*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 05.02.2007 19:55:27 » |
|
Minäkin intouduin uudelleen katselemaan omaa nousu- ja laskusolmuani ja jotenkin koko teksti siitä oli kovin masentava ja vaativan oloinen. Minulla tuo laskusolmu on vaa'assa ja nousu oinaassa. Tulkinnasta ei käy ilmi missä huoneissa ne ovat. Vaaka minulla on kyllä suurimmilta osin 8.huoneen puolella ja taasen oinas suurimmiltaan osin.. 2.huoneessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #16 : 06.02.2007 12:18:13 » |
|
*Inanna*, tulkinnan yhteydessä on varmaankin myös kartta. Vilkaisepa solmujen huonesijainti sieltä. Yläsolmun merkki on . Laskusolmua ei kaikki ohjelmat kartalle merkitse, mutta se on siis _aina_ täsmälleen äskeistä yläsolmua vastapäätä. Suomenkielistä solmutulkintaa löytyy mm. Kaarina Pääkkösen sivuilta http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/ > valitse yläpalkista Astrologia > valitse vasemmalta Planeneetat > toiseksi alimpaa Laskusolmu (sisältää tulkinnan myös Noususolmuista).
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #17 : 06.02.2007 12:53:09 » |
|
Kiitos May! Epäilinkin, että tuosta merkistä on kyse, mutta epäröin kun sen kohdalla puhutaan kuunsolmusta. Yläsolmu on siis tosiaan 2.huoneessa. Noususolmu Oinaassa; tässä asemassa tulisi löytää omatoimisuus ja oppia kantamaan vastuuta itsestä. Tämä ei tarkoita itsekkyyttä vaan päinvastoin vastuun ottamista ilman ulkopuolisia auktoriteettejä omasta hyvinvoinnista. Laskusolmu Vaaássa tuo rasitteena aikaisemmista elämistä, liian kiinteän suhteen ja riippuvuuden jostakin ryhmästä. Yksilö pyrkii vielä tässäkin elämässä liikaa ottamaan huomioon toiset oman etenemisen ja hyvinvoinnin kustannuksella hänellä voi olla taipumus antaa toisten alistaa. (Heh, esimerkkinä oli Eva Braun, jonka tarinoita olen nuorempana lukenut) Harmi ettei Pääkkösen sivuilla ollut tässä kohdin noiden huonesijaintien merkityksiä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Emelia
|
|
« Vastaus #18 : 06.02.2007 17:54:53 » |
|
Olen täällä jo monesti mainostanutkin olevani varsinainen Solmu-fani, joskaan tietomääräni ei riitä vielä siihen, että alkaisin täällä suurisuuntaisesti vähiä tiedonmurusiani jakamaan. Voi, May!! Älä nyt!! Sinulla on varmasti todella runsaasti tietoa, ja erityisesti näkemystä, jota voit jakaa meille 'aloittelijoille'!! Emelia, olet varmaan itsekin lukenut monenlaista Auringosta Laskusolmulla, mutta tässä nyt vielä yksi löytämäni pätkä. Tuntuuko yhtään tutulta? Vähän epäloogiseltahan Solmujen asema välillä tuntuu - niinkuin usein suurin osa muukin kartasta, mutta uskon, että vuosien myötä Solmujenkin tarkoitus ikäänkuin loksahtaa kohdalleen ja huomaa olevansa kuin juna puksuttamassa juuri sitä raidetta jota pitikin. (Tai sitten tämä on vain Neptunus-transiitin tuomaa yli-idealismia). Astrology aspects - North Node opposition Sun This conjunction (to the South Node) refers to a condition in which major circumstances in the native's environment deny him opportunities and resources for self-expression, limiting especially his leadership and power potential. Obstacles are thrown in his path, making it difficult to achieve what he desires, even to the extent that he is denied the fruits of his efforts. Natives are not swept along in the mainstream of events, as in the case of the Sun conjunct North Node. This conjunction indicates a karmic situation in which individuals in previous incarnations selfishly promoted their own ambitions at the expense of the self-expression of others. This time around, they experience what it is like to be thwarted by the actions of others. However, this aspect can bring a thorough mastery of that which the native is able to command. Ja kyllä, tämä on tuntunut olevan minulle todellinen elämänläksy. En oikeastaan osaa edes unelmoida ja haaveilla, sillä niin vähän ovat vähäisetkin toiveeni toteutuneet - ja KYLLÄ esteitä tulee eteen vähän väliä, enkä pysty toteuttamaan itseäni. Olen totuttanut itseni siihen että matto voidaan koska tahansa vetäistä jalkojen alta ja silti pitäisi pysyä pystyssä. Puhuimme silloin miitissä työkaveristani, jonka :ni... Ja joka on minua kovasti koettanut kouluttaa.. Myös hän on viime aikoina tehnyt parhaansa laittaakseen suuhuni sanoja ja mielipiteitä, joita en allekirjoita ("minä tiedän mitä mieltä sinä tästä olet, mutta minä olen tätä mieltä").
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #19 : 06.02.2007 18:56:00 » |
|
Yläsolmu on siis tosiaan 2.huoneessa. Noususolmu Oinaassa; tässä asemassa tulisi löytää omatoimisuus ja oppia kantamaan vastuuta itsestä. Tämä ei tarkoita itsekkyyttä vaan päinvastoin vastuun ottamista ilman ulkopuolisia auktoriteettejä omasta hyvinvoinnista. Laskusolmu Vaaássa tuo rasitteena aikaisemmista elämistä, liian kiinteän suhteen ja riippuvuuden jostakin ryhmästä. Yksilö pyrkii vielä tässäkin elämässä liikaa ottamaan huomioon toiset oman etenemisen ja hyvinvoinnin kustannuksella hänellä voi olla taipumus antaa toisten alistaa. (Heh, esimerkkinä oli Eva Braun, jonka tarinoita olen nuorempana lukenut) Harmi ettei Pääkkösen sivuilla ollut tässä kohdin noiden huonesijaintien merkityksiä... Harmi tosiaan, pitäisipä lähettää Pääkköselle pieni vinkki, että innokkaat lukijat odottavat Solmuista yksityiskohtaisempaa tietoa. 2. huonehan tarkoittaa ihan maallisesti taloudellista turvallisuutta ja myös omaa arvomaailmaa. Tuntuu, että etenkin me henkisiä asioita harrastavat usein jotenkin unohdamme ja aliarvioimme esim. fyysistä kroppaa tai taloudellista puolta. Kuitenkin pitäisi muistaa, että meitä ei ole tarkoitettu liitelemään pilvissä vaan juuri nämä maalliset,arkiset rutiinit ovat se kouluympäristö, jossa karttamme osoittamia läksyjä käytäntöön sovellamme. *Inanna^*, voisi siis ajatella, että edellisissä elämissä olet kerta kaikkiaan ajatellut liikaa muiden etua, jakanut itseäsi ja omaisuuttasi itse kärsien, keskittynyt ehkä mystiikkaan jne.. unohtaen liikaa itse arjen. Siksipä sinun elämäsi tarkoitus voisi (pelkästään Kuun solmuja tulkitsemalla) olla ihan arkisesti oppia oinasmaisella aktiivisuudella pitämään itsesi puolta erityisesti taloudellisissa asioissa. Myös 2. huoneeseen liittyvä omanarvontunto voi olla hakusessa ja olet oppinut määrittelemään liikaa oman arvosi yhtenä ryhmän jäsenistä tai parisuhteessa (Vaaka). Eihän taloudellisesta toimeentulosta huolehtiminen sinänsä henkistä kehitystä ja sitähän varmasti olet Laskusolmun ollessa 8. huoneessa hankkinut edellisessä elämässäsi jo osin tämänkin elämän tarpeiksi. Kuulostaisiko tämä yhtään järkevältä?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #20 : 06.02.2007 19:00:43 » |
|
Ja kyllä, tämä on tuntunut olevan minulle todellinen elämänläksy. En oikeastaan osaa edes unelmoida ja haaveilla, sillä niin vähän ovat vähäisetkin toiveeni toteutuneet - ja KYLLÄ esteitä tulee eteen vähän väliä, enkä pysty toteuttamaan itseäni. Olen totuttanut itseni siihen että matto voidaan koska tahansa vetäistä jalkojen alta ja silti pitäisi pysyä pystyssä. Puhuimme silloin miitissä työkaveristani, jonka :ni... Ja joka on minua kovasti koettanut kouluttaa.. Myös hän on viime aikoina tehnyt parhaansa laittaakseen suuhuni sanoja ja mielipiteitä, joita en allekirjoita ("minä tiedän mitä mieltä sinä tästä olet, mutta minä olen tätä mieltä"). Huoh, kuulostaa aika rasittavalta tyypiltä. Eihän kukaan voi - eikä kenelläkään ole oikeuttakaan - muuttaa meitä. Sehän on oma työmme, joka toteutuu vasta sitten kun sen aika on esim. jonkun sopivan transiitin vauhdittamana. Emelia, eikös Uranus pyöri parhaillaan Solmujen ja Auringon tuntumassa? Sehän kuulostaisi jo paljon paremmalta muutoksentuojalta kuin työkaveri. Tiedän tunteen siitä, että matto voidaan milloin tahansa vetää jalkojen alta. Eipä tuohon oikein mitään lohduttavaa keksi muuta kuin ehkä sen, että iän myötä oppii ainakin välittämään kaatumisista aina vain vähemmän ja pystyynkin oppii nousemaan aina vain sukkelampaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #21 : 06.02.2007 19:14:58 » |
|
2. huonehan tarkoittaa ihan maallisesti taloudellista turvallisuutta ja myös omaa arvomaailmaa. Tuntuu, että etenkin me henkisiä asioita harrastavat usein jotenkin unohdamme ja aliarvioimme esim. fyysistä kroppaa tai taloudellista puolta. Kuitenkin pitäisi muistaa, että meitä ei ole tarkoitettu liitelemään pilvissä vaan juuri nämä maalliset,arkiset rutiinit ovat se kouluympäristö, jossa karttamme osoittamia läksyjä käytäntöön sovellamme.
Minä olen käsittänyt, että huone 2 kertoo myös meidän omasta "pohjastamme" ja turvallisesta perustastamme ja tähän huoneeseen liittyisi oman turvallisuuden tunteen kehittäminen sinne sieluun ja itseluottamuksen vahvistaminen. Että kyllä se raha ja muu maallinen tuo sitä turvallisuutta myös, mutta kyllä myös se henkinen turvallisuus liittyy tähän 2.huoneen sanomaan...
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #22 : 06.02.2007 21:03:56 » |
|
Myös 2. huoneeseen liittyvä omanarvontunto voi olla hakusessa ja olet oppinut määrittelemään liikaa oman arvosi yhtenä ryhmän jäsenistä tai parisuhteessa (Vaaka).
Juuh, ihan oikein Ebenia! Tuohon juuri yritin viitata yllä olevassa lainauksessa, mutta taisin kyllä korostaa enemmän taloudellista puolta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Minerwa
|
|
« Vastaus #23 : 06.02.2007 22:31:45 » |
|
Hei, mielenkiintoinen kuunsolmu-keskustelu täällä ... Jossakin vaiheessa näitä pohdin kovastikin, mutta asia unohtui, kun mielestäni merkki- ja huonesijainnit ovat omalla kartallani hiukan "ristiriidassa". Eli laskusolmun konkreettinen ja jalat maassa elelevä turvautuu 12. huoneen alitajuntaan ja mystiikkaan, kun taas noususolmun syvällinen ja salaperäinen tavoittelee työtä ja terveyttä 6. huoneessa??!! Jotenkin olisi luontevampi toisinpäin... Toisaalta olen ajattellut sen niin, että ehkä tarkoituksena onkin ammentaa laskusolmun alitajunnasta ja konkretisoida se skorpparin syvällisellä ymmärryksellä työhön ja terveyteen...? Psykologin ammatti harkintaan siis !! Vetäytymistä ja mukavuudenhalua pitäisi välttää ja suuntautua skorpparin rohkeudella ja intensiivisyydellä ulospäin - lähinnä kai sitten työelämään. En tiedä, olenko oikeassa, koska on hiukan hankala yhdistelmä. Kaarina Pääkkösen kuvauksesta pidin kovasti, vaikka aika raskaita aineksia sisältääkin: Laskusolmu Härässä: Kiinni pitäminen ja konkreettiseen keskittyminen vaikuttavat menneisyydestä voimakkaina ja saavat yksilön tarttumaan tiukasti kaikkeen kauniiseen ja turvalliseen (12. huoneen asioihin). Keräämisen, säilyttämisen ja materialismin taakka voi kasvaa niin raskaaksi kantaa, että on pakko alkaa toteuttaa noususolmua, luopua ja huomata sen puhdistava vaikutus.
Noususolmu Skorpionissa: tuo elämään syvälle luotaavia muutoksia ja menetyksiä joiden vaikutuksesta toipumiseen voi mennä koko elämä. Elämään voi muutenkin kuulua Pluton okkulttisia, salattuja voimakkaita kokemuksia. Materian tuomasta tyydytyksestä ja mielihyvästä voi myös joutua luopumaan.
|
|
|
tallennettu
|
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."
Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
|
|
|
Neilikkainen
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #24 : 07.02.2007 09:47:40 » |
|
Tutkailtuani solmuani..on se mielenkiintoista. Hih. Kiva lukea teidän kokemuksia omista solmuistanne, niiden tarpeellisuudesta ja tarkoituksesta. Itse huomaan kyllä, että olen koko elämäni mennyt pikkuhiljaa noususolmuani kohden, eli vesimiesmäistä elämää. Jaksaisiko joku, esim. May, valaista mulle seuraavaa asiaa: Sepon tekemässä kartassa mun noususolmu on 1.huoneessa. Valitettavasti mitään tietoa en löytänyt, mikä on 1. huoneen tarkoitus, mitä se symboloi jne. ELi mitä se meinaa, että mulla on 1. huoneessa??? Ja laskusolmun merkkiä en löytänyt kartaltani lainkaan..joku sanoi että, vastapäätä, en oikein ymmärtänyt. Eli mullahan on laskusolmu leijonassa. Sit ehkä typeräkin kysymys, onko kaikkien kartoilla solmu? Kiitos.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #25 : 07.02.2007 10:48:59 » |
|
Kuunsolmut kiinnostavat minuakin. Kokonaisen kirjan niistä on kirjoittanut Jan Spiller ( http://www.janspiller.com/), opuksen nimi on Astrology for the Soul. Foorumilta löysin äkkiseltään ainakin kaksi kuunsolmukeskustelua: https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=81.0https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=2503.0Toisessa noista olin maininnut AstroLogos-lehdessä olleesta Sue Tompkinsin jutusta. Hänen mukaansa kannattaa huomioida myös solmujen merkkihallitsijat, ja tämä olikin tosi mielenkiintoinen pointti ottaa huomioon ainakin omalla kartallani ( ). Kuunsolmu löytyy jokaisen kartalta, koska se on laskennallinen piste kartalla (kuun kiertoradan ja ekliptikan leikkauspiste). Yleensä kartalle merkitään -merkillä vain kuun yläsolmu (/noususolmu), mutta sitä vastapäätä on tietysti sitten kuun alasolmu (/laskusolmu). Yleensä kun puhutaan kuunsolmusta, tarkoitetaan kuun yläsolmua. Englanniksi se on True Node (tai Mean Node), eri nimitykset johtuvat kahdesta erilaisesta laskutavasta, jotka tuottavat kai yleensä vain hiukan toisistaan eroavan tuloksen. Ylä- ja alasolmua vastaavat nimitykset ovat englanniksi North Node ja South Node ja ne tulevat siitä, että kuun noususolmu kuvaa kohtaa jossa kuu nousee ekliptikan pohjoispuolelle, laskusolmu taas kohtaa, jossa se laskee ekliptikan eteläpuolelle.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #26 : 07.02.2007 12:27:39 » |
|
Aktiivisesti mutta diplomaattisesti sopimuksia/partnershippia kohti? Tämä oli mielestäni aika hyvin tiivistetty tuosta solmuasetelmastasi. Voisi myös ajatella, että haasteesi on olla hyvin itsenäinen suhteessa muihin, kumppanuudet kyllä opettavat, mutta niissäkin on säilytettävä itsenäisyys. Tietynlainen ristiriita tuohon sisältyy, koska askendenttisikin on Vaaka ja sinulla taisi olla vielä Venuskin askendentilla. Oman seiskahuoneesi & noususolmun eli Oinaan hallitsija on kuitenkin Mars, tuo mainitsemasi seiskahuoneen kuvaus tarkoittaa yleisesti seiskahuonetta astrologiassa. Oman karttasi seiskahuoneen hallitsija Mars on siis oikeastaan perinteisen seiskahuoneen hallitsijan (eli Venuksen) vastakohta.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Minerwa
|
|
« Vastaus #27 : 07.02.2007 18:50:33 » |
|
Laskusolmun yhdistäminen entisiin elämiin on muuten mielenkiintoista... Joissain kirjoissa siitä ei mainita, joissain kyllä. Ekan kerran törmäsin asiaan Sepon luonneanalyysissä, jossa viitattiin raskaaseen ja työteliääseen entiseen elämään (laskusolmu ). Mulla on ollut aina hiukan kaksijakoinen suhtautuminen jälleensyntymisoppiin - toisaalta en usko siihen, mutta toisaalta se kiehtoo kovasti. Mulla on sitä paitsi hyvin voimakas mielikuva Kiinan maaseudulta... Luin joskus kirjan naisesta, joka palasi aikuisena synnyinseudulleen Kiinaan, ja se puhutteli kovasti. Tuntui kuin jotain olisi loksahtanut paikoilleen?! Eli siinä missä osa teistä on ollut ennenmuinoin aristokraatteja, mä olen tainnut raataa köyhänä maanviljelijänä Kiinan maaseudulla ... Eipä mitään, sopii mulle ehkä paremmin.
|
|
|
tallennettu
|
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."
Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
|
|
|
May
|
|
« Vastaus #28 : 08.02.2007 08:28:02 » |
|
Tutkailtuani solmuani..on se mielenkiintoista. Hih. Kiva lukea teidän kokemuksia omista solmuistanne, niiden tarpeellisuudesta ja tarkoituksesta. Itse huomaan kyllä, että olen koko elämäni mennyt pikkuhiljaa noususolmuani kohden, eli vesimiesmäistä elämää. Jaksaisiko joku, esim. May, valaista mulle seuraavaa asiaa: Sepon tekemässä kartassa mun noususolmu on 1.huoneessa. Valitettavasti mitään tietoa en löytänyt, mikä on 1. huoneen tarkoitus, mitä se symboloi jne. ELi mitä se meinaa, että mulla on 1. huoneessa??? Ja laskusolmun merkkiä en löytänyt kartaltani lainkaan..joku sanoi että, vastapäätä, en oikein ymmärtänyt. Eli mullahan on laskusolmu leijonassa. Sit ehkä typeräkin kysymys, onko kaikkien kartoilla solmu? Kiitos. Neilikkainen, kyllä solmu on ihan meidän kaikkien kartoilla. Jotkut ohjelmat ei merkitse kartalle lainkaan Laskusolmua, mutta Noususolmu sieltä pitäisi löytyä. 1.huonehan edustaa omaa persoonaa, itseä, käyttäytymistä eli typistettynä kehityspolkusi olisi kehittää minuuttasi, itsenäisyyttäsi, yksilöllisyyttäsi sen sijasta, että olisit kovin riippuvainen 7. huoneen asioista (muut ihmiset ja etenkin parisuhde). Parisuhdetta solmujen sijainti ei mitenkään estä, mutta sinun täytyy löytää suhteessakin oma itsenäisyytesi ja pystyä vapaasti kehittämään itseäsi. Kirjoittelen vielä tänään lisää yleistä asiaa solmuista ym. muista menneisiin elämiin liittyvistä merkeistä kartalla, kunhan vain aikataulu antaa periksi. Vaikka Laskusolmuni onkin 5. huoneessa, pitää silti huolehtia nuo lapsukaiset kouluun ja hoitoon.
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.02.2007 08:29:58 kirjoittanut May »
|
tallennettu
|
|
|
|
Triton
|
|
« Vastaus #29 : 08.02.2007 23:01:50 » |
|
Triton, luulenpa että karma-astrologia tulkitsisi tilanteesi niin että Vaa'an läksyt ovat jääneet siinä määrin kesken että olet saanut sen sekä nousumerkiksesi että laskusolmuksi. Muutenkin ei laskusolmun merkin kaikkia alueita tule hyljätä, vaan on omaksuttava merkin parhaat puolet ja hyljätä heikkoudet... Jokaisella merkillä on akilleen kantapäänsä. Esim. Leijonasta ei tule koskaan todellista henkistä kuninkaallista mikä hän voisi olla, elle hän opi NÖYRTYMÄÄN. Vaa'an läksy? Turhamaisuus? Liiallinen diplomatia? Anyway, näin sen olen ajatellut, että Laskusolmun merkin ominaisuudet ovat ja pysyvät sinussa, niitä täytyy vaan jalostaa.
Varmaankin on kesken jäänyt juu. Äkkiseltään tulisi mieleen että olen ollut liian myöntyväinen muiden ihmisten tahtoon, mutta ne mielikuvat mitä minulla on ed. elämästä vaikuttavat vähän siltä että ei siinä oikein jäänyt vaihtoehtojakaan. Sikäli mikäli Vaaka on symbolinsa mukainen oikeuden merkki, niin oikeudenmukaisuus on minulle suorastaan pyhä asia. Sitäkään ei pahemmin menneisyydessä piisannut.
|
|
|
tallennettu
|
Oinas: Venus, Saturnus Neitsyt: Pluto Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus Skorpioni: Kuu, Neptunus Jousimies: Mars Vesimies: Merkurius Kalat: Aurinko
|
|
|
|