Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 26
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maailman eri maat ja kulttuurit  (Luettu 195501 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #240 : 23.12.2008 10:27:56 »

tässä tästä-

http://www.powerplaces.com/

PS onpa maailma pieni, juuri luin Walschin kirjasta kun hän viittasi Marianne Williamsoniin, jonka nimi onkin tuolla sivulla..
« Viimeksi muokattu: 23.12.2008 10:32:21 kirjoittanut ^^Cocijo^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #241 : 23.12.2008 15:55:25 »

La Papessa,
kyllä ihan inhimillisenä käytännön ihmisenä kaikki nuo jeesustelut tasa-arvosta
kaikenlaisten ihmisten kanssa joutaa välillä romukoppaan, vaikka en aivan 100% kannata sitäkään.


Tasapuoliset mahdollisuudet eivät ole ihan  sama asia kuin tasa-arvo. Mutta ihan käytännöllistä on ajatella, että sellainen yhteiskunta, jossa joltakin ihmisryhmältä on jostain syystä riistetty mahdollisuudet siihen, mitä Yhdysvaltain perustuslaissa kauniisti kutsutaan "onnellisuuden tavoittelulle", on alttiimpi levottomuuksille kuin sellainen, jossa kaikille nämä mahdollisuudet pyritään suomaan. Itse tunnen myös henkilöitä, jotka ovat viettäneet hyvin vaurasta ja etuoikeutettua elämää kaukana "rahvaasta", jopa olleet hovin jäseniä maassa X, kunnes ovat joutuneet lähtemään maanpakoon juuri tämän etuoikeutetun asemansa takia. Sillä niin se vain on, että ihminen voi joutua vainotuksi myös sen takia, että on tavalla tai toisella, esim. ekonomisesti, etuoikeutettu. Ja ironista kyllä, pienimmät mahdollisuudet tälle on yhteiskunnissa, joissa heikoimpien kansalaisten asema on turvatuin.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #242 : 23.12.2008 16:25:49 »

Niin...
Jotkin kirjoittajat tuntevat minut ja taustani ja voin sen verran valoittaa,
että minun taustani ja lähtökohtani Suomessa, tuossa maailman lintukodossa,
jossa kaikilla on "tasapuoliset lähtökohdat ja mahdollisuudet", ei ihan minun kohdallani toteutunut
ja siksipä minulla on normaalia enemmän anxteja ja kritiikkiä Suomen yhteiskuntaa, sen rakennetta
ja ylipäätään sosiaalista turvaa kohtaan.

Suomi on varmasti parempi maa elää kuin Etiopia,
mutta omalla kokemuksellani, eikä vain teorialla, tiedän monia paljon miellyttävämpiä
ja helpompia maita saada siedettävä ja korkeatasoisempi käytännön elämänlaatu kuin Suomi. Smiley
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #243 : 23.12.2008 17:01:21 »

Suomi on varmasti parempi maa elää kuin Etiopia,
mutta omalla kokemuksellani, eikä vain teorialla, tiedän monia paljon miellyttävämpiä
ja helpompia maita saada siedettävä ja korkeatasoisempi käytännön elämänlaatu kuin Suomi. Smiley


Ja kuka sanoo, että minä täällä vaahtoan ihan vain teoreettisella tasolla.  Wink Mainittakoon vielä, että pidän kyllä Itävaltaa sinänsä vakaana ja turvallisena maana juuri nyt. Sinulla ei ole siellä mitään hätää. Mutta esim. maassa, jossa asuin itse (Itävallan naapurimaa, BTW) ollaan tällä hetkellä menossa siihen suuntaan, että myös suuren työssäkäyvän keskiluokan elintaso tippuu. Ihmisillä, joiden vanhemmat saattoivat ostaa omistusasunnon ja kouluttaa lapsensa hyvin, ei ole varaa samaan. Taloustieteilijät pitävät hyvinkin mahdollisena, että tämä kehitys leviää muualle Eurooppaan. Jos näin on, vaikeuksia on tulossa.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #244 : 23.12.2008 18:48:55 »

Ainoa(t) asia(t) mikä Suomessa mättää on tämä mentaliteetti.. ja alakulttuurimaisuus, törkeys, juoppous etc. Niin ja ruma arkkitehtuuri, kamalat jugendi petoniköntit.

Mutta ihan yleisesti suomessa on asiat hyvin, elintaso hyvä ja työttömänäkin pärjää. Byrokratia ei pahemmin vaivaa.

Itse rakastan lämpimiä etelänmaita, varsinkin tropiikkeja (Etelä/Keski-Amerikka). Niillä on niin iloinen elämänmenokin. En tosin varmaan koskaan muuta ainakaan sinne, jos nyt minnekkään. Toisaalta suomalainen on ehkä jotenkin henkisesti vapaampi, siellä kun tunnutaan määrittävän niin tarkoin mitä ja millainen ihmisen pitäisi sukupuolensa edustajana olla ja vanhemmat tietää aina ehdottomasti parhaiten jne..  Tainno riippuu paikasta, mutta.. En tiedä kestäisinkö siellä kuitenkaan. Enkä usko että siellä minulla olisi mahdollisuutta kovin kummoiseen menestykseen valitsemallani alalla. Niin, taidanpa toistaiseksi pysyä täällä Suomessa.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #245 : 23.12.2008 23:45:24 »

Ainoa(t) asia(t) mikä Suomessa mättää on tämä mentaliteetti.. ja alakulttuurimaisuus, törkeys, juoppous etc. Niin ja ruma arkkitehtuuri, kamalat jugendi petoniköntit.

Mutta ihan yleisesti suomessa on asiat hyvin, elintaso hyvä ja työttömänäkin pärjää. Byrokratia ei pahemmin vaivaa.

No niinpä..
Ruma arkkitehtuuri(!), mutta voitko kuvitella, täällä Wienissä ne ihailee jotain Alvar Aaltoa
ja niitä prkleen betonikönttejä ja pilaa kaikki kauniit monta sataa vuotta vanhat
talot uudistamalla ja rakennuttamalla niihin noita Alvar Aalto tyylisiä moderneja osia!!!! Cry buck2 tickedoff

Voi herran jumala, buck2 että itävaltalaiset ei tajua, minkälaista pyhäin häväistystä ne tekevät yhdelle
Euroopan kauneimmalle arkkitehtuurille...! buck2 Cry tickedoff



Btw, minä en pärjännyt Suomessa työttömyyskorvauksella + asumistuella.
Se meni koko paska vuokraan, eikä edes riittänyt!

Itävallassa on siinä suhteesa hyvä tilanne, että töitä riittää niille, jotka sitä haluavat tehdä,
kuten myöskin koulutuspaikkoja.
Suomessa oli se (minun aikanani) mentaliteetti, että katsotaan nyt... ja ilmoittelemme sinulle parissa kk,
saatko tämän koulutuspaikan/työpaikan ja sitten taas katsotaan nyt ja taas katsotaan nyt...

PRKLE..!  tickedoff Minulla jolla on kielitaitoa, kansainvälistä kokemusta, koulutusta,
pirunmoista motivaatiota sekä jatkokoulutukseen ja/tai uralla kehittymiseen,
niin voi... tickedoff ...!!!!!
Ja sitten ihmetellään, miksi Suomessa on ns. "aivovuoto"
nuorista osaajista,
eli kouluttautunut porukka häipyy ulkomaille töihin.

Olin, ei kauan aikaa sitten, Suomen Suurlähetystön
ja jonkun työllisyys-poliittis-blah-blah järjestön tai vastaavan
tilaisuudessa kutsuttuna täällä Wienissä, jossa pari teidän poliitikkoa oli puhumassa,
kuinka saada koulutettu porukka palaamaan Suomeen ja rakentamaan uraa siellä
ja siten kehittämään Suomea eteenpäin.

Se sai aika kärkkään vastaanoton. Sille suorastaan naurettiin ja se sai aika katkeria kommentteja,
ja ne eivät ainoastaan liittyneet Suomen syrjäiseen sijaintiin, pitkään, kylmään ja pimeään talveen
ja mitään sanomattomaan sosiaalisiin tapahtumiin. coolsmiley

Kukaan tänne muuttaneista suomalaista ei ollut edes miettimässä
vaihto-ehtoa palaamaan Suomeen takaisin, vaan kommentit oli aikas...
-realistisia.
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #246 : 24.12.2008 12:45:31 »

Ainoa(t) asia(t) mikä Suomessa mättää on tämä mentaliteetti.. ja alakulttuurimaisuus, törkeys, juoppous etc. Niin ja ruma arkkitehtuuri, kamalat jugendi petoniköntit.

Mutta ihan yleisesti suomessa on asiat hyvin, elintaso hyvä ja työttömänäkin pärjää. Byrokratia ei pahemmin vaivaa.

No niinpä..
Ruma arkkitehtuuri(!), mutta voitko kuvitella, täällä Wienissä ne ihailee jotain Alvar Aaltoa
ja niitä prkleen betonikönttejä ja pilaa kaikki kauniit monta sataa vuotta vanhat
talot uudistamalla ja rakennuttamalla niihin noita Alvar Aalto tyylisiä moderneja osia!!!! Cry buck2 tickedoff

Voi herran jumala, buck2 että itävaltalaiset ei tajua, minkälaista pyhäin häväistystä ne tekevät yhdelle
Euroopan kauneimmalle arkkitehtuurille...! buck2 Cry tickedoff



Btw, minä en pärjännyt Suomessa työttömyyskorvauksella + asumistuella.
Se meni koko paska vuokraan, eikä edes riittänyt!

Itävallassa on siinä suhteesa hyvä tilanne, että töitä riittää niille, jotka sitä haluavat tehdä,
kuten myöskin koulutuspaikkoja.
Suomessa oli se (minun aikanani) mentaliteetti, että katsotaan nyt... ja ilmoittelemme sinulle parissa kk,
saatko tämän koulutuspaikan/työpaikan ja sitten taas katsotaan nyt ja taas katsotaan nyt...

PRKLE..!  tickedoff Minulla jolla on kielitaitoa, kansainvälistä kokemusta, koulutusta,
pirunmoista motivaatiota sekä jatkokoulutukseen ja/tai uralla kehittymiseen,
niin voi... tickedoff ...!!!!!
Ja sitten ihmetellään, miksi Suomessa on ns. "aivovuoto"
nuorista osaajista,
eli kouluttautunut porukka häipyy ulkomaille töihin.

Olin, ei kauan aikaa sitten, Suomen Suurlähetystön
ja jonkun työllisyys-poliittis-blah-blah järjestön tai vastaavan
tilaisuudessa kutsuttuna täällä Wienissä, jossa pari teidän poliitikkoa oli puhumassa,
kuinka saada koulutettu porukka palaamaan Suomeen ja rakentamaan uraa siellä
ja siten kehittämään Suomea eteenpäin.

Se sai aika kärkkään vastaanoton. Sille suorastaan naurettiin ja se sai aika katkeria kommentteja,
ja ne eivät ainoastaan liittyneet Suomen syrjäiseen sijaintiin, pitkään, kylmään ja pimeään talveen
ja mitään sanomattomaan sosiaalisiin tapahtumiin. coolsmiley

Kukaan tänne muuttaneista suomalaista ei ollut edes miettimässä
vaihto-ehtoa palaamaan Suomeen takaisin, vaan kommentit oli aikas...
-realistisia.


Sais pyyhkiä koko Alvar Aallon pois historiasta..  knuppel2

No onhan Suomessa vuokrat tosi korkeita ja tuki säälittävä, mutta sitä sentään on. Aina kun Suomen meininki rasittaa vertaan sitä Afrikan köyhyyteen tai johonkin. Voisi olla paljon huonomminkin.. Ehkä.

Olisi kyllä ihana päästä opiskelemaan ja töihin ulkomaille. Mutta tiedä häntä, kuinka on kilpatanssin mahdollisuudet tai teatteriopinnot siellä sitten... Joku maa, josta ei tiedä mitään kuten vaikka Unkari, Sveitsi tai Itävalta tai.. Mitä kaikkia Itä-Euroopan maita siinä nyt sitten onkaan. Teatterikorkea ei vissiin tee opiskelijavaihtoja sinne päinkään ja enkä tietääkseni täytä kriteerejäkään. Pitäisi hakea paikalliseen TEAKiin mutten osaa kieltä. Jollei siellä ole mitään kansainvälistä TEAKia, mitä epäilen.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #247 : 24.12.2008 12:49:34 »

ei se työkään mahdotonta olis ulkomailla, mutta kun olen laiska järjestämään kaiken muun.. joskus ehkä tulee fiilis että aloitetaanpa kaikki alusta ja huumorilla.. maa joka nyt kiinnostaa eniten, siellä onkin eräs parhaita ystäviäni, ja kiva mies+firma ja hirveen sivistyneitä ja kivoja, joten täytyy miettiä.. plus suomalaisiahan löytää joka paikasta, jos sitä tarvitsee, tai sitten ei. mutta ei Italia jonne exä menee, tai jossa toinen ystävä perheineen on. poika siis minun astro twin. eikä Kaukoitä eikä Lähi-Itä.. mieluiten kuitenkin bisneksistä käsin ja ei Skandi nyt mahdoton ole, jos täällä on jotain romanssinpoikasta.. olevinaan.. mutta joku käänne vielä tulee, sen fiiliksen olen saanut jostain korkeammalta.. minältä..

Tanska oli tosiaan outo, 60 prosentin verotus ja 100 prosentin työllisyys! se oli hauskaa. Ruotsi saattaisi olla Suomen jatkumoa vähän eri kielellä - onko kukaan täällä asunut siellä= onko kovin erilaista??  Norjakin piti käydä mutta jotenkin tuo manner tuossa alapuolella kutsuu next,, angel

itse olen ehkä inhorealistinen siinä, miten hankalaa on saada muutenkin vaativa lapsi sopeutumaan ulkomaiseen kouluun - mikä kieli? eräissä maissa koulua on 10h päivässä, no osa siitä harrastusta..tai että missä tuntee itsensä "insideriksi" ja missä "outsideriksi".. missä on todellinen koti.. näitähän voi miettiä. tietysti jos kaikki menisi aivan massiivisen hyvin, asioita voi miettiä. ystävilläni kai meni, kun se MIES järjestyi ensin, ja siitähän ei voi lähteä.. jos jaksaisikin opiskella kokonaan uuden kielen (olisi eduksi, mutta engl. auttaa jo pitkälle), oppia sen maan lait tietyllä alalla, myydä asunnon, järjestää lapsen koulun.. kai se sitten.. mutta auta armias jos tulisi yhtään sellaista kokemusta kuin Englannissa.. ei kiitos..

verkostot on toistaiseksi täällä ja joulutekstareita satelee.. mm bisneksistä, ja näillä tyypeillä kun on tapana matkustaa maan ääriin.. maat vilisee korvissa kun kuuntelen juttuja.
.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2008 13:42:00 kirjoittanut ^^Cocijo^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #248 : 25.12.2008 06:23:52 »

verkostot on toistaiseksi täällä ja joulutekstareita satelee.. mm bisneksistä, ja näillä tyypeillä kun on tapana matkustaa maan ääriin.. maat vilisee korvissa kun kuuntelen juttuja. [/color].[/center]

Kuuntelin minäkin vuositolkulla kosmopoliittituttujen stooreja Taipein ilotaloista Singaporen helteisiin ja Tokion omituisuuksiin - siis tätä väkeä jotka viettävät suurimman osan elämästään maailman lentokentillä, nukkuvat koneissa ja matkalla tyyliin Sydneystä Costa Ricaan - kunnes tajusin että kyllähän sitä itsekin pystyy menemään vaikka minne.

Ei vain ollut pitkään aikaan kunnon syitä, kun en koskaan matkusta minnekään vain lomailun vuoksi. Paitsi Turkuun. :Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #249 : 25.12.2008 16:03:31 »


Sais pyyhkiä koko Alvar Aallon pois historiasta..  knuppel2

Grin Itävaltalaiset varmaan kuolisivat siihen suruun! 2funny
Kuvittele, eräs tuttavapariskunta, jotka molemmat ovat arkkitehtejä (työskentelevät Vaa'alle),
esittelivät taloyhtiötään (itävallassa useimmat kerrostaloyhtiöt ovat yksityisessä omistuksessa),
jonka olivat restauroineet.
Jumalaisen kaunis yli 100 vuotta vanha jugend-talo patsaineen ja koristekoerruksineen,
marmori kivityksineen ja upeine alkuperäisine kristallikruunuineen ja sitten.. buck2 buck2 buck2

...restauroiduttu niin, että kaikki ihanat koristepaneelit, kaiverrukset ja patsaat joko peitetty
HARMAALLA JA VALKOISELLA BETONILLA sileäksi tai sitten revitty irti.
Kaikki oli modernisoitu sillä prkleen alvari-tyylillä! Pieniä tehdasmaisia valo spotteja paneelien alle ja harmaat betoni lattiat upeiden puulattioiden sijasta ja ja ja.... tickedoff
Rakennuksen katto oli vedetty joku helevetin monitaso ikkunahökötys,
koska pariskunta asui ullakkohuoneistossa itse.

Siellä oli, kuvittele, valkoinen laatikkomainen takka, joka oli rakenneuttu vanhan upean
koristeellisen takan sijalle! Sellainen moderni kaksipuoleinen "laatikko"
ja josta he oli tosi ylpeitä! Uutta ja jotain "erikoista" itävaltalaiskodissa.

Minun vanhempien kotona mokoman tyylinen takka oli jo 80-luvun alussa ja äitini inhosi sitä
ja halusi purkaa sen pois ja laittaa tilalle jotain lämpöisemman ja koristeellisemman näköisen takan.

Täällä puretaan aivan ihania monta sataa vuotta vanhoja kauniita EHJIÄ rakennuksia
ja tilalle rakennetaan joku hyvin scandinaavistyyppinen betonimöhkäle tai lasihökötys! Cry buck2


No onhan Suomessa vuokrat tosi korkeita ja tuki säälittävä, mutta sitä sentään on. Aina kun Suomen meininki rasittaa vertaan sitä Afrikan köyhyyteen tai johonkin. Voisi olla paljon huonomminkin.. Ehkä.

Niin.. riippuu siitä Afrikan maasta sekin. Se kun on kuin Eurooppa, josta löytyy monenlaista maata.
Ainakin siellä lämpimämpää, niin kodittomana ei tarvitse palella.  :Smiley
Olen käsittänyt niin, että Itävallassa on paremmat tuet kuin Suomessa,
mutta tosin täällä on enemmän töitäkin jokaiselle, joka vain haluaa tehdä,
eikä niitä tukia kovin helposti käytetä/tarvitse.

Mentaliteetti työnteon suhteen on aivan erilainen kuin Suomessa.
Suomessa ihmiset menee töihin kuin keskitysleirille tuijottamaan kelloa, koska sieltä pääsee pois,
Itävallassa taas on ihanaa mennä aamulla töihin.

Täällä ei tarvitse sitä kelloa tuijottaa, pääasia on, että työt tulee tehtyä hyvin.
Teemme helposti 10-12 h päiviä, mutta se ei tunnu työnteolle,
kuten Suomessa, koska ilmapiiri on keveä ja kannustava, eikä kukaan tee numeroa siitä,
tulitko toimistolle 09:15 vai 10:20, vaikka virallisesti työaika alkaisi klo 08:00. Smiley

Olen huomattavasti tehokaampi työntekijä täällä kuin vertaen Suomessa työskennellessäni.

Täällä myöskin työpaikka on sosiaalisempi paikka kuin Suomessa, usein palaverit voidaan siirtää illalliselle
tai vaikkapa jonkun kotiin ja sitten bailaamaan.
Ystävät ja muut sosiaaliset suhteet solmitaan usein jollain tavoin työn puitteista.


Olisi kyllä ihana päästä opiskelemaan ja töihin ulkomaille. Mutta tiedä häntä, kuinka on kilpatanssin mahdollisuudet tai teatteriopinnot siellä sitten... Joku maa, josta ei tiedä mitään kuten vaikka Unkari, Sveitsi tai Itävalta tai.. Mitä kaikkia Itä-Euroopan maita siinä nyt sitten onkaan. Teatterikorkea ei vissiin tee opiskelijavaihtoja sinne päinkään ja enkä tietääkseni täytä kriteerejäkään. Pitäisi hakea paikalliseen TEAKiin mutten osaa kieltä. Jollei siellä ole mitään kansainvälistä TEAKia, mitä epäilen.

Kyllä periaatteessa kaikista EU-maista pitäisi löytyä kansainväliset vaihtomahdollisuudet.
Miksi suomessa olisi kansainvälinen vaihto, ellei se olisi tehnyt sopimuksia muiden vastaavien korkeakoulu
ja yliopistojen kanssa? Ei pelkkä suomi ole se kansainvälisyys.

Saksassa Münchenissä on Euroopan kait suurin TV -ja elokuvakeskus.
Se käsittää oman kaupungin osan siellä, Bavaria Filmtown,
ja siellä fixataan loppuun iso osa Eurooppalaisesta filmituotannosta, vaikka ne olisivat kuvattu muualla.
Asuin lähellä ko. aluetta, kun asuin Münchenissä. Smiley

Teatteri -ja oopperapuoli on ainakin Wienissä, Pariisissa ja Lontoossa erittäin korkeatasoista
jo historiallisestikin, joten niin on myös niiden korkeakoulutkin. Smiley

Oman kokemukseni mukaan Suomesta ei kovin suosita vaihtoja, koska usein opiskelijat
sitten jäävät sille tielleen ja Suomessa on kova pula tällä hetkellä ammattitaitoisista nuorista osaajista
-porukka kun sairastaa ja vanhentuu siellä niin pirusti-
ja tietoa vaihtomahdollisuuksista oli ainakin itselleni kovan työn takana saada.

Minuun suhtauduttiin niin, että "no, katso tuosta pari esitettä,
mutta kyllä kaikki on paljon paljon vaikeampaa muissa maissa."

Kokemus on osoittanut, että kaikkialla muualla, missä olen asunut,
on ollut huomattavan paljon helpompaa kuin eläminen, työskenteleminen ja opiskeleminen Suomessa. Smiley

Suomalaisia "piilo-pelotellaan" muidenmaiden "vaaroista" ja yli-kehutaan omaa maata
ja tämä pelko on sitten iskostunut selkäytimeen niin, ettei osa porukasta uskalla edes matkustella paljon.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #250 : 25.12.2008 18:55:03 »

Jumalaisen kaunis yli 100 vuotta vanha jugend-talo patsaineen ja koristekoerruksineen, marmori kivityksineen ja upeine alkuperäisine kristallikruunuineen ja sitten.. buck2 buck2 buck2 ...restauroiduttu niin, että kaikki ihanat koristepaneelit, kaiverrukset ja patsaat joko peitetty

tuokin esimerkki vain kuvaa, että ovatpa huonoja ja historiaa ymmärtämättömiä arkkitehteja, turha sanoa että kaikki suunnittelijat toimisivat näin, SAATI että itäeuroopassa tms olisi aina mahtavaa ympäristöä, kukkua. onko sinulla Sasha liikaa Suomi-angstia.. suhtaudun Suomeen aika neutraalisti.. ei tarvitse aina vastakkain-asetella.. minun tuttuni eivät mene "kärsimään" töihin vaan luomaan, tai nauravat bisneksissä..  TOISAALTA kun esim Barcelonassa kävin   leijona  vesimies ystävieni firmassa, arki on vastassa kaikkialla.. pitäisi olla todella hehkeä paikka, että siitä saisi aina uutta irti, siis paikkana, niin että ei tekisi mieli matkustaa muuallekin.  kuu jousimies

KV, olen sekä kuunnellut että matkaillut.. viimeksi tänään sain kutsun  kaksoset  Egyptiin.. siis rajoituksia ei oikeastaan ole

isäni viimeisin; hän on verrannut Maapallon ja Saturnuksen kokoja, Maa on kymmenesosa  saturnus halkaisijaltaan, en voinut kuin naurahtaa, niin kyllähän ne pallojen koot pitää katsoa, kun asuinpaikkaa avaruudesta valitsee.. hauska juttu. hän oli "järkyttynyt" pallon pienuudesta mennessään Pekingiin, mutta en nyt mene sen syvemmälle aiheeseen kaikkeus, galaksit ja elämä eri ulottuvuuksissa.  Smiley .
..
« Viimeksi muokattu: 25.12.2008 19:48:41 kirjoittanut ^^Cocijo^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #251 : 27.12.2008 00:44:24 »

No ei ne huonoja arkkitehtejä ole, vaan täällä maku ja katsontakanta on vain erilainen.

Wien on äänestetty kerta toisensa jälkeen yhdeksi Euroopan kauneimmaksi kaupungiksi arkkitehtuuriltaan,
-ainakin toistaiseksi vielä. :Smiley
En myöskään aliarvioisi itä-Eurooppalaisia kaupunkeja rumiksi.
Käypä avartamassa tietoisuuttasi esim. Unkarissa Budapestissä ja Puolassa Gdańskissa
muutaman paikan mainitakseni. Wink
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #252 : 27.12.2008 07:29:58 »

Myös hökkeliarkkitehtuuri on oma taiteenlajinsa!  Grin

Täälläpäin osa muistuttaa peräti erehdyttävästi sangen eksoottisia kesämökkejä, siis ovat tehty ihan puusta eikä irtopellistä. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #253 : 27.12.2008 14:34:13 »

Myös hökkeliarkkitehtuuri on oma taiteenlajinsa!  Grin

Täälläpäin osa muistuttaa peräti erehdyttävästi sangen eksoottisia kesämökkejä, siis ovat tehty ihan puusta eikä irtopellistä. Smiley

 Grin 2funny

Olen itse asiassa asustellut yhdellä Aasian sukellus-reissuilla bambu-hökkelissä
mutta kai se oli hiukan luxumpaa mallia, koska siellä oli jonkinmoinen suihku ja ulkoovi. Grin

Iltaisin piti teurastaa, tai siis ystävättäreni teurasti, minä vain pyydystin pyyhkeen sisään
ja kannoin ulos, kun en kykene tappamaan mitään itikkaa suurempaa,
mitä erilaisempia otuksia, ennen kuin pääsi nukkumaan. Grin

Oli ihan normaalia, että paitsi siellä oli kaikenlaisia liskoja ja eksoottisen kokoisia hämähäkkejä
ja liuta erilaisia kuoriaisia ja torakoita (kai nekin on kuoriaisia?),
niin myös ovella oli odottamassa kulkukoiralauma ja muutaman kerran pari oli päässyt
sisäänkin. Grin

Ko. paikassa ei nimittäin ollut ainoatakaan hotellia vielä tuolloin
ja siellä toimi tasan 2 "motellia", joilla näitä bambuhökkeleitä oli. Smiley

Silloin pääsi kumman realistiselle tasolle elämää. Grin
Se oli yksi loistavimmista reissuista, mitä olen koskaan tehnyt tähän mennessä. smitten

Iltaisin kokoonnuimme istumaan rannalle nuotion äärelle, vedettiin muutama viinipullo
ja sitten nukkumaan, aamulla varhain aamiaiselle veneelle ja päätettiin päivän dyykkipaikka,
veneiltiin sinne muutamia tunteja, 2 sukellusta, lepotauko ja lounas välissä,
joka koostui paistetusta kalasta ja hedelmistä, ja viimeisen dyykin jälkeen
seilaus takaisin omalle saarelle.

Luxusta oli sekin, että saarella oli thai-hieroja, jolla oli oma puulaveri siellä rannalla
ja hän hieroi ja niksautteli ja venytteli lihakset sukellusten jälkeen niin jumalattoman hyvin,
että oikeastaan vtuttaa nämä länsimaiset hierojat, jotka ei osaa oikeastaan tehdä mitään.

tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #254 : 28.12.2008 07:18:37 »

Olen itse asiassa asustellut yhdellä Aasian sukellus-reissuilla bambu-hökkelissä
mutta kai se oli hiukan luxumpaa mallia, koska siellä oli jonkinmoinen suihku ja ulkoovi. Grin

Betonislummissakin asuneena sanoisin että kyllä tuo sellaiset voittaa, ei ollut suihkua mutta vuotava katto kylläkin. Undecided

Nykyisessä on sekä suihku että vuotava katto. Hallelujaa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 26
  Tulostusversio  
 
Siirry: