika paljon perää on.

Ja sitten vielä tuo ruaon energeettisyys, täällä syödään miten sattuu, mitä sattuu. Kylmillä ilmoilla vedetään maitotuotteita ja kaikkea mikä aiheuttaa limaa elimistöön.
Viljatuotteita syödään liian vähän.
Aikuiset miehet juovat maitoa ruokajuomana Grin ja ihmettelevät kun on flunssaa ja angiinaa.

Vehnäjauhoja myös joka paikassa ja valkoista sokeria, säilöntäainetäyteiset einekset... Ja tää ilmasto siihen vielä lisäksi, ei ole mikään ihme todellakaan että ihmisillä on jos jonkinlaista allergiaa ja flunssaa.

Poikani on saanut elämänsä aikana yhden antibioottikuurin, kun olimme juuri muuttaneet Suomeen ja sai korvatulehduksen. Tarhalla katsoivat mua pöpiksi kun kielsin maidon juottamisen flunssan aikana.
Mutta niin on flunssat kun korvatulehduksetkin hoidettu homeopaattisilla ja ruokavaliolla.

Uskon että monessa muussa maassa bakteeri-systeemit on tasapainossa.

Ja toki vielä nää talot jotka on halvoista materiaaleista laitettu nopeasti pystyy ja sit ihmetellään kun on hometta ja on sitä ja tätä. (Kokemusta on)

Siihen vaikuttaa niin moni asia.

Mutta harmillistä, näin "hyvinvointivaltiossa". Ja harmillista, se olo, että nyt kun valmistuin koulusta, niin ei enää pätkääkään tee mieli jäädä tänne vaikka rakas kotimaa onkin Sad

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #212 : 20.12.2008 16:01:28 »

 Toi maitojuttu on kyllä jotenkin yli äyräiden paisuvaa varsinkin Suomessa. Olen itse alkanut ostamaan kahvin sekaan biodynaamisesti tuotettua luomutäysmaitoa, pastörointi on pakko lain mukaan mutta homogenisoitua ei maito ole. Mitä pohjoisempaan mennään sitä vähemmän laktoosi-intoleranssia kyllä ilmenee, esim afrikassa ym l-i prosentti on jotain 80, täällä huomattavasti vähemmän. Laktoosi-intoleranssi on oikeastaan melkein normaali tila ihmiselle, eihän mikään eläin vedä vanhuuten asti mamman tissistä maitoa  Smiley.
 Vilja taitaa kyllä turvottaa enkä tiedä onko se ihmiselle luontainen tässä määrin kun sitä nyt syödään. Viljahan astui ihmisen kehityksessä kuvioihin vasta aika myöhään. Ja varsinkin toi valkaistu jauho on ymmärtääkseni aika kamalaa tavaraa.
 
 Ruotsissa aletaan vasta nyt huomaamaan laktoosi-intoleranssi, ovat pitäneet ja naureskelleet sitä enemmänkin suomalaisten tautina.  Cheesy
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #213 : 20.12.2008 16:17:46 »

Kiva kun tämä aihe taas noussut esiin. Itse olen rakkaani kanssa joskus pohdiskellut ihmisten erilaisuutta eri maissa jne. Toki kulttuuriseikat ja uskonto vaikuttavat paljon, mutta olemme molemmat sitä mieltä että ilmastollakin on vaikutusta ihmisten luonteeseen. Kun ajattelee esimerkiksi hänen maansa, eli siis paksitanilaisia verrattuna suomalaisiin, niin kyllä olemme molemmat tulleet siihen tulokseen että täällä kylmässä suomessa ihmiset ovat jotenkin itsekin kylmempiä ja tasaisempia, kun taas Pakistanissa ihmiset ovat paljon tulisempia ja räiskyvämpiä. Sekä suomalaisten, että pakistanilaisten piirteissä on molemmissa sekä hyvät että huonot puolensa. Jokatapauksessa ajatelkaapa muitakin lämpimiä maita ja erilaisuutta meihin kylmän maan asukkeihin... Eroja on säästäkin johtuen...  :Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #214 : 20.12.2008 16:19:40 »

Minäkin LUULIN olevani laktoosi-intolerantikko, kunnes huomasin että homogenoimaton luomumaito passaa oikein hyvin, eli se pilkottu rasva ilmeisesti aiheuttaa vaivaa joillekin  Huh
B-veriryhmäläiset saavat ainakin juoda maitoa / maitotuotteita ihan luvan kanssa  Cheesy

Missään maassa en ole syönyt niin hyvää ja monipuolista kasvisruokaa kuin Israelin kibbutseilla  smiley6600


tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Norna
Vieras
« Vastaus #215 : 20.12.2008 16:22:26 »

 Täällä on pakko säästää energiaa, sitä ei voi tuhlata extravauhkoamiseen  Grin. Sisäisesti nautitut pakkasnesteet sitten auttavat tunteiden purkautumisessa  Undecided
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #216 : 20.12.2008 16:51:03 »


 Wien vs Helsinki -vastakkainasettelusta taas en osaa sanoa mitään. On varmasti hyvin paljon kiinni siitä missä päin ko. kaupunkeja asuu, ryömiikö spurgujen seassa pusikossa vai käy perusostoksillaan esim Stockalla.

Helsingin ongelma on se, tai ainakin oli siihen aikaan kun siellä asuin,
että ne spurgut on siellä joka paikassa, asui sitten Eirassa tai Katajanokalla.
Täällä ne sentään on majoittuneet omalle alueelleen. Grin

Stockalta vahtimestarit käännytti ne haisevimmat heti jo ovelta pois,
mutta ei se merkinnyt sitä, etteikö ne mielenterveyspotilaat,
joita -ainakin siihen aikaan tuntui olevan joka nurkalla-
ja joille se hygienia-käsitys ja hallinta oli vähän niin sun näin, -päässeet sinne sisälle.

En ole koskaan voinut sanoa Stockan ruokapuolta kovin siistiksi.
Ilma oli aina tunkkainen ja lattiat jumalattoman likaiset.

Opiskeluaikana jonkin aikaa työskentelin Stockalla
ja ne henkilökunnan tilat.. buck2 ..en ole missään nähnyt niin likaisia tiloja.
Ilman kosteus oli verrattavissa viidakkoon. Grin
Haju tarttui aina vaatteisiin pukukopista, kun ne siellä illankin oli. buck2



Heip,

Itse asuin Pariisissa 3,5 v. ja huomasin että laktoosi-intoleranssi hävisi.. Toki vatsataudit olivatkin kovempia..uusia pöpöjä..saasteet..

Minulla myös hävisi laktoosi-intorelanssi, mutta vatsa toimii ihan loistavasti.
Tosin olen niitä, joka maistelee ennakkoluulottomasti kaikkea.
Onhan tässä kaikki kanan varpaat ja grillatut torakat ja muut tullut osteltua suoraan
kadulta esim. Aasian matkoilla, eikä ole ollut mitään ongelmaa koskaan.

Ainut, jota en kyennyt suuhuni pistämään, en sitten millään, oli eräs hedelmä, joka on kuin hunajameloni,
mutta haisee ihan viemäriltä.
Kato Vega varmaan tietää, mistä on kysymys, Thaimaassa kun asustelee? Cheesy



Lainaus
Aikuiset miehet juovat maitoa ruokajuomana Grin ja ihmettelevät kun on flunssaa ja angiinaa

Eikö ne ole Suomessa muutenkin äitinsä tai naisensa rintaruokinnassa..? Wink

Lainaus
Vehnäjauhoja myös joka paikassa ja valkoista sokeria, säilöntäainetäyteiset einekset... Ja tää ilmasto siihen vielä lisäksi, ei ole mikään ihme todellakaan että ihmisillä on jos jonkinlaista allergiaa ja flunssaa.

Luulen, että moni minun taudeistani selittyy noilla säilöntä-aineilla. Huh
Suomalainen (kumi)leipä sisältää yleensä 6-9 erilaista säilöntä-ainetta/kemikaalia,
kun suomalaiset ei osta leipäänsä joka päivä tuoreena,
vaan samaa leipää muovipussista syödään 2-3 viikkoa.


Lainaus
Uskon että monessa muussa maassa bakteeri-systeemit on tasapainossa.

Niin minäkin uskon.


Lainaus
Ja toki vielä nää talot jotka on halvoista materiaaleista laitettu nopeasti pystyy ja sit ihmetellään kun on hometta ja on sitä ja tätä. (Kokemusta on)


Tuo minua on ihmetyttänyt kauan, miksi Suomessa se rakentaminen
ja asuminen maksaa niin paljon? uglystupid2
Vaaka-mieheni, joka ostaa-myy ja rakennuttaa talo-yhtiöitä ja ostoskeskuksia ja tehdasrakennuksia,
sanoi, ettei sijoittaisi penniäkään suomalaisten rakennuksiin. Shocked



tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #217 : 20.12.2008 16:53:51 »

Täällä on pakko säästää energiaa, sitä ei voi tuhlata extravauhkoamiseen  Grin. Sisäisesti nautitut pakkasnesteet sitten auttavat tunteiden purkautumisessa  Undecided

*REPS!*  Cheesy Grin 2funny
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #218 : 20.12.2008 21:29:52 »

Minusta on oikein hyvä ettei Helsingissä spurguja ja mielenterveyspotilaita eristetä minnekään. Ihmisiä kun ovat hekin ja olemassaolonsa hyvä muistutus siitä, ettei tässä missään ideaalimaailmassa vielä eletä. Stockakin on ihan kaiken kansan tavaratalo, sen "hienous" on mielikuvistani karissut näinä vuosina kun siellä olen käynyt. Samat tavarat saa usein halvemmalla muualta samantasoisen palvelun kera.

Tuo minua on ihmetyttänyt kauan, miksi Suomessa se rakentaminen
ja asuminen maksaa niin paljon? uglystupid2

Tjaa-a, oiskohan ilmastolla mitään tekemistä asian kanssa...energian tarve ja lämmityksen hinta voivat olla vuoden aikana kuitenkin hieman erilaiset. Maiden suora vertailu on ylipäätään usein kuin vertailisi omenia ja päärynöitä - ihmiset eivät useinkaan tunne (eivätkä voikaan tuntea) kaikkia asioihin vaikuttavia tekijöitä ja keskustelu jää mutu-tasolle tai päätyy eipäs-juupas-väittelyyn.

Samoin noista "bakteerisysteemeistä"...onhan noita tilastollisia terveysvertailujakin eri maiden välillä kai olemassa. Uskon myöskin ruokavalion voimaan, mutta luulen että eräs suuri syy flunssakierteisiin Suomessa on myös liiallinen antibioottien syönti. Jos tulee pienikin flunssa, rynnätään heti lääkäriin ja napsitaan kaikki mahdolliset lääkkeet että voitaisiin jatkaa elämää kuin ennenkin, vaikka se menisi paljon nopeammin ja vähemmällä kärsimyksellä ohi, kun vain maltettaisiin ainoastaan levätä ja syödä kunnolla jotta keho voisi parantaa itse itsensä ja se paljon puhuttu vastustuskyky kehittyisi. Tietynlainen itsensä kuuntelu on nykysuomalaisilla jäänyt vähemmälle, mutta ehkä vaihtoehtolääketieteen yleistyminen pikkuhiljaa on yksi valonpilkahdus tässä.

Suomessakin kaupungistumisen vaikutus näkyy allergioiden yleistymisessä: lapset eivät altistu tarpeeksi mikrobeille pieninä. Minusta oikeaan suuntaan ollaan hiljalleen menossa, kun on alkanut osua silmiin artikkeleita vastustuskyvyn vahvistamisesta pelkän oireiden hoidon sijaan, ks. esim. tämä juttu. Niin ja Ippuska, olet oikeassa että homogenoitu maito aiheuttaa joillekin oireita juuri sen rasvan pilkkomisen vuoksi. Ymmärtääkseni maito homogenoidaan ainoastaan kuluttajaystävällisyyden takia - ilmeisesti näkemys on, ettei nykykuluttaja ymmärtäisi että rasva todellakin kerääntyy homogenoimattoman maidon pinnalle ja että sen joutuisi ihan itse siitä ravistamaan maidon sekaan... :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #219 : 20.12.2008 21:40:21 »

Minusta on oikein hyvä ettei Helsingissä spurguja ja mielenterveyspotilaita eristetä minnekään. Ihmisiä kun ovat hekin ja olemassaolonsa hyvä muistutus siitä, ettei tässä missään ideaalimaailmassa vielä eletä. Stockakin on ihan kaiken kansan tavaratalo, sen "hienous" on mielikuvistani karissut näinä vuosina kun siellä olen käynyt. Samat tavarat saa usein halvemmalla muualta samantasoisen palvelun kera.

AMEN.  coolsmiley angel
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #220 : 20.12.2008 23:06:40 »

hmm

toisaalta ihminen on omissa maailmoissaan missä tahansa onkaan.. itsellä on nyt selvitystila menossa hra ulkomaisen kanssa.. arvelin että tämä tulisi kun toisesta pitää ja tämä vain heittelee asioita, enkä saa jutusta mitään irti, joten pitäisikö olla suomalaisen kanssa, vai eikö kenenkään, vai minne oikein kuulun??
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #221 : 20.12.2008 23:10:26 »

Heip,

Itse asuin Pariisissa 3,5 v. ja huomasin että laktoosi-intoleranssi hävisi.. Toki vatsataudit olivatkin kovempia..uusia pöpöjä..saasteet..

Itse kallistun ruokavalion puolelle myös merkittävänä tekijänä. Ranskassa ihmiset syövät monipuolisesti kaikkea. Suomessa joka helvatan paikkaan on työnnetty maitoa. Ja siitä maidosta vielä, että kun se on homogenisoitu ja pastötroitu, siitä puuttuu ne hyvät bakteerit ym..

Arvelisin kyllä, että tuo sinun laktoosi-intoleranssisi katosi, koska Keski-Euroopassa  käytettävistä maitotuotteista puuttuu laktoosi, joka ei imeydy elimistöösi kunnolla, vaikkei esim. café au laitiin käytettävän purkin kyljessä niin erikseen mainittaisikaan.  Wink Nimittäin tuolla eri ruokatuotteissa käytettävä maito ja kerma on paitsi pastöroitu (Louis Pasteur oli ranskalainen, ja tokihan ranskalaiset ovat ylpeitä omista keksinnöistään  ja niitä käyttävät;)) ja homogenisoitu, myös iskukuumennettu käyttöajan pidentämiseksi (katso Danonen jugurtit vs. Valion jugurtit). Iskukuumennus myös hajoittaa laktoosin, jolloin Keski-Euroopassa käytettävät maitotuotteet vastaavat käytännössä Suomessa HYLA-tuotteina markkinoitavia tuotteita.

Se, ettei  laktoosi imeydy elimistöösi taas ei johdu mitenkään suomalaisen maidon "kliinisyydestä". Suurinosa maapallon väestöstä ei pysty sulattamaan laktoosia. Euroopassa kuitenkin on käynyt niin, että nykyään käytännössä koko väestö kantaa geenimuunnosta, joka mahdollistaa laktoosin pilkkomisen. Näin luultavasti, koska kyky käyttää ravintona naudan maitoa on antanut kantajilleen mahdollisuuden selviytyä muita paremmin jossain historian vaiheessa. Suomessa - toisin kuin muulla Euroopassa - laktoosi-intolerantteja on kuitenkin  varsinkin tietyillä alueilla huomattavasti keskiarvoa 17 % enemmän. Suomalaisethan ovat geeniperimältään poikkeavia, koska täällä on asunut vähän ihmisiä eristyksissä kauan. Lisäksi meillä on harjoitettu pitkään metsästystä ja keräilyä maatalouden ohessa, eikä maidolla ole ollut samanlaista osuutta ruokavaliossa lehmien ollessa ummessa talviaikaan kuin maissa, joissa lehmät ovat laiduntaneet ympäri vuoden.

Varsinaiset allergiat ovat sitten asia erikseen. Niitähän liian kliininen ympäristö tuntuisi lisäävän. Altistus allergogeeneille pitäisi ilmeisesti kuitenkin aloittaa jo ennen syntymää. Ehkäpä tulevaisuudessa onkin neuvoloissa allergogeenihuoneita, joissa odottavat äidit voivat käydä hakemassa tuleville lapsilleen sietokyvyn kaikelle allergisoivalle. Grin
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #222 : 20.12.2008 23:20:18 »

 Kaupunkioloissa kyllä minusta lapset altistuvat pöpöille samaa kyytiä kuin "maalla" ellei pahemminkin, kyseessä kun on yleensä päiväkoti jossa se 10-20 lasta ryhmässä ja siellä kyllä kiertää kaikki mahdolliset ja mahdottomat taudit kehää ja lopulta vanhempien riesaksi kotiin. Ja päiväkodin hiekkalaatikolla ehditään kyllä syödä hiekkaa ja kaatua kuralammikoihin ja syödä lunta ym, joten en usko että lasten kohdalla kaupungistuminen olisi se joka vaikuttaisi olleellisesti allergioihin.
 Joskus on epäilty myös että se allergia jollekin voikin olla oikeasti yliherkkyyttä torjunta-ainejäämille, lisäaineille ym. Joskus kun se luomuvastine ei aiheutakaan oireita. Ja toiselta kannalta katsottuna voi juuri allergiat olla niitä sopeutumisvaikeuksia tämän maailman energioihin, jos tulee jostain hmm vähemmän karkeaenergisestä paikasta  Wink

 Minustakin on säälittävää että isommissa kaupungeissa harrastetaan "poissa silmistä - poissa mielestä" politiikkaa juurikin vähemmistöjen sekä vähänosaisten suhteen. Ongelma kun ei sillä parane ainakaan että tungetaan kaikki kaidalta polulta eksyneet tai ne joilla ei ollut alun perin edellytyksiäkään sinne, samalla alueelle. Ranskassahan on aika ääriesimerkkejä näistä turhautumisista.
 Sörkässä pyörähtäessä ei koskaan kyllä jäänyt epäselväksi mikä on homman nimi, poppoo ärisee ja örisee, sammuneet pitkin katuja ja pientareita. Jos ei muuta, niin ainakin se oli rehellistä.
 Tukholmassakaan vaan ei päästä eroon niistä n. 20 000 kodittomasta jotka asuttavat porttikonkeja ja muita vastaavia. Sitten kun osa on vielä mielenterveysongelmaisia, alkoholisoituneita tms eivätkä enään kykene enään jos koskaan kyenneetkään olemaan tehokkaina yhteiskunnan rattaina. Piilotellaan aina välillä johonkin retkeilyalueelle mutta oikeasti ei kyetä auttamaan.
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #223 : 21.12.2008 02:20:14 »

Arvelisin kyllä, että tuo sinun laktoosi-intoleranssisi katosi, koska Keski-Euroopassa  käytettävistä maitotuotteista puuttuu laktoosi, joka ei imeydy elimistöösi kunnolla, vaikkei esim. café au laitiin käytettävän purkin kyljessä niin erikseen mainittaisikaan.  Wink Nimittäin tuolla eri ruokatuotteissa käytettävä maito ja kerma on paitsi pastöroitu (Louis Pasteur oli ranskalainen, ja tokihan ranskalaiset ovat ylpeitä omista keksinnöistään  ja niitä käyttävät;)) ja homogenisoitu, myös iskukuumennettu käyttöajan pidentämiseksi (katso Danonen jugurtit vs. Valion jugurtit). Iskukuumennus myös hajoittaa laktoosin, jolloin Keski-Euroopassa käytettävät maitotuotteet vastaavat käytännössä Suomessa HYLA-tuotteina markkinoitavia tuotteita.
Se, ettei  laktoosi imeydy elimistöösi taas ei johdu mitenkään suomalaisen maidon "kliinisyydestä". Suurinosa maapallon väestöstä ei pysty sulattamaan laktoosia. Euroopassa kuitenkin on käynyt niin, että nykyään käytännössä koko väestö kantaa geenimuunnosta, joka mahdollistaa laktoosin pilkkomisen.

Joo, totta, en muistaa lukeneeksi koskaan maitopurkin kylkiä, joten mielenkiintoista tietää Smiley
Siellähän on parinlaista maitotyyppiä ainakin. Sitä joka on kylmässä, "tavallista maitoa", sanoi silloisen au pair-perheen äiti aina ja toinen taas oli perheen teini-ikäisten tyttöjen nimeämää "avaruusmaitoa", eli ilmeisesti juuri sitä iskukuumennettua, joka myös kesti huoneenlämmössä avaamattomana pitkiä aikoja, viikkoja-kuukausia, en muista tarkkaan. Hän silloin selitti noista ravintojutuista, ja oli siis opettaja ammatiltaan ruoanlaitto ja ravitsemus-jotakin..
No mutta itse en kuitenkaan sen kummemmin asiaan ole perehtynyt joten voihan olla että olet oikeassa.

Ja ex-avomieheni joka oli kokki, ihmetteli aina suomalaisia ruokia maito-sotkuina, kuten tyypilliseen kohteliaaseen tapaansa asioita aina ilmaisi. Joten ainakin se on totta että Suomessa kyllä sitä maitoa läträtään  ruokiin enemmän.

Ja sitten mihin lie liittyykään, mutta takaisin Suomeen tullessani ja nyt kolmen vuoden jälkeen en ole huomannut oireita maidosta,  siis ihan tavallisesta maidosta täällä Suomessa jota laitan kaakaoon päivittäin ja syön jogurttia, rahkaa yms. Ilman oireita..(koputtaa puuta!)


Eikö ne ole Suomessa muutenkin äitinsä tai naisensa rintaruokinnassa..? Wink

Luulen, että moni minun taudeistani selittyy noilla säilöntä-aineilla. Huh
Suomalainen (kumi)leipä sisältää yleensä 6-9 erilaista säilöntä-ainetta/kemikaalia,
kun suomalaiset ei osta leipäänsä joka päivä tuoreena,
vaan samaa leipää muovipussista syödään 2-3 viikkoa.


Tuo minua on ihmetyttänyt kauan, miksi Suomessa se rakentaminen
ja asuminen maksaa niin paljon? uglystupid2
Vaaka-mieheni, joka ostaa-myy ja rakennuttaa talo-yhtiöitä ja ostoskeskuksia ja tehdasrakennuksia,
sanoi, ettei sijoittaisi penniäkään suomalaisten rakennuksiin. Shocked


Niinhän nuo tuntuu olevan Grin
Tuo leipä-asia myös ihmetyttää, kun en ymmärrä miten ihmiset yleensäkään syövät vanhan makuista leipää Shocked siis täällä. Itse en ole koskaan syönyt, ennen ulkomaille lähtöä enkä sen jälkeen. Neuroottista ehkä, mutta otan pakastimesta aina muutaman palan ja heitän paahtimeen, niin pysyy tuoreena.

Pelottaa myös tuo asuntojen laita Suomessa ja sairastumisluvut homeen ja muiden kosteusjuttujen takia (Sehän ei tarvitse mennä homeeksi asti ollakseen terveydelle haitallista,vaan rakennusmateriaalien pöllyäminen riittää, kastumisen-kuivumisen jälkeen..).
Tuttavapiirissä kasvava joukko ihmisiä joilla, kenellä kotona, kenellä työpaikalla paha olla ja allergiaoireet ja kova väsymys. MIten tulevaisuus?Huh Kun nyt jo liuta kouluja ja päiväkoteja samassa jamassa!!! Tosi järkyttävää!

Minusta on oikein hyvä ettei Helsingissä spurguja ja mielenterveyspotilaita eristetä minnekään. Ihmisiä kun ovat hekin ja olemassaolonsa hyvä muistutus siitä, ettei tässä missään ideaalimaailmassa vielä eletä. Stockakin on ihan kaiken kansan tavaratalo, sen "hienous" on mielikuvistani karissut näinä vuosina kun siellä olen käynyt. Samat tavarat saa usein halvemmalla muualta samantasoisen palvelun kera.

Itse ajattelen ristiriitaisesti tuosta.. Jos ko.joukko ihmisiä eristetään omalle asuinalueelleen, toki se on totta että katsellaan niiden vaaleanpunaisten lasien läpi tätä elämää, ja toki myös sen että se taas tuo yhdelle alueelle keskittynyt huumekauppa, mielenterveysonglemaiset, alkoholistit, rikolliset..ei ehkä ole kovin kannattavaa myöskään.
mutta sitten taas tämä todellisuus..
Kun tossa viimeviikolla pitkästä aikaa tulin muksun ja rattaiden kanssa Espoossa juna-asemalle ja hissillä tietysti ylös niin voi elämä sitä hajua.. ja miten törkysen näköistä on lähes joka asemalla Helsingissä, niinku että hyi h....
Että se taas kuvottaa ja ottaa aivoon niin tickedoff Kiva siellä on pieniä lapsia kuljettaa rattaissa ja vaunuissa.
Ja pakko sanoa että en ole kyllä törmännyt Ranskassa vastaavaan.

Ja tänään menimme pojan kanssa saunaan viereiseen rappuun, ja meinasin oksentaa. Haju oli sellainen että joku kyllä joo tainnut majoittua siellä rappusten alla. ja kiireellä saunaan ja ovi kiinni.

Se pistää miettimään, että eikö "näille" löydy jotain ratkaisua.. Huh
« Viimeksi muokattu: 21.12.2008 02:27:14 kirjoittanut Tanita79 » tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #224 : 21.12.2008 03:43:56 »


Uskon myöskin ruokavalion voimaan, mutta luulen että eräs suuri syy flunssakierteisiin Suomessa on myös liiallinen antibioottien syönti. Jos tulee pienikin flunssa, rynnätään heti lääkäriin ja napsitaan kaikki mahdolliset lääkkeet että voitaisiin jatkaa elämää kuin ennenkin,


Tämä on kyllä varmaan se suurin syy suomalaisten flunssakierteisiin. Ainoa paikka missä ei ole lamasta tietoakaan, on apteekki. Siellä on aina kilometrin jonot ja ihmisillä tuhti nippu reseptejä kädessä ja kaikki yskii, köhii ja pärskii.  Tongue Kun kuuntelee vähän aikaa jonottavien puheita, tulee tunne, että lääkkeistä on tullut varsinkin keski-ikäisten ja vanhusten karamelleja. Mitä enemmän reseptejä, sen parempi mieli.  Huh  Onko se sitten jonkinlaista huomion tarvetta, vai onko suomalaisista vain kiva marista ja valittaa kuinka kipeitä tässä nyt ollaankaan.
Lääkäreilläkin pitäisi olla jonkinlainen vastuu reseptien kirjoittelussa. Ainakin minun omalääkäri on niin välinpitämätön, että kirjoittaa kuulemma ihan mitä vain potilas keksii pyytää.  Angry 
tallennettu
Sivuja: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 26
  Tulostusversio  
 
Siirry: